callista schreef: ↑21 sep 2019, 10:17
God heeft de Bijbel niet geschreven Christiaan.
Het is allemaal mensenwerk.
Van dezelfde orde als jouw voorkeur en vooroordelen...
Zoals al vaker gezegd, het enige wat door God zelf is geschreven is:
Ex 31:18 Nadat hij dat op de berg Sinaï tegen Mozes had gezegd, gaf hij hem de twee platen van de getuigenis, stenen platen, beschreven door Gods vinger. NWV.
Alle andere teksten zijn door God geïnspireerd en soms gedicteerd.
Dan 12:
8 Ik hoorde het, maar ik kon het niet begrijpen. Daarom zei ik: ‘Mijn heer, wat zal de afloop zijn van deze dingen?’
9 Toen zei hij: ‘Ga, Daniël, want de woorden moeten geheim en verzegeld blijven tot de tijd van het einde.
10 Velen zullen zich reinigen en zich wit maken en gelouterd worden. Slechte mensen zullen zich slecht gedragen, en geen van de slechte mensen zal het begrijpen. Maar degenen die inzicht hebben, zullen het begrijpen.
Mt 22:
41 Terwijl de farizeeën bij elkaar waren, vroeg Jezus hun:
42 ‘Wat denken jullie? Van wie is de Christus een zoon?’ Ze antwoordden: ‘Van David.’
43 Hij vroeg: ‘Hoe kan David hem dan onder inspiratie Heer noemen en zeggen:
44 “Jehovah heeft tegen mijn Heer gezegd: ‘Ga aan mijn rechterhand zitten totdat ik je vijanden aan je voeten leg’”?
45 Als David hem Heer noemt, hoe kan hij dan zijn zoon zijn?’
46 Niemand kon hem daar antwoord op geven en niemand durfde hem verder nog iets te vragen.
Openbaring 1:
1 Een openbaring door Jezus Christus, die God hem gegeven heeft om aan zijn slaven te laten zien wat er binnenkort moet gebeuren. Hij heeft zijn engel gestuurd en deze openbaring via hem in symbolen meegedeeld aan zijn slaaf Johannes, NWV.
Vervolgens geeft Jezus aan Johannes de opdracht on deze dingen op te schrijven.