zolderworm schreef:
Net als Messinger geloof ik niet een oordeel. Dit, omdat God liefde is en dus niet oordeelt of veroordeelt.
vriend, dat komt op mij wel ontstellend onnozel over van die meneer Messinger. Een blind paard kan toch zien (nou, in zijn geval voelen van de zweep) dat er een ontstellend groot verschil is in hoe mensen zich gedragen op aarde? En dat zal nooit verrekend worden? Durven we dat dan ook nog gerechtigheid te noemen? )*
ik moet er niet aan denken de eeuwigheid te moeten delen met de verboden-woord schoften dezer wereld, welke het nu nog voor mij walgelijk 'naar den vleze' gaat, schunnige overconsumptie plegen, de bedelaar (Lazarus en zo) voor de deur gewoon maar laten creperen, moeder (met onderkastletter hoor) aarde uitbuiten en opgebruiken, moorden en stelen, enfin laat ik maar stoppen, want dit eindigt hier niet, maar Godzijdank straks wel in de hel, het rechtvaardige eeuwige vuur.
Spreek ik Gods grote liefde tegen dan? nee hoor, die is oneindig, zoals al Zijn goede eigenschappen.
Maar u hoeft toch niet van mij te horen dat warm bij de gratie van koud bestaat. Alles is toch in vergelijking met het tegenovergestelde?
Moet ik voor u opzoeken waar staat dat God (buiten Jezus?) ook een verterend vuur is? En dat is natuurlijk maar eerlijk ook!! (Hebr.12:29)
De 'liefde' van uw meneer Missinger heet volgens de natuurkundewetten gewoon SULLIG, en zo meer. Nou dat is de Allerhoogste niet hoor!
Omdat God liefde is voert Hij niemand naar de vuilverbranding af.
Zo, wat een opluchting !! Maar waarom is de Bijbel daar dan wél zo griezelig duidelijk over? Snapte God het Zelf niet en moet Hij dat nu nog van meneer Missenger ofzo leren? Wat een bovenaards gezagvolle vent is dat dan. Overigens, wat zou het een lekkere heerlijk slappe boel zijn hè?
Nee, volgens mij niet. Ons ego is maar een klein deel van onze persoonlijkheid. En het doel is, met behulp van de kracht van Christus (door Sri Aurobindo het supramentale genoemd), uit te stijgen boven het ego en onze persoonlijke belangen. En om vervolgens een transformatie te ondergaan, waardoor we een nieuw mens worden, die geen waarde meer hecht aan het persoonlijke ego.
Als dat gelukt, - en wie ben ik om dat tegen te spreken? - dan neem ik eerbiedig afstand en buig ik diep.
Al het ego wordt overstegen, dan blijven we niet in ons blootje achter. Integendeel. Dan gaan we een geheel nieuw leven binnen, dat je het Koninkrijk der Hemelen zou kunnen noemen, maar dat in de leer van Sri Aurobindo een andere naam heeft (de supramentale wereld)
Ach, what is in a name. Als dat gaat lukken roem ik jullie hoor. Dan staat de nieuwe paradijselijke aarde m.i. wagenwijd voor jullie open.
Wel herhaal ik nogmaals dat voor de hemel zelf m.i. een nieuw hemels opstandingslichaam nodig is, vrij van tijd en plaats, welke voor zover ik vinden kan alleen bij de grote metamorfose van de breed geloochende opname van de gemeente van Christus gegeven wordt.
)* p.s. op Netflix heb ik ooit een
duivelse film gezien. (verder nooit meer gekeken). Het was een cowboyfilm, daar houd ik van. Er kwamen in het eerste deel goede en kwade mensen voor, en zoals het hoort
kregen de goeden smerige klapjes van de kwaaie.
Maar er kwam gelukkig nog een deel t.b.v. de gerechtigheid welke altijd hoog verheven is in dat genre. Edoch eilaas, het werd alleen maar erger, dus hoopte ik op het derde deel, steeds meer de schurken hatend en rouw hebbend over de goeden.
Maar wat schetst mijn verbazing, de goeden stierven steeds verder onherstelbaar uit en de kwaden kregen het steeds rijker en gunstiger.
Ik weet niet meer hoeveel uitzendingen het uiteindelijk werden, maar ik zelf eindigde in opperste ontreddering. Wat een duivelse puinhoop!!