Beste Adinomis,
Vandaag, Sabbat 28 december 2013, schoot me ineens wat te binnen.
Jezus waarschuwt om ons niet te verbinden met het grote Babylon, waar de het Geestelijke Egypte heerst.
Hij zegt eerder, dat we de relatie (op het Geestelijk vlak) ervan moeten vermijden. Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat we ons niet met deze wereld moeten bemoeien.
We kunnen in deze wereld 'overwinnen', in ELK opzicht, door de Heilige Geest over ons te laten regeren. Dat wil zeggen dat we niet slaafs ons door de Heilige Geest laten leiden, want dat kan en doet de Heilige Geest ook niet, maar dat we door de Thora Geestelijke invulling te geven, zoals Jezus dat doet, ons te laten leiden door de Heilige Geest, eerder dan door onze natuurlijke en beperkte denken naar de maatstaf van mensen.
Het is dus, ik herhaal, dus ook niet logisch, dat er een Staat Israël op deze aarde is, maar wel een natuurlijk Kanaän. Paulus kan dat alleen maar zeggen, als er ook een natuurlijk Kanaän is.
Paulus maakt dus onderscheidt tussen het Hemels en aardse Kanaän (het beloofde). Wat zegt Jezus nu tegen zowel de Christen als de Jood, als dus involge van Ezechiël 5, de muur geslecht is en de Thora in Geestelijke
navolging, voor zowel de Jood en Griek geldt.
Bij toeval vond ik een interessante Bijbelstudie, waaruit ik enkele passages citeer:
"Hierna zag ik een andere engel, die grote macht had, nederdalen uit de hemel, en de aarde werd door zijn lichtglans verlicht. En hij riep met sterke stem, zeggende: Gevallen, gevallen is de grote (stad) Babylon" (Openbaring 18:1,2). "En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen. Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht" (Openbaring 18:4,5).
Babylon (of Babel) was het centrum van een wereldrijk in de oudheid. De naam betekent 'verwarring' en vindt zijn oorsprong bij de verwarring van de talen bij het bouwen van de toren van Babel.
Noot:
De gebouwen van de EU in Brussel zijn, bewust, gebouwd naar het schilderij van Breughel de Oude, Babel en lag besloten in de opdracht bij de bouw er van. https://www.google.be/search?tbm=isch&s ... 0de%20Oude hier vindt je de meeste afbeeldingen er van terug, maar ook anderen.
Op een andere site vond ik de interessante omschrijving van die EU gebouwen als volgt:
Het Europese Parlement bezit sinds 1999 een gebouw in Straatsburg (zie afbeelding). De ontwerpers van dit gebouw hebben zich laten inspireren door het beroemde schilderij de "Toren van Babel" van de Vlaamse schilder Pieter Bruegel. Dat roept de vraag op of Europa bezig is met dát te herstellen wat de Bijbelse God heeft vernietigd, namelijk het oude Babel van Nimrod uit het Bijbelboek Genesis. Een journalist uit Straatsburg vroeg aan een EU volksvertegenwoordiger: "Waarom is het gebouw van het Europese Parlement een replica van de Toren van Babel?" Zijn reactie: "Waar zij 3000 jaar geleden faalden, dat wil Europa nu afmaken." Bron:
http://rokendevlaswiek.com/index.html?t ... BABEL.html
Als we nu naar de symboliek van Babel en Babylon kijken, dan zien we de volgende feiten:
Symbolisch stelt Babylon de verwarring van de afgoderij en de valse godsdienst voor (Jesaja 21:9; Jeremia 50:2; Openbaring 17:5). In alle tijden heeft de satan -- die oude slang, tegenstander van God en mens -- de wereld in een warboel van valse godsdiensten voorzien.
Israël werd in Babylonische ballingschap weggevoerd als straf voor haar afvalligheid en afgoderij. Gods tempel werd vernietigd. In Babylon konden de Israëlieten God niet dienen volgens Zijn woord (Psalm 137:1-4).
De huidige Staat Israël bevindt zich dus te midden van due gemeenschap, waar de Allerhoogste god altijd van heeft gezegd, dat zij zich er Geestelijk van moesten verwijderen, afstand nemen.
In Johannes 3 legt Jezus dat notabene uit aan Nicodemus de afgevaardigde van het Sanhedrin.
Vlucht uit Babel!
Daarna werd Gods volk bevolen uit Babel te vluchten en terug naar Sion te gaan. Dit had een letterlijke en een profetische betekenis. Na 70 jaar ballingschap mochten de Israëlieten in letterlijke zin terug naar Jeruzalem keren. Dit was op voorwaarde dat zij zich van hun afgoderij bekeerden om te Jeruzalem de ware godsdienst te herstellen. Nadien is er zo goed als geen afgoderij onder de Joden meer!
Dit alles had een geestelijke betekenis voor de gemeente. Deze profetische inhoud komt duidelijk naar voren in de teksten waarin Israël bevolen werd uit Babel te vluchten.
"Trekt uit Babel, ontvlucht de Chaldeeën. Verkondigt het met jubelgeklank, doet dit horen, verbreidt het tot aan het einde der aarde; zegt: De HERE heeft zijn knecht Jakob verlost" (Jesaja 48:20). Lees de verzen 12 t/m 22.
"Vertrekt, vertrekt, gaat uit vandaar; raakt het onreine niet aan, gaat weg uit haar midden, reinigt u, gij die de vaten des HEREN draagt" (Jesaja 52:11). Lees de verzen 7 t/m 12.
"Al wenend zullen zij voortgaan en de HERE, hun God, zoeken; naar Sion zullen zij vragen, op de weg hierheen zal hun aangezicht (gericht) zijn; zij komen en zoeken gemeenschap met de HERE in een eeuwig verbond, dat niet zal vergeten worden" (Jeremia 50:4,5). "Vlucht uit Babel weg en trekt uit het land der Chaldeeën" (Jeremia 50:8). "Vlucht uit Babel, laat ieder zijn leven redden; komt niet om in zijn ongerechtigheid, want dit is de tijd der wrake voor de HERE, het verdiende loon betaalt Hij hem" (Jeremia 51:6). "Wij hebben Babel trachten te genezen, maar het is niet te genezen; verlaat het en laten wij gaan, een ieder naar zijn land; want tot de hemel reikt zijn oordeel en het verheft zich tot de wolken. De HERE heeft ons recht aan het licht gebracht; komt en laten wij in Sion het werk van de HERE, onze God, verhalen" (Jeremia 51:9,10). "Trekt eruit weg, mijn volk, en laat ieder zijn leven redden voor de brandende toorn des HEREN" (Jeremia 51:45). Lees de hoofdstukken 50 en 51.
"Op, redt u naar Sion,
gij die woont bij de dochter van Babel" (Zacharia 2:7).
Bron van deze informatie:
http://www.oldpaths.com/archive/davison ... atuit.html
Zie je Adinomis, dat je niet én Babel kunt dienen en in het (Hemelse-) Sion kunt wonen!
En daarom zul je dus steeds, ondanks goede bedoelingen, je stoten aan de Steen die vele vele malen tot Zijn volk heeft gezegd, UIT te gaan van het reeds Gevallen Babylon!
Vraag je steeds af, of je de juiste informatie geeft over het Israêl wat Jezus bedoelt, niet van wat de mensen er van maken.
Ik ben het wel met je eens dat de Kerk Israël nodig heeft en andersom! De vraag is dan; natuurlijk of geestelijk!
Hartelijke groet