Sorry, was ook wel een beetje grapje tegenover het hemel-topic.Storm schreef: 22 nov 2019, 17:27 Topic's met titels als...Wie gaat er naar de Hemel en wie naar de Hel vind ik ondingen,maar goed het gaat om de reacties. Soms hoor ik mensen zeggen; "maar het is toch onrechtvaardig als Hitler naar de Hemel zou gaan"? Als de hel eeuwige pijn zou zijn zou ik het Hitler ook niet gunnen. En vinden deze mensen dan wel dat humanistische/andersgelovigen bij Hitler in de hel horen?
Persoonlijk ben ik niet zo met het hiernamaals bezig.
Ik denk dat zo’n boek als Openbaring veel meer nut had in de toen huidige tijd van de christenvervolgingen, dan dat wij nu als een Hal Lindsey gaan zitten verzinnen wat er straks gaat gebeuren.
Ik heb vroeger die boeken wel ademloos gelezen, maar vind het nu echt flauwekul om ze als toekomstvoorspellingen uit te pluizen.
Profeten beschrijven de situatie in het nu , wat ze nu denken en waar het naar toe zal gaan, maar ze hebben geen glazen bol.
Johannes beschrijft hoe hij over Jezus dacht en was bezig met zijn geloofsgenoten die hij troost wilde bieden.
Nu ben ik het helemaal eens met Johannes, alleen het is een visioen en geen script dat klaar ligt.
Jezus laat m.i. in de evangeliën precies hetzelfde horen als Johannes in openbaringen:
Mattheüs 5:3 Zalig zijn de armen van geest, want van hen is het Koninkrijk der hemelen.
4. Zalig zijn zij die treuren, want zij zullen vertroost worden.
5. Zalig zijn de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven.
6. Zalig zijn zij die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid, want zij zullen verzadigd worden.
7. Zalig zijn de barmhartigen, want aan hen zal barmhartigheid bewezen worden.
8. Zalig zijn de reinen van hart, want zij zullen God zien.
9. Zalig zijn de vredestichters, want zij zullen Gods kinderen genoemd worden.
10. Zalig zijn zij die vervolgd worden om de gerechtigheid, want van hen is het Koninkrijk der hemelen.
11. Zalig bent u als men u smaadt en vervolgt, en door te liegen allerlei kwaad tegen u spreekt, omwille van Mij.
12. Verblijd en verheug u, want uw loon is groot in de hemelen, want zo hebben ze de profeten vervolgd die er vóór u geweest zijn.
En ik snap persoonlijk niet dat mensen tegen een oordeel zijn.
Er moet toch recht gedaan worden. Geen oordeel is: de tirannen, de beulen, de moordenaars etc. zomaar er mee weg laten komen.
Ze zullen hun slachtoffers in de ogen zien, de boeken gaan open..., maar wie zonder zonde is mag zelf veroordelen.
Ik heb ook geen kristallen bol, maar ik hoop ook op het visioen van Johannes.