Het zijn geen 'apostelen'. Daar ga je al de fout in. Atheïsme = niet geloof in een god of goden.hopper schreef: ↑10 feb 2020, 12:25Ik toon juist aan dat atheïsme ook een geloof is. Daarvoor gebruik ik de meest vooraanstaande apostelen van dat geloof.Christiaan schreef: ↑10 feb 2020, 11:00
Sorry hopper, ik begin je steeds minder serieus te nemen. Wat je eerste alinea betreft: wat heeft dat met atheïsme te maken?
Atheïsme zelf is ook geen geloof, zoals ik eerder in een ander topic heb aangetoond (en waarop je geen reactie hebt gegeven). En onderstreepte alinea geeft een misrepresentatie van het beeld van Dennett. Waar staat dat hij "zichzelf openbarende kennis toe" kent?
Het is één grote stroman
Wat betreft die openbarende kennis verwijs ik naar dit topic.
Zoals eerder gesteld:
"Ik blijf het opmerkelijk vinden dat mensen niet-geloven een vorm van geloven vinden. Dat is in contractie met de logica: niet-geloven = geloven ofwel: -p = p
Een logische tegenstrijdigheid."
Neemt niet weg dat atheïsten in allerlei dingen geloven, maar het niet-geloven in een god is geen geloof op zich.
Leuk artikel, maar het zegt verder niks.hopper schreef: https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Four_ ... %C3%AFsme)
Wellicht, maar atheïsme is zelf geen geloof.hopper schreef: Wat we zien gebeuren is dat 4 mannen strijden tegen religie en zelf onderwijl ook een geloof aanhangen.
Niet alle vier, Harris zou ik geen militant atheïst willen noemen. (hangt er ook van af wat je met "militant atheïsme" bedoelt")hopper schreef: Militant atheïsme dus.
Dat kun je wel stellen, maar dat maakt het nog niet waarhopper schreef: Atheïsme zoals de vier ruiters dat presenteren is het zoveelste geloof.
Waarbij je dus aangeeft dat er verschillende 'gradaties' zijn van atheïsme. Zoals eerder gezegd, je moet de atheïst niet verwarren met atheïsme.hopper schreef: Wel dienen we natuurlijk te beseffen dat dit uitwassen van het atheïsme zijn.
De doorsnee atheïst bemoeit zich niet zo met dat militante gedoe.
Je staart je vast op ruiters van de Apocalyps en openbaring. Dit alles heeft niks van doen met de ideeën van Dennetthopper schreef: Daarnaast is hij één van de ruiters van de Apocalyps. Dus één van de ruiters van de openbaring. Maar hij openbaart helemaal niks.
Te lachwekkend voor woorden. Heb je al wel eens een boek van hem gelezen?hopper schreef: Verder dan de argumentatie van een amateur-filosoof zie ik hem nergens komen.