Inktvlam schreef: ↑08 okt 2019, 21:19
Maria K schreef: ↑08 okt 2019, 17:29
Inktvlam schreef: ↑08 okt 2019, 14:46
Maria K schreef:Namelijk blijft uitgaan van het verkeerd uitgangspunt van het eindresultaat wat we nu allemaal kunnen zien, en dat dan zo ingewikkeld vindt, dat er alleen nog een grootse ontwerper achter kan en moet zitten.
De denkfout van de metafoor van de horlogemaker, waarbij men uitgaat van het horloge zoals wij dat kennen en ook de honderden jaren eerdere ontwikkelingen van een tijdmechanisme maar even niet meetelt.
Het geloof in geleidelijke evolutie blijft een hardnekkige overtuiging. Het is volledig weerlegd. Soorten verschijnen plotseling en volledig gevormd in het fossielenbestand. Al vele malen hier besproken.
Je gaat niet in op wat ik schrijf.
Want …?
Maria K schreef:Inktvlam schreef:Maria K schreef:Evolutie begint bij een levend wezen, waarvan tijdens de celdeling, voortdurend niet zuiver identieke exemplaren ontstaan.
Hier zeg je zelf dat we al een bestaand levend wezen moeten hebben,
Wil je nu de aandacht afleiden van evolutie door verder te gaan over abiogenese?
Waarom niet? Te pijnlijk?
Maria K schreef:Inktvlam schreef:volgens Craig Venter zelfs duizenden gemeenschappelijke voorouders, die dus niet zo gemeenschappelijk zijn. Waar denkt de evolutionist die vandaan te halen?
Of dat nu wel of niet klopt doet even niet ter zake.
Lijkt me wel.
Craig Venter noteerde:
“One question is, can we extrapolate back from this data set to describe the most recent common ancestor. I don’t necessarily buy that there is a single ancestor. It’s counterintuitive to me. I think we may have thousands of recent common ancestors and they are not necessarily so common.”
http://theskepticalzone.com/wp/faith-vs ... ig-venter/
Maria K schreef:Een tip: Informeer je eens over de allereerste beginselen van stamboomonderzoek. Maar weer een vraag, die geen vraag zou zijn als je het mechanisme evolutie volledig zou begrijpen.
De stamboom is gesneuveld.
viewtopic.php?f=9&t=3675&start=2361
Maria K schreef:Inktvlam schreef:Levende cellen kunnen zich delen in twee identieke dochtercellen. Die celdeling is een ontzagwekkend spektakel:
In een uurtje tijd wordt de kilometer grote bibliotheek van de cel samen met andere cruciale onderdelen op uiterst gecontroleerde wijze gekopieerd, ........enz.......enz..........
Je eerste zin ben ik helemaal met je eens.
Ik heb het even opgesplitst.
Celdeling van een uurtje?
Zie
Celcyclus die verschillend is bij verschillende soorten cellen en vooral dat het bij erfelijksoverdracht gaat om de
mitose
"Gemiddeld duurt in een celcultuur een celdeling bij cellen van zoogdieren 12 tot 24 uur."
Het geeft me weinig vertrouwen in de rest van je verhaal, wat erg indrukwekkend lijkt, maar op dit moment uitweidingen, die nu even niet ter zake doen en alleen afleiden.
Erg onaardig die laatste zin.
Maar verder oké. Correcties zijn altijd welkom.
Ik had mijn informatie van biofysicus Cees Dekker uit het boek: Schitterend ongeluk of sporen van ontwerp? pagina 121.
Maria K schreef:Inktvlam schreef:Waar denkt de evolutionist die bibliotheek met genetische informatie vandaan te halen?
Zie opmerking over fout uitgangspunt.
Wees 's duidelijk. Welk fout uitgangspunt?
Ik ben niet gewend zo'n lange quote te plaatsen, maar dit was een eind weggezakt.
Ik ben een paar maal begonnen met je te antwoorden, maar ben steeds gestaakt.
Ik ben niet gewend geen antwoord te geven als er een antwoord wordt gegeven op wat ik schreef, dus dit bleef hangen.
Daarom toch een poging.
Ik kan er niet uitkomen dat en waarom je dit soort antwoorden schreef.
Nu na enige tijd langer op dit forum jouw bijdragen gelezen te hebben, weet ik dat het nutteloos is voor mij om met jou in discussie te gaan.
Je bent bijzonder belezen in dit onderwerp, wat je duidelijk op mij voor hebt.
En je hebt een heel goed geheugen. Ook dat heb je op mij voor.
Begrip van wat feitelijk evolutie betekent en inhoudt zie ik veel minder.
In je antwoorden in dit bericht zie ik zelfs geen enkel inzicht.
Het antwoord op je laatste vraag staat in het citaat wat je gaf van wat ik schreef.
Je lijkt niet begrepen te hebben wat ik bedoelde, terwijl het er toch duidelijk staat.
Ik heb nu veel meer gelezen van jou en wat anderen te berde brachten.
Mijn conclusie moet zijn dat je gewoon je eigen mening als een litanie blijft herhalen en dat na al deze -tig bladzijden over dit onderwerp je alleen steeds weer kunt komen met het opsommen van alle soorten hiaten en alles wat men niet weet binnen de evolutie theorie en het op die basis blijft afwijzen.
Je gaat nauwelijks in op wat anderen schrijven, lijkt het vaak zelfs niet te begrijpen en wandelt er daarom gewoon overheen en reageert volgens je eigen gedachtegang.
Dus geen adequate reactie op wat wordt geschreven.
Als ik je daarop wijs, dan krijg ik wel een heel vreemde reactie.
Als je mij niet aardig vindt, als ik mijn mening zeg, het zij zo.
Dat zal mijn reactie zijn op jouw manier van schrijven.
Als je je gekwetst voelt door mijn mening over de indruk, die je op mij maakt binnen dit schijven en op dit forum en hoe ik dat schrijf, dan spijt me dat.
Die totale zekerheid van je eigen mening, prikkelt mij tot het vragen om en het geven van duidelijkheid en to the point zijn.
Ik ken je verder niet, dus zie het als een reactie hier en nu.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.