Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Gaitema »

HJW schreef: 05 apr 2020, 13:12
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 12:57 Al die zaken dat jij opnoemt doen de christenen, maar zij die niet christelijk zijn (de meerderheid van de wereld) doet bijna niets.
Wat een flagrante flauwekul en totale minachting voor al het goede wat niet-christenen doen voor hun medemens.
Er zijn er wel die actief zijn, maar de meerderheid is met de secularisatie minder gaan doen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Mart

Bericht door Mart »

Het gaat in dit topic niet over het helpen van de armen en de slachtoffers, maar over het aanpakken van de daders.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Je pakt ze aan met de wet.
Helaas staan de allerrijksten in de praktijk meestal boven de wet, want geld is macht.
Maar de wetten zijn er wel om te voorkomen dat geld als machtsmiddel wordt ingezet.
Ik zal verder hier geen boekje open doen over de cultuur en de religieuze opvattingen van de allerrijksten en wat ze van de gewone burger vinden, en hoe dat in hun handelen vertaalt, maar daar worden ook wetten mee gebroken.
Als de mensen eens wisten wat de allerrijksten allemaal op hun kerfstok hebben, dan zouden ze niet veilig over straat kunnen.
Maar ze bezitten ook de media die de gewone burger hesenspoelt...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
HJW

Bericht door HJW »

Mart schreef: 05 apr 2020, 19:35 Het gaat in dit topic niet over het helpen van de armen en de slachtoffers, maar over het aanpakken van de daders.
Dat gaat niet lukken.
Mart

Bericht door Mart »

HJW schreef: 05 apr 2020, 20:28
Mart schreef: 05 apr 2020, 19:35 Het gaat in dit topic niet over het helpen van de armen en de slachtoffers, maar over het aanpakken van de daders.
Dat gaat niet lukken.
Als het niet gaat lukken, zijn we als mensheid verloren. Wij zijn de 99,9%.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Dat gaat niet lukken.
Omdat heel de mensheid (religieus en niet) te egoïstisch leeft (uitzonderingen tot op een zekere hoogte na gelaten) en niet de liefde heeft van "je leven geven voor je vrienden", wat niet inhoudt dat je dood moet. Nee, dat je in overgave jouw leven slijt, voor je vrienden. Jezus zelf beschouwde iedereen als Zijn vriend, wanneer ze in de liefde wandelen. Hij gaf daarvoor heel zijn leven, vanaf Zijn geboorte af aan.
HJW

Bericht door HJW »

Mart schreef: 05 apr 2020, 20:36 Als het niet gaat lukken, zijn we als mensheid verloren. Wij zijn de 99,9%.
Het gaat al eeuwen zo, en we zijn er nog steeds.
De oplossing ligt volgens mij in het spirituele.

Volgens de woorden van Einstein:
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt
Oftewel:
je kunt het niet oplossen op het niveau waarop het is ontstaan. Om tot een oplossing te komen zul je vanuit een ander perspectief, vanuit een nieuw inzicht moeten leren kijken.

Ik zou dat vertalen met: niet op hetzelfde bewustzijnsniveau.
HJW

Bericht door HJW »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 20:38 Omdat heel de mensheid (religieus en niet) te egoïstisch leeft (uitzonderingen tot op een zekere hoogte na gelaten) en niet de liefde heeft van "je leven geven voor je vrienden", wat niet inhoudt dat je dood moet. Nee, dat je in overgave jouw leven slijt, voor je vrienden. Jezus zelf beschouwde iedereen als Zijn vriend, wanneer ze in de liefde wandelen. Hij gaf daarvoor heel zijn leven, vanaf Zijn geboorte af aan.
Het klopt dat van de 99,9% een groot deel zelf ook zou graaien......als ze de kans zouden hebben.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 05 apr 2020, 20:36
Dat gaat niet lukken.
Wat ons betreft: Zonder Jezus is dat zo.

Welk geloof had je trouwens? Je was volgens Jerommel Joods?
Gaitema

Bericht door Gaitema »

HJW schreef: 05 apr 2020, 20:40
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 20:38 Omdat heel de mensheid (religieus en niet) te egoïstisch leeft (uitzonderingen tot op een zekere hoogte na gelaten) en niet de liefde heeft van "je leven geven voor je vrienden", wat niet inhoudt dat je dood moet. Nee, dat je in overgave jouw leven slijt, voor je vrienden. Jezus zelf beschouwde iedereen als Zijn vriend, wanneer ze in de liefde wandelen. Hij gaf daarvoor heel zijn leven, vanaf Zijn geboorte af aan.
Het klopt dat van de 99,9% een groot deel zelf ook zou graaien......als ze de kans zouden hebben.
En waarom is dat?
HJW

Bericht door HJW »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 20:41 En waarom is dat?
Zou je ze moeten vragen.
Ik denk alleen dat als je de 0,1% aanpakt, dat anderen er gewoon instappen.

De daders aanpakken is allemaal negatief gerichte energie.
Mart

Bericht door Mart »

HJW schreef: 05 apr 2020, 20:39
Mart schreef: 05 apr 2020, 20:36 Als het niet gaat lukken, zijn we als mensheid verloren. Wij zijn de 99,9%.
Ik ga nog liever vrij ten onder dan dat ik slaafs m'n hoop zoek in een alternatief. Het is niet toevallig dat mensen in landen met een hard regime of economisch zware omstandigheden hun hoop zoeken bij goden. Spiritualiteit? Okay, maar dan in vrijheid. Tegen apathische beesten zal ik me altijd teweer stellen; hen zal ik nooit m'n andere wang toekeren en zal ze hun stille massamoord pas vergeven als ze er definitief mee ophouden.
Mart

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 20:40
Mart schreef: 05 apr 2020, 20:36
Dat gaat niet lukken.
Wat ons betreft: Zonder Jezus is dat zo.

Welk geloof had je trouwens? Je was volgens Jerommel Joods?
Ben Joods en heb geen geloof. Ooit was ik religieus. Dat is het verleden.
HJW

Bericht door HJW »

Mart schreef: 05 apr 2020, 21:02 Ik ga nog liever vrij ten onder dan dat ik slaafs m'n hoop zoek in een alternatief. Het is niet toevallig dat mensen in landen met een hard regime of economisch zware omstandigheden hun hoop zoeken bij goden. Spiritualiteit? Okay, maar dan in vrijheid. Tegen apathische beesten zal ik me altijd teweer stellen; hen zal ik nooit m'n andere wang toekeren en zal ze hun stille massamoord pas vergeven als ze er definitief mee ophouden.
Dan heb je een heel ander beeld bij spiritualiteit dan ik dat heb.
Mart

Bericht door Mart »

HJW schreef: 05 apr 2020, 21:25
Mart schreef: 05 apr 2020, 21:02 Ik ga nog liever vrij ten onder dan dat ik slaafs m'n hoop zoek in een alternatief. Het is niet toevallig dat mensen in landen met een hard regime of economisch zware omstandigheden hun hoop zoeken bij goden. Spiritualiteit? Okay, maar dan in vrijheid. Tegen apathische beesten zal ik me altijd teweer stellen; hen zal ik nooit m'n andere wang toekeren en zal ze hun stille massamoord pas vergeven als ze er definitief mee ophouden.
Dan heb je een heel ander beeld bij spiritualiteit dan ik dat heb.
Wat bedoel je dan met spiritualiteit? Impliceert dit het accepteren van de immense armoede, uitbuiting en de discrete genocide van wereldwijd tienduizenden hongerdoden per dag?
HJW

Bericht door HJW »

Mart schreef: 05 apr 2020, 21:32 Wat bedoel je dan met spiritualiteit? Impliceert dit het accepteren van de immense armoede, uitbuiting en de discrete genocide van wereldwijd tienduizenden hongerdoden per dag?
Integendeel. Het zal het einde betekenen van deze zaken.
hopper

Bericht door hopper »

HJW schreef: 05 apr 2020, 20:39

Volgens de woorden van Einstein:
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt
Oftewel:
je kunt het niet oplossen op het niveau waarop het is ontstaan. Om tot een oplossing te komen zul je vanuit een ander perspectief, vanuit een nieuw inzicht moeten leren kijken.

Ik zou dat vertalen met: niet op hetzelfde bewustzijnsniveau.

Mooi geformuleerd. Rijken zijn oorzaak van de problemen (waarbij we zelf ook de rijken zijn) en we kunnen het 'probleem' niet oplossen met de denkwijze die het veroorzaakt heeft.

Overigens heeft de SP ook al sinds jaar en dag in het programma staan om de rijken geld afhandig te maken.
Tot dusver hebben ze nul resultaat geboekt. Wat jouw bewering ook onderschrijft.
hopper

Bericht door hopper »

Mart schreef: 05 apr 2020, 21:02 Ik ga nog liever vrij ten onder dan dat ik slaafs m'n hoop zoek in een alternatief.
Werkelijke vrijheid is nergens meer aan gehecht zijn.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Dat gaat niet lukken.
Ligt er aan.
Wanneer de legers ook tabak hebben van de superrijken, bijvoorbeeld omdat ze hun immorele oorlogen voeren en hun mensen verliezen, omdat ze de landen waarvoor ze vechten naar de kl0ten zien worden geholpen door de superrijken, dan kan er wel veranderng komen.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

hopper schreef: 05 apr 2020, 21:40
Mart schreef: 05 apr 2020, 21:02 Ik ga nog liever vrij ten onder dan dat ik slaafs m'n hoop zoek in een alternatief.
Maakt dat die vrijheid dan niet een liefdeloze vrijheid?
Mart

Bericht door Mart »

HJW schreef: 05 apr 2020, 21:35
Mart schreef: 05 apr 2020, 21:32 Wat bedoel je dan met spiritualiteit? Impliceert dit het accepteren van de immense armoede, uitbuiting en de discrete genocide van wereldwijd tienduizenden hongerdoden per dag?
Integendeel. Het zal het einde betekenen van deze zaken.
Okay, klinkt goed. Zou je het uit kunnen leggen? Wat is de spiritualiteit die ons kan gaan redden? Is het daadwerkelijk realistisch? Wat moeten we doen?

Ik heb het vermoeden dat, als we iets willen bewerkstelligen, we het moeten doen nu er wereldwijd saamhorigheid is.
hopper

Bericht door hopper »

Jerommel schreef: 05 apr 2020, 21:42
Daadwerkelijke vrijheid kan niet gestoeld zijn op een van te voren gesteld doel. (Hier het aanpakken van de 0.1%)
Liefde is het intuïtieve vertrouwen in het eigen handelen in de wereld.
Levenskunst is deze twee te verenigen. Waarbij er rust komt in de eigen gedachtenwereld en men ontvankelijk wordt voor dat wat we 'liefde' noemen.

Een onrustige gedachtenwereld is te herleiden naar de aantrekkingskracht van het eigen ik. Liefde is het tegenovergestelde van dat wat we 'ego' noemen. In de innerlijke rust die de liefdeskracht met zich mee brengt is de "Christus in mij" te verwezenlijken. De "Christus in mij" offert gaande weg het ego op. Het ego (jijzelf dus) zal op enig moment moeten gaan inzien dat er voor jou als persoon niks te bereiken valt.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

hopper schreef: 06 apr 2020, 00:16
Jerommel schreef: 05 apr 2020, 21:42
Daadwerkelijke vrijheid kan niet gestoeld zijn op een van te voren gesteld doel. (Hier het aanpakken van de 0.1%)
Liefde is het intuïtieve vertrouwen in het eigen handelen in de wereld.
Eh, nee.
Liefde is genegenheid en altruisme, broederschap en al die goede dingen, tussen minstens 2 wezens.
Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Mart schreef: 05 apr 2020, 12:37
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 12:09 En dat steentje is de hoeksteen van de samenleving. Petra waarop wij bouwen.
De Petra in dit topic heeft een aantal interessante suggesties gegeven waar wellicht op te bouwen valt. Vandaar m'n vraag naar wat jullie ervan vinden.
;) :mrgreen:
Petra had ook een aardig liedje van de Rolling Stones opgezet.

Sympathy For The Devil
v.a. 5:12
"Tell me baby, what's my name
I tell you one time, you're to blame"

@ Mart
Ik vind Donut economie ook een bijzonder knappe vondst.
Helemaal omdat idd het visueel maken een handig hulpmiddel is.
Dus sja.. denk dat het toch een verandering op politiek/beleidsniveau moet zijn en wij ons vnl in de -zegt-het-voort- bewegen en onze eigen kleine steentjes kunnen bijdragen.
Oftewel.. met kleine stapjes vooruit. De toekomst is aan de Jeugd. Wat dat betreft.. zie ik daar mooie initiatieven uit ontstaan.
En een kentering in het denken over de door mij zo verafschuwde maar ooit zo bejubelde neo liberale markteconomie welke enkel tot woekerwinstgraaipolitiek heeft geleid.
Zie ik ook aan mijn kroost.. die zijn ook helemaal op de duurzaamheid en circulaire economie gericht.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
HJW

Bericht door HJW »

Mart schreef: 05 apr 2020, 21:45 Okay, klinkt goed. Zou je het uit kunnen leggen? Wat is de spiritualiteit die ons kan gaan redden? Is het daadwerkelijk realistisch? Wat moeten we doen?

Ik heb het vermoeden dat, als we iets willen bewerkstelligen, we het moeten doen nu er wereldwijd saamhorigheid is.
Doorhebben dat we eenheid zijn, dat de mensheid eenheid is.
Het huidige ontstijgen. Zolderworm heeft op dit forum volgens mij ook wel eens iets dergelijks gesteld.
Transformatie.
Dat is het enige waar ik hoop uit putten kan.

Het positieve cultiveren en daar energie in steken.
Details aanpassen gaat niet werken, mensen aanpakken gaat averechts werken.