Zacharia 1
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: Zacharia 1
@ Adinomis, wat heb ik genoten van uw betoog! Wat een Bijbelse herkenning kom ik in dit stuk tegen; heerlijk hoor.
Komt u ook nog toe aan de laatste hoofdstukken van Zacharia? Daar gaan de grote klappen vallen voor een wereld welke zich tegen Gods volk en land en natuurlijk helemaal tegen Gods stad Jeruzalem, Zijn Sion zal verheffen, doch zich deerlijk zullen stoten.
Als de Messias terug komt, (lees Openbaring 19-20, Zacharia past daar prachtig in,) dan zal Hij de vijanden doden met het scherpe zwaard dat uit Zijn mond komt, zo lezen we in het laatste vers van 19. Moet u zich eens voorstellen; toen onze minister van oorlog door de CU werd geleverd, schreef hij eens in ons partijblad dat hij het leger gereed hield om mee uit te zenden naar het M.O. ...... Om door de Messias, de Leeuw van Juda Zelf vernietigd te worden?? Zo blind zijn wij voor Gods heilig handelen inzake Zijn volk en land.
Wat ik van dominee Henk Poot wel jammer vond, is dat zelfs hij geen raad weet met de beruchte simpele eerste 3 verzen van Openb.20. Zo meen ik aan jouw posting ook te zien dat de duidelijke grens tussen het huidige en het nieuwe Jeruzalem door hem dus niet helder geduid kan worden.
Dat reeds 3000 jaar oude Jeruzalem (wij hebben een stukje marmer uit de 7 meter dikke puinlaag op de schoorsteenmantel staan, welke dat vermeldt) heeft nog >1000 jaar vóór zich, zo vertelt ons de Bijbel; het sabbatsmillennium noemen we dat.
Zo wordt ik altijd heel blij als de Bijbelplaats (jij noemde hem ook weer) voorbij komt waarin wordt vermeld dat Jeruzalem dorpsgewijs zal worden bewoond. Ik weet hoe heilzaam dat voor de inwoners is!
Omdat ik jarenlang ambtelijke studie heb gemaakt van de fouten bij onze stedenbouw en daar destijds ook wel in de vakbladen volkomen tevergeefs over publiceerde, (ik werd slechts als 'tuinstadprofeet gestenigd') heb ik altijd nog die profetische troost dat het in de tijd van de wereldregering van de Messias allemaal wel goed zal komen. Dat zal zo mooi worden, gewoon een herstelde paradijssituatie weer!
Komt u ook nog toe aan de laatste hoofdstukken van Zacharia? Daar gaan de grote klappen vallen voor een wereld welke zich tegen Gods volk en land en natuurlijk helemaal tegen Gods stad Jeruzalem, Zijn Sion zal verheffen, doch zich deerlijk zullen stoten.
Als de Messias terug komt, (lees Openbaring 19-20, Zacharia past daar prachtig in,) dan zal Hij de vijanden doden met het scherpe zwaard dat uit Zijn mond komt, zo lezen we in het laatste vers van 19. Moet u zich eens voorstellen; toen onze minister van oorlog door de CU werd geleverd, schreef hij eens in ons partijblad dat hij het leger gereed hield om mee uit te zenden naar het M.O. ...... Om door de Messias, de Leeuw van Juda Zelf vernietigd te worden?? Zo blind zijn wij voor Gods heilig handelen inzake Zijn volk en land.
Wat ik van dominee Henk Poot wel jammer vond, is dat zelfs hij geen raad weet met de beruchte simpele eerste 3 verzen van Openb.20. Zo meen ik aan jouw posting ook te zien dat de duidelijke grens tussen het huidige en het nieuwe Jeruzalem door hem dus niet helder geduid kan worden.
Dat reeds 3000 jaar oude Jeruzalem (wij hebben een stukje marmer uit de 7 meter dikke puinlaag op de schoorsteenmantel staan, welke dat vermeldt) heeft nog >1000 jaar vóór zich, zo vertelt ons de Bijbel; het sabbatsmillennium noemen we dat.
Zo wordt ik altijd heel blij als de Bijbelplaats (jij noemde hem ook weer) voorbij komt waarin wordt vermeld dat Jeruzalem dorpsgewijs zal worden bewoond. Ik weet hoe heilzaam dat voor de inwoners is!
Omdat ik jarenlang ambtelijke studie heb gemaakt van de fouten bij onze stedenbouw en daar destijds ook wel in de vakbladen volkomen tevergeefs over publiceerde, (ik werd slechts als 'tuinstadprofeet gestenigd') heb ik altijd nog die profetische troost dat het in de tijd van de wereldregering van de Messias allemaal wel goed zal komen. Dat zal zo mooi worden, gewoon een herstelde paradijssituatie weer!
-
Hallo Adinomis,
Met dank voor je reactie.
Je schreef:
Maar ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van de 'Israël-retoriek', zoals hier:
Het Hemels Jeruzalem mag ik ingaan door de poorten die de namen van de twaalf stammen van Israël dragen
Je moet dus oppassen met te overdrijven! Het kan leiden tot een verkeerd beeld, van waar het uiteindelijke Heiligdom is.
Het gaat om Yeshua HaMasiach niet om Israël.
Als je zegt dat je verbonden bent in Yeshua HaMasiach , dan gaat het in eerste instantie om een Geestelijke relatie en dus een Geestelijk Israël.
Je bent er dus in dat opzicht deel van. Maak dus anderen nieuwsgierig en volg Yeshua HaMasiach in wat Hij opdraagt vanuit bijv. Mattheus 28.
Je schrijft ook nog dit:
Een Geestelijk Israël.
Immers Jezus kwam, maar Hij werd verworpen, niet zo zeer door het volk, maar door haar leiders. De leiders van Israël verwierpen
Jezus Hij werd oor de leiders Kajafas en Ananas verraden.
Juist omdat deze twee belangrijke personen een natuurlijke Staat Israël voor ogen hadden, gelijk of liever gezegd, als voornaamste Staat van de aarde, in die tijd.
Daarom moest Jezus een einde maken aan de theocratische positie van het volk. Maar 'strafte' Jezus ALLE joden? Neen, hij verspreidde hen over de aarde.
En dat is nu precies wat met het Geestelijke Israël bedoelt wordt. En dat maakt ook direct het verschil (ook juist vandaag) tussen het natuurlijke en het Geestelijke Israël.
Het natuurlijke Israël is )-nog steeds verbonden met deze wereld, door de politiek door haar status die misbruikt wordt door de politici van de wereld.
Die misbruikt wordt te gunste van de Bisschop van Rome.
Het Geestelijke Israël daarentegen is over de gehele aarde verspreid, geheel volgens de bedoelde principes van Jezus en precies vanuit dat ene moment, waarop Jezus Kajafas en Ananas
Jezus overleverde aan het Kruis. Pas nadat Jezus de slaap inging aan het Kruis had Hij overwonnen; Wie ? de Satan! Maar dat gold en geldt natuurlijk niet voor de mens die natuurlijk blijft, want hij of zij die de rede van de mens volgt, is het geloof een dwaasheid!
Er zijn dus twee typen 'Joden' en zo zijn er ook twee typen christenen! Zij die verbonden zijn in Christus en het Hemels Jeruzalem en zij die verbonden zijn in het Geestelijke Egypte.
Ook haalde je nog aan dit:
Maar als je de geschiedenis van Nicodemus nog eens leest (Joh 3) dan zie je dat ook Nicodemus uit dat zelfde volk voorgekomen is.
Toch zegt Jezus tegen Nicodemus dat hij geen Leraar van Israël is. Ook hier wijst Jezus, als je het gehele hoofdstuk doorleest, op het Geestelijke aspect dat alleen in de Hemel te vinden is en dat het ook daar vandaan komt.
Nergens zegt Jezus namelijk dat in Israël, dat toen al in verval raakte, dat de heiligheid en het Geestelijke uit het natuurlijke aspect van aardse elementen kunt halen.
Want anders zou het aardse Kanaän nog bestaan. Maar juist omdat men Jezus niet geloofde, en zeker de leiders niet (waar Nicodemus er aan van was) en dus ook geen Geestelijke groei vanuit de Hemel hen kon
bevorderen (bekeren) werd en is de tweedeling tussen dat wat natuurlijk- en dat wat Geestelijk is bepaald. Die tweedeling zal, naarmate de verschijning van Jezus nadert; steeds duidelijker worden.
Er zullen dus in de gehele wereld zichtbare accenten ontstaan waarbij duidelijk wordt, wie wel en wie niet verbonden is met het Hemels Jeruzalem, dan wel met het natuurlijke aarde Jeruzalem en de valse profeet daar een vals Heiligdom zal plaatsen. Want Satan kan alleen gebruik maken van de schaduwen van het Hemelse. De voorafschaduwing wordt dus voor Satan tot een werkelijkheid gemaakt. Vergeet niet dat Satan een macht heeft die nog steeds groter is dan de geestelijke gesteldheid van de natuurlijke mens. Alleen de Getuigen van Jezus die de Gave der profetie hebben kunnen dat onderscheidt 'zien en horen'.
Het zijn de Dienstknechten van Jezus die in Openbaring 1 worden genoemd. En pas op het heeft met een kerk of denominatie alleen niets te maken, want Jezus onderzoekt en kent ieders hart, ook van mensen buiten de denominaties.
Ikzelf heb persoonlijk meegemaakt dat een vriend van mij, toen ik persoonlijke problemen verkeerde, mij een profetische boodschap bracht. Dit terwijl mijn Duits sprekende vriend, een extreme sociaaldemocraat was en hij nooit over God of de Bijbel van mij iets wilde horen. Je zult begrijpen ik stond paf. Want ik wist (als Zevende-Dags Adventist) precies welke profetie en welke boodschap daaraan verbonden was, hij aanhaalde.
Over een Bileam en sprekende ezels gesproken.
Wat betreft David, ik ben het zeker met je eens. Maar vergeet niet dat de Joden meenden dat Jezus als natuurlijke leider op de troon van David zou plaats nemen.
Zij beseften niet dat Hij over een ander Rijk sprak, niet over een aards Rijk; Dus in dat opzicht moet je ook niet overdrijven, want gedane zaken nemen geen keer.
Jezus heeft het OT afgesloten. Dat het Hemels Jeruzalem op aarde zal nederdalen, dat is juist. Maar niet eerder dan dat de 1000 jaren door de verlosten in de Hemel zijn doorgebracht.
Jezus komt met de stad (een volk dus) naar de aarde, waarbij de strijd nog een laatst slag zal zijn. Namelijk het feit dat zij die Hem doorboort hebben uit hun slaap zullen opstaan.
Jezus gaat dus ook in het Hemels Jeruzalem niet op de troon van David zitten. Adinomis je moet eens goed lezen wat er staat en wat de bedoeling van die metafoor is.
Dat is weer eens natuurlijk gepraat! Het wijst maar weer eens aan, hoe natuurlijk Satan zijn volgelingen wil maken (natuurlijk= verbonden met de aarde, niet met de hemel)
Laat ik het kort uitleggen:
Elke geboorte in de Bijbel wordt nergens aangeduid als een geboorte zonder tussenkomst van een fysiek persoon.
Immers alles wat gebeurt ook het gebied van geboorte is een Goddelijk wonder, elke geboorte dus. De kracht van de Heilige Geest is dus voor alle mensen levensgroot, al zen velen dat niet!
Zolang de Genadetijd niet is afgesloten is Jezus er voor ALLE mensen.
Jozef was dus gewoon de vader van Jezus. Daardoor was hij een afstammeling van David.
Maria was een verwante van Elisabeth en kwam dus uit een Aäronitische geslacht.
We zien dus dat Jezus twee aspecten samenbrengt die van belang zijn voor Zijn positie;
1: Koningschap
2. Priesterschap
Omdat Hij als een gewoon mens geboren werd, kreeg Hij dus ook de normale genealogische aspecten mee die Hem vanuit de relatie bader/moeder toekwam.
Zijn bijzonder eigenschappen die Hij als kleine jongen reeds toonde, had Hij dus ontvangen door de Heilige Geest; een toevoeging van de Heilig Geestç
Tegenwoordig komen we dit fenomeen veelal tegen in de zogenaamde 'superintelligente' jongens en meisjes de hoogbegaafden.
Ook dat zijn gaven van de Heilige Geest!
Dus de retoriek die achter die Koning David worden verondersteld hebben niets (meer) met het OT te maken, maar hebben betrekking op de positie van Jezus die tot in eeuwigheid
geldt. Hij is NU Hoge Priester in het Hemels Heiligdom, Hij is Koning voor eeuwig.
Wat Maria en Jozef dus hebben, bewerkstelligd vanuit hun beider geslachtslijn als joodse mensen, is dat Jezus zowel een Priesterlijk als Koninklijk aspect ervaart dat Zijn
positie voor altijd zal kunnen rechtvaardigen. Maar dat impliceert tegelijkertijd dat Jezus zich nooit meer in ee aardse Heiligdom kan vertonen, omdat Zijn Priesterschap en Koninschap
vervult in het Hemels Jeruzalem!
Hartelijke groet
-
Met dank voor je reactie.
Je schreef:
Ik ben het met je antwoord best eens!Ik zie ook wel dat de wereld samengroeit naar een macht o.l.v. het Beest. Ik weet me door geloof en doop verbonden met Yeshua HaMasiach die nu nog troont in de hemel aan de rechterhand van de Vader.
Het Hemels Jeruzalem mag ik ingaan door de poorten die de namen van de twaalf stammen van Israël dragen. Hen tellen als in Israël ingelijfd (Psam 87). Maar dat hemels Jeruzalem zal op aarde neerdalen. Daar hoor ik je nooit over.
God is de God van Israël. Jezus kwam in de eerste plaats voor Israël. Hij is onlosmakelijk met dat volk verbonden.
Jezus zei in Matt.15:25 Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israëls.
Hand.13:23 En uit Davids nageslacht heeft God, overeenkomstig zijn belofte, een redder voor Israël voortgebracht, Jezus. Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede. Noot: Hoe leest gij ?
Maar ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van de 'Israël-retoriek', zoals hier:
Het Hemels Jeruzalem mag ik ingaan door de poorten die de namen van de twaalf stammen van Israël dragen
Je moet dus oppassen met te overdrijven! Het kan leiden tot een verkeerd beeld, van waar het uiteindelijke Heiligdom is.
Het gaat om Yeshua HaMasiach niet om Israël.
Als je zegt dat je verbonden bent in Yeshua HaMasiach , dan gaat het in eerste instantie om een Geestelijke relatie en dus een Geestelijk Israël.
Je bent er dus in dat opzicht deel van. Maak dus anderen nieuwsgierig en volg Yeshua HaMasiach in wat Hij opdraagt vanuit bijv. Mattheus 28.
Je schrijft ook nog dit:
Natuurlijk is de Allerhoogste god de God van Israël, maar dan spreken we over dat Israël dat verbonden is met het Hemels Jeruzalem.God is de God van Israël. Jezus kwam in de eerste plaats voor Israël. Hij is onlosmakelijk met dat volk verbonden
Een Geestelijk Israël.
Immers Jezus kwam, maar Hij werd verworpen, niet zo zeer door het volk, maar door haar leiders. De leiders van Israël verwierpen
Jezus Hij werd oor de leiders Kajafas en Ananas verraden.
Juist omdat deze twee belangrijke personen een natuurlijke Staat Israël voor ogen hadden, gelijk of liever gezegd, als voornaamste Staat van de aarde, in die tijd.
Daarom moest Jezus een einde maken aan de theocratische positie van het volk. Maar 'strafte' Jezus ALLE joden? Neen, hij verspreidde hen over de aarde.
En dat is nu precies wat met het Geestelijke Israël bedoelt wordt. En dat maakt ook direct het verschil (ook juist vandaag) tussen het natuurlijke en het Geestelijke Israël.
Het natuurlijke Israël is )-nog steeds verbonden met deze wereld, door de politiek door haar status die misbruikt wordt door de politici van de wereld.
Die misbruikt wordt te gunste van de Bisschop van Rome.
Het Geestelijke Israël daarentegen is over de gehele aarde verspreid, geheel volgens de bedoelde principes van Jezus en precies vanuit dat ene moment, waarop Jezus Kajafas en Ananas
Jezus overleverde aan het Kruis. Pas nadat Jezus de slaap inging aan het Kruis had Hij overwonnen; Wie ? de Satan! Maar dat gold en geldt natuurlijk niet voor de mens die natuurlijk blijft, want hij of zij die de rede van de mens volgt, is het geloof een dwaasheid!
Er zijn dus twee typen 'Joden' en zo zijn er ook twee typen christenen! Zij die verbonden zijn in Christus en het Hemels Jeruzalem en zij die verbonden zijn in het Geestelijke Egypte.
Ook haalde je nog aan dit:
Natuurlijk door Jozef en Maria was Christus inderdaad een uit het geslacht van David. Zeker, dat kan ook niet anders want Hij was een Jood.Hand.13:23 En uit Davids nageslacht heeft God, overeenkomstig zijn belofte, een redder voor Israël voortgebracht, Jezus.
Maar als je de geschiedenis van Nicodemus nog eens leest (Joh 3) dan zie je dat ook Nicodemus uit dat zelfde volk voorgekomen is.
Toch zegt Jezus tegen Nicodemus dat hij geen Leraar van Israël is. Ook hier wijst Jezus, als je het gehele hoofdstuk doorleest, op het Geestelijke aspect dat alleen in de Hemel te vinden is en dat het ook daar vandaan komt.
Nergens zegt Jezus namelijk dat in Israël, dat toen al in verval raakte, dat de heiligheid en het Geestelijke uit het natuurlijke aspect van aardse elementen kunt halen.
Want anders zou het aardse Kanaän nog bestaan. Maar juist omdat men Jezus niet geloofde, en zeker de leiders niet (waar Nicodemus er aan van was) en dus ook geen Geestelijke groei vanuit de Hemel hen kon
bevorderen (bekeren) werd en is de tweedeling tussen dat wat natuurlijk- en dat wat Geestelijk is bepaald. Die tweedeling zal, naarmate de verschijning van Jezus nadert; steeds duidelijker worden.
Er zullen dus in de gehele wereld zichtbare accenten ontstaan waarbij duidelijk wordt, wie wel en wie niet verbonden is met het Hemels Jeruzalem, dan wel met het natuurlijke aarde Jeruzalem en de valse profeet daar een vals Heiligdom zal plaatsen. Want Satan kan alleen gebruik maken van de schaduwen van het Hemelse. De voorafschaduwing wordt dus voor Satan tot een werkelijkheid gemaakt. Vergeet niet dat Satan een macht heeft die nog steeds groter is dan de geestelijke gesteldheid van de natuurlijke mens. Alleen de Getuigen van Jezus die de Gave der profetie hebben kunnen dat onderscheidt 'zien en horen'.
Het zijn de Dienstknechten van Jezus die in Openbaring 1 worden genoemd. En pas op het heeft met een kerk of denominatie alleen niets te maken, want Jezus onderzoekt en kent ieders hart, ook van mensen buiten de denominaties.
Ikzelf heb persoonlijk meegemaakt dat een vriend van mij, toen ik persoonlijke problemen verkeerde, mij een profetische boodschap bracht. Dit terwijl mijn Duits sprekende vriend, een extreme sociaaldemocraat was en hij nooit over God of de Bijbel van mij iets wilde horen. Je zult begrijpen ik stond paf. Want ik wist (als Zevende-Dags Adventist) precies welke profetie en welke boodschap daaraan verbonden was, hij aanhaalde.
Over een Bileam en sprekende ezels gesproken.
Wat betreft David, ik ben het zeker met je eens. Maar vergeet niet dat de Joden meenden dat Jezus als natuurlijke leider op de troon van David zou plaats nemen.
Zij beseften niet dat Hij over een ander Rijk sprak, niet over een aards Rijk; Dus in dat opzicht moet je ook niet overdrijven, want gedane zaken nemen geen keer.
Jezus heeft het OT afgesloten. Dat het Hemels Jeruzalem op aarde zal nederdalen, dat is juist. Maar niet eerder dan dat de 1000 jaren door de verlosten in de Hemel zijn doorgebracht.
Jezus komt met de stad (een volk dus) naar de aarde, waarbij de strijd nog een laatst slag zal zijn. Namelijk het feit dat zij die Hem doorboort hebben uit hun slaap zullen opstaan.
Jezus gaat dus ook in het Hemels Jeruzalem niet op de troon van David zitten. Adinomis je moet eens goed lezen wat er staat en wat de bedoeling van die metafoor is.
Dat is weer eens natuurlijk gepraat! Het wijst maar weer eens aan, hoe natuurlijk Satan zijn volgelingen wil maken (natuurlijk= verbonden met de aarde, niet met de hemel)
Laat ik het kort uitleggen:
Elke geboorte in de Bijbel wordt nergens aangeduid als een geboorte zonder tussenkomst van een fysiek persoon.
Immers alles wat gebeurt ook het gebied van geboorte is een Goddelijk wonder, elke geboorte dus. De kracht van de Heilige Geest is dus voor alle mensen levensgroot, al zen velen dat niet!
Zolang de Genadetijd niet is afgesloten is Jezus er voor ALLE mensen.
Jozef was dus gewoon de vader van Jezus. Daardoor was hij een afstammeling van David.
Maria was een verwante van Elisabeth en kwam dus uit een Aäronitische geslacht.
We zien dus dat Jezus twee aspecten samenbrengt die van belang zijn voor Zijn positie;
1: Koningschap
2. Priesterschap
Omdat Hij als een gewoon mens geboren werd, kreeg Hij dus ook de normale genealogische aspecten mee die Hem vanuit de relatie bader/moeder toekwam.
Zijn bijzonder eigenschappen die Hij als kleine jongen reeds toonde, had Hij dus ontvangen door de Heilige Geest; een toevoeging van de Heilig Geestç
Tegenwoordig komen we dit fenomeen veelal tegen in de zogenaamde 'superintelligente' jongens en meisjes de hoogbegaafden.
Ook dat zijn gaven van de Heilige Geest!
Dus de retoriek die achter die Koning David worden verondersteld hebben niets (meer) met het OT te maken, maar hebben betrekking op de positie van Jezus die tot in eeuwigheid
geldt. Hij is NU Hoge Priester in het Hemels Heiligdom, Hij is Koning voor eeuwig.
Wat Maria en Jozef dus hebben, bewerkstelligd vanuit hun beider geslachtslijn als joodse mensen, is dat Jezus zowel een Priesterlijk als Koninklijk aspect ervaart dat Zijn
positie voor altijd zal kunnen rechtvaardigen. Maar dat impliceert tegelijkertijd dat Jezus zich nooit meer in ee aardse Heiligdom kan vertonen, omdat Zijn Priesterschap en Koninschap
vervult in het Hemels Jeruzalem!
Hartelijke groet
-
-
- Man/Vrouw: V
Openb.21: 12 Ze had een grote, hoge muur met twaalf poorten en bij elke poort stond een engel. Op de poorten waren namen geschreven: de namen van de twaalf stammen van Israëls zonen. 13 Vanuit het oosten gezien waren er drie poorten, vanuit het noorden drie, vanuit het zuiden drie en vanuit het westen drie. 14 De stadsmuur had twaalf grondstenen, met daarop de namen van de twaalf apostelen van het lam.nicodemus zda schreef:Hallo Adinomis,
Ik ben het met je antwoord best eens!
Luk.1:32 Hij zal groot zijn en de Zoon van de Allerhoogste genoemd worden, en God, de Heere, zal Hem de troon van Zijn vader David geven,Natuurlijk door Jozef en Maria was Christus inderdaad een uit het geslacht van David. Zeker, dat kan ook niet anders want Hij was een Jood.
Jezus gaat dus ook in het Hemels Jeruzalem niet op de troon van David zitten.
Hand. 2:29 Mannenbroeders, het is mij toegestaan over de aartsvader David vrijuit tegen u te zeggen dat hij én gestorven én begraven is, en dat zijn graf tot op deze dag bij ons is.
30 Aangezien hij een profeet was en wist dat God hem met een eed gezworen had dat Hij uit de vrucht van zijn lichaam, voor zover het zijn vlees betrof, de Christus zou doen opstaan om Hem op zijn troon te zetten,
31 daarom voorzag hij dit en zei hij over de opstanding van Christus dat Zijn ziel niet is verlaten in het graf en dat Zijn vlees geen ontbinding heeft gezien.
Hand.3:20 en Hij Jezus Christus zal zenden, Die tevoren aan u verkondigd is. 21 Hem moet de hemel ontvangen tot de tijden waarin alle dingen worden hersteld, waarover God gesproken heeft bij monde van al Zijn heilige profeten door de eeuwen heen.
Lucas 24:25 En Hij zei tegen hen: O onverstandigen en tragen van hart! Dat u niet gelooft al wat de profeten gesproken hebben!Jezus heeft het OT afgesloten.
1 Petrus 1:10 Naar deze zaligheid hebben de profeten, die geprofeteerd hebben over de genade die aan u bewezen is, gezocht en gespeurd.
2 Tim.3:16 Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig om daarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid,
Dan.12:4 Maar u, Daniël, houd deze woorden geheim en verzegel dit boek tot de tijd van het einde. Velen zullen het onderzoeken en de kennis zal toenemen.
Dan.12:9 Toen zei Hij: Ga heen, Daniël, want deze woorden blijven geheim en verzegeld tot de tijd van het einde.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
Fijn dat je reageerde. Ik ben nog wel van plan hiermee verder te gaan. Maar jij mag ook je "zegje" hierover doen.ben db bd schreef:@ Adinomis, wat heb ik genoten van uw betoog! Wat een Bijbelse herkenning kom ik in dit stuk tegen; heerlijk hoor.
Verklaar je nader.....Wat ik van dominee Henk Poot wel jammer vond, is dat zelfs hij geen raad weet met de beruchte simpele eerste 3 verzen van Openb.20. Zo meen ik aan jouw posting ook te zien dat de duidelijke grens tussen het huidige en het nieuwe Jeruzalem door hem dus niet helder geduid kan worden.
Inderdaad, alles wordt pas goed als Jezus op aarde Koning is. Niet eerder.Zo wordt ik altijd heel blij als de Bijbelplaats (jij noemde hem ook weer) voorbij komt waarin wordt vermeld dat Jeruzalem dorpsgewijs zal worden bewoond. Ik weet hoe heilzaam dat voor de inwoners is!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
Vanmiddag hoorde ik ds. Henk Poot nog op het Israëlcongres bij de EO. Een uitermate waardevol man voor de kerk. Voorzitter van st. Chr. voor Israël.Verklaar je nader.....
Toen hij echter op een avond van onze classicale K&I avond sprak, gaf hij mij eerlijk toe dat hij ook het vrederijk niet wist te plaatsen. Ach, hij zei het heel zachtjes, dus misschien is het wel niet aardig als ik het hier hardop verraad.
Maar weet je, niemand op één na bij de PKN, GB voor zover ik heb onderzocht, plaatst het 1000 jarig vrederijk gewoon waar het hoort; bij de terukeer van de Here Jezus op aarde, zoals in Openb.19-20 gewoon vermeld wordt. Dat komt door hun foute academische conditionering en een eeuwenlange niet netjes gecorrigeerde gereformeerde dwaling. Het past natuurlijk ook niet bij het afgedane Israël van de vervangingstheologie. Daar zijn al onze theologen slachtoffer van.
Daarom kwam er vanmiddag uit het EO congres ook weinig waar je van opsprong van vreugde. Heel het zicht op Israël en haar toekomst is bij ons zwaar vertroebeld binnen de PKN, ondanks de heldere Bijbelplaatsen, zoals ook in de profetieën van Zacharia. En nog steeds ritselt het van de 'vergeestelijkingen', waarbij er meestal weinig of niks van de originele tekst heel blijft.
-
Het is beter om voor elkaar te bidden dan om over elkaar te mopperen. Dat neigt naar oordelen. Bidden voor de christenen dat ze God ook zien als de God van Israël en dat Hij met dat volk nog een plan heeft. Bidden voor de Joden dat hun bedekking voor Jezus wordt weggenomen. Er ligt een bedekking zowel op de kerk als op Israël.ben db bd schreef:Vanmiddag hoorde ik ds. Henk Poot nog op het Israëlcongres bij de EO. Een uitermate waardevol man voor de kerk. Voorzitter van st. Chr. voor Israël.Verklaar je nader.....
Toen hij echter op een avond van onze classicale K&I avond sprak, gaf hij mij eerlijk toe dat hij ook het vrederijk niet wist te plaatsen. Ach, hij zei het heel zachtjes, dus misschien is het wel niet aardig als ik het hier hardop verraad.
Maar weet je, niemand op één na bij de PKN, GB voor zover ik heb onderzocht, plaatst het 1000 jarig vrederijk gewoon waar het hoort; bij de terukeer van de Here Jezus op aarde, zoals in Openb.19-20 gewoon vermeld wordt. Dat komt door hun foute academische conditionering en een eeuwenlange niet netjes gecorrigeerde gereformeerde dwaling. Het past natuurlijk ook niet bij het afgedane Israël van de vervangingstheologie. Daar zijn al onze theologen slachtoffer van.
Daarom kwam er vanmiddag uit het EO congres ook weinig waar je van opsprong van vreugde. Heel het zicht op Israël en haar toekomst is bij ons zwaar vertroebeld binnen de PKN, ondanks de heldere Bijbelplaatsen, zoals ook in de profetieën van Zacharia. En nog steeds ritselt het van de 'vergeestelijkingen', waarbij er meestal weinig of niks van de originele tekst heel blijft.
Ik vind sommige schema's best waardevol om wat meer zicht te krijgen, maar ik wil me niet vastleggen op menselijke schema's. Dingen kunnen heel anders verlopen dan wij denken. Maar kennis van wat God heeft geopenbaard is erg belangrijk om gebeurtenissen in de wereld te herkennen. Dan hoeven ze ons niet te verontrusten omdat we weten dat het past in Gods plan.
Zach. 14:4 Op die dag zullen Zijn voeten staan op de Olijfberg, die voor Jeruzalem ligt, ten oosten ervan.
Zach.14:9 De HEERE zal Koning worden over heel de aarde. Op die dag zal de HEERE de Enige zijn en Zijn Naam de enige.
-
Hallo Adinomis,
Dank voor je reactie:
dus dat Hemels Jeruzalem niet toepassen op het oude Jeruzalem dat overigens door de verzegeling van het OT door Jezus, geen functie meer heeft! Vandaar het Hemels Jeruzalem.
Het is dus een symbolische verbeelding van de stad waar een Geestelijk volk woont en daarmee verbonden is. Immers ook de Allerhoogste god de Hemels Vader is Geest. Zie Mozes op de berg Horeb.
Jezus zit dus niet letterlijk op de troon van David, maar vanuit Zijn positie als mens, voortkomend uit de (menselijke) geslachtslijn van David en de Priesterlijke via Maria.
Het gaat dus om de "functie" die Hij als Mens/Zoon van god (in geestelijke zin dus) bekleed. Er is aan deze positie niet te tornen. Jezus bekleed een Koninklijke en een Priesterlijke functie zoals de Allerhoogste god, in eerste instantie in het Oude Jeruzalem en het aardse Kanaän als voorafschaduw wilde laten zien. Als Hij dat niet gedaan had, dan zou Jezus geen mens kunnen geweest zijn, zoals wij en had hij evenmin de Goddelijkheid kunnen zijn, gelijk Zijn Hemels Vader. Hij zou een despoot geweest zijn, want dan zou Gods liefde alleen vanuit de Hemel zijn gekomen.
Jezus gaat dus -inderdaad- op de Troon van David zitten als een metafoor van wat feitelijk de Joden dachten dat Jezus zou zijn gaan doen, als Hij alleen een menselijke functie zou hebben gehad. Dat is wat de Joodse leiders juist niet wilden.
Hem als Koning op de troon van David, omdat Hij zich als de Zoon van God voordeed. (Geestelijk). Deze zaken moet je dus niet door elkaar halen,; want dan eindig je weer in het oude Jeruzalem.
Luk.1:32 Hij zal groot zijn en de Zoon van de Allerhoogste genoemd worden, en God, de Heere, zal Hem de troon van Zijn vader David geven,
Hand.3:20 en Hij Jezus Christus zal zenden, Die tevoren aan u verkondigd is. 21 Hem moet de hemel ontvangen tot de tijden waarin alle dingen worden hersteld, waarover God gesproken heeft bij monde van al Zijn heilige profeten door de eeuwen heen.
Inderdaad, het oordeel vindt nu plaats, Jezus sluit nu alles af, voordat Hij op de wolken des hemels zal verschijnen en de Zijnen tot Hem zal 'optrekken' in de laatste fase van het aards bestaan! Jezus zit al op de Troon aan de rechterhand van Zijn (en onze) Vader waar ook wij, de verlosten, zullen vertoeven, voor 1000 jaren. We krijgen daar informatie over de aardse geschiedenis en waarom niet allen verlost zijn. Wij zullen met Hem en de Vader de nog slapende (en verloren) mensen medeoordelen inzake het verkrijgen van begrip en inzicht van hun werken. Dat kan op een versoeste en verlaten aarde niet plaats vinden, waar bovendien de Satan nog ronddoolt.
Als je nu eens deze profetieën waarlijk zou bestuderen Adinomis, dan zou je meer inzicht hebben ontvangen aangaande Zacherias en niet blijven rond hangen in OT feiten die geen
realiteit meer (kunnen) zijn. Want Daniël moet begrepen worden in relatie tot Openbaring en als ik zo vrij lag zijn; De Franse Revolutie is onderdeel van de heilsgeschiedenis van Openbaring.
Het luidt een zeker tijdvak in van politieke en religieuze experimenten, waar we vandaag de dag nog de ellende vanh meemaken en de essentie van een verenigd Europa weergeeft.
Daniël laat zien dat zo'n experiment alvast zal mislukken. Ik zit (voor het gemak) zelf in de politiek en zie juist hier in het centrum van Europa(Brussel) alles gebeuren zoals Daniël en Openbaring reeds hebben voorspelt.
Daar heb ik dus Zacherias niet voor nodig!
Hartelijke groet
Dank voor je reactie:
Inderdaad, hier gaat het in eerste instantie om een Geestelijk weergave van de zuiverheid van het Geestelijke Israël en vooral de grootheid van de Allerhoogste god. Want in het huidige natuurlijke Israël zoals wij dat op deze aarde kennen, is van die oorsprong geen sprake meer. Je kuntOpenb.21: 12 Ze had een grote, hoge muur met twaalf poorten en bij elke poort stond een engel. Op de poorten waren namen geschreven: de namen van de twaalf stammen van Israëls zonen. 13 Vanuit het oosten gezien waren er drie poorten, vanuit het noorden drie, vanuit het zuiden drie en vanuit het westen drie. 14 De stadsmuur had twaalf grondstenen, met daarop de namen van de twaalf apostelen van het lam.
Natuurlijk door Jozef en Maria was Christus inderdaad een uit het geslacht van David. Zeker, dat kan ook niet anders want Hij was een Jood.
Jezus gaat dus ook in het Hemels Jeruzalem niet op de troon van David zitten.
dus dat Hemels Jeruzalem niet toepassen op het oude Jeruzalem dat overigens door de verzegeling van het OT door Jezus, geen functie meer heeft! Vandaar het Hemels Jeruzalem.
Het is dus een symbolische verbeelding van de stad waar een Geestelijk volk woont en daarmee verbonden is. Immers ook de Allerhoogste god de Hemels Vader is Geest. Zie Mozes op de berg Horeb.
Jezus zit dus niet letterlijk op de troon van David, maar vanuit Zijn positie als mens, voortkomend uit de (menselijke) geslachtslijn van David en de Priesterlijke via Maria.
Het gaat dus om de "functie" die Hij als Mens/Zoon van god (in geestelijke zin dus) bekleed. Er is aan deze positie niet te tornen. Jezus bekleed een Koninklijke en een Priesterlijke functie zoals de Allerhoogste god, in eerste instantie in het Oude Jeruzalem en het aardse Kanaän als voorafschaduw wilde laten zien. Als Hij dat niet gedaan had, dan zou Jezus geen mens kunnen geweest zijn, zoals wij en had hij evenmin de Goddelijkheid kunnen zijn, gelijk Zijn Hemels Vader. Hij zou een despoot geweest zijn, want dan zou Gods liefde alleen vanuit de Hemel zijn gekomen.
Jezus gaat dus -inderdaad- op de Troon van David zitten als een metafoor van wat feitelijk de Joden dachten dat Jezus zou zijn gaan doen, als Hij alleen een menselijke functie zou hebben gehad. Dat is wat de Joodse leiders juist niet wilden.
Hem als Koning op de troon van David, omdat Hij zich als de Zoon van God voordeed. (Geestelijk). Deze zaken moet je dus niet door elkaar halen,; want dan eindig je weer in het oude Jeruzalem.
Luk.1:32 Hij zal groot zijn en de Zoon van de Allerhoogste genoemd worden, en God, de Heere, zal Hem de troon van Zijn vader David geven,
NU Handelingen zegt dus precies datgene wat ik heb uitgelegd. En het is dus ook zo gegaan! Het gaat hier dus over Christus, die inderdaad uit de geslachtslijn van David is voortgekomen. David ligt echter nog in zijn graf, Jezus is ten hemel gevaren. Het verschil wat hier dus wordt aangeduid is dat David als 'gewoon mens' is gestorven en Jezus door de Heilige Geest is opgewekt en ten Hemel is gevaren. Datzelfde gebeurt dus ook met zij die verlost zullen zijn. Het is de Heilige Geest die ons uit onze 'slaap' zal opwekken.Hand. 2:29 Mannenbroeders, het is mij toegestaan over de aartsvader David vrijuit tegen u te zeggen dat hij én gestorven én begraven is, en dat zijn graf tot op deze dag bij ons is.
30 Aangezien hij een profeet was en wist dat God hem met een eed gezworen had dat Hij uit de vrucht van zijn lichaam, voor zover het zijn vlees betrof, de Christus zou doen opstaan om Hem op zijn troon te zetten,
31 daarom voorzag hij dit en zei hij over de opstanding van Christus dat Zijn ziel niet is verlaten in het graf en dat Zijn vlees geen ontbinding heeft gezien.
Inderdaad, het oordeel vindt nu plaats, Jezus sluit nu alles af, voordat Hij op de wolken des hemels zal verschijnen en de Zijnen tot Hem zal 'optrekken' in de laatste fase van het aards bestaan! Jezus zit al op de Troon aan de rechterhand van Zijn (en onze) Vader waar ook wij, de verlosten, zullen vertoeven, voor 1000 jaren. We krijgen daar informatie over de aardse geschiedenis en waarom niet allen verlost zijn. Wij zullen met Hem en de Vader de nog slapende (en verloren) mensen medeoordelen inzake het verkrijgen van begrip en inzicht van hun werken. Dat kan op een versoeste en verlaten aarde niet plaats vinden, waar bovendien de Satan nog ronddoolt.
Daniël verwijst hier naar 1843 en naar Openbaring, naar Johannes op Patmos.Lucas 24:25 En Hij zei tegen hen: O onverstandigen en tragen van hart! Dat u niet gelooft al wat de profeten gesproken hebben!
1 Petrus 1:10 Naar deze zaligheid hebben de profeten, die geprofeteerd hebben over de genade die aan u bewezen is, gezocht en gespeurd.
2 Tim.3:16 Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig om daarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid,
Dan.12:4 Maar u, Daniël, houd deze woorden geheim en verzegel dit boek tot de tijd van het einde. Velen zullen het onderzoeken en de kennis zal toenemen.
Dan.12:9 Toen zei Hij: Ga heen, Daniël, want deze woorden blijven geheim en verzegeld tot de tijd van het einde.
Als je nu eens deze profetieën waarlijk zou bestuderen Adinomis, dan zou je meer inzicht hebben ontvangen aangaande Zacherias en niet blijven rond hangen in OT feiten die geen
realiteit meer (kunnen) zijn. Want Daniël moet begrepen worden in relatie tot Openbaring en als ik zo vrij lag zijn; De Franse Revolutie is onderdeel van de heilsgeschiedenis van Openbaring.
Het luidt een zeker tijdvak in van politieke en religieuze experimenten, waar we vandaag de dag nog de ellende vanh meemaken en de essentie van een verenigd Europa weergeeft.
Daniël laat zien dat zo'n experiment alvast zal mislukken. Ik zit (voor het gemak) zelf in de politiek en zie juist hier in het centrum van Europa(Brussel) alles gebeuren zoals Daniël en Openbaring reeds hebben voorspelt.
Daar heb ik dus Zacherias niet voor nodig!
Hartelijke groet
-
Re: Zacharia 9 en 10
In mijn vorige bijdrage eindigde ik met de zin “De God van Israël en de koning der Joden zullen overwinnen en hebben overwonnen. Israël wordt het centrum van de wereld, een heerlijk shalom van het Paradijs.
In hoofdstuk 9:11-17 komen nieuwe details aan de orde. De gevangenen zullen bevrijd worden uit de put, omwille van de verbondsrelatie die met bloed is bekrachtigd. Die put waarin ze weggeborgen waren is de ballingschap. Er was niemand die zich om hen bekommerde en zei:”Geef terug!” (Jes. 42:22)
In Ezechiël 37 zagen we de put waar je niet uit kunt komen. Het dal met de dorre doodsbeenderen, de terugkeer uit de verstrooiing. Er komt een proces op gang van reinigen en vernieuwen, God zal rein water over hen sprenkelen en ze zullen rein worden. (Ez.36:25) Er volgt een volkomen herstel. De Messias is de éne herder over één kudde.
Maar nu komt het nakroost uit het oosten. Geef zuiden! (Jes.43:6) Zonen en dochters kom uit de put waarin geen water is. Onwillekeurig denk je aan Jozef, en aan Jezus in de put van Kajafas gevangen voor het verbondsbloed. Maar …als de Koning in aantocht is zullen de ballingen thuiskomen. Als edelstenen in een diadeem zullen zij schitteren in Zijn land. (9:16)
De volken die optrekken krijgen te maken met Sion het zwaard en Juda de boog en Efraïm de pijlen. God blaast de shofar tegen de machten van de wereld. Sion, Judea, Israël, Efraïm en Samaria zijn de wapens van God tegen de vijanden van Israël. Als de wereld dit hoort zullen ze zeggen “je bent gek!” Maar Israël heeft een sleutelpositie in de wereldgeschiedenis. In de afronding van de heilsgeschiedenis draait het om Israël. In de wereld zeggen ze: “Judea eraf, Samaria eraf, dan komt er vrede”. De boze zegt: “slaat de wapens van God uit handen. Dacht je echt dat God zich zou vertonen en het opnemen tegen de sterke naties in de wereld?”
In hoofdstuk 10 is er sprake van regens voor zegen en vruchtbaarheid. Er zijn vier soorten regen, maar hier gaat het om de late regen en de plensregens. Ze worden aangemoedigd om te vragen om regen. God zal het geven. Het zal weer worden zoals het was in de Hof van Eden.
Verder gaat het in dit hoofdstuk steeds weer opnieuw over dezelfde dingen.
God gaat vooraan. Israël zal weer bloeien en het wordt uitgebreid. Ze zullen wonen in Gilead: de oostoever (laten we het nu maar eens hebben over de Oostbank i,p.v. de Westbank). God zal ze in Libanon brengen (vs.10) en dat zal voor hen nog niet toereikend zijn.
In 1948 was het VN advies: een nietig landje. Israël werd van alle kanten aangevallen. Maar toen de rook was opgetrokken was het land in 1967 al veel groter. En er was niet eens een plan om land te veroveren. Na 6 dagen stond Israël bij Hebron, het tempelplein, Silo, Ebal Gerizim, Gilgal en de Jordaanvallei. Ja, want Gilead was volgens vers 10 niet toereikend.
In hoofdstuk 9:11-17 komen nieuwe details aan de orde. De gevangenen zullen bevrijd worden uit de put, omwille van de verbondsrelatie die met bloed is bekrachtigd. Die put waarin ze weggeborgen waren is de ballingschap. Er was niemand die zich om hen bekommerde en zei:”Geef terug!” (Jes. 42:22)
In Ezechiël 37 zagen we de put waar je niet uit kunt komen. Het dal met de dorre doodsbeenderen, de terugkeer uit de verstrooiing. Er komt een proces op gang van reinigen en vernieuwen, God zal rein water over hen sprenkelen en ze zullen rein worden. (Ez.36:25) Er volgt een volkomen herstel. De Messias is de éne herder over één kudde.
Maar nu komt het nakroost uit het oosten. Geef zuiden! (Jes.43:6) Zonen en dochters kom uit de put waarin geen water is. Onwillekeurig denk je aan Jozef, en aan Jezus in de put van Kajafas gevangen voor het verbondsbloed. Maar …als de Koning in aantocht is zullen de ballingen thuiskomen. Als edelstenen in een diadeem zullen zij schitteren in Zijn land. (9:16)
De volken die optrekken krijgen te maken met Sion het zwaard en Juda de boog en Efraïm de pijlen. God blaast de shofar tegen de machten van de wereld. Sion, Judea, Israël, Efraïm en Samaria zijn de wapens van God tegen de vijanden van Israël. Als de wereld dit hoort zullen ze zeggen “je bent gek!” Maar Israël heeft een sleutelpositie in de wereldgeschiedenis. In de afronding van de heilsgeschiedenis draait het om Israël. In de wereld zeggen ze: “Judea eraf, Samaria eraf, dan komt er vrede”. De boze zegt: “slaat de wapens van God uit handen. Dacht je echt dat God zich zou vertonen en het opnemen tegen de sterke naties in de wereld?”
In hoofdstuk 10 is er sprake van regens voor zegen en vruchtbaarheid. Er zijn vier soorten regen, maar hier gaat het om de late regen en de plensregens. Ze worden aangemoedigd om te vragen om regen. God zal het geven. Het zal weer worden zoals het was in de Hof van Eden.
Verder gaat het in dit hoofdstuk steeds weer opnieuw over dezelfde dingen.
God gaat vooraan. Israël zal weer bloeien en het wordt uitgebreid. Ze zullen wonen in Gilead: de oostoever (laten we het nu maar eens hebben over de Oostbank i,p.v. de Westbank). God zal ze in Libanon brengen (vs.10) en dat zal voor hen nog niet toereikend zijn.
In 1948 was het VN advies: een nietig landje. Israël werd van alle kanten aangevallen. Maar toen de rook was opgetrokken was het land in 1967 al veel groter. En er was niet eens een plan om land te veroveren. Na 6 dagen stond Israël bij Hebron, het tempelplein, Silo, Ebal Gerizim, Gilgal en de Jordaanvallei. Ja, want Gilead was volgens vers 10 niet toereikend.
-
Hallo Adinomis,
Je eindigt je laatste bijdrage als volgt: Ik citeer/
Maar de Bijbel weergeven, zonder de Trooster, de heilige Geest is klinken als en holle cimbaal.
Want zoals je ook hier weer aanduidt, is verwijzen naar het natuurlijke Israël.
Daar gaat het bij Jezus, juist omdat Hij het OT heeft verzegeld, niet om.
Als je nu eens 1 Korinthiërs 2 erbij haalt dan wordt het duidelijker.
De plaatsing van het heiligdom te midden van de legerplaats van Israël, was slechts een illustratie een aanschouwelijke les en duiding van de Waarheid dat Hij wilde wonen "in de inwendige mens (het aanvullend beeldende verklaren) (Efeze 3:16-19)
Hier wordt dus duidelijk dat Jezus Israël toonde dat het niet om het uiterlijke, hun natuurlijke staat, maar om hun Geestelijke verbondenheid moest gaan
immers ALLE plaatsen en ALLE landen zullen ten onder gaan als Hij verschijnt op de wolken des hemels. Het huidige Israël is een land dat deel is van het Grote Babylon. En daar wijst Jezus op, daarom is Hij ook opgevaren en is het Geestelijk en dus Heiligdom in de hemel.
Er blijft dus van de geografische verhoudingen in deze wereld niets meer over, net zoals ook het huidige Midden-Oosten helemaal niet meer lijkt op die van de tijd van Kanaän en de Joden in de tijd van Christus.
Als we nu verder kijken naar wat 1 Korinthiërs verder uitlegt, dan zien we het volgende:
Omdat Jezus toen ook al tevergeefs op die inwendige relatie wees, waar immers het Koninkrijk der hemelen begint, is er tot nu toe niets aan die situatie van de mensen en Israël veranderd.
Slechts door de wet in het te aanvaarden en daardoor met het Hemels Jeruzalem verbonden te zijn door de Trooster en dus het waarlijk Heiligdom, kunnen we verbonden zijn met Christus.
Elke Messiaanse Jood kan je dat uitleggen, behalve als deze kijkt naar de Wereldkerk en meent dat hij op OT fundamenten gered kan worden. Dan is hij of zij verbonden met het natuurlijke en vooral met Rome!
Ik heb nogal eens met politiek te maken ook binnen Brussel en weet zeker dat de wereld, met de EU voorop aan een Wereld Orde werkt, war ook Israël een belangrijke rol speelt, juist omdat zij als 'het heilige land' gezien wordt.
En dar nu zit dus het angeltje van de adder onder het gras!
Verder met 1 Korinthiërs:
Israël heeft als totaliteit de gedachte van en Geestelijke inwendige relatie met Christus nooit onderkend, vandaar dat Jezus de opdracht als voorbeeldvolk te kunnen zijn, het aan een ander volk heeft gegeven!
Niet aan één specifiek volk of Kerk, maar hen die het inwendige besneden hart eerder wilden aanvaarden dan van het natuurlijke (fysieke) vlees.
Begin je het te begrijpen? de meeste Christenen en ook Joden blijven met hun gedachten 'steken' en vasthouden aan het lijden in deze wereld in plaats van de Troost en de redding in de Hemel te zoeken.
Voor vele Joden en Christenen is een aardse verbondenheid voldoende en blijft de tabernakel daar waar hij in OT tijden was; in het natuurlijke Israël.
Je duit het zelf aan door te verwijzen naar het israël van 1948 dat overigens niet de Hemels Vader tot god heeft, maar de Rothschild die als zodanig dan ook de Vader van Israël wordt genoemd.
Christenen en Joden kunnen alleen verenigd worden als BEIDEN een besneden hart willen aannemen en verbonden zijn in het Geestelijke Israël dat Jezus voortdurend wil zien en bijstaan.
Hij kan immers voor een volk met een andere wet, niet aanvaarden? Ook de Heilige Geest neit,a ls de mens in relatie ntot dat Hemelse Rijk, DIE wet niet aanvaard!
Als je dus maar steeds en vooral al te vaak wijst naar het Israël van 1948 dan blijf je onwillekeurig hangen aan de tabernakel in het aardse Jeruzalem.
En daardoor blijft dus de aanbidding tevergeefs, omdat deze blijft 'hangen' aan de buitenkant, in formele zin dus, in plaats van aan de binnenkant in het persoonlijke hart van de mens; Jood of Griek.
Als we nu dus Psalm 77 erbij halen dan zien we dus dat hetgeen Jezus bedoelt als volgt duidelijk wordt:
De wil van de Hemelse Vader is, dat de 'wil' (de wet) waarachtig gehouden wordt, zonder opsmuk en zonder allerlei aardse toevoegingen, excuses of beweegredenen.
Oorlog, gevangenschap en occulte ervaringen hebben plaats gemaakt voor een Geestelijke verbondenheid met het HEMELS Jeruzalem, waar al deze zaken niet zijn en slechts rust geven aan het
menselijk hart. Wij moeten in eerste instantie leren afstand te nemen van "al wat zondig" is, want anders kunnen wij God werk niet volbrengen. Wij moeten onbevooroordeeld tegEnover de mens staan die wij onderwijzen.
Anders ontgat osn de boodschap van Matthesu 28.
Christus immers ontsloot ook Zelf 'in het vlees' de wet der volmaaktheid van het Rijk dat niet van deze wereld is. Dus naar mijn mening moet je dan ook de Rijken van deze wereld niet evrbinden met het volmaakte karakter dat de wet van God, doet ontwikkelen. Jezus verbond ook de Rijken en de Regeerders niet met het Hemels Rijk, maar erdere wees Hij hen op het verval en de uiteindelijke vernietiging van al de steden en rijken van deze wereld!
Het ware Priesterschap en het ware dienstwerk in en van het Heiligdom van Christus , is toegankelijk voor ALLE mensen, Joden nemen daar geen bijzonder plaats meer voor in.
Het NT wijst alleen daar op! Daniël 8: 13,14 wijst opo dat Hemels Heiligdom en de weg er naar toe. De wereld bereid zich voor op de dag van de Groate strijd tegen de Allerhoogste, ook de natuurlijke Staat Israël.
Wat bewerkt de visie van zoveel ? Christenen als zij blijvend naar het natuurlijke Israël blijven verwijzen, terwijl Jezus die periode voor hen en dat land heeft verzegeld.
Hebreeën 9 legt ons dat uit:
Zolang door belijdenis van het volk en de bemiddeling van de Priester (niet de Hoge Priester dus er een stroom van ongerechtigheden, overtredingen en zonden binnen komt, kan het Heiligdom niet gereinigd worden.
De oorsprong van al deze zondige zaken moet dus als het ware 'opgedroogd' worden. Dat is dus de reden Adinomis dat we moeten stoppen met ons zelf proberen te rechtvaardigen door steeds, keer op keer te wijzen op de zonden van de mens en de voortdurende zonden van de leiders van de wereld en vooral het feit dat zij zich verzamelen tegen de Allerhoogste god. Want als we steeds maar verzegelde zaken oprakelen, dan dansen de duivelen en lijdt Christus opnieuw aan het Kruis! Ook Messiaanse Joden moeten die relatie erkennen, want Jezus kunnen ze niet meer direct van aangezicht tot aangezicht meer zien, dus ook die Messiaanse Joden waar jij bij vertoeft moeten dan toch het hemels Heiligdom zien vanuit hun ervaringen niet het verleden en hun aanvaarding van Jezus al se Messias. Dus Christen en jood kijken op naar daar waar Jezus is! En in dat opzicht is dus ook de muur der scheiding weg gevallen. Het kan niet zo zijn dat de Messiaanse Jood Jezus aanbidt in het natuurlijke Israël en de Christen naar omhoog kijkt daar waar de Hoge Priester is, want dan weer onderhouden beiden een verschillende wet (-geving)
Er is maar een Rijk dat niet van deze wereld is, en er is een Rijk dat wel van deze wereld is.
Derhalve Adinomis moeten we mensen helpen de weg te vinden naar het hemels Jeruzalem en ophouden met allerlei verontschuldigingen te zoeken voor onze zoektocht naar Christus hier op aarde!
Als je dus eerder hebt aangeduid dat je niets met menselijke inzichten als het om Israël gaat, stop dan eerst zelf eens met maar steeds naar verzegelde en afgesloten zaken die Jezus heeft bewerkstelligd, te verkondigen als het Ware Israël.Want de ware Israël is Jezus Zelf en aan die Vijgenboom worden we geënt!
Fijen feestdagen en een voorspoedig en zegenrijk 2014
Hartelijke groet!
Je eindigt je laatste bijdrage als volgt: Ik citeer/
ik kan me herinneren dat je in een van je bijlagen aanduidt, dat je je niet op menselijke maatstaven beroept, maar uitsluitend op de Bijbel.In 1948 was het VN advies: een nietig landje. Israël werd van alle kanten aangevallen. Maar toen de rook was opgetrokken was het land in 1967 al veel groter. En er was niet eens een plan om land te veroveren. Na 6 dagen stond Israël bij Hebron, het tempelplein, Silo, Ebal Gerizim, Gilgal en de Jordaanvallei. Ja, want Gilead was volgens vers 10 niet toereikend.
Maar de Bijbel weergeven, zonder de Trooster, de heilige Geest is klinken als en holle cimbaal.
Want zoals je ook hier weer aanduidt, is verwijzen naar het natuurlijke Israël.
Daar gaat het bij Jezus, juist omdat Hij het OT heeft verzegeld, niet om.
Als je nu eens 1 Korinthiërs 2 erbij haalt dan wordt het duidelijker.
De plaatsing van het heiligdom te midden van de legerplaats van Israël, was slechts een illustratie een aanschouwelijke les en duiding van de Waarheid dat Hij wilde wonen "in de inwendige mens (het aanvullend beeldende verklaren) (Efeze 3:16-19)
Hier wordt dus duidelijk dat Jezus Israël toonde dat het niet om het uiterlijke, hun natuurlijke staat, maar om hun Geestelijke verbondenheid moest gaan
immers ALLE plaatsen en ALLE landen zullen ten onder gaan als Hij verschijnt op de wolken des hemels. Het huidige Israël is een land dat deel is van het Grote Babylon. En daar wijst Jezus op, daarom is Hij ook opgevaren en is het Geestelijk en dus Heiligdom in de hemel.
Er blijft dus van de geografische verhoudingen in deze wereld niets meer over, net zoals ook het huidige Midden-Oosten helemaal niet meer lijkt op die van de tijd van Kanaän en de Joden in de tijd van Christus.
Als we nu verder kijken naar wat 1 Korinthiërs verder uitlegt, dan zien we het volgende:
Omdat Jezus toen ook al tevergeefs op die inwendige relatie wees, waar immers het Koninkrijk der hemelen begint, is er tot nu toe niets aan die situatie van de mensen en Israël veranderd.
Slechts door de wet in het te aanvaarden en daardoor met het Hemels Jeruzalem verbonden te zijn door de Trooster en dus het waarlijk Heiligdom, kunnen we verbonden zijn met Christus.
Elke Messiaanse Jood kan je dat uitleggen, behalve als deze kijkt naar de Wereldkerk en meent dat hij op OT fundamenten gered kan worden. Dan is hij of zij verbonden met het natuurlijke en vooral met Rome!
Ik heb nogal eens met politiek te maken ook binnen Brussel en weet zeker dat de wereld, met de EU voorop aan een Wereld Orde werkt, war ook Israël een belangrijke rol speelt, juist omdat zij als 'het heilige land' gezien wordt.
En dar nu zit dus het angeltje van de adder onder het gras!
Verder met 1 Korinthiërs:
Israël heeft als totaliteit de gedachte van en Geestelijke inwendige relatie met Christus nooit onderkend, vandaar dat Jezus de opdracht als voorbeeldvolk te kunnen zijn, het aan een ander volk heeft gegeven!
Niet aan één specifiek volk of Kerk, maar hen die het inwendige besneden hart eerder wilden aanvaarden dan van het natuurlijke (fysieke) vlees.
Begin je het te begrijpen? de meeste Christenen en ook Joden blijven met hun gedachten 'steken' en vasthouden aan het lijden in deze wereld in plaats van de Troost en de redding in de Hemel te zoeken.
Voor vele Joden en Christenen is een aardse verbondenheid voldoende en blijft de tabernakel daar waar hij in OT tijden was; in het natuurlijke Israël.
Je duit het zelf aan door te verwijzen naar het israël van 1948 dat overigens niet de Hemels Vader tot god heeft, maar de Rothschild die als zodanig dan ook de Vader van Israël wordt genoemd.
Christenen en Joden kunnen alleen verenigd worden als BEIDEN een besneden hart willen aannemen en verbonden zijn in het Geestelijke Israël dat Jezus voortdurend wil zien en bijstaan.
Hij kan immers voor een volk met een andere wet, niet aanvaarden? Ook de Heilige Geest neit,a ls de mens in relatie ntot dat Hemelse Rijk, DIE wet niet aanvaard!
Als je dus maar steeds en vooral al te vaak wijst naar het Israël van 1948 dan blijf je onwillekeurig hangen aan de tabernakel in het aardse Jeruzalem.
En daardoor blijft dus de aanbidding tevergeefs, omdat deze blijft 'hangen' aan de buitenkant, in formele zin dus, in plaats van aan de binnenkant in het persoonlijke hart van de mens; Jood of Griek.
Als we nu dus Psalm 77 erbij halen dan zien we dus dat hetgeen Jezus bedoelt als volgt duidelijk wordt:
De wil van de Hemelse Vader is, dat de 'wil' (de wet) waarachtig gehouden wordt, zonder opsmuk en zonder allerlei aardse toevoegingen, excuses of beweegredenen.
Oorlog, gevangenschap en occulte ervaringen hebben plaats gemaakt voor een Geestelijke verbondenheid met het HEMELS Jeruzalem, waar al deze zaken niet zijn en slechts rust geven aan het
menselijk hart. Wij moeten in eerste instantie leren afstand te nemen van "al wat zondig" is, want anders kunnen wij God werk niet volbrengen. Wij moeten onbevooroordeeld tegEnover de mens staan die wij onderwijzen.
Anders ontgat osn de boodschap van Matthesu 28.
Christus immers ontsloot ook Zelf 'in het vlees' de wet der volmaaktheid van het Rijk dat niet van deze wereld is. Dus naar mijn mening moet je dan ook de Rijken van deze wereld niet evrbinden met het volmaakte karakter dat de wet van God, doet ontwikkelen. Jezus verbond ook de Rijken en de Regeerders niet met het Hemels Rijk, maar erdere wees Hij hen op het verval en de uiteindelijke vernietiging van al de steden en rijken van deze wereld!
Het ware Priesterschap en het ware dienstwerk in en van het Heiligdom van Christus , is toegankelijk voor ALLE mensen, Joden nemen daar geen bijzonder plaats meer voor in.
Het NT wijst alleen daar op! Daniël 8: 13,14 wijst opo dat Hemels Heiligdom en de weg er naar toe. De wereld bereid zich voor op de dag van de Groate strijd tegen de Allerhoogste, ook de natuurlijke Staat Israël.
Wat bewerkt de visie van zoveel ? Christenen als zij blijvend naar het natuurlijke Israël blijven verwijzen, terwijl Jezus die periode voor hen en dat land heeft verzegeld.
Hebreeën 9 legt ons dat uit:
Zolang door belijdenis van het volk en de bemiddeling van de Priester (niet de Hoge Priester dus er een stroom van ongerechtigheden, overtredingen en zonden binnen komt, kan het Heiligdom niet gereinigd worden.
De oorsprong van al deze zondige zaken moet dus als het ware 'opgedroogd' worden. Dat is dus de reden Adinomis dat we moeten stoppen met ons zelf proberen te rechtvaardigen door steeds, keer op keer te wijzen op de zonden van de mens en de voortdurende zonden van de leiders van de wereld en vooral het feit dat zij zich verzamelen tegen de Allerhoogste god. Want als we steeds maar verzegelde zaken oprakelen, dan dansen de duivelen en lijdt Christus opnieuw aan het Kruis! Ook Messiaanse Joden moeten die relatie erkennen, want Jezus kunnen ze niet meer direct van aangezicht tot aangezicht meer zien, dus ook die Messiaanse Joden waar jij bij vertoeft moeten dan toch het hemels Heiligdom zien vanuit hun ervaringen niet het verleden en hun aanvaarding van Jezus al se Messias. Dus Christen en jood kijken op naar daar waar Jezus is! En in dat opzicht is dus ook de muur der scheiding weg gevallen. Het kan niet zo zijn dat de Messiaanse Jood Jezus aanbidt in het natuurlijke Israël en de Christen naar omhoog kijkt daar waar de Hoge Priester is, want dan weer onderhouden beiden een verschillende wet (-geving)
Er is maar een Rijk dat niet van deze wereld is, en er is een Rijk dat wel van deze wereld is.
Derhalve Adinomis moeten we mensen helpen de weg te vinden naar het hemels Jeruzalem en ophouden met allerlei verontschuldigingen te zoeken voor onze zoektocht naar Christus hier op aarde!
Als je dus eerder hebt aangeduid dat je niets met menselijke inzichten als het om Israël gaat, stop dan eerst zelf eens met maar steeds naar verzegelde en afgesloten zaken die Jezus heeft bewerkstelligd, te verkondigen als het Ware Israël.Want de ware Israël is Jezus Zelf en aan die Vijgenboom worden we geënt!
Fijen feestdagen en een voorspoedig en zegenrijk 2014
Hartelijke groet!
-
Hallo Adinomis,
Blijkbaar is mijn laatste bijdrage nog niet doorgezonden.
maar ik zie iets opmerkelijks, namelijk dit:
Blijkbaar is mijn laatste bijdrage nog niet doorgezonden.
maar ik zie iets opmerkelijks, namelijk dit:
Hartelijke groetIn mijn vorige bijdrage eindigde ik met de zin “De God van Israël en de koning der Joden zullen overwinnen en hebben overwonnen. Israël wordt het centrum van de wereld, een heerlijk shalom van het Paradijs.
In hoofdstuk 9:11-17 komen nieuwe details aan de orde. De gevangenen zullen bevrijd worden uit de put, omwille van de verbondsrelatie die met bloed is bekrachtigd. Die put waarin ze weggeborgen waren is de ballingschap. Er was niemand die zich om hen bekommerde en zei: ”Geef terug!” (Jes. 42:22)
Je spreekt over de 'Koning der Joden", wel nu IEDEREEN die een besneden hart heeft en de werking van de Heilige Geest als zodanig in zich laat werken is een GETUIGE van Christus en dus een Jood.
Niet naar de menselijke natuur, maar door de heilige Geest, zoals ook Jezus was. Dus dat betekent in principe dat het Verloste volk, uit ALLE volkeren voortgekomen is. Er is dus geen sprake meer van een Israël zoals we nu kennen.
En al helemaal niet van "deze wereld", want "deze wereld" bestaat niet meer. Het oude is immers voorbijgegaan. Er is dus ook geen sprake meer van een centrum dat alleen Israël is, want de gehele nieuwe schepping zal maar één volk kennen. Er zijn geen andere landen, laat staan goden zijn. Er is nog iets anders dat helemaal niets meer van doen heeft met OT inzettingen en dat zijn de zogenaamde 'joodse feesten'.
de feesten van het OT zijn voorafschaduwingen. Omdat het hier om ceremoniële feesten (Grote Sabbatten) werden zij allemaal in Jezus vervult, toen Hij (nota bene als ultiem Offer) toen Hij dat uitriep aan het Kruis.
Al deze ceremoniële feesten zijn dus anti typen van de vervulling in Christus. Het Loofhuttenfeest is dar dan ook het allergrootste bewijs er van. Immers Loofhuttenfeest wordt NIET meer op aarde gedaan, maar pas zal het pas ultiem vervuld worden in het Bruiloftsmaal van het Lam, dat in het HEMELS JERUZALEM zal, plaats vinden. Hoe zeker weten we dat?
Het Loofhuttenfeest werd ten tijde dat het volk Israël nog de status had die het gekregen (een theocratisch volk van Priesters) Loofhuttenfeest onderhouden. Welnu als Jezus Christus nu in het Hemels Heiligdom NU YomKippur houdt als Hoogste Priester voor ALLE mensen, dan is het ook logische dat de verlosten DAAR met Hem het Loofhuttenfeest onderhouden. Want de Bruiloft met de Bruid (het verloste volk) zal dus in het HEMELSE Jeruzalem plaats vinden.
Te midden van de Ark/wet en van de Allerhoogste god, de (Hemels-) Vader. Openbaring 21 en 22 schetst voortdurend DAT beeld en geen ander. Bovendien is dat feit in een visioen in de 19e eeuw duidelijk voorzegt in relatie tot Daniël en Openbaring 1.
Informatie over dat visioen:
Noot: Begrijp dat Advent hier staat voor "Allen die Christus verwachten. het gaat hier dus NIET om een specifieke denominatie maar om de boodschap die de komst van Christus duidt!Terwijl ik bij de huisgodsdienst bad, viel de Heilige Geest op mij en ik scheen hoger en hoger op te stijgen, ver boven de donkere wereld. Ik keerde mij om teneinde te zien waar mijn medegelovigen in de Adventboodschap in de wereld waren, maar kon ze niet vinden, toe een stem tot mij sprak: “Kijk weer en nu een weinig hoger.” Hierop hief ik mijn ogen op en zag een recht en smal pad, dat zich hoog boven de wereld uitstrekte. Langs dit pad reisden de gelovigen in de Adventboodschap naar de stad, die aan het einde van het pad lag. Zij hadden en helder schijnend licht achter zich, dat aan het begin van het pad brandde en een engel zei mij, dat dit de middernachtsroep was. Dit licht wierp zijn schijnsel over het gehele pad en gaf hun licht voor hun voeten, zodat zij niet zouden struikelen. Indien zij hun ogen op Jezus gevestigd hielden, Die vlak voor hen uit liep en hun voorging naar de stad, dan waren zij veilig. Doch spoedig begonnen er enkelen moe te worden en zeiden dat de stad zeer ver was en dat zij verwacht hadden er reeds eerder binnen te gaan.
Dan moedigde Jezus hen aan door Zijn verheerlijkte rechterarm omhoog te heffen en van Zijn arm straalde een licht uit dat de groep Adventgelovigen bescheen en zei riepen: “Halleluja!” Anderen ontkende het licht, dat zij achter zich hadden en zeiden, dat het God niet was, Die hen op dit pad geleid had. Het licht achter hen ging uit, waardoor hun voeten in volkomen duisternis geraakten en zij struikelden en verloren het einddoel en Jezus uit het oog en vielen van het pad af in de donkere en goddeloze wereld onder hen. Spoedig hoorden wij de stem van God gelijk vele wateren, die ons de dag en het uur van de komst van Jezus aankondigde. ......
ALLE mensen die deze laatste boodschap aannemen en hun relatie met Christus daarin herkennen behoren tot het volk dat achter Jezus aan de poorten van het Hemels Jeruzalem.
Feitelijk gaat het hier om een zinnebeeldig visioen dat duit op de GROEI in de Geestelijke essentie van de wet, zoals ook Jezus die onderhoudt. Daardoor zijn zij verbonden met Hem.
Merk op dat er ook Adventgelovigen zijn die AFVALLEN. Het gaat dus over de tijd vlak voor de verschijning van Christus op de wolken. Hij komt dus niet naar de aarde! Dat blijkt ook uit de Bijbelteksten.
Als we verder lezen dan zien we het volgende:
Noot: Inderdaad wordt dat laatste, tijdens het Heilig Avondmaal gedaan binnen de Adventkerk! iedereen die binnenkomt en zegt dat hij of zij een Christen is, mag deel hebben aan het heilig Avondmaal en dus ook deel hebben aan de voetwassing!De 144.000 werden allen verzegeld en volkomen één gemaakt. Op hun voorhoofden stond geschreven: God, het Nieuwe Jeruzalem en een glinsterende ster, die de nieuwe naam van Jezus bevatte. De goddelozen waren woedend over onze gelukkige, heilige staat en kwamen aanlopen met het doel ons met geweld te grijpen en in de gevangenis te werpen. Maar dan strekten wij de hand uit in de naam des Heren en vielen zij hulpeloos tegen de grond. Toen was het dat de synagoge van Satan inzag, dat God ons liefgehad had, wij die elkanders voeten konden wassen en die de broeders en zusters groeten konden met een heilige kus; en zij aanbaden aan onze voeten.
Immers als wij met Jezus in het Hemels Jeruzalem zijn aangekomen zullen we met Hem Avondmaal onderhouden.
Hij zal ons de voeten wassen zoals Hij eerder heeft voorgedaan! NIET in een exclusief land maar in het Hemels Jeruzalem.
De hemelvaart:Noot: Zou die reis naar het hemels Jeruzalem 7 dagen duren............vanaf de 1e dag tot de 6e dag om samen met de Heer op de wekelijkse Sabbat te openen en ook op die wekelijkse Sabbat Avondmaal te houden?Toen weerklonk Jezus’ zilveren bazuin, terwijl Hij op de wolk nederdaalde, omgeven door vlammen van vuur. Hij sloeg Zijn blik op de graven van de slapende heiligen; en Zijn ogen en handen naar de hemel opheffende, riep Hij: “Waakt op! Waakt op! Waakt op! Gij, die in het stof slaapt en stat op.” Toen geschiedde er een grote aardbeving. De graven werden geopend en de doden stonden op, met onsterfelijkheid bekleed. De 144.000 jubelden “Halleluja!”, toen zij hun vrienden herkenden, die de dood hun ontrukt had en op hetzelfde ogenblik werden wij veranderd en tezamen met hen opgenomen om de Heer te ontmoeten in de lucht.Wij stapten allen tezamen op de wolk en gingen zeven dagen achtereen omhoog, tot wij bij de glazen zee kwamen, waar Jezus de kronen bracht, die Hij met Zijn eigen rechterhand op onze hoofden plaatste. Hij gaf ons gouden harpen en zegepalmen. Hier op de glazen zee stonden de 144.000 in een volmaakt vierkant. Sommigen van hen hadden zeer schitterende kronen. Die van anderen schitterden minder. Sommige kronen schenen zwaar te zijn van de sterren, terwijl andere er slechts weinig hadden. Iedereen was volkomen tevreden met zijn eigen kroon. En zij waren allen bekleed met een heerlijke witte mantel, die van hun schouders tot aan hun voeten reikte. Engelen omringden ons, terwijl wij ons over de glazen zee naar de poort van de stad begaven. ..........
Er is dus geen sprake meer van een exclusief Israël, maar van het land Kanaän, het hemelse waar Paulus reeds naar verwees, we zijn (Christenen en Joden) immers één van Geest! Er is dus van beiden geen sprake meer.[/color]Hier zagen wij de boom des levens en de troon van God. Uit de troon stroomde een rivier van zuiver water en op beide oevers van de rivier stond de boom des levens. Aan de ene kant van de rivier was een stam van een boom en een stam aan de andere kant van de rivier, beide van zuiver doorschijnend goud. In het begin dacht ik dat twee bomen zag. Ik keek weer en zag dat zij in de top tot één boom samengegroeid waren. Dus was de boom des levens op de ene en de andere zijde van de rivier van het water des levens. Zijn takken bogen zich over naar de plaats waar wij stonden en de vruchten waren heerlijk; zij leken op goud met zilver vermengd.
Wij gingen allen onder de boom en zetten ons neer om de heerlijkheid van de plaats te bezien, toen broeder Fitch en broeder Stockman, die het evangelie van het koninkrijk gepredikt hadden en die God in het graf had gelegd om hen te redden, tot ons kwamen en ons vroegen wat wij doorgemaakt hadden, terwijl zij sliepen. Wij trachtten ons onze grootste beproevingen voor de geest te brengen, maar zij schenen zo nietig te zijn, vergeleken met het zeer uitnemend eeuwig gewicht der heerlijkheid dat ons omringde, dat wij er niets van zeggen konden en allen riepen uit: “Halleluja, de hemel is goedkoop genoeg!” En wij raakten onze heerlijke harpen aan en deden de bogen des hemels weergalmen Bron voor alle teksten : http://www.agp-internet.com/react/2006/ ... l/0235.htm
-
Zacharia 8. Vanavond hoorde ik een uiteenzetting op Radio Israël door Wim ten Voorde. Ik vond het erg mooi, heb aantekeningen gemaakt en die verwerkt tot wat ik hieronder heb geschreven. Het is maar een gedeelte van de bijbelstudie, maar als ik alles hier neer zou zetten wordt deze bijdrage veel te lang. Misschien volgen er nog meer gedeelten.
De eerste acht verzen staan vol heilsbeloften voor Israël. In het hoofdstuk staan 10 godsspraken, d.w.z. er staat tien keer: Zo zegt de Here der Heerscharen.
In de tweede godsspraak zegt God:
Zo zegt de HERE: Ik keer weder tot Sion en Ik woon binnen Jeruzalem; Jeruzalem zal de stad der trouw, en de berg van de HERE der heerscharen zal de berg der heiligheid genoemd worden. Hetzelfde lezen we in Zacheria 1:14 waar er nog aan toegevoegd wordt: maar Ik ben zeer toornig op de overmoedige volken, die, terwijl Ik maar een weinig vertoornd was, meehielpen ten kwade
God is met ontferming bewogen voor Zijn volk dat dit niet verdiend heeft. Ze waren in ballingschap gegaan omdat ze God verlaten hadden en afgoden hadden gediend. Maar God zegt: Ik kom terug, Ik ga wonen in Jeruzalem. Hetzelfde als er in hoofdstuk 1 door God wordt gezegd.
In Jesaja 1 spreekt God heel anders. Hij noemt de bestuurders van Jeruzalem: Sodom en het volk: Gomorra. Waarom zei God dat over Jeruzalem? Het ging om hun huichelachtige offers die de reden waren dat ze in ballingschap gingen. Maar in Zach. 8:3 noemt God Jeruzalem “de stad van trouw.” Dat is heel wat anders dan Sodom en Gomorra.
Dan spreekt God over de “berg der heiligheid”. Dat verwijst naar wat er in Jesaja 11:9 staat vermeld dat er geen kwaad zal zijn op Gods heilige berg.
Let erop dat God spreekt over Mijn heilige berg. Als God zegt “Mijn heilige berg”, bedoelt Hij dat het Zijn eigendom is. Kijk maar eens naar Lev. 25: 23 En het land zal niet voor altijd verkocht worden, want het land is van Mij, en gij zijt vreemdelingen en bijwoners bij Mij. In het vers dat daarop volgt zegt God dat de Israëlieten het in bezit mogen hebben. In het recht is er een verschil tussen eigendom en bezit. God zegt Ik ben grote eigenaar en het jullie mijn volk de bezitter van het land.
In Zach.1: 17 Zo zegt de HERE der heerscharen: Wederom zullen mijn steden overvloeien van het goede; nóg zal de HERE Sion troosten, Jeruzalem nóg verkiezen.
Ook hier gaat het weer over Mijn steden. Hier gaat het opnieuw over Jeruzalem, Sion, Mijn heilige berg. Dat is de Tempelberg. Maar er staat sinds het jaar 70 geen tempel meer op die berg. Integendeel, er staan twee moskeeën: De Gouden Koepel en de El Aqsa moskee. De Islam domineert. Blijft dat zo? Nee, zegt Zach. 8:3 het zal weer de berg van Mijn heiligheid worden!!
Joël 3: 17 En gij zult weten, dat Ik, de HERE, uw God ben, die woon op Sion, mijn heilige berg, en Jeruzalem zal een heiligdom zijn, en vreemdelingen zullen er niet meer doortrekken. Er is een verandering op komst.
In Joël 3:16 wordt gezegd dat God uit Sion brult, zodat hemel en aarde beven. Brullen…. Dat doet een leeuw. Als een aardse leeuw met kracht brult is dat op 15 km afstand nog hoorbaar. Als God brult van Sion dan spreekt Hij met kracht, met macht en majesteit. Hemel en aarde beven. Ontzagwekkend! "Ik woon op Sion Mijn heilige berg."
Micha 4:7 en de HERE zal Koning over hen zijn op de berg Sion, van nu aan tot in eeuwigheid. .
Psalm 122 roept ons op om Jeruzalem vrede toe te bidden. Dat betekent niet alleen het bidden voor afwezigheid van oorlog. Dat gebed houdt ook in het herstel van Gods Heilige Berg en dat de wet uit Sion zal uitgaan.
De eerste acht verzen staan vol heilsbeloften voor Israël. In het hoofdstuk staan 10 godsspraken, d.w.z. er staat tien keer: Zo zegt de Here der Heerscharen.
In de tweede godsspraak zegt God:
Zo zegt de HERE: Ik keer weder tot Sion en Ik woon binnen Jeruzalem; Jeruzalem zal de stad der trouw, en de berg van de HERE der heerscharen zal de berg der heiligheid genoemd worden. Hetzelfde lezen we in Zacheria 1:14 waar er nog aan toegevoegd wordt: maar Ik ben zeer toornig op de overmoedige volken, die, terwijl Ik maar een weinig vertoornd was, meehielpen ten kwade
God is met ontferming bewogen voor Zijn volk dat dit niet verdiend heeft. Ze waren in ballingschap gegaan omdat ze God verlaten hadden en afgoden hadden gediend. Maar God zegt: Ik kom terug, Ik ga wonen in Jeruzalem. Hetzelfde als er in hoofdstuk 1 door God wordt gezegd.
In Jesaja 1 spreekt God heel anders. Hij noemt de bestuurders van Jeruzalem: Sodom en het volk: Gomorra. Waarom zei God dat over Jeruzalem? Het ging om hun huichelachtige offers die de reden waren dat ze in ballingschap gingen. Maar in Zach. 8:3 noemt God Jeruzalem “de stad van trouw.” Dat is heel wat anders dan Sodom en Gomorra.
Dan spreekt God over de “berg der heiligheid”. Dat verwijst naar wat er in Jesaja 11:9 staat vermeld dat er geen kwaad zal zijn op Gods heilige berg.
Let erop dat God spreekt over Mijn heilige berg. Als God zegt “Mijn heilige berg”, bedoelt Hij dat het Zijn eigendom is. Kijk maar eens naar Lev. 25: 23 En het land zal niet voor altijd verkocht worden, want het land is van Mij, en gij zijt vreemdelingen en bijwoners bij Mij. In het vers dat daarop volgt zegt God dat de Israëlieten het in bezit mogen hebben. In het recht is er een verschil tussen eigendom en bezit. God zegt Ik ben grote eigenaar en het jullie mijn volk de bezitter van het land.
In Zach.1: 17 Zo zegt de HERE der heerscharen: Wederom zullen mijn steden overvloeien van het goede; nóg zal de HERE Sion troosten, Jeruzalem nóg verkiezen.
Ook hier gaat het weer over Mijn steden. Hier gaat het opnieuw over Jeruzalem, Sion, Mijn heilige berg. Dat is de Tempelberg. Maar er staat sinds het jaar 70 geen tempel meer op die berg. Integendeel, er staan twee moskeeën: De Gouden Koepel en de El Aqsa moskee. De Islam domineert. Blijft dat zo? Nee, zegt Zach. 8:3 het zal weer de berg van Mijn heiligheid worden!!
Joël 3: 17 En gij zult weten, dat Ik, de HERE, uw God ben, die woon op Sion, mijn heilige berg, en Jeruzalem zal een heiligdom zijn, en vreemdelingen zullen er niet meer doortrekken. Er is een verandering op komst.
In Joël 3:16 wordt gezegd dat God uit Sion brult, zodat hemel en aarde beven. Brullen…. Dat doet een leeuw. Als een aardse leeuw met kracht brult is dat op 15 km afstand nog hoorbaar. Als God brult van Sion dan spreekt Hij met kracht, met macht en majesteit. Hemel en aarde beven. Ontzagwekkend! "Ik woon op Sion Mijn heilige berg."
Micha 4:7 en de HERE zal Koning over hen zijn op de berg Sion, van nu aan tot in eeuwigheid. .
Psalm 122 roept ons op om Jeruzalem vrede toe te bidden. Dat betekent niet alleen het bidden voor afwezigheid van oorlog. Dat gebed houdt ook in het herstel van Gods Heilige Berg en dat de wet uit Sion zal uitgaan.
-
Hallo Adinomis,
Een interessante bijdrage vind ik het. Maar de Bijbel overschrijven en dan er een eigen invulling aan geven, is nog geen Bijbelstudie, naar mijn mening.
Het is in feite ook ondoenlijk om een relevant antwoord te geven op je bijdragen, juist omdat de meeste mensen niet altijd begrijpen, dat het om de Geestelijke zaken gaat, dei voor onze tijd (net zoals in de tijd van Zacheria)
symbolische aanduidingen zijn. Dat komt omdat Jezus vanuit de hemel tot ons spreekt. n Wij moeten dus oppassen dat we niet get aardse en natuurlijke betrekken in datgene dat, vanuit het NT Geestelijke wordt bedoeld.
Net zoals veel predikanten doen tegenwoordig is, bij zulke toch wel moeilijke zaken, de hulp te zoeken van ondersteunende teksten of verklaringen die voor onze tijd, belangrijk te zijn te kunnen begrijpen.
Tenslotte leven we en niet meer in de tijd van Zacheria en kunnen we ONMOGELIJK die tijd exact en concreet betrekken op onze situatie, al war het alleen maar om het feit dat en de geografische en politieke omstandigheden voor de Staat
"Israël' in casu Kanaän veranderd is. Vandaar dat Jezus ook oproept om 'uit te gaan' van het grote Babylon en Hem te zoeken in de Hemelse gewesten, waar verschillende profeten in die tijd al op wezen.
Vandaar dit:
Het overblijfsel der gemeente
En daar beste Adinomis, ga je steeds maar aan voorbij. Ondanks je goede bedoelingen en vandaar dat je op mijn bijdragen geen echt passend antwoord hebt, meen ik toch. je draaft maar door met het opschrijven van Bijbelteksten die natuurlijk niet begrepen kunnen worden. Dat is ook wat Jezus zegt en waar Hij tevergeefs het volk(ten tijde van het OT) steeds op wees!
Leg nu eens ten ene male uit wat de betekenis van je bijdragen nu zijn, voor ALLE gelovigen. Want de Thora geldt niet -meer- voor het Joodse volk alleen, maar voor ALLE mensen.
Als dat niet zo was Adinomis, dan zou Jezus NOOIT een algemene Grote Verzoendag in de Hemel kunnen houden sinds 1843, en zou er dus ook geen OVERBLIJFSEL zijn vanuit ALLE volkeren der wereld, niet de Joden alleen.
Ik wil je wel een waarschuwing geven, want de ontwikkelingen zullen vanaf heden heel snel gaan. Europa verenigt zich razend snel en de nieuwe machtswellustige leiders staan te trappelen om de nieuwe garde van de EU te worden.
En geloof het of niet, ik heb zelf met eigen ogen en oren zien en horen zeggen dat sommige politieke leiders er alleen maar op uit zijn, om binnen de Europese nog te vormen Regering, machtswellust uit te oefenen op de volkeren van de Staten die hun soevereiniteit hebben opgegeven, om een federaal Europa op te richten. En, geloof het of niet, Israël speelt daar een zeer belangrijke rol in en dat heeft NIETS met Yeshua of JHWH te maken, maar alles met Satan die zich (nota bene), in Jeruzalem een Tempel wil laten bouwen, en geloof me: die komt er! [Modbreak Peter79: tekst mbt Pontifex Maximus verwijderd - kwetsend.]
Hartelijke groet
Een interessante bijdrage vind ik het. Maar de Bijbel overschrijven en dan er een eigen invulling aan geven, is nog geen Bijbelstudie, naar mijn mening.
Het is in feite ook ondoenlijk om een relevant antwoord te geven op je bijdragen, juist omdat de meeste mensen niet altijd begrijpen, dat het om de Geestelijke zaken gaat, dei voor onze tijd (net zoals in de tijd van Zacheria)
symbolische aanduidingen zijn. Dat komt omdat Jezus vanuit de hemel tot ons spreekt. n Wij moeten dus oppassen dat we niet get aardse en natuurlijke betrekken in datgene dat, vanuit het NT Geestelijke wordt bedoeld.
Net zoals veel predikanten doen tegenwoordig is, bij zulke toch wel moeilijke zaken, de hulp te zoeken van ondersteunende teksten of verklaringen die voor onze tijd, belangrijk te zijn te kunnen begrijpen.
Tenslotte leven we en niet meer in de tijd van Zacheria en kunnen we ONMOGELIJK die tijd exact en concreet betrekken op onze situatie, al war het alleen maar om het feit dat en de geografische en politieke omstandigheden voor de Staat
"Israël' in casu Kanaän veranderd is. Vandaar dat Jezus ook oproept om 'uit te gaan' van het grote Babylon en Hem te zoeken in de Hemelse gewesten, waar verschillende profeten in die tijd al op wezen.
Vandaar dit:
Het overblijfsel der gemeente
Zie je wat daar staat? Dat is wat ik bedoel. Zacheria wijst op de EINDTIJD! Jezus houdt sinds 1843 GROTE VERZOENDAG in het hemels Heilig der Heiligen. NIET in de huidige staat Israël, maar in het hemels Kanaän.Zacharia's visioen van Jozua en de Engel slaat wel in het bijzonder op de ervaring van Gods volk in het afsluiten van de grote Verzoendag. Het overblijfsel van de Gemeente zal in grote beproevingen en moeiten gebracht worden. Die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus, zullen de gramschap van de draak en zijn heirscharen ondergaan. Satan rekent de wereld als hem ondergeschikt, hij is de afvallige kerken gaan beheersen, maar hier is een kleine groep die zijn grote macht weerstaat. Zou hij hen van de aarde kunnen verdelgen, dan zou zijn zege volkomen zijn. Zoals hij de heidense volken beïnvloed heeft om Israël te vernietigen, zo zal hij in de nabije toekomst de goddeloze machten der aarde verleiden om het volk Gods weg te vagen. Bron, voor verdere studie: http://www.agp-internet.com/study/ellen ... eente.html
En daar beste Adinomis, ga je steeds maar aan voorbij. Ondanks je goede bedoelingen en vandaar dat je op mijn bijdragen geen echt passend antwoord hebt, meen ik toch. je draaft maar door met het opschrijven van Bijbelteksten die natuurlijk niet begrepen kunnen worden. Dat is ook wat Jezus zegt en waar Hij tevergeefs het volk(ten tijde van het OT) steeds op wees!
Leg nu eens ten ene male uit wat de betekenis van je bijdragen nu zijn, voor ALLE gelovigen. Want de Thora geldt niet -meer- voor het Joodse volk alleen, maar voor ALLE mensen.
Als dat niet zo was Adinomis, dan zou Jezus NOOIT een algemene Grote Verzoendag in de Hemel kunnen houden sinds 1843, en zou er dus ook geen OVERBLIJFSEL zijn vanuit ALLE volkeren der wereld, niet de Joden alleen.
Ik wil je wel een waarschuwing geven, want de ontwikkelingen zullen vanaf heden heel snel gaan. Europa verenigt zich razend snel en de nieuwe machtswellustige leiders staan te trappelen om de nieuwe garde van de EU te worden.
En geloof het of niet, ik heb zelf met eigen ogen en oren zien en horen zeggen dat sommige politieke leiders er alleen maar op uit zijn, om binnen de Europese nog te vormen Regering, machtswellust uit te oefenen op de volkeren van de Staten die hun soevereiniteit hebben opgegeven, om een federaal Europa op te richten. En, geloof het of niet, Israël speelt daar een zeer belangrijke rol in en dat heeft NIETS met Yeshua of JHWH te maken, maar alles met Satan die zich (nota bene), in Jeruzalem een Tempel wil laten bouwen, en geloof me: die komt er! [Modbreak Peter79: tekst mbt Pontifex Maximus verwijderd - kwetsend.]
Hartelijke groet
-
Tegen Nicodemus wil ik zeggen dat Israël de lanceerbasis is voor het evangelie naar alle volken. Dat Israël er is om Gods Naam bekend te maken over de hele aarde. Ze hebben Gods woord gedurende 3500 jaar met zorg bewaard en bewaakt tot heil voor de aarde. In het nageslacht van Abraham worden alle volken gezegend. Ook hun bekering zal tot heil van de volken zijn, evenals zelfs hun ongehoorzaamheid.
Rom. 11
12 Maar als hun overtreding al een rijke gave voor de wereld is en hun falen een rijke gave voor de heidenen, hoeveel rijker zal dan de gave zijn wanneer zij zich allen hebben bekeerd.
25 Er is, broeders en zusters, een goddelijk geheim dat ik u niet wil onthouden, omdat ik wil voorkomen dat u op uw eigen inzicht afgaat. Slechts een deel van Israël werd onbuigzaam, en dat alleen tot het moment dat alle heidenen zijn toegetreden. 26 Dan zal heel Israël worden gered, zoals ook geschreven staat: ‘De redder zal uit Sion komen, en wentelt dan de schuld af van Jakobs nageslacht.
28 Ze zijn Gods vijanden geworden opdat het evangelie aan u kon worden verkondigd, maar God blijft hen liefhebben omdat hij de aartsvaders heeft uitgekozen.
De redder van de wereld komt uit Sion en uit Sion zal de wet uitgaan voor de wereld. Israël zal nog veel meer gaan betekenen voor de wereld, als zij hun Koning op Davids troon gaan erkennen.
Dit volk is de weg waarlangs God de volken tot zegen wil zijn.
In Genesis 12:3 zegt God: " Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt, zal Ik vervloeken; en in u zullen alle geslachten van de aardbodem gezegend worden ." God belooft hier aan alle mensen en volken dat wie het uitverkoren volk zegent, zelf gezegend zal worden. De geschiedenis heeft bewezen dat de volken die het Joodse volk hebben gezegend zelf werden gezegend en dat de volken die het Joodse volk hebben bespot, zelf werden vervloekt. Deze zegen wordt in de bijbel meermalen herhaald en is niet afhankelijk van wat Israël ermee doet; Het is de eigenmachtige verkiezing van God. Het is een op zichzelf staande zegen van God voor een ieder die Israël zegent. Als de gelovigen uit de heidenen Israël niet liefhebben en zegenen, hoeven ze geen zegen te verwachten op hun werken.
Degenen die de Joodse Messias van Israël hebben aanvaard als hun Verlosser hebben de bijbelse plicht om het Joodse volk te zegenen en tot zegen te zijn.
--------------------------------------
Ik zal nu het tweede deel van de profetieën van Zacharia n.a.v. de beluisterde radio uitzending laten volgen:
Zach.8: 7 Zo zegt de HERE der heerscharen: Zie, Ik verlos mijn volk uit het land van de opgang en uit dat van de ondergang der zon; De opgang van de zon is het oosten en de ondergang van de zon: uit het westen. Hier gaat het om de belofte van terugkeer. De almachtige God spreekt: Ik zal, Ik doe dit, Ik doe dat… Niets en niemand kan dat tegenhouden.
In Ez. 24 lezen we ook steeds Ik zal, ik doe…..
Ez.11:17 Ik zal u vergaderen uit de volken en u bijeenbrengen uit de landen waarin gij verstrooid zijt, en Ik zal u het land Israël geven;
Ez.37:21 Zo zegt de Here HERE: zie, Ik haal de Israëlieten weg uit de volken naar wier gebied zij gegaan zijn; Ik zal hen van alle kanten bijeenverzamelen en hen naar hun land brengen. 22 En Ik zal hen tot één volk maken in het land, op de bergen Israëls, en één koning zal over hen allen koning zijn; niet langer zullen zij twee volken zijn en niet langer verdeeld in twee koninkrijken. Dit zegt de Here HERE, dat betekent dat Hij spreekt als de verbondsgod. Het laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Jeremia 32: 37 zie, Ik verzamel hen uit al de landen, waarheen Ik hen in mijn toorn en gramschap en grote verbolgenheid zal verdreven hebben, en Ik zal hen naar deze plaats terugbrengen en hen veilig doen wonen; 38 zij zullen Mij tot een volk zijn en Ik zal l hun tot een God zijn; 39 Ik zal hun één hart en één weg geven, zodat zij Mij vrezen al de dagen, hun en hun kinderen na hen ten goede; 40 ja, Ik zal een eeuwig verbond met hen sluiten, dat Ik Mij niet van achter hen afwenden zal en dat Ik hun wèl zal doen, en mijn vrees zal Ik in hun hart leggen, zodat zij niet van Mij afwijken; 41 Ik zal Mij over hen verblijden en hun weldoen en Ik zal hen voorgoed in dit land planten met heel mijn hart en heel mijn ziel.
Met hart en ziel…… Je proeft de liefde en bewogenheid voor het volk.
Zach. 8:7 spreekt over de terugkeer van het volk. Ik zal, Ik zal…. Eerst Juda, daarna de tien stammen, in deze volgorde.
Ez. 37:19 Zo zegt de Here HERE: zie, Ik neem het stuk hout van Jozef – dat aan Efraïm toebehoort – en van de stammen Israëls die daarbij behoren, en Ik voeg het bij het stuk van Juda en maak ze tot één stuk hout, zodat zij één zijn in mijn hand.
Jer. 3:18 In die dagen zal het huis van Juda naar het huis van Israël gaan, en zij zullen tezamen uit het Noorderland komen naar het land dat Ik aan uw vaderen ten erfdeel gegeven heb.
Er wonen er al 6 miljoen. Het verklaart de grote aandacht van de wereldpers voor dit kleine stukje land, dat maar tweederde is van Nederland. Normaal gesproken zou zo’n stukje grond onbelangrijk zijn.
We zien toenemend antiseminisme. De leiders van Iran die iedere roepen dat Israël vernietigd moet worden. Hamas en Hezbollah die hen wil verdrijven. Maar niet alleen daar is antisemitisme, het groeit wereldwijd. Men dacht het antisemitisme op te lossen door hen een eigen stuk grond toe te staan. Maar dat heeft niet het antisemitisme uitgeband. Het heeft een nieuwe naam gekregen: “antizionisme”. Het is een geestelijke ontwikkeling die verband houdt
Rom. 11
12 Maar als hun overtreding al een rijke gave voor de wereld is en hun falen een rijke gave voor de heidenen, hoeveel rijker zal dan de gave zijn wanneer zij zich allen hebben bekeerd.
25 Er is, broeders en zusters, een goddelijk geheim dat ik u niet wil onthouden, omdat ik wil voorkomen dat u op uw eigen inzicht afgaat. Slechts een deel van Israël werd onbuigzaam, en dat alleen tot het moment dat alle heidenen zijn toegetreden. 26 Dan zal heel Israël worden gered, zoals ook geschreven staat: ‘De redder zal uit Sion komen, en wentelt dan de schuld af van Jakobs nageslacht.
28 Ze zijn Gods vijanden geworden opdat het evangelie aan u kon worden verkondigd, maar God blijft hen liefhebben omdat hij de aartsvaders heeft uitgekozen.
De redder van de wereld komt uit Sion en uit Sion zal de wet uitgaan voor de wereld. Israël zal nog veel meer gaan betekenen voor de wereld, als zij hun Koning op Davids troon gaan erkennen.
Dit volk is de weg waarlangs God de volken tot zegen wil zijn.
In Genesis 12:3 zegt God: " Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt, zal Ik vervloeken; en in u zullen alle geslachten van de aardbodem gezegend worden ." God belooft hier aan alle mensen en volken dat wie het uitverkoren volk zegent, zelf gezegend zal worden. De geschiedenis heeft bewezen dat de volken die het Joodse volk hebben gezegend zelf werden gezegend en dat de volken die het Joodse volk hebben bespot, zelf werden vervloekt. Deze zegen wordt in de bijbel meermalen herhaald en is niet afhankelijk van wat Israël ermee doet; Het is de eigenmachtige verkiezing van God. Het is een op zichzelf staande zegen van God voor een ieder die Israël zegent. Als de gelovigen uit de heidenen Israël niet liefhebben en zegenen, hoeven ze geen zegen te verwachten op hun werken.
Degenen die de Joodse Messias van Israël hebben aanvaard als hun Verlosser hebben de bijbelse plicht om het Joodse volk te zegenen en tot zegen te zijn.
--------------------------------------
Ik zal nu het tweede deel van de profetieën van Zacharia n.a.v. de beluisterde radio uitzending laten volgen:
Zach.8: 7 Zo zegt de HERE der heerscharen: Zie, Ik verlos mijn volk uit het land van de opgang en uit dat van de ondergang der zon; De opgang van de zon is het oosten en de ondergang van de zon: uit het westen. Hier gaat het om de belofte van terugkeer. De almachtige God spreekt: Ik zal, Ik doe dit, Ik doe dat… Niets en niemand kan dat tegenhouden.
In Ez. 24 lezen we ook steeds Ik zal, ik doe…..
Ez.11:17 Ik zal u vergaderen uit de volken en u bijeenbrengen uit de landen waarin gij verstrooid zijt, en Ik zal u het land Israël geven;
Ez.37:21 Zo zegt de Here HERE: zie, Ik haal de Israëlieten weg uit de volken naar wier gebied zij gegaan zijn; Ik zal hen van alle kanten bijeenverzamelen en hen naar hun land brengen. 22 En Ik zal hen tot één volk maken in het land, op de bergen Israëls, en één koning zal over hen allen koning zijn; niet langer zullen zij twee volken zijn en niet langer verdeeld in twee koninkrijken. Dit zegt de Here HERE, dat betekent dat Hij spreekt als de verbondsgod. Het laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Jeremia 32: 37 zie, Ik verzamel hen uit al de landen, waarheen Ik hen in mijn toorn en gramschap en grote verbolgenheid zal verdreven hebben, en Ik zal hen naar deze plaats terugbrengen en hen veilig doen wonen; 38 zij zullen Mij tot een volk zijn en Ik zal l hun tot een God zijn; 39 Ik zal hun één hart en één weg geven, zodat zij Mij vrezen al de dagen, hun en hun kinderen na hen ten goede; 40 ja, Ik zal een eeuwig verbond met hen sluiten, dat Ik Mij niet van achter hen afwenden zal en dat Ik hun wèl zal doen, en mijn vrees zal Ik in hun hart leggen, zodat zij niet van Mij afwijken; 41 Ik zal Mij over hen verblijden en hun weldoen en Ik zal hen voorgoed in dit land planten met heel mijn hart en heel mijn ziel.
Met hart en ziel…… Je proeft de liefde en bewogenheid voor het volk.
Zach. 8:7 spreekt over de terugkeer van het volk. Ik zal, Ik zal…. Eerst Juda, daarna de tien stammen, in deze volgorde.
Ez. 37:19 Zo zegt de Here HERE: zie, Ik neem het stuk hout van Jozef – dat aan Efraïm toebehoort – en van de stammen Israëls die daarbij behoren, en Ik voeg het bij het stuk van Juda en maak ze tot één stuk hout, zodat zij één zijn in mijn hand.
Jer. 3:18 In die dagen zal het huis van Juda naar het huis van Israël gaan, en zij zullen tezamen uit het Noorderland komen naar het land dat Ik aan uw vaderen ten erfdeel gegeven heb.
Er wonen er al 6 miljoen. Het verklaart de grote aandacht van de wereldpers voor dit kleine stukje land, dat maar tweederde is van Nederland. Normaal gesproken zou zo’n stukje grond onbelangrijk zijn.
We zien toenemend antiseminisme. De leiders van Iran die iedere roepen dat Israël vernietigd moet worden. Hamas en Hezbollah die hen wil verdrijven. Maar niet alleen daar is antisemitisme, het groeit wereldwijd. Men dacht het antisemitisme op te lossen door hen een eigen stuk grond toe te staan. Maar dat heeft niet het antisemitisme uitgeband. Het heeft een nieuwe naam gekregen: “antizionisme”. Het is een geestelijke ontwikkeling die verband houdt
-
Hallo Peter 79 je haalde aan: [Modbreak Peter79: tekst mbt Pontifex Maximus verwijderd - kwetsend.]
Een leerzame link gevonden: http://www.earthsfinalwarning.com/dutch.html
Ik adviseer je BEIDE bronnen eens te bestuderen. Het gaat om het Leiderschap in DEZE wereld, niet om het leiderschap in de toekomstige wereld, het Hemels Kanaän.
Het benoemen van de juist heden op profetische gronden, die we gewoon letterlijk in Zacheria, Daniël en openbaring kunnen terug vinden (bij de kleine hoorn die snel zou uitgroeien) kan toch geen 'belediging' zijn.
Ik vraag me altijd af, waarom kan ik met RK geestelijken over deze zaken (in belgië) wél over deze zaak openlijk praten en waarom is men juist in een open en transparant Nederland zo benepen en angstig om anderen zogezegd 'te beledigen'.
Ken je het Schriftwoord hier?
Efeze 5
Wandelen als kinderen van het licht
5
1
Hartelijke groet
Ik adviseer je BEIDE bronnen eens te bestuderen. Het gaat om het Leiderschap in DEZE wereld, niet om het leiderschap in de toekomstige wereld, het Hemels Kanaän.
Het benoemen van de juist heden op profetische gronden, die we gewoon letterlijk in Zacheria, Daniël en openbaring kunnen terug vinden (bij de kleine hoorn die snel zou uitgroeien) kan toch geen 'belediging' zijn.
Ik vraag me altijd af, waarom kan ik met RK geestelijken over deze zaken (in belgië) wél over deze zaak openlijk praten en waarom is men juist in een open en transparant Nederland zo benepen en angstig om anderen zogezegd 'te beledigen'.
Ken je het Schriftwoord hier?
Efeze 5
Wandelen als kinderen van het licht
5
1
Waarheid Peter (Christus), komt altijd aan het licht!Wees dan navolgers van God, als geliefde kinderen,
2 en wandel in de liefde, zoals ook Christus ons liefgehad heeft en Zichzelf voor ons heeft overgegeven als een offergave en slachtoffer, tot een aangename geur voor God.
3 Maar ontucht en alle onreinheid of hebzucht, laten die onder u beslist niet genoemd worden, zoals het heiligen past,
4 en evenmin oneerbaarheid, dwaze praat en lichtzinnige taal, die onbehoorlijk zijn; maar veelmeer past dankzegging.
5 Want dit moet u weten, dat geen enkele ontuchtpleger, onreine of hebzuchtige, die een afgodendienaar is, een erfdeel heeft in het Koninkrijk van Christus en van God.
6 Laat niemand u misleiden met inhoudsloze woorden, want om deze dingen komt de toorn van God over de kinderen van de ongehoorzaamheid.
7 Wees dan hun metgezellen niet.
8. Want u was voorheen duisternis, maar nu bent u licht in de Heere; wandel als kinderen van het licht
9 – want de vrucht van de Geest bestaat in alle goedheid en rechtvaardigheid en waarheid –
10 en beproef wat de Heere welbehaaglijk is.
11 En neem niet deel aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ontmasker ze veeleer.
12 Want wat heimelijk door hen gedaan wordt, is te schandelijk om zelfs maar te vertellen.
13 Maar al deze dingen komen openbaar als ze door het licht ontmaskerd worden; want al wat openbaar maakt, is licht.
14 Daarom zegt Hij: Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten.
15 Let er dan op dat u nauwgezet wandelt, niet als dwazen, maar als wijzen,
16 en buit de geschikte tijd uit, omdat de dagen vol kwaad zijn.
17 Wees daarom niet onverstandig, maar begrijp wat de wil van de Heere is.
18 En word niet dronken van wijn, waarin losbandigheid is, maar word vervuld met de Geest,
19 en spreek onder elkaar met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen, en zing voor de Heere en loof Hem in uw hart,
20 en dank altijd voor alle dingen God en de Vader in de naam van onze Heere Jezus Christus.
21 Wees elkaar onderdanig in de vreze Gods.
Hartelijke groet
-
Hallo Adinomis,
Met dank voor je interessante bijdragen en je antwoorden aan mij, dat waardeer ik zeer!
Je schreef nog eens:
En toch blijf je maar hameren op een natuurlijk Israël, terwijl Jezus voortdurend en altijd heeft gewezen op een Israël dat in HEM zelf te vinden is.
Zijn volk is het voorbeeld van Hem zelf, dé Israël.
Het is wel juist dat in het OT Israël (als volk en niet als land of Staat) centraal gestaan heeft, maar zij hebben de taak NIET volbracht en zullen die taak ook niet meer kunnen volbrengen,
om de dood eenvoudige reden,d at hun deel is AFGESLOTEN en VERZEGELD. Jezus heeft namens Zijn vader het heil tot verkondiging aan een ANDER volk gegeven.
Als we eens naar de 'opwekkingen in onze tijd' kijken, dan zien we dat Gods Geest helemaal niet naar de natuurlijke Staat Israël gaat, omdat zij andere goden aanbidden, dan Yeshua.
Hij is daar ook niet, maar in het Hemels Kanaän zoals Paulus ons duidt.
De natuurlijke Staat Israël zoals wij die kennen, voldoet in veel opzichten niet meer aan de voorwaarden, al zou het alleen al geografisch zijn m.b.t. de 12 stammen bijvoorbeeld.
Recent heb ik nog een interessante lezing bijgewoond hier in Gent, waarin duidelijk naar voren kwam dat het een politiek doel is, in het Midden-Oosten strijd te bevorderen, om juist Israël te beschermen.
In feite leidt men dus de strijd af en verplaatst die naar het centrale deel van het Midden-Oosten. Israël is zowel een religieuze- als politieke speelbal om de Nieuwe Wereld Orde te realiseren.
Waarom het nu met het door jou zo bewierookte Israël ten val is gekomen en Jezus, noodgedwongen, een einde moest maken aan "Zijn volk" kun je hier vinden:
Want:
Overigens, dat wil natuurlijk niet zeggen dat we nog steeds van het Jodendom en vooral de Joodse Bijbelstudies kunnen leren, ze zijn zeker veel beter toegerust op de Messias (zoals Lucas bijvoorbeeld) en ontbreekt gelukkig maar
de essentie van de wereldkerk. Maar we moeten oppassen om de Joodse studie niet te verwarren of toe te willen passen op de concilies... van de Algemene kerken.
De Joodse studies kunnen alleen begrepen worden als in Christus, door de Heilige Geest geleid, ons op Hemels zaken wijst, daar waar de ware tabernakel, het ware Heiligdom en het daadwerkelijke (levende-) Jeruzalem is.
Hartelijke groet
Met dank voor je interessante bijdragen en je antwoorden aan mij, dat waardeer ik zeer!
Je schreef nog eens:
Nu Adinomis, nu maak je wéér dezelfde fout, waarin je steeds vervalt. ik heb uitermate uitgebreid uitgelegd, wat Yeshua verstaat onder het ware Israël.God is de God van Israël. Jezus kwam in de eerste plaats voor Israël. Hij is onlosmakelijk met dat volk verbonden.
Jezus zei in Matt.15:25 Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israëls.
Hand.13:23 En uit Davids nageslacht heeft God, overeenkomstig zijn belofte, een redder voor Israël voortgebracht, Jezus.
En toch blijf je maar hameren op een natuurlijk Israël, terwijl Jezus voortdurend en altijd heeft gewezen op een Israël dat in HEM zelf te vinden is.
Zijn volk is het voorbeeld van Hem zelf, dé Israël.
Het is wel juist dat in het OT Israël (als volk en niet als land of Staat) centraal gestaan heeft, maar zij hebben de taak NIET volbracht en zullen die taak ook niet meer kunnen volbrengen,
om de dood eenvoudige reden,d at hun deel is AFGESLOTEN en VERZEGELD. Jezus heeft namens Zijn vader het heil tot verkondiging aan een ANDER volk gegeven.
Als we eens naar de 'opwekkingen in onze tijd' kijken, dan zien we dat Gods Geest helemaal niet naar de natuurlijke Staat Israël gaat, omdat zij andere goden aanbidden, dan Yeshua.
Hij is daar ook niet, maar in het Hemels Kanaän zoals Paulus ons duidt.
Vraag: Spreekt de Allerhoogste god (!) hier over één volk dat zich Israël noemt, of spreekt de Schrift en de Geest over ALLE mensen, die de waarheid willen aannemen en ervaren. Hier ligt dus de kern van wat Jezus, sinds de inrichting van het NT bedoelt met een (Geestelijk-) Israël dat wettelijk verbonden is in Geest en Waarheid met HEM, persoonlijk!Overal waar Gods Woord in alle getrouwheid is gepredikt, heeft de verkondiging resultaten opgeleverd die getuigen van de goddelijke oorsprong van het Woord. Gods Geest leidde zijn boodschappers en daarom zat er kracht achter het woord. De zondaren werden zich bewust van hun toestand. "Het waarachtige licht, dat ieder mens verlicht, was komende in de wereld" en is doorgedrongen tot in de meest verborgen plaatsen van het hart. Alles wat in de duisternis verborgen was, kwam aan het licht. Hun geesten en harten werden aangegrepen. Ze werden overtuigd van zonde, gerechtigheid en oordeel. Ze werden zich bewust van de gerechtigheid van God en beseften hoe vreselijk het was om in hun zondige toestand en in hun onreinheid te verschijnen voor Hem die de harten grondig kent. Met grote angst riepen zij uit: "Wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?" Toen ze het kruis van Golgotha en het oneindige offer voor de zonde van de mensen leerden kennen, drong het tot hen door dat ze alleen door de verdiensten van Christus met God konden worden verzoend. In geloof namen ze „het Lam van God, dat de zonden der wereld wegneemt" aan. Hun zonden werden door het bloed van Christus vergeven.
Bron: http://www.agp-internet.com/react/profe ... rijd27.htmVoor elk echt bekeerd mens moet zijn relatie tot God en tot de dingen van eeuwige waarde hoofdzaak in het leven zijn. Maar waar kan men in de populaire kerken van tegenwoordig nog de geest van toewijding aan God vinden? De mensen die beweren dat zij bekeerd zijn, blijven hoogmoedig en hebben de wereld nog steeds lief. Zij zijn nu niet meer geneigd om zichzelf te verloochenen, hun kruis op te nemen en de zachtmoedige en nederige Jezus te volgen dan voor hun bekering. De godsdienst is het mikpunt van de spot van ongelovigen en twijfelaars geworden omdat zovelen die zeggen dat ze gelovig zijn, de beginselen daarvan niet eens kennen. De kracht van de godsvrucht is zo goed als verdwenen uit vele kerken. Uitstapjes, toneelvoorstellingen ten bate van de kerk, bazaars, mooie huizen en zelfverheerlijking hebben de belangstelling voor God naar de achtergrond verdreven. De mensen denken alleen maar aan het kopen van land en goederen en aan allerlei wereldse bezigheden, zodat ze slechts een oppervlakkige belangstelling kunnen opbrengen voor dingen van eeuwige waarde.
De natuurlijke Staat Israël zoals wij die kennen, voldoet in veel opzichten niet meer aan de voorwaarden, al zou het alleen al geografisch zijn m.b.t. de 12 stammen bijvoorbeeld.
Recent heb ik nog een interessante lezing bijgewoond hier in Gent, waarin duidelijk naar voren kwam dat het een politiek doel is, in het Midden-Oosten strijd te bevorderen, om juist Israël te beschermen.
In feite leidt men dus de strijd af en verplaatst die naar het centrale deel van het Midden-Oosten. Israël is zowel een religieuze- als politieke speelbal om de Nieuwe Wereld Orde te realiseren.
Waarom het nu met het door jou zo bewierookte Israël ten val is gekomen en Jezus, noodgedwongen, een einde moest maken aan "Zijn volk" kun je hier vinden:
Noot: Begint er nu een lampje te branden, waarom dat dus ook in ONZE tijd niet zal lukken, en dat Satan het Jodse volk én die Staat zal misbruiken om zijn troon daar neer te zetten in het aardse Jeruzalem?God had het zowel hun voorrecht als hun plicht gemaakt het land binnen te gaan op de tijd die door Hem was vastgesteld, maar door hun zondige verzuim was die toestemming ingetrokken. Satan had zijn doel bereikt door hen te verhinderen Kanaän binnen te gaan; en nu drong hij bij hen erop aan juist datgene te doen, tegen Gods wil in, wat ze geweigerd hadden toen God het van hen eiste. Zo behaalde de grote bedrieger de overwinning door hen de tweede keer tot opstand te verleiden. Ze hadden gewantrouwd aan Gods macht om hen te helpen bij het in bezit nemen van het land Kanaän; en nu zouden ze het in eigen kracht proberen, zonder Gods hulp.
"Wij hebben tegen de Here gezondigd", riepen ze uit. "Wij willen optrekken en strijden, naar alles wat de Here, onze God, ons geboden heeft." Deuteronomium 1:41 Zo verschrikkelijk waren ze verblind door hun overtreding. De Here had hen nimmer bevolen om op te trekken en te strijden. Het was niet Zijn bedoeling dat ze het land door oorlogvoering zouden verkrijgen, maar door strikte gehoorzaamheid aan Zijn geboden.
Want:
Vandaar dat Jezus ALLE mensen oproept om deel te worden van een Geestelijk Israël om deel te hebben aan een Geestelijke wet, en geen wetten en geboden van mensen!Hoewel hun harten onveranderd waren, erkende het volk de zondigheid en dwaasheid van hun opstand bij het bericht van de verspieders. Nu zagen ze de waarde van de zegening die ze zo onnadenkend hadden verworpen. Ze erkenden dat hun eigen ongeloof hen buiten Kanaän had gehouden. "Wij hebben gezondigd", zeiden ze, waarmee ze erkenden dat de schuld bij hen lag, en niet bij God, hoewel ze Hem zo goddeloos hadden beschuldigd van het feit, dat Hij in gebreke was gebleven zijn beloften aan hen in vervulling te doen gaan. Hoewel hun belijdenis niet ontsproot uit waar berouw, diende deze om Gods gerechtigheid in Zijn handelwijze met hen te rechtvaardigen.
Die eerste nederlaag van Israël, die de Kanaänieten vervulde met moed en vastbeslotenheid, had de moeilijkheden van de verovering sterk vergroot. Voor Israël bleef niet anders over dan zich terug te trekken voor hun overwinnende vijanden, en de wijk te nemen naar de woestijn, in het besef dat deze het graf voor een gehele generatie zou zijn. Bron:
Overigens, dat wil natuurlijk niet zeggen dat we nog steeds van het Jodendom en vooral de Joodse Bijbelstudies kunnen leren, ze zijn zeker veel beter toegerust op de Messias (zoals Lucas bijvoorbeeld) en ontbreekt gelukkig maar
de essentie van de wereldkerk. Maar we moeten oppassen om de Joodse studie niet te verwarren of toe te willen passen op de concilies... van de Algemene kerken.
De Joodse studies kunnen alleen begrepen worden als in Christus, door de Heilige Geest geleid, ons op Hemels zaken wijst, daar waar de ware tabernakel, het ware Heiligdom en het daadwerkelijke (levende-) Jeruzalem is.
Hartelijke groet
-
Hallo Adinomis,
Je scheef nog:
Je moet je wel afvragen, wanneer dat hemels Jeruzalem zal nederdalen. En dan kom je beslist niet in het huidige Jeruzalem terecht.
Het hemels Jeruzalem is van een heel andere orde, zoals ik steeds, keer op keer, heb geduid.
Het hemels Jeruzalem is een Nieuw Jeruzalem, het huidige Jeruzalem is een oud Jeruzalem.
Er komt een nieuwe aarde, dus dat betekent dat de huidige geheel zal worden vernietigd. je kunt nu eenmaal geen oude wijnzakken met nieuwe vermengen.
We zullen ook weer verbonden worden met andere volkeren in verre hemelse gewesten. Het is dus geen wonder dat Satan ons ook er toe aanzet om onderzoek naar de Hemelse gewesten te doen, wetende dat we die als zondige mensen NOOIT binnen kunnen gaan. Zonde van het geld en zonde van de verloren en vooral verspilde tijd! Je zou er de hele wereld mee kunnen voeden bij wijze van spreken.
In dat verband is deze passage interessant voor de forumleden:
Zoals uit de Efezebrief blijkt, komt dat volk uit ALLE taal, stam en natie voort. En dus ook, als een deel van het Overblijfsel inderdaad ook uit denatuurlijke populatie van de Staat Israël.
Want ook dat behoort (nu zeker) tot dezelfde Babylonische eenheid die de natuurlijke gest van Egypte heeft.
De bekering is dus die van elke afzonderlijk hart! De Allerhoogste god houdt van ALLE mensen en nodigt iedereen uit om tot een Geestelijk Israêl te groeien in dé israël Zelf; Jezus!
En Israël staat dus voor een Geestelijk volk, die aansluit op een Rijk dat hier op aarde niet te vinden is.
Pas als (inderdaad) alle zonden van deze aarde is vernietigt en de laatste opstanding van Satan en zijn volgelingen heeft plaats gevonden NA de 1000 jaren, zal de stad (het hemels volk= het Geestelijke Israël dat daar met Jezus heeft gewoond) nederdalen, als ALLES door vuur is vernietigd.
En nu je het steeds hebt over Zacheria (1) hier dan een aansluiting daarop, ter vergelijk met jouw bijdragen en als aanvulling op datgene wat je beweert en denkt te weten.
Dat maakt het alleen maar interessanter denk ik en het tot een echte Bijbelstudie:
Je scheef nog:
Ik meen toch dat ik wel ergens over dat Hemels Jeruzalem gesproken heb, want dat kan niet anders zijn.Ik zie ook wel dat de wereld samengroeit naar een macht o.l.v. het Beest. Ik weet me door geloof en doop verbonden met Yeshua HaMasiach die nu nog troont in de hemel aan de rechterhand van de Vader.
Het Hemels Jeruzalem mag ik ingaan door de poorten die de namen van de twaalf stammen van Israël dragen. Hen tellen als in Israël ingelijfd (Psam 87). Maar dat hemels Jeruzalem zal op aarde neerdalen. Daar hoor ik je nooit over.
Je moet je wel afvragen, wanneer dat hemels Jeruzalem zal nederdalen. En dan kom je beslist niet in het huidige Jeruzalem terecht.
Het hemels Jeruzalem is van een heel andere orde, zoals ik steeds, keer op keer, heb geduid.
Het hemels Jeruzalem is een Nieuw Jeruzalem, het huidige Jeruzalem is een oud Jeruzalem.
Er komt een nieuwe aarde, dus dat betekent dat de huidige geheel zal worden vernietigd. je kunt nu eenmaal geen oude wijnzakken met nieuwe vermengen.
We zullen ook weer verbonden worden met andere volkeren in verre hemelse gewesten. Het is dus geen wonder dat Satan ons ook er toe aanzet om onderzoek naar de Hemelse gewesten te doen, wetende dat we die als zondige mensen NOOIT binnen kunnen gaan. Zonde van het geld en zonde van de verloren en vooral verspilde tijd! Je zou er de hele wereld mee kunnen voeden bij wijze van spreken.
In dat verband is deze passage interessant voor de forumleden:
Ik denk dus Adinomis dat het Israël waar zo<wel Jezus als Paulus over spreken, een geestelijk volk is, dat het getuigenis van Jezus uitdraagt en een gave heeft die de profetie behelst.In de Openbaring zegt Johannes dat de opstanding van de rechtvaardigen plaats zal vinden vóór de duizend jaren. “… en (ik zag) de zielen van hen, die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het woord van God… en zij werden weder levend en heersten als koningen met Christus, duizend jaren lang. De overige doden werden niet weder levend, voordat de duizend jaren voleindigd waren. Dit is de eerste opstanding.” Openbaring 20: 4-6
Israël komt “thuis” door de opstanding uit de doden. Het vaderland van Israël is volgens Paulus het hemelse Kanaän. “In dat geloof zijn deze allen gestorven, zonder de beloften verkregen te hebben; slechts uit de verte hebben zij die gezien en begroet, en zij hebben beleden, dat zij vreemdelingen en bijwoners waren op aarde. Want wie zulke dingen zeggen, geven te kennen, dat zij een vaderland zoeken. En als zij gedachtig geweest waren aan het vaderland, dat zij verlaten hadden, zouden zij gelegenheid gehad hebben terug te keren; maar nu verlangen zij naar een beter, dat is een hemels, vaderland. Daarom schaamt God Zich voor hen niet hun God te heten, want Hij had hun een stad bereid.” Hebreeën 11: 13-16.
Het hemelse Jeruzalem is dan de stad van Israël. “Door het geloof heeft hij vertoefd in het land der belofte, als in een vreemd land, waar hij in tenten woonde met Isaak en Jakob, die mede-erfgenamen waren van dezelfde belofte; want hij verwachtte de stad met fundamenten, waarvan God de ontwerper en bouwmeester is.” Hebreeën 11: 9, 10. “Maar het hemelse Jeruzalem is vrij, en dat is onze moeder.” Galaten 4: 26.
Zoals uit de Efezebrief blijkt, komt dat volk uit ALLE taal, stam en natie voort. En dus ook, als een deel van het Overblijfsel inderdaad ook uit denatuurlijke populatie van de Staat Israël.
Want ook dat behoort (nu zeker) tot dezelfde Babylonische eenheid die de natuurlijke gest van Egypte heeft.
De bekering is dus die van elke afzonderlijk hart! De Allerhoogste god houdt van ALLE mensen en nodigt iedereen uit om tot een Geestelijk Israêl te groeien in dé israël Zelf; Jezus!
En Israël staat dus voor een Geestelijk volk, die aansluit op een Rijk dat hier op aarde niet te vinden is.
Pas als (inderdaad) alle zonden van deze aarde is vernietigt en de laatste opstanding van Satan en zijn volgelingen heeft plaats gevonden NA de 1000 jaren, zal de stad (het hemels volk= het Geestelijke Israël dat daar met Jezus heeft gewoond) nederdalen, als ALLES door vuur is vernietigd.
En nu je het steeds hebt over Zacheria (1) hier dan een aansluiting daarop, ter vergelijk met jouw bijdragen en als aanvulling op datgene wat je beweert en denkt te weten.
Dat maakt het alleen maar interessanter denk ik en het tot een echte Bijbelstudie:
Hartelijke groetDe oorlog van Gog en Magog zal plaatsvinden ná de duizend jaren. “En wanneer de duizend jaren voleindigd zijn, zal de satan uit zijn gevangenis worden losgelaten, en hij zal uitgaan om de volkeren aan de vier hoeken der aarde te verleiden, Gog en Magog, om hen tot de oorlog te verzamelen, en hun getal is als het zand der zee.” Openbaring 20: 7, 8.
En wat doen zij dan? “En zij kwamen op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats der heiligen en de geliefde stad; en vuur daalde neder uit de hemel en verslond hen.” Vers 9.
“En de dood en het dodenrijk werden in de poel des vuurs geworpen. Dat is de tweede dood.” Vers 14.
Beide profeten stemmen overeen dat de strijd van Gog en Magog plaats vindt na de opstanding van de rechtvaardigen. Ezechiël zegt dat zij in hun land wonen. Johannes zegt dat de heiligen opstaan vóór de duizend jaar.
Het optrekken van Gog en Magog is niet vrijwillig. “Zie, Ik zàl u, Gog, grootvorst van Mesek en Tubal! Ik zal u komen halen, haken slaan in uw kaken en u doen uittrekken met uw gehele leger.” Ezechiël 38: 4. Net zoals een vis gevangen wordt met haken in de kaak zo is het ook hier. “… dat Ik u zal doen optrekken tegen mijn land…” vers 16. “… dat Ik u tegen hen zou doen optrekken.” Vers 17. “Zie, Ik zàl u, Gog, grootvorst van Mesek en Tubal! Ik zal u komen halen en u voortdrijven, u doen optrekken…” Ezechiël 39: 2.
Om dit waar te kunnen maken moet er een opstanding plaatsvinden van de goddelozen, dat zijn diegenen die niet behouden worden.
“Verwondert u hierover niet, want de ure komt, dat allen, die in de graven zijn, naar zijn stem zullen horen, en zij zullen uitgaan, wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, wie het kwade bedreven hebben, tot de opstanding ten oordeel.” Johannes 5: 28, 29.
“Gelijk ook dezen zelf het verwachten, dat er een opstanding van rechtvaardigen en onrechtvaardigen zal zijn.” Handelingen 24: 15.
Maar volgens Johannes liggen deze twee opstandingen duizend jaar uit elkaar. De opstanding ná de duizend jaar is dus een opstanding ten oordeel. De straf vindt niet nu plaats, de strafuitoefening op grond van de veroordeling vindt plaats op de jongste dag, niet nu.
Jezus zegt daarover: “En indien iemand mijn woorden hoort, maar ze niet bewaart, Ik oordeel hem niet, want Ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen, doch om de wereld te behouden. Wie Mij verwerpt en mijn woorden niet aanneemt, heeft een, die hem oordeelt: het woord dat Ik heb gesproken, dat zal hem oordelen ten jongsten dage.” Johannes 12: 48.
Nu is ook te begrijpen dat God als het ware zegt: zoals een vis uit het water getrokken wordt met een haak in de kaak, zo zal Ik die grote menigte uit het graf trekken met een haak in de kaak. Niet vrijwillig, het is ten oordeel.
Wat beoogt God met het op de been brengen van al die goddelozen?
Bron voor verdere studie :http://www.agp-internet.com/study/studi ... aring.html
-
Hallo Adinomis,
Waar jij feitelijk, ter goeder trouw, op duidt, m.b.t. Israël is dit:
Want Satan kan immers niet in het Hemels Heiligdom binnen gaan. Hij is uit die omgeving, dat Rijk, gegooid.
Satan kan dus alleen maar door een wereldse religieuze macht, die zich verbonden heeft in éénheid, zowel maatschappelijk als economisch.
En dus heeft Satan een 'joods volk' nodig, een 'Jeruzalem' nodig, een Algemene kerk nodig die bruggen slaat! De wereld één maakt, alsof het een Geestelijk volk is, gelijk aan Christus.
[Modbreak Peter79: de Bisschop van Rome in verband brengen met Satan is kwetsend voor rooms-katholieken]
Slechts het invoeren van wetgeving zal de mensen (van Europa) tot slaven van de Algemene kerk maken en het Kerkrecht dat door één algemene Europese Leider gedragen zal worden als verbondenheid met ALLE religeiuze stromingen in de wereld. Satan heeft zijn Rijk en Zijn plaats van aanbidding!
[Modbreak Peter79: Tekst verwijderd, reden zie hiervoor]
Hartelijke groet
Waar jij feitelijk, ter goeder trouw, op duidt, m.b.t. Israël is dit:
Wel nu Adinomis, daar zal de Satan zich in neerzetten, als of hij God is.De Derde Tempel is de derde Joodse Tempel die volgens verschillende joodse en christelijke groeperingen eens opgericht zal worden. De eerste is beter bekend als de tempel van Salomo en de tweede tempel als die van Ezra of Herodes; deze zijn allebei verwoest.Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Derde_tempel
Want Satan kan immers niet in het Hemels Heiligdom binnen gaan. Hij is uit die omgeving, dat Rijk, gegooid.
Satan kan dus alleen maar door een wereldse religieuze macht, die zich verbonden heeft in éénheid, zowel maatschappelijk als economisch.
En dus heeft Satan een 'joods volk' nodig, een 'Jeruzalem' nodig, een Algemene kerk nodig die bruggen slaat! De wereld één maakt, alsof het een Geestelijk volk is, gelijk aan Christus.
[Modbreak Peter79: de Bisschop van Rome in verband brengen met Satan is kwetsend voor rooms-katholieken]
Slechts het invoeren van wetgeving zal de mensen (van Europa) tot slaven van de Algemene kerk maken en het Kerkrecht dat door één algemene Europese Leider gedragen zal worden als verbondenheid met ALLE religeiuze stromingen in de wereld. Satan heeft zijn Rijk en Zijn plaats van aanbidding!
[Modbreak Peter79: Tekst verwijderd, reden zie hiervoor]
Hartelijke groet
-
Gods verbonden, die alleen met Israël zijn gesloten zijn voor eeuwig.nicodemus zda schreef:
om de dood eenvoudige reden,dat hun deel is AFGESLOTEN en VERZEGELD. Jezus heeft namens Zijn vader het heil tot verkondiging aan een ANDER volk gegeven.
Rom.11:1 Ik zeg dan: Heeft God Zijn volk verstoten? Volstrekt niet! Ik ben immers ook een Israëliet, uit het nageslacht van Abraham, van de stam Benjamin.2 God heeft Zijn volk, dat Hij van tevoren kende, niet verstoten.
Zoals ik je eerder ook al gezegd heb, heeft Paulus het niet over een hemels Kanaän, wel over een hemels Jeruzalem.Hij is daar ook niet, maar in het Hemels Kanaän zoals Paulus ons duidt.
Er zijn liederen waarin het hemels Kanaän bezongen wordt, maar dat is beslist niet volgens de bijbel. Als je dat toch volhoudt verzoek ik je vriendelijk die Bijbeltekst te noemen.
Dit komt zeker vaak voor. Zo zie je maar dat de christenheid zich niet moet verbeelden dat ze het er beter van hebben afgebracht dan de Joden. En net zo als er onder de christenen getrouwe leden van het Lichaam van Christus voorkomen, is dat ook het geval in Israël. Het aantal Messiaans joodse gelovigen groeit in deze tijd meer dan in alle tijden bij elkaar.Uitstapjes, toneelvoorstellingen ten bate van de kerk, bazaars, mooie huizen en zelfverheerlijking hebben de belangstelling voor God naar de achtergrond verdreven. De mensen denken alleen maar aan het kopen van land en goederen en aan allerlei wereldse bezigheden, zodat ze slechts een oppervlakkige belangstelling kunnen opbrengen voor dingen van eeuwige waarde. Bron: http://www.agp-internet.com/react/profe ... rijd27.htm
Ik bewierook het Joodse volk niet. Ik weet ook dat er veel mis is. Waarschijnlijk zijn dat andere dingen dan wat we in de politiek en in sommige kerken horen. Ik weet dat God het volk liefheeft en heeft uitverkoren tot Zijn doel. Het gaat me om de God van Israël, om de God van Abraham, Izaak en Jacob, die heeft gezegd dat Hij zal zegenen die Zijn volk zegenen. God noemt hen "zijn oogappel". Wie dat niet doet mist eenzegen.Waarom het nu met het door jou zo bewierookte Israël ten val is gekomen en Jezus, noodgedwongen, een einde moest maken aan "Zijn volk" kun je hier vinden:
Natuurlijk gaat het God om zijn gemeente te vormen uit alle geslachten, volken en talen. Maar ze zullen worden geënt op de "edele olijf": Israël. Dit schrijft Paulus in Efeze 3:
6 (dit geheimenis), dat de heidenen mede-erfgenamen zijn, medeleden en medegenoten van de belofte in Christus Jezus door het evangelie, 7 waarvan ik een dienaar geworden ben naar de genadegave Gods, die mij geschonken is naar de werking zijner kracht.
-
We zouden eerst goed moeten begrijpen wat God precies met Israel bedoelt. Wat ik vooral opmerk is dat veel mensen Israel letterlijk plaatsen en de profetieën vervolgens toepassen op de staat Israel, Maar de Bijbel bedoelt met Israel niet de staat maar het volk van God. Iedereen die in Christus is, Is uit Abrahams zaad overeenkomstig de belofte. De naam Israel was gegeven aan Jakob, en vervolgens is die naam overgegaan op zijn nageslacht. Jezus paste de profetieën ook niet toe op een letterlijk Israel, Jezus zag in zichzelf de vervulling van profetieën. Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. En het Koninkrijk komt niet op waarneembare wijze. Eigenlijk was het Oud Testamentische Israel een voorbode op de Verlosser die was aangekondigd. Jezus zelf.
En toen Hem door de Farizeeën gevraagd werd, wanneer het Koninkrijk van God zou komen, antwoordde Hij hun en zei: Het Koninkrijk van God komt niet op waarneembare wijze. (Luk 17:20)
Maken wij niet de zelfde fout als de vroegere Joden door te denken dat het koninkrijk op aarde gevestigd zou worden? Dat dachten ze ook in de tijd van Jezus, Toen geloofde ze ook dat het koninkrijk hersteld zou worden op aarde. Ze geloofde in een Messias die hen zou verlossen van hun aardse vijanden, Van de Romeinen. Maar die verwachting kwam niet uit. In Israel geloven ze dat nog steeds. Tegenwoordig zijn er ook heel veel Christenen die de profetieën letterlijk toepassen.
En toen Hem door de Farizeeën gevraagd werd, wanneer het Koninkrijk van God zou komen, antwoordde Hij hun en zei: Het Koninkrijk van God komt niet op waarneembare wijze. (Luk 17:20)
Maken wij niet de zelfde fout als de vroegere Joden door te denken dat het koninkrijk op aarde gevestigd zou worden? Dat dachten ze ook in de tijd van Jezus, Toen geloofde ze ook dat het koninkrijk hersteld zou worden op aarde. Ze geloofde in een Messias die hen zou verlossen van hun aardse vijanden, Van de Romeinen. Maar die verwachting kwam niet uit. In Israel geloven ze dat nog steeds. Tegenwoordig zijn er ook heel veel Christenen die de profetieën letterlijk toepassen.
-
Ik denk dat het niet zo zeer over België in vergelijking met Nederland gaat. Het gaat over dit forum. Op dit forum hebben we rekening te houden met de gevoeligheden van andere deelnemers. Het is gebleken dat opmerkingen t.a.v. de Paus en de RKK door sommige deelnemers als zeer kwetsend worden opgevat. Als je spreekt over de RKK, dan wordt er in elk geval door mij scherp op gelet. We willen op dit forum een geloofsgesprek voeren en om bepaalde stromingen weg te zetten als het rijk van Satan maakt het gesprek onmogelijk.nicodemus zda schreef:Hallo Peter 79 je haalde aan: [Modbreak Peter79: tekst mbt Pontifex Maximus verwijderd - kwetsend.]
De discussie over de RKK voeren, mag van mij natuurlijk wel, mits respectvol. Hou het dan dichtbij je zelf: gebruik zinnetjes als "volgens mij", "ik denk dat", "het komt op mij over als", "ik ervaar".
Ja, ik geloof dat je oprecht zo leeft. Het heeft ook niet mijn voorkeur om jouw opmerkingen weg te halen, liever had ik dat ze bleven staan en dat je er antwoord op kreeg. De waarheid is dat we hier niet alles kunnen zeggen, maar dat er grenzen zijn met het oog op onderling respect. De liefde doet de naaste geen kwaad.Nicodemus schreef: Ken je het Schriftwoord hier?
-
Deze tekst bevat een antwoord op de vraag "wanneer komt het Koninkrijk?" Het antwoord op die vraag wordt verschillend vertaald:robert75 schreef:We zouden eerst goed moeten begrijpen wat God precies met Israel bedoelt. Wat ik vooral opmerk is dat veel mensen Israel letterlijk plaatsen en de profetieën vervolgens toepassen op de staat Israel, Maar de Bijbel bedoelt met Israel niet de staat maar het volk van God. Iedereen die in Christus is, Is uit Abrahams zaad overeenkomstig de belofte. De naam Israel was gegeven aan Jakob, en vervolgens is die naam overgegaan op zijn nageslacht. Jezus paste de profetieën ook niet toe op een letterlijk Israel, Jezus zag in zichzelf de vervulling van profetieën. Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. En het Koninkrijk komt niet op waarneembare wijze. Eigenlijk was het Oud Testamentische Israel een voorbode op de Verlosser die was aangekondigd. Jezus zelf.
Het Koninkrijk van God
* laat zich niet aanwijzen
* komt niet op waarneembare wijze
* komt niet zo dat het te berekenen is
* komt niet met uiterlijk gelaat
Maar Jezus zegt: "Het Koninkrijk is bij u", "binnen uw bereik". "binnen in u", "binnen ulieden". De HSV voegt er een noot bij: 17:21 binnen in u - Of: in het midden van u.
Dat betekent: waar Jezus is, is het Koninkrijk. Daar zie je ook de tekenen van het Koninkrijk. Dat laat de autoriteit van de Koning zien. Het Koninkrijk was bij de komst van Jezus al heel dichtbij gekomen. Maar het was nog niet de tijd dat het wereldwijd zou aanbreken. Jezus leest in de synagoge van Nazareth het gedeelte uit Jesaja 61:1 en 2. Let op dat Jezus abrupt stopt midden in vers 2 en dat Hij achterwege laat: "de dag van de wraak van onze God". Die dag van wraak was nog niet aangebroken, maar het "jaar van welbehagen" (het Jubeljaar - de genadetijd) was wel aangebroken. Jezus zei:
"Heden is deze Schrift in uw oren in vervulling gegaan."
Als die vraag aan Jezus gesteld wordt zegt Jezus niet: "het gaat niet om een aards koninkrijk, maar een hemels koninkrijk". Dat zegt Hij helemaal niet. Jezus veroordeelt hun verwachting niet, Hij zegt alleen dat de tijd in Gods raadsbesluit ligt en dat ze geen berekeningen moeten maken. In Hand 1, vlak voor de hemelvaart wordt dezelfde vraag aan Jezus gesteld en dan komt in zijn antwoord naar voren dat het evangelie eerst aan de hele aarde moet worden gebracht:
7 En Hij zei tegen hen: Het komt u niet toe de tijden of gelegenheden te weten die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft,
8 maar u zult de kracht van de Heilige Geest ontvangen, Die over u komen zal; en u zult Mijn getuigen zijn, zowel in Jeruzalem als in heel Judea en Samaria en tot aan het uiterste van de aarde.
Zoals jij het hier verwoordt, zo heb ik dat voorheen ook gedaan. Maar bij nader inzien blijkt uit Gods Woord nergens dat Jezus die gedachte veroordeelt. Alleen over het tijdstip was men in verwarring. Wel is het zo dat het Koninkrijk van Jezus op aarde (op de troon van David) vorm zal krijgen naar Goddelijke of "hemelse" maatstaven. Het zal totaal anders zijn dan de wijze waarop onze tegenwoordige aardse koninkrijken zich manifesteren. Jezus zegt daarvan:Maken wij niet de zelfde fout als de vroegere Joden door te denken dat het koninkrijk op aarde gevestigd zou worden? Dat dachten ze ook in de tijd van Jezus, Toen geloofde ze ook dat het koninkrijk hersteld zou worden op aarde. Ze geloofde in een Messias die hen zou verlossen van hun aardse vijanden, Van de Romeinen. Maar die verwachting kwam niet uit. In Israel geloven ze dat nog steeds. Tegenwoordig zijn er ook heel veel Christenen die de profetieën letterlijk toepassen.
Math.20:25 En toen Jezus hen bij Zich geroepen had, zei Hij: U weet dat de leiders van de volken heerschappij over hen voeren, en de groten gezag over hen uitoefenen. 26 Maar zo zal het onder u niet zijn; maar wie onder u groot wil worden, die moet uw dienaar zijn;
-
Hallo peter 79,
Hartelijk dank voor je openhartige reactie, aangaande het duiden van de Kerk van Rome, in deze.
Ik respecteer je stelling ten aanzien van dit forum.
met vriendelijke groet
Hartelijk dank voor je openhartige reactie, aangaande het duiden van de Kerk van Rome, in deze.
Ik respecteer je stelling ten aanzien van dit forum.
met vriendelijke groet
-
Hallo Adinomis,
Ik ben het met de stelling van Robert 75 helemaal eens!
Je haalt er zaken bij, die er helemaal niet toe doen, als het gaat om Jezus en vooral de plaats waar Hij is.
Israël is een volk, en zeker geen land. Nergens spreekt de Bijbel, noch Jezus over een land dat hen op aarde is belooft, vanuit de uiteindelijke
bestemming. Wat zegt Jezus nu over dat Rijk, waar Hij op doelt? Hij zegt dat het Koninkrijk (op aarde) niet waarneembaar is.
Maar toch is het er. Welnu, het Koninkrijk der Hemelen begint in iemands persoonlijke hart.
het is een Geestelijke verbondenheid met een wet die Hemels is. Door de Heilige Geest!
Israël zou dus een Geestelijk volk (moeten) zijn dat verbonden is met het Hemels Jeruzalem.
Hoe vaak heb ik dat nu al niet op Bijbelse gronden aan je voorgehouden!
Nu haal je er weer zaken bij in je betoog die kant noch wal raken, in dat (Geestelijke-) verband, naar mijn mening!
Noot: Waarom erken je nu eerst dat het koninkrijk "bij u" begint (in het persoonlijke hart= begrijpen waar het om gaat)
Maar vervolgens beweer je dit:
Wat zegt de Bijbel, waar de verlosten heen zullen gaan, na de eerste opstanding:Uit 1 Thessalonicenzen 4:14-17:
Noot: Het eerste wat we dus doen als we de Stad binnengaan, in de Hemel dus, is:
1. Heilig Avondmaal met de Here
2. Loofhuttenfeest
Noot: Loofhuttenfeest is dus op aarde een OVERBODIGE ceremonie geworden, nadat het NT werd ingesteld, en Jezus het OT afsloot en verzegelde.
Ook hier haal je het natuurlijke en het Geestelijk weer eens, voor de zoveelste keer, door elkaar, naar mijn mening!
NIETS wat in het verleden was, zal nog wordn herdacht? Dus ook de door mensen opgerichte Staat Israël zal niet meer worden herdacht!
Je kunt nu eenmaal geen twee Heren dienen en dus oo de twee Rijken niet door elkaar halen en dus niet verbinden lmet elkaar. Want neits dat zondig is kan verbonden worden met het
volmaakte!
Hartelijke groet
Ik ben het met de stelling van Robert 75 helemaal eens!
Je haalt er zaken bij, die er helemaal niet toe doen, als het gaat om Jezus en vooral de plaats waar Hij is.
Israël is een volk, en zeker geen land. Nergens spreekt de Bijbel, noch Jezus over een land dat hen op aarde is belooft, vanuit de uiteindelijke
bestemming. Wat zegt Jezus nu over dat Rijk, waar Hij op doelt? Hij zegt dat het Koninkrijk (op aarde) niet waarneembaar is.
Maar toch is het er. Welnu, het Koninkrijk der Hemelen begint in iemands persoonlijke hart.
het is een Geestelijke verbondenheid met een wet die Hemels is. Door de Heilige Geest!
Israël zou dus een Geestelijk volk (moeten) zijn dat verbonden is met het Hemels Jeruzalem.
Hoe vaak heb ik dat nu al niet op Bijbelse gronden aan je voorgehouden!
Nu haal je er weer zaken bij in je betoog die kant noch wal raken, in dat (Geestelijke-) verband, naar mijn mening!
Noot: Deze opmerking is volkomen legaal en klopt in grote lijnen, met wat Jezus in essentie bedoeld.robert75 schreef:
We zouden eerst goed moeten begrijpen wat God precies met Israel bedoelt. Wat ik vooral opmerk is dat veel mensen Israel letterlijk plaatsen en de profetieën vervolgens toepassen op de staat Israel, Maar de Bijbel bedoelt met Israel niet de staat maar het volk van God. Iedereen die in Christus is, Is uit Abrahams zaad overeenkomstig de belofte. De naam Israel was gegeven aan Jakob, en vervolgens is die naam overgegaan op zijn nageslacht. Jezus paste de profetieën ook niet toe op een letterlijk Israel, Jezus zag in zichzelf de vervulling van profetieën. Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. En het Koninkrijk komt niet op waarneembare wijze. Eigenlijk was het Oud Testamentische Israel een voorbode op de Verlosser die was aangekondigd. Jezus zelf.
Noot: Welnu dat is geheel in overeenstemming met wat Jezus bedoelt; we zijn Geestelijk verbonden met dat Rijk wat NIET van DEZE aarde is!En toen Hem door de Farizeeën gevraagd werd, wanneer het Koninkrijk van God zou komen, antwoordde Hij hun en zei: Het Koninkrijk van God komt niet op waarneembare wijze. (Luk 17:20)
Maar Jezus zegt: "Het Koninkrijk is bij u", "binnen uw bereik". "binnen in u", "binnen ulieden". De HSV voegt er een noot bij: 17:21 binnen in u - Of: in het midden van u.Deze tekst bevat een antwoord op de vraag "wanneer komt het Koninkrijk?" Het antwoord op die vraag wordt verschillend vertaald:
Het Koninkrijk van God
* laat zich niet aanwijzen
* komt niet op waarneembare wijze
* komt niet zo dat het te berekenen is
* komt niet met uiterlijk gelaat
Noot: Waarom erken je nu eerst dat het koninkrijk "bij u" begint (in het persoonlijke hart= begrijpen waar het om gaat)
Noot: Waar is Jezus op dit moment en waar zullen de verlosten na de eerste opstanding met Hem gaan regeren.Dat betekent: waar Jezus is, is het Koninkrijk. Daar zie je ook de tekenen van het Koninkrijk. Dat laat de autoriteit van de Koning zien. Het Koninkrijk was bij de komst van Jezus al heel dichtbij gekomen. Maar het was nog niet de tijd dat het wereldwijd zou aanbreken. Jezus leest in de synagoge van Nazareth het gedeelte uit Jesaja 61:1 en 2. Let op dat Jezus abrupt stopt midden in vers 2 en dat Hij achterwege laat: "de dag van de wraak van onze God". Die dag van wraak was nog niet aangebroken, maar het "jaar van welbehagen" (het Jubeljaar - de genadetijd) was wel aangebroken. Jezus zei:
"Heden is deze Schrift in uw oren in vervulling gegaan."
Wat zegt de Bijbel, waar de verlosten heen zullen gaan, na de eerste opstanding:Uit 1 Thessalonicenzen 4:14-17:
"Jezus is gestorven en opgestaan" (=pasen)
"De Heer Zelf zal neerdalen van de hemel
en zij die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan" (=pinksteren)
"Wij zullen weggevoerd worden, de Heer tegemoet in de lucht,
en we zullen altijd met Hem zijn" (=loofhutten)
Noot: Het eerste wat we dus doen als we de Stad binnengaan, in de Hemel dus, is:
1. Heilig Avondmaal met de Here
2. Loofhuttenfeest
Noot: Loofhuttenfeest is dus op aarde een OVERBODIGE ceremonie geworden, nadat het NT werd ingesteld, en Jezus het OT afsloot en verzegelde.
Ook hier haal je het natuurlijke en het Geestelijk weer eens, voor de zoveelste keer, door elkaar, naar mijn mening!
en dan beweer je:Als die vraag aan Jezus gesteld wordt zegt Jezus niet: "het gaat niet om een aards koninkrijk, maar een hemels koninkrijk". Dat zegt Hij helemaal niet. Jezus veroordeelt hun verwachting niet, Hij zegt alleen dat de tijd in Gods raadsbesluit ligt en dat ze geen berekeningen moeten maken. In Hand 1, vlak voor de hemelvaart wordt dezelfde vraag aan Jezus gesteld en dan komt in zijn antwoord naar voren dat het evangelie eerst aan de hele aarde moet worden gebracht:
7 En Hij zei tegen hen: Het komt u niet toe de tijden of gelegenheden te weten die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft,
8 maar u zult de kracht van de Heilige Geest ontvangen, Die over u komen zal; en u zult Mijn getuigen zijn, zowel in Jeruzalem als in heel Judea en Samaria en tot aan het uiterste van de aarde.
Noot: Ook hier weer dat gebeuzel over de troon van David! [Modbreak Peter79: Adinomis beuzelt niet. Blijf met respect spreken.]Er is helemaal geen sprake meer van twee volkeren, er is sprake van één wereldbevolking op de nieuwe aarde. Een Geestelijk volk, het Geestelijke Israël.Zoals jij het hier verwoordt, zo heb ik dat voorheen ook gedaan. Maar bij nader inzien blijkt uit Gods Woord nergens dat Jezus die gedachte veroordeelt. Alleen over het tijdstip was men in verwarring. Wel is het zo dat het Koninkrijk van Jezus op aarde (op de troon van David) vorm zal krijgen naar Goddelijke of "hemelse" maatstaven. Het zal totaal anders zijn dan de wijze waarop onze tegenwoordige aardse koninkrijken zich manifesteren. Jezus zegt daarvan:
NIETS wat in het verleden was, zal nog wordn herdacht? Dus ook de door mensen opgerichte Staat Israël zal niet meer worden herdacht!
En ook nu weer Adinomis, sluit je je bijdrage af met een waarheid als een koe, die al je tegenwerpingen hieraan vooraf, OVERBODIG maakt!Math.20:25 En toen Jezus hen bij Zich geroepen had, zei Hij: U weet dat de leiders van de volken heerschappij over hen voeren, en de groten gezag over hen uitoefenen.
Maar zo zal het onder u niet zijn; maar wie onder u groot wil worden, die moet uw dienaar zijn;
Je kunt nu eenmaal geen twee Heren dienen en dus oo de twee Rijken niet door elkaar halen en dus niet verbinden lmet elkaar. Want neits dat zondig is kan verbonden worden met het
volmaakte!
Hartelijke groet
-
Nicodemus,
Het is mijn bedoeling alleen vanuit de bijbel te reageren op wat je zegt.
Als je vindt dat ik "beuzel" over de "troon van David", dan ben ik in goed gezelschap.
Nathan zegt in 2 Sam. 7 tegen David:
Er staat nog altijd de vraag waarom Jozef van Maria weg wilde gaan, als de situatie volgens jou zo normaal was en hij de natuurlijke vader van Jezus zou zijn.
En de vraag: waar spreekt Paulus over een hemels Kanaän?
Het is mijn bedoeling alleen vanuit de bijbel te reageren op wat je zegt.
Als je vindt dat ik "beuzel" over de "troon van David", dan ben ik in goed gezelschap.
Nathan zegt in 2 Sam. 7 tegen David:
Psalm 132:12 Wanneer uw dagen voorbij zijn en u met uw vaderen ontslapen bent, zal Ik uw nakomeling na u, die uit uw lichaam voortkomt, doen opstaan en Ik zal zijn koningschap bevestigen.
13 Die zal voor Mijn Naam een huis bouwen, en Ik zal de troon van zijn koningschap voor eeuwig bevestigen.
16 Uw huis en uw koningschap zullen voor uw ogen voor eeuwig vaststaan, uw troon zal voor eeuwig zeker zijn.
De engel Gabriël zegt tegen Maria:11 De HEERE heeft David in waarheid gezworen,
en Hij zal daar niet van afwijken:
Eén van de vrucht van uw schoot
zal Ik op uw troon zetten.
13 Want de HEERE heeft Sion verkozen,
Hij heeft het begeerd tot Zijn woongebied.
14 Dit is, zei Hij, Mijn rustplaats tot in eeuwigheid,
hier zal Ik wonen, want naar haar heb Ik verlangd.
17 Daar zal Ik voor David een hoorn doen opkomen
en voor Mijn gezalfde een lamp gereedmaken.
18 Ik zal zijn vijanden met schaamte kleden,
maar op hem zal zijn diadeem schitteren.
Ook in Openbaring wordt Jezus, de Koning der Koningen in verband gebracht met David. Inderdaad eerst - tijdelijk - alleen in de hemel, totdat:Lukas 1:32 Hij zal groot zijn en de Zoon van de Allerhoogste genoemd worden, en God, de Heere, zal Hem de troon van Zijn vader David geven,
33 en Hij zal over het huis van Jakob Koning zijn tot in eeuwigheid en aan Zijn Koninkrijk zal geen einde komen.
Het zou mooi zijn als je mijn vragen ook eens aan de hand van de bijbel zou beantwoorden.Mat. 23:39 Want Ik zeg u: U zult Mij van nu af aan niet zien, totdat u zegt: Gezegend is Hij Die komt in de Naam van de Heere!
Luk.21:24 Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.
Hand.15:16 Hierna zal Ik terugkeren en de vervallen hut van David weer opbouwen, en wat daarvan is afgebroken, weer opbouwen en Ik zal hem weer oprichten,
Er staat nog altijd de vraag waarom Jozef van Maria weg wilde gaan, als de situatie volgens jou zo normaal was en hij de natuurlijke vader van Jezus zou zijn.
En de vraag: waar spreekt Paulus over een hemels Kanaän?
-
Jezus sprak toch tegen de Farizeeën in Lukas 17:21? Hoe zou deze tekst dan kunnen betekenen dat het koninkrijk in het persoonlijke hart is; of dat je begrijpt waar het om gaat? Jezus maakte vaak duidelijk dat juist zij het totaal niet begrepen hadden.nicodemus zda schreef:
Maar Jezus zegt: "Het Koninkrijk is bij u", "binnen uw bereik". "binnen in u", "binnen ulieden". De HSV voegt er een noot bij: 17:21 binnen in u - Of: in het midden van u.
Dat betekent: waar Jezus is, is het Koninkrijk. Daar zie je ook de tekenen van het Koninkrijk. Dat laat de autoriteit van de Koning zien. Het Koninkrijk was bij de komst van Jezus al heel dichtbij gekomen. Maar het was nog niet de tijd dat het wereldwijd zou aanbreken.