Snelheid schreef: 13 jun 2020, 13:08War wij zeggen is dat duidelijk,maar wij blijven verre van theologische disputen,dat doen wij wel op het vakforum ,het is hier een algemeen forum. En het onderwerp van deze draad is een andere.twijfelaar schreef: 13 jun 2020, 13:06Wanneer jij zegt dat de duivel is verslagen lijkt mij dat een stelling en geen advies maar blijkbaar verschillen wij daarin van mening en komen we helaas ook inhoudelijk niet verder. Daarom houd ik het er maar op dat je niet kan aantonen wat je zei en dat de duivel dus niet verslagen is.Snelheid schreef: 13 jun 2020, 11:16Wij lanceren geen stelling,wij geven jou een advies in en uit theologisch perspectief.twijfelaar schreef: 13 jun 2020, 07:15Je omzeilt mijn vraag, waaruit blijkt dat de duivel verslagen is? Een concrete vraag beantwoorden door slechts naar een boek te verwijzen is niet gebruikelijk op een forum dacht ik. Jij lanceert de stelling dus jij moet je stelling onderbouwen.Snelheid schreef: 13 jun 2020, 00:23
Wij zouden zeggen lees is van kaft tot kaft eerst het OT en dan het NT en dat nog twee keer over lezen, dan hebben we nog de Leer in Katholiek Apostolische zin,maar niet alles te gelijk dan moet je er achter komen;je hebt het dan uit de eerste hand.
Eerst zeg je dat Satan Luficer is.
Mart legt uit dat met Lucifer een lichtdrager en Jezus wordt bedoeld. Mét bronverwijzing!
Dan schrijf je letterlijk dat Satan verslagen is.
En dat ie een Aartsengel was en dat die niet geschapen zijn door God.
Als er vervolgens gevraagd wordt hoe je aan al die beweringen komt... dan doe je dat liever op een vakforum.
Hoezo? Is het daar gewoon om beweringen te doen die je niet kunt staven?