HJW schreef: 14 jan 2020, 12:54
Kortom: Liefde heeft geen haat nodig om gekend te worden.....Liefde heeft alles intrinsiek in zich.
Liefde is inderdaad universeel en maakt ons tot datgene dat we zouden moeten zijn. Niemand kan omschrijven wat de Liefde is, het kan alleen gevoeld worden. Er zijn maar weinig manieren behalve in proza en muziek waarin we een glimp zouden kunnen geven van wat liefde is.
In de muziek
Gustav Mahler - Adagietto
https://youtu.be/75YmlDR92UQ
(gecomponeerd terwijl hij verliefd was)
In de extase van de Perzische dichter Rumi
(sorry voor het Engels, het vertalen kost weer even tijd):
Let the fire of your love burn my sorrow and purify my soul so I can fly without wings
I belong to no religion
My religion is love
Every heart is my temple
There is neither question nor answer on the way to Love, Only a mystery
Love's greatest gift is its ability to make everything it touches Sacred
Love is the whole thing
We are only pieces
Love is the sea of no end
We are a drop of it
Love has pierced with its arrow the heart of every lover. Blood flows but the wound is invisible.
Let the fire of your love burn my sorrow and purify my soul so I can fly without wings
Of een stukje uit het boek van George Feuerstein, "Sacred Sexuality":
"We waren de liefde aan het bedrijven en terwijl ik haar kuste, voelde ik een sterk verlangen om deel van haar te zijn, en om haar deel van mij te laten zijn. Ons kussen werd intenser en ik begon het gevoel te ervaren dat mijn fysieke zintuigen weg vielen. Mijn lichaam verdween, evenals het gevoel van haar lichaam tegen het mijne. Ik voelde energie komen opwellen en naar haar toe stromen en in mijn gedachten zag ik een witte vormloze vorm, bewegend en groeiend. Naarmate de vorm groeide, groeide en werd de energie intenser. Dit duurde slechts enkele seconden, voordat ik me van haar lippen wegtrok. Ik was net zo geschrokken als zij. We hapten beiden verrast naar lucht en keken elkaar een paar seconden aan, niet wetend wat er was gebeurd en wat te zeggen. Ze vertelde me toen dat ze nog nooit zo gekust was en ik bekende haar hetzelfde."
We hebben geen idee waar de liefde vandaan komt, het overkomt ons. Misschien is het een handdruk tussen twee zielen, het behoort tot het mysterie van het leven.