hopper schreef: 27 apr 2020, 14:22
Bewustzijn kun je ook niet bewijzen. Het is een
geloof dat dat louter in de hersenen bestaat, dáár hadden we het over.
En als ik niet mee ga met jouw geloof dat bewustzijn in de hersenen zit dan 'hoef je geen gesprek meer'.
Sorry hoor, maar als je al niet een normaal gesprek kan voeren en discussies niet meer kan navertellen dan houdt het op. Jij was het die beweerde dat je beter kan
WETEN dat bewustzijn zich niet in de hersenen bevind. Dan
geloven dat het wel zo was. En over die termen
weten dat het nergens is en
geloven dat het wel in hersenen zit viel ik. Jij
gelooft dat het bewustzijn zich overal bevind en niet alleen in de hersenen. Geef gewoon toe.
Mensen die beweren dat ik hier mijn prive geloof als waarheid uit draag die neem ik niet serieus. Nergens heb ik mijn eigen geloof hier naar voren gebracht. Dat doe ik ook niet op internet. Is zinloos namelijk.
Mijn probleem met jou en anderen is dat jullie beweren dat alles geloof is, behalve jouw visie. Dat is weten. Terwijl het gewoon geloven is, dat alles liefde is, of dat God bestaat, of niet bestaat.
Als mensen gewoon wat nederiger waren en zeiden "we weten het niet" dan zou de wereld er al een stuk vriendelijker uit zien.
Ronduit lachwekkend. Ondersteunend bewijs dat bewustzijn louter in de hersenen zit is door de wetenschap nooit geleverd.
Neen, dus zegt wetenschap meestal "we weten het niet". Jij hebt ook nooit kunnen bewijzen dat het niet zo is, maar je noemt het weten. Dat is arrogant.
Dennett voer ik slechts op als voorbeeld van hoe wetenschap soms is verworden tot een geloof.
Het is dus gewoon een stropop...