Ieder zijn mening, maar kennelijk accepteer je dat niet van mij, omdat die op de bijbel is gebaseerd.Zolderworm schreef: ↑18 sep 2019, 17:34Ik ben niet van de spaghetti-kerk. Ik begrijp niet dat dat maar niet tot je doordringt. Ik zeg toch ook niet tegen jou: heeft het rooms-katholieke geloof afgedaan? Daarom zeg ik: stop hiermee. Ik wil dit niet meer horen. Anders dien ik een klacht in bij de moderatie.Alpha schreef: ↑18 sep 2019, 17:25Heeft het spaghetti monster afgedaan?Zolderworm schreef: ↑18 sep 2019, 16:57Helaas is een grote mate van waarschijnlijkheid nog geen bewijs. Een bewijs houdt in dat het honderd procent zeker is. Dus meer dan dat het jouw persoonlijke overtuiging is. Maar helaas: honderd procent zeker, dat gaat niet lukken. En dit geheel los van de vraag of de evolutietheorie klopt. Het is niet of het een of het ander: ID versus evolutie. Er zijn waarschijnlijk nog andere mogelijkheden, die wij thans nog niet kennen.ben db bd schreef: ↑18 sep 2019, 16:38 Wat geniet ik toch van Inktvlam !!
zelf ben ik bouwvakker in ruste, (aan m'n nickname te zien) dus op geen enkele manier bevoegd op grond van intellectualiteiten in dezen om aan deze discussie mee te doen, wat mij eigenlijk zeer verblijdt.
Als wij een gebouw hebben gebouwd, weet iedereen dat het er staat. Is dat te bewijzen? Loop er maar met je kop tegenaan, dan voel je het wel.
Is dat te ontkennen? filosofisch uiteraard wel, als je maar niet in ogen gelooft. Maar die ogen zie je toch? Alleen als je in ogen gelooft.
Daarom heb ik in een helder ogenblik wel eens gezegd dat iedere filosoof zonder tevens een loodgietersdiploma niet mee zou moeten mogen praten. Ach, bekwame tenten makers, vissers of belasting gaarders mogen van mij ook wel met de timmerlieden meedoen hoor, als ze maar niet bewust in het luchtledige willen blijven zweven, roepend dat ze niks zien. (Beide 'voeten op de grond' dus!)
Wie nat wil worden moet in de regen gaan staan, leerde ik ooit van de vrome diep doorgeleide oude vrouwtjes, welke mij het geloof bijbrachten.
Dat 'voelde' ik als ambachtsschooljongetje al helemaal mee, hoewel de 'wetenschappelijke' aantoonbaarheid wellicht nimmer bewezen is.
Vergun mij een aanname op bouwvakkersniveau; als er een almachtige allerhoogste God zou kunnen bestaan, en Die zou een boodschap voor ons mensen op willen laten schrijven, dan zou Hij (oneerbiedig gesproken) m.i. niet onbekwaam genoeg kunnen zijn om op te laten schrijven wat Hij wél bedoelt. Vanwege die logica ben ik Bijbelgelovig en vind al >70 jaar daar dagelijks de voorbeelden van, ... als ik oplet.
In die Bijbel zegt de Allerhoogste er Zelf van dat Hij bestaat en Schepper van alle dingen is middels Zijn gesproken Woord.
Dat herken ik ook wel van belangrijke mensen, wat ze zeggen moet echt gebeuren hoor!
Samen met nog een zwikkie nuchtere technische lieden geloof ik er niet in dat een vliegtuig geen constructeur behoeft te hebben.
Een duif zit griezelig veel ingewikkelder in elkaar weten de kinderen op de zondagsschool reeds.
Mijn persoonlijke conclusie was dus ook al een poosje dat er niks uit z'n eigen per ongeluk zo geslaagd wordt.
Tot slot ken ik niemand die niet in ogen welke iets zichtbaar maken gelooft (wel op de theologisch filosofische faculteit misschien?)
Duizenden mensen hebben persoonlijk contact gehad (miljoenen ook wel) met de Heere waar ze gewoon een levende relatie mee onderhouden. Soms zichtbaar, vaak hoorbaar, maar altijd merkbaar.
Zou Goddelijk bewijs echt zo oneindig veel boven onnozel wetenschappelijk uitsteken als ik op dit topic lees?
(o nee, dat mag hier niet hè?!)
p.s.: zo verwonderde ik mij ook zo aangaande Dick Swaab, welke bekrompen beweerde dat wij buiten onze hersenen niet bestaan.
zou de Heere Jezus dit soort lieden bedoeld hebben toen Hij Zijn Vader dankte voor ... ( Lucas 10:21)
Bovendien als het leven wel geschapen is, dan is het helemaal nog niet zeker dat het de God van de bijbel is geweest. Het kan ook een of andere ander God zijn geweest, zoals Poeang Matoea.
Volgens mij heeft iemand dat lang geleden verzonnen. Maar goed, dat is mijn mening.Wat dacht je van dit dan?
„Er is er een wiens werk het is ceders om te hakken; en hij neemt een zekere boomsoort, ja, een statige boom, en hij laat die sterk voor zich worden onder de bomen van het woud.
Hij heeft de laurierboom geplant, en het is de stromende regen die ervoor blijft zorgen dat hij groot wordt.
En hij is voor de mens iets geworden om daarmee een vuur brandende te houden.
Hij neemt er dus een deel van om zich te warmen.
Ja, hij legt een vuur aan en bakt zowaar brood.
Ook werkt hij aan een god waarvoor hij zich kan neerbuigen.
Hij heeft er een gesneden beeld van gemaakt en hij werpt zich ervoor neer.
De helft ervan verbrandt hij werkelijk in een vuur.
Op de helft ervan roostert hij het vlees dat hij eet goed gaar en hij wordt verzadigd.
Ook warmt hij zich en zegt: ’Ha! Ik heb mij gewarmd.
Ik heb het vuurschijnsel gezien.’
Maar het overige ervan maakt hij warempel tot een gòd, tot zijn gesneden beeld.
Hij werpt zich ervoor neer en buigt zich en bidt tot het beeld en zegt: ’Bevrijd mij, want gij zijt mijn god.’” — Jesaja 44:14-17. NWV.
Ps 83: 18 Mogen de mensen weten dat u, wiens naam Jehovah is, u alleen de Allerhoogste bent over de hele aarde. NWV.
Wat de RKK betreft is het erg interessant om de geschiedenis van die kerk eens na te vorsen.