Messenger schreef: 12 mei 2020, 13:46
Alpha schreef: 12 mei 2020, 12:23
Messenger schreef: 25 apr 2020, 09:57
Alpha schreef: 25 apr 2020, 00:46
Messenger schreef: 04 apr 2020, 09:16
Ik stelde al eerder dat we wezens zijn die bestaan uit lichaam, geest en ziel.
Het lichaam als voertuig/instrument, de geest als uitvoerder (op empirische wijze) en de ziel als architect/vormgever.
We weten in onze huidige vorm dat bij het sterven het lichaam total-loss is. Je kunt het begraven, cremeren of op andere wijze compact maken.
Voor wat betreft de geest, die blanco qua kennis ter wereld kwam na verwekking door zijn/haar ouders, zou deze naar de hemel gaan.
De ziel, die overal en in alle tijd bestaat, was bij ons op Aarde maar ook in die hemel.
Zoals ik eerder zei dat je na het sterven wordt herenigd met
al je dierbaren, komt omdat de zielen van de dierbaren die nog leefden toen jij zelf stierf òòk in de hemel zijn. Je gaat dus dood, mensen aan het bed wenen om het verlies van jou, en zodra je beseft dat je nog steeds bestaat word je groots onthaald door al jouw dierbaren in ongekende vreugde en blijdschap.
Het lichaam is stuk. De middenklasser is total-loss. Maar zoals jij er 1 had die uniek was, ontworpen door jouw ziel, kan vanwege datzelfde ontwerp een nieuw exemplaar vervaardigd worden op elke gewenste leeftijd. Zodat elke geest die jou tot een bepaald moment heeft gekend, jou ook kan herkennen in de hemel. En knuffelen, liefhebben, omhelzen etc.
En dat kan instantaan, niet via de Aardse weg van conceptie/embryo/foetus/baby/peuter/kleuter/tiener etc.
Dat is mogelijk volgens mij na het sterven.
De Bijbel leert echter
Ik ga de discussies niet telkens herhalen omdat uit alle macht wordt vastgehouden aan de bijbel als God's enige en laatste Woord. De bijbel is als een soort van overwoekerend Zevenblad dat zich niet laat uitroeien en telkens weer opnieuw de kop op steekt.
Kijk eens naar de teksten betreffende Noach?
Als jij nu eens uitlegt wàt precies ik daarin moet ontdekken? En dan liefst in eigen woorden, kan niet moeilijk zijn als je een echte bijbeldeskundige bent.
M.i. is dat gewoon duidelijk.
Noach bouwde een ark om te overleven.
Hij had te horen gekregen dat JHWH zou ingrijpen.
Doordat engelen gemeenschap hadden gehad met mooie vrouwen, was er een onwenselijke mix ontstaan, dat uitmondde in geweld en terreur.
De mensen in Noach's omgeving zagen dat hij jarenlang bezig was een ark te bouwen.
Hij bracht hen op de hoogte van Gods voornemen.
Ook zagen zij dat er vele dieren de ark binnen gingen.
Dat zou toch duidelijk geweest moeten zijn, dat er iets ophanden was.
Maar helaas: Zij besteedden daar geen aandacht aan.
Hun reactie wordt in deze tekst beschreven:
Mt 24:
37 De aanwezigheid van de Mensenzoon zal zijn als de tijd van Noach.
38 Want in de tijd vóór de vloed aten en dronken de mensen, mannen trouwden en vrouwen werden uitgehuwelijkt, tot de dag dat Noach de ark in ging.
39 En ze hadden er geen aandacht voor totdat de vloed kwam en ze allemaal wegvaagde. Zo zal ook de aanwezigheid van de Mensenzoon zijn. NWV.