Lijkt mij helaas heel verstandig.
Jammer dat Mart nog niet gereageerd heeft.
Was wel benieuwd.
Lijkt mij helaas heel verstandig.
Dus jij beweert met droge ogen dat de orthodoxe jood die zes homo's vermoorde een bliksemafleider was?Messenger schreef: 14 mei 2020, 21:00Het zijn woorden die kunnen leiden naar moord.Piebe Paulusma schreef: 14 mei 2020, 20:52Moeilijk hé, begrijpend lezen. Ik vind het kras dat er zwaarder getild wordt aan woorden dan aan moord. Komt het misschien omdat je niks over orthodoxe joden durft te zeggen? Bang om voor antisemiet uitgemaakt te worden?Messenger schreef: 14 mei 2020, 19:21Stigmatiserende opmerkingen over homo's, door welke religieuze persoon ook, dragen bij aan een klimaat van geweld en vervolging van homo's.Piebe Paulusma schreef: 14 mei 2020, 18:28 De strijd is nog lang niet gestreden. Ik vind het ook vrij kras dat er zo zwaar getild wordt aan uitspraken van sommige christenen over homo's
Dit is ook gebeurd met Joodse mensen die leidde tot de holocaust (waar tegelijk ook homo's werden vermoord in dezelfde vernietigingskampen).
Als jij het vrij kras vindt dat er zo zwaar aan uitspraken wordt getild, heb je kennelijk geen inzicht in hoe dergelijke uitspraken kunnen resulteren in vervolging van gestigmatiseerde bevolkingsgroepen.
Pim Fortuyn werd ook gestigmatiseerd door 'fatsoenlijke' politici en is uiteindelijk vermoord door Volkert.
Orthodoxe joden zijn nu niet het punt van discussie, evenmin over moslims.
Bliksemafleiden is leuk, maar ik richt me op het punt waar de bliksem werkelijk is ingeslagen.
Omdat het bliksemafleiding was. "Ja maar zij dan? Zij doen dit toch ook??" alsof je dan vrijgesproken kan worden.Piebe Paulusma schreef: 14 mei 2020, 20:56 Nu begrijp ik ook waarom jij een deel van mijn reactie negeerde!