Bonjour schreef: 05 jan 2020, 07:56
Als je het zo brengt is het net alsof er gediscrimineerd wordt en dat is niet het geval. Freethinker is vrij van dogma's en iedere religieuze heeft het daarmee lastig om zijn ideeën staande te houden op Freethinker.
Ben lid van heel wat fora en Freethinker is m.i. verreweg het beste forum van Nederland: ondogmatisch en er komen bijna nooit conflicten voor. Ben er zo'n 7 jaar lid en er wordt absoluut niet gediscrimineerd. Maar ik snap de christelijke onmacht wel: godsdienstigen zullen daar hun claims moeten onderbouwen en hun dogmas houden dan geen stand. Dan vetrekt men veelal met de staart tussen de benen naar een beschrermde christelijke omgeving waar hun dogmas nog gezag hebben, scheldend op Freethinker -- op veilige afstand.
Dat maakt het forum niet anti=christelijk, maar een plek waar christenen en andere gelovigen zich niet thuis voelen.
Argumentatie blijkt niet het sterkste punt van dogmatische godsdienstigen. Maar goed, ik vind het sowieso niet kies om op veilige afstand een ander forum te bekritiseren. Laten ze de discussie over hun dogmas maar aangaan op Freethinker, tussen voormalige christenen, theologen, fysici, psychologen, sociologen en andere experts; maar daar hebben hun argumenten geen schijn van kans.
Nee, Freethinker is zeker
niet anti-christelijk.
Ik wel!, althans voor zover het de strijd tegen homoseksueel-onvriendelijke dogmas, de positie van vrouwen, de toestand van de aarde, etc., aangaat. Naast m'n niet-aflatende interesse voor religie, begeef ik me daarom ook op religieuze fora: om daar de discussie aan te gaan en te strijden voor gelijke rechten en zaken die m.i. relevant zijn. En op religieuze fora zijn eveneens nog de mensen te vinden die vanuit hun heilige schriften beweren dat de Joden die Jezus niet aannemen, blind zijn; dat de Joodse leiders kinderen van Satan waren en hun onheil over zichzelf hebben afgeroepen door Jezus niet te accepteren, etc.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.