Petra schreef: 25 apr 2020, 01:30
Alpha schreef: 25 apr 2020, 00:51
Petra schreef: 25 apr 2020, 00:42
Alpha schreef: 25 apr 2020, 00:01
Joh 18:36 Jezus antwoordde: ‘Mijn Koninkrijk is geen deel van deze wereld. Als mijn Koninkrijk een deel van deze wereld was, zouden mijn dienaren hebben gevochten, zodat ik niet aan de Joden overgeleverd zou worden. Maar mijn Koninkrijk is nu eenmaal niet van hier.’ NWV.
HUH Wat is dat nou weer voor iets raars.
Hoezo hebben gevochten? Jezus was van de afdeling heb je vijanden lief en je andere wang toekeren.
Alpha schreef: 25 apr 2020, 00:01
Satan is de heerser van deze wereld. Zie Lukas 4:5-7; Johannes 14:30.
Jezus is koning en regeert over de aarde vanuit de hemel.
Zeg je nu dat Jezus Satan is?
Kennelijk heb je de teksten niet gelezen, of je leest wat je wilt lezen.
Heden regeert Satan, later regeert Jezus, na Gods ingrijpen, vanuit de hemel.
Satan is naar de omgeving van de aarde verbannen, hij is uit de hemel geworpen.
Openbaring 12:9 De grote draak werd daarom neergeworpen, de oorspronkelijke slang, degene die Duivel en Satan wordt genoemd, die de hele bewoonde aarde misleidt.
Hij werd neergeworpen naar de aarde en zijn engelen werden samen met hem neergeworpen. NWV.
Ik begrijp er geen snars van.
Eerst zeg je dat Jezus had gewild dat zijn dienaren voor hem zouden vechten zodat ie niet aan de Joden was overgeleverd.
Maar volgens mij klopt dat niet. Dat was juist het Heilsplan.
En het komt ook helemaal niet overeen met de Jezus die zegt dat je je vijanden moet liefhebben.
Daarna zeg je weer dat Satan op aarde regeert en Jezus in de hemel de koning is en vanuit daar de aarde regeert.
Dan zeg je toch dat Jezus en Satan dezelfde zijn. Of bedoel je dat Jezus Satan aanstuurt vanuit de hemel?
Of regeert Jezus dan niet vanuit de hemel?
Heeft Jezus de Satan naar de aarde verbannen om hier te regeren???? bedoel je het zo?
Jij bent JG toch?
Is de JG bijbel dezelfde bijbel als ehhh DE bijbel zeg maar.. of zijn er andere of meerdere geschriften bij JG?
P.S.
@ Pedaaaaaaaaa. HELP!
Wat is dit voor bril? Is dit een JG bril?
Is Jezus in JG een vechtjas die Satan op ons af stuurt?
Bedankt voor je reactie.
Is de Bijbel lezen wat moeilijk?
Ik zal wat teksten laten zien.
Johannes 18:
36 Jezus antwoordde: ‘Mijn Koninkrijk is geen deel van deze wereld. Als mijn Koninkrijk een deel van deze wereld was, zouden mijn dienaren hebben gevochten, zodat ik niet aan de Joden overgeleverd zou worden. Maar mijn Koninkrijk is nu eenmaal niet van hier.’
37 Toen zei Pilatus tegen hem: ‘U bent dus toch een koning?’ Jezus antwoordde: ‘U zegt zelf dat ik een koning ben. Hiervoor ben ik geboren en hiervoor ben ik in de wereld gekomen: om te getuigen van de waarheid. Iedereen die aan de kant van de waarheid staat, luistert naar mijn stem.’
Mt 26:52 ‘Steek je zwaard terug,’ zei Jezus, ‘want wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen.
Jezus verbiedt zijn discipelen om de wapens te gebruiken.
Wat Satan betreft:
Mt 4:
1. Vervolgens werd Jezus door de geest naar de woestijn geleid om door de Duivel op de proef te worden gesteld.
2. Nadat hij 40 dagen en 40 nachten had gevast, had hij honger.
3. Toen kwam de Beproever naar hem toe en zei tegen hem: ‘Als je een zoon van God bent, zeg dan tegen deze stenen dat ze broden moeten worden.’
4. Maar hij antwoordde: ‘Er staat geschreven: “De mens moet niet alleen van brood leven, maar van elk woord dat uit Jehovah’s mond komt.”’
5. Daarna nam de Duivel hem mee naar de heilige stad en hij plaatste hem op het hoogste punt van de tempel.
6. Hij zei tegen hem: ‘Als je een zoon van God bent, spring dan naar beneden, want er staat geschreven: “Hij zal voor jou zijn engelen bevel geven” en: “Ze zullen je op hun handen dragen, zodat je je voet niet aan een steen zult stoten.”’
7. Jezus zei tegen hem: ‘Er staat ook geschreven: “Je mag Jehovah, je God, niet op de proef stellen.”’
8. Opnieuw nam de Duivel hem mee, nu naar een heel hoge berg, en
hij liet hem alle koninkrijken van de wereld zien, met hun pracht en praal.
9. Hij zei tegen hem: ‘Dit geef ik je allemaal als je voor me neerknielt en me aanbidt.’
10. Toen zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Jehovah, je God, moet je aanbidden
en alleen voor hem moet je heilige dienst doen.”’
11. Daarna ging de Duivel weg en er kwamen engelen om Jezus van dienst te zijn.
Satan laat hier zien dat hij de machthebber op aarde is.
1 Johannes 5:9
Wij weten dat we uit God voortkomen, maar de hele wereld ligt in de macht van de goddeloze.
Wanneer Jezus discipelen in een wij vorm spreken, hebben ze het meestal over medegezalfden, de kleine kudde.
Openbaring 12:
7 En er brak oorlog uit in de hemel: Michaël en zijn engelen vochten tegen de draak. De draak en zijn engelen vochten terug,
8 maar ze werden verslagen, en er was voor hen geen plaats meer in de hemel.
9 De grote draak werd daarom neergeworpen, de oorspronkelijke slang, degene die Duivel en Satan wordt genoemd, die de hele bewoonde aarde misleidt. Hij werd neergeworpen naar de aarde en zijn engelen werden samen met hem neergeworpen.
Satan is hier dus uit de hemel verbannen en verblijft nu in de aardse omgeving.
Jezus geeft o.a. in Mt 24 een beschrijving van de gebeurtenissen op aarde in de eindtijd.
6 Jullie zullen horen van oorlogen en berichten van oorlogen. Raak niet in paniek, want die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde.
7 Want het ene volk zal strijden tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere. In de ene plaats na de andere zullen voedseltekorten en aardbevingen zijn.
12 En omdat de mensen steeds wettelozer zullen worden, zal de liefde van de meesten bekoelen.
13 Maar wie volhardt tot het einde zal worden gered.
14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.
36 Van die dag en dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader.
37 De aanwezigheid van de Mensenzoon zal zijn als de tijd van Noach.
38 Want in de tijd vóór de vloed aten en dronken de mensen, mannen trouwden en vrouwen werden uitgehuwelijkt, tot de dag dat Noach de ark in ging.
39 En ze hadden er geen aandacht voor totdat de vloed kwam en ze allemaal wegvaagde. Zo zal ook de aanwezigheid van de Mensenzoon zijn. NWV.
De meeste mensen zullen geen aandacht aan deze waarschuwingen schenken, net als de mensen in Noach's tijd.
Ze zagen Noach jaren lang aan de ark bouwen, zagen dieren naar binnen gaan.
Ook zij negeerden de gebeurtenissen en verdronken.
Na Gods ingrijpen zal hij met de kleine kudde over de aarde regeren.
Het kan nuttig zijn op JW.ORG deze teksten in de NWV op te slaan, om zo de verbanden en verwijsteksten te zien, zodat je meer inzicht in de gebeurtenissen kan zien.