Eindtijd
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: V
Eindtijd
De bijbel spreekt over de eindtijd.
Zie jij de tekenen van de eindtijd wel of al?
Ik zie vooral de rampen, oorlogen, natuurgeweld, extreme ,extreme weersberichten, nieuwsberichten, journaals, honger, verdriet, eenzaamheid, bep sterfgevallen, etc, als tekenen van de eindtijd.
Zie jij dat ook zo ?
Mvg
Sa.
Ik zie vooral de rampen, oorlogen, natuurgeweld, extreme ,extreme weersberichten, nieuwsberichten, journaals, honger, verdriet, eenzaamheid, bep sterfgevallen, etc, als tekenen van de eindtijd.
Zie jij dat ook zo ?
Mvg
Sa.
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
-
- Man/Vrouw: M
Re: Eindtijd
Nee, die zijn er altijd al geweest. Alleen horen we er nu vaker van door de moderne communicatiemiddelen.Special angel schreef:De bijbel spreekt over de eindtijd.
Ik zie vooral de rampen, oorlogen, natuurgeweld, extreme weersberichten, nieuwsberichten, journaals, honger, verdriet, eenzaamheid, bepaalde sterfgevallen, etc, als tekenen van de eindtijd. Zie jij dat ook zo ?
Only dead fish go with the flow
-
- Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Ik beschouw dat niet als betrouwbare voorspelling voor deze tijd.Special angel schreef:De bijbel spreekt over de eindtijd.
Ik denk niet dat dergelijke uitspraken bedoeld waren en/of in het licht van wetenschappelijke inzichten nog steeds als zodanig beschouwd hoeven te worden.
Met v&Vriendengroet,
Wim
-
Als je het woord "eindtijd" in het vakje "zoeken" ingeefd, krijg je 81 rezultaten.
Met dit woord tracht men steeds, de mensen de stuipen op het lijf te jagen.
Leef liever in het nu, en plant liever boompjes, inplaats je te zorgen.
De wereld draaid steeds rond, en er gebeurt in alle tijden van alles.
Gee reden om paniek te krijgen.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
-
- Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Special angel schreef:De bijbel spreekt over de eindtijd.
Wim Nusselder schreef:Ik denk niet dat dergelijke uitspraken bedoeld waren en/of in het licht van wetenschappelijke inzichten nog steeds als [betrouwbare voorspelling voor deze tijd] beschouwd hoeven te worden.
Ik denk dat de primaire bedoeling van eindtijdaankondigingen in de Bijbel was om gedragsverandering (bekering) te stimuleren.vrolijke schreef:Met dit woord tracht men steeds, de mensen de stuipen op het lijf te jagen.
Soms ook om mensen in het nauw een hart onder de riem te steken.
Met v&Vriendengroet,
Wim
-
De eindtijd is begonnen bij de opstanding van Christus en duurt dus nu ruim 2000 jaar dus ja, als er ook nog 1000 jaar moet komen waar satan gebonden zal worden en de 7 jaar van de Grote Verdrukking , dan zijn we toch heel veel jaren verder voordat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde ( hoe je dat ook ziet ) zal aanbreken.
Maar bij God is 1000 jaar als één dag dus leven we nu in de 2e dag en komt op de 3e dag volgens de symboliek nieuw leven tot stand.
Echter, deze bedeling van de verborgenheid is een tussengeschoven bedeling, en de tijd staat dus stil in de 69e week zodat de 70e jaarweek van 7 jaar nog moet aanbreken en voor dat dat gebeurt zal er veel gebeuren op politiek niveau t.a.v. het middenoosten en dat wij in die voortijd zitten is niet zo gek om te stellen voor de gelovigen komt Hij nooit als een dief in de nacht, voor de wereld wel.
Wij zijn kinderen des Lichts dus Paulus schrijft specifiek aan hen wat er met de kinderen des Lichts zal gebeuren.
Dan komt de Heer ons niet stelen, want wij zijn al Zijn eigendom, maar komt Hij ons tot Zich nemen zoals de Thess. brief leert.
Pas daarna gaat die klok lopen om de "eindtijd" te vervullen.
Maar bij God is 1000 jaar als één dag dus leven we nu in de 2e dag en komt op de 3e dag volgens de symboliek nieuw leven tot stand.
Echter, deze bedeling van de verborgenheid is een tussengeschoven bedeling, en de tijd staat dus stil in de 69e week zodat de 70e jaarweek van 7 jaar nog moet aanbreken en voor dat dat gebeurt zal er veel gebeuren op politiek niveau t.a.v. het middenoosten en dat wij in die voortijd zitten is niet zo gek om te stellen voor de gelovigen komt Hij nooit als een dief in de nacht, voor de wereld wel.
Wij zijn kinderen des Lichts dus Paulus schrijft specifiek aan hen wat er met de kinderen des Lichts zal gebeuren.
Dan komt de Heer ons niet stelen, want wij zijn al Zijn eigendom, maar komt Hij ons tot Zich nemen zoals de Thess. brief leert.
Pas daarna gaat die klok lopen om de "eindtijd" te vervullen.
-
Nee paniekerig moet je niet worden, Wel moet je gereed zijn voor het uur dat Christus terugkomt. Niemand weet het uur of de dag dat de Zoon des mensen terugkeert, Wees daarvoor waakzaam. Want zoals het was in de dagen van Noah zo zou het zijn als de Zoon des mensen terugkeert.vrolijke schreef:Als je het woord "eindtijd" in het vakje "zoeken" ingeefd, krijg je 81 rezultaten.
In de dagen van Noah geloofde ze ook niet dat God een zondvloed zou zenden, Totdat de vloed kwam en hen allen wegnam.
Om oorlogen, armoede en hongersnood mee te rekenen als eindtijd tekens doe ik persoonlijk ook niet, Die zijn er altijd geweest. Die onderscheiden niet de historie tov het heden. Christus heeft wel gezegd:" Dit evangelie wordt gepredikt in heel de wereld, En dan zal het einde komen.
Dat is voor mij al een teken dat we in de eindtijd zitten. Nog nooit heeft de mensheid in een periode gezeten dat het evangelie gepredikt wordt in heel de wereld, Als in deze periode. Al is het alleen al door onze technologie, Bv internet. De Bijbel is tegenwoordig in vele talen te verkrijgen en wordt letterlijk in heel de wereld verkondigd. En Christus heeft gezegd dat daarna het einde komt.
Verder is ook onze technologie een teken dat we in de eindtijd leven. Zoals de Bijbel ons voorzegt had zou de kennis toenemen, En onze technologie groeit heel erg snel tegenwoordig. 200 jaar geleden reden we nog op paard en wagen, En tegenwoordig sturen we mensen naar de maan. De technologie heeft zeker de laatste eeuw een enorme boost gehad, nog nooit is onze kennis zo snel toegenomen als de laatste eeuw.
Wetteloosheid is een teken van de eindtijd. Mensen worden steeds wettelozer, Verder zou homosexualiteit toenemen, En bv spiritualiteit.
Maar wat voor mij een groot teken is, Is de profetie uit Daniel 2. Het beeld van Nebudkadenezar. Waarin de tien tenen van ijzer en leem in verwerkt zijn. Dat zal een verdeeld koninkrijk zijn, Die een eenheid willen vormen, Maar zoals ijzer en leem niet aan elkaar hecht, Zo zou dit koninkrijk ook niet aan elkaar hechten. Ik zie daar Europa in, En onze wens dat we een eenheid vormen. Onze hele politieke agenda is gericht om die eenheid op te richten, Maar die eenheid zou niet standhouden. Ik persoonlijk zie daar Europa in, en de tijd waarin wij leven. Het volgende wat Nebudkadnezar zag was de Rots die uit de Hemel kwam vallen, Wat de komst van Christus zelf is.
-
En dan denk ik toch aan de woorden die staan in mattheus 24:37-39. Jezus zegt hier dat de houding van mensen in de eindtijd hetzelfde zal zijn als in de dagen van Noach; ze aten, ze dronken en trouwden. Niets mis mee natuurlijk. Alleen "ze bemerkten niets". Ze sloegen geen acht op het teken.vrolijke schreef:Als je het woord "eindtijd" in het vakje "zoeken" ingeefd, krijg je 81 rezultaten.
Ook in 2 Petrus 3:3-7 staat dat er personen zijn die spotten met degenen die zeggen dat we in de eindtijd leven. Zij zeggen dat het altijd zo geweest is en dat er helemaal niets is veranderd.
Natuurlijk zijn er altijd oorlogen en natuurrampen geweest. En door de communicatie horen we er ook meer van. Maar Jezus zei ook: "gij zult horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen". - mattheus 24:6.
Jezus voorzei dat er in een betrekkelijk korte tijd al die genoemde tekenen in bijvoorbeeld Mattheus 24 en Lukas 21 zouden plaatsvinden. In 2 Timotheus 3:1-5 beschrijft ook nog dat de eindtijd te herkennen zou zijn aan moreel verval.
Wat hebben we aan een teken als ze op alle generaties van toepassing zou zijn?
Maar hoewel de tijd moeilijk is om door te komen, is er toch reden om positief te zijn. De tijd is namelijk nabij dat Jezus over de aarde gaat regeren.
-
Ik ben het helemaal eens met wat Sanne schrijft. Ik zou daar ook nog aan willen toevoegen een tekst uit 1 Thessalonicenzen 5:
Met wat Robert schrijft over Daniël 2 kan ik ook meegaan. Het rijk van Christus komt er aan. De steen die al die wereldrijken zal tenietdoen.
Voor mij is een belangrijk eindtijd-teken: het herstel van Israël. Dit is een vervulling van veel profetieën in de bijbel.
De Israëlieten zullen vergaderd worden van de vier windstreken van de aarde (Jesaja 11:12; Ez. 36:24 en veel andere plaatsen)). Er zal een herstel van de staat Israel zal zijn (Jesaja 66:7-8). Het land zal ontgonnen worden en dat is gebeurd. (Jesaja 35). De woestijn zal bloeien en mensen zullen verbaasd opmerken: "Dit land dat verwoest was is als de Hof van Eden gworden." (Ezechiël 36:35} Dat is allemaal in de recente geschiedenis vervuld of is nog bezig te vervullen.
En ik kon het eerst haast niet geloven.... Maar iedere keer als Amerika druk uitoefent op Israël om land af te staan, treft Amerika een ramp. Ook nu heeft Kerry dat weer gedaan en meteen volgt daarop die verschrikkelijke koude, die slachtoffers eist en het normale leven ontwricht. Lees dit artikel maar eens. Dat kan geen toeval meer zijn. Wat hebben regeringsleiders een grote verantwoordelijkheid voor hun onderdanen.
De mensen zeggen "er is niets aan de hand, het is altijd al zo geweest", ofwel zoals hierboven geciteerd: "vrede en veiligheid". Maar het komt. In dat hoofdstuk staat ook dat we daarom waakzaam moeten zijn.2 Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht.
3 Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.
4 Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen.
Met wat Robert schrijft over Daniël 2 kan ik ook meegaan. Het rijk van Christus komt er aan. De steen die al die wereldrijken zal tenietdoen.
Voor mij is een belangrijk eindtijd-teken: het herstel van Israël. Dit is een vervulling van veel profetieën in de bijbel.
De Israëlieten zullen vergaderd worden van de vier windstreken van de aarde (Jesaja 11:12; Ez. 36:24 en veel andere plaatsen)). Er zal een herstel van de staat Israel zal zijn (Jesaja 66:7-8). Het land zal ontgonnen worden en dat is gebeurd. (Jesaja 35). De woestijn zal bloeien en mensen zullen verbaasd opmerken: "Dit land dat verwoest was is als de Hof van Eden gworden." (Ezechiël 36:35} Dat is allemaal in de recente geschiedenis vervuld of is nog bezig te vervullen.
En ik kon het eerst haast niet geloven.... Maar iedere keer als Amerika druk uitoefent op Israël om land af te staan, treft Amerika een ramp. Ook nu heeft Kerry dat weer gedaan en meteen volgt daarop die verschrikkelijke koude, die slachtoffers eist en het normale leven ontwricht. Lees dit artikel maar eens. Dat kan geen toeval meer zijn. Wat hebben regeringsleiders een grote verantwoordelijkheid voor hun onderdanen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
Dat komt ongetwijfeld omdat sommigen/de meesten de Dag des Heeren plaatsen op de huidige "zondag" en anderen op de Jongste Dag en weer anderen bij Mattheus 24.
En dan kom je allemaal heel verschillend uit.
Ik geloof dat gelovigen zeker zullen waken en zeker bereid moeten zijn op de komst, maar daar waar de Bijbel spreekt over de komst als dief in de nacht , Hij niet komt voor de gelovigen omdat Paulus duidelijk zegt: "maar gij weet allen zeer wel, want gij zijn des Lichts". En dat geeft voor mij het onderscheid aan tussen de wereld die leeft als in de dagen van Noach en de gelovigen, die wachten op Zijn komst in de lucht, waarna nog vele jaren zullen volgen lang voor het aanbreken van "de Jongste Dag".
En dan kom je allemaal heel verschillend uit.
Ik geloof dat gelovigen zeker zullen waken en zeker bereid moeten zijn op de komst, maar daar waar de Bijbel spreekt over de komst als dief in de nacht , Hij niet komt voor de gelovigen omdat Paulus duidelijk zegt: "maar gij weet allen zeer wel, want gij zijn des Lichts". En dat geeft voor mij het onderscheid aan tussen de wereld die leeft als in de dagen van Noach en de gelovigen, die wachten op Zijn komst in de lucht, waarna nog vele jaren zullen volgen lang voor het aanbreken van "de Jongste Dag".
-
Ja, ik geloof dat het steeds wat heftiger wordt.Special angel schreef:De bijbel spreekt over de eindtijd.
Zie jij dat ook zo ?
Mvg
Sa.
Nu las ik nog wat opmerkelijks van de week in de EO-Visie.
Het geloof in de Evolutietheorie gaat in de VS ten koste van het christendom.
Die christenen die geloven in God is daar in 4 jaar tijd met 8 procent afgenomen tot 74 procent van de bevolking nu.
Daarvan geloofd de meerderheid dat God de aarde observeert, maar niet alles beheerst. Deze groep is vaker berijd de Evolutietheorie te aanvaarden.
Iets minder dan 30 procent geloofd dat God de hele aarde bestuurd.
De aanhangers van de Evolutietheorie is in 4 jaar van 42 naar 47 procent gestegen in de VS.
Echter zie ik ook de steeds sterker wordende samenwerking tussen christenen van verschillende denominaties met elkaar als een eindtijdsgegeven.
God hersteld zijn kerk. Er komen daardoor ook steeds nieuwe mensen bij. Het hoeft niet te gaan om grote aantallen. Bij ons zijn het steeds weer enkelen die er bij komen.
De bron van de EO is:
researchbureau Harris Polls, waarvan de uitkomt stond op het Katholieknieuwsblad.nl
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
-
Wow; dat zijn aardschokkende veranderingen!Gaitema schreef:Ja, ik geloof dat het steeds wat heftiger wordt.Special angel schreef:De bijbel spreekt over de eindtijd.
Zie jij dat ook zo ?
Mvg
Sa.
Die christenen die geloven in God is daar in 4 jaar tijd met 8 procent afgenomen tot 74 procent van de bevolking nu.
Daarvan geloofd de meerderheid dat God de aarde observeert, maar niet alles beheerst. Deze groep is vaker berijd de Evolutietheorie te aanvaarden.
De aanhangers van de Evolutietheorie is in 4 jaar van 42 naar 47 procent gestegen in de VS.
Echter zie ik ook de steeds sterker wordende samenwerking tussen christenen van verschillende denominaties met elkaar als een eindtijdsgegeven.
God hersteld zijn kerk. Er komen daardoor ook steeds nieuwe mensen bij. Het hoeft niet te gaan om grote aantallen. Bij ons zijn het steeds weer enkelen die er bij komen.
De bron van de EO is:
researchbureau Harris Polls, waarvan de uitkomt stond op het Katholieknieuwsblad.nl
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
-
Eindtijdvoorspellingen van mensen komen nimmer uit.
En ziedaar, wat staat er in de Bijbel?
tadaa: " Broeders en zusters, ik hoef u niet te schrijven over het moment waarop dit zal gebeuren, 2 want u weet zelf maar al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht. "
Dus doe wat Luther zei: als je weet dat de wereld morgen vergaat plant vandaag dan nog een boom.
Luther had een voorspellende geest.
Eeuwen later had een bierbrouwer deze reclame:
En ziedaar, wat staat er in de Bijbel?
tadaa: " Broeders en zusters, ik hoef u niet te schrijven over het moment waarop dit zal gebeuren, 2 want u weet zelf maar al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht. "
Dus doe wat Luther zei: als je weet dat de wereld morgen vergaat plant vandaag dan nog een boom.
Luther had een voorspellende geest.
Eeuwen later had een bierbrouwer deze reclame:
-
Hij hoeft niet te schrijven aan de broeders en zusters zegt Paulus juist omdat wij weten wanneer die dag is want dat staat erachter.
Als zij ( niet wij) zullen zeggen : "vrede, vrede en geen gevaar!" Wanneer dat is zegt Openbaring 12 en wie die "zij" zijn ook.
Maar beste mensen dan moet je doorlezen want er staat: "Maa of want gij broeders" ( dat zijn altijd gelovigen) gij zijt niet in duisternis dat voor u die dag als een dief zou bevangen. ( daarom zegt hij eerder dat hij niet daarover schrijft) want nu komt de inhoud van de brief tot zijn doel:
"Gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des daags wij zijn NIET des nachts en wij zijn niet in duisternis dus....enz..."
Laten wij als gelovigen die wandelen in het licht met Jezus ( dat zingen we toch?) nuchter zijn, aangedaan hebbende het borstwapen des geloofs en der liefd en een helm op want die helm spreekt van onze toekomstverwachting dus de hoop der zaligheid, hoop is in de Bijbel toekomstverwachting.
God heeft ons niet gesteld tot toorn, ( want die volgt op die uitspraken van "vrede geen gevaar") God heeft ons gesteld tot verkrijging der zaligheid door Jezus Christus en dat is de inhoud van de Thess. brief en Paulus schrijft juist niets over die dief in de nacht. Want dat staat uitgebreid in Mattheus 24 .
Dit is speciaal voor de Gemeente van gelovigen en onze "dag" is niet de jongste Dag van oordeel en het verschijnen voor de Grote Witte TRoon, "onze dag" is de dag van Jezus Christus en verschijnen wij voor de Rechterstoel waar niet geoordeeld wordt.
Het is een groot onderscheid wat ik elders zeg tussen de 3 groepen die de Bijbel kent. Israël ( 12 stammen) de wereld ( de volkerenzee) en de Gemeente en als wedergeboren mens behoort U bij het Lichaam van Christus en wijkt de positie en de profetie af van de Gemeente t.a.v de andere 2 groepen.
En daarom is het belangrijk om die zogenaamde eindtijd goed in te delen zoals Daniël dat uitlegt in die 70 jaarweken.
Als zij ( niet wij) zullen zeggen : "vrede, vrede en geen gevaar!" Wanneer dat is zegt Openbaring 12 en wie die "zij" zijn ook.
Maar beste mensen dan moet je doorlezen want er staat: "Maa of want gij broeders" ( dat zijn altijd gelovigen) gij zijt niet in duisternis dat voor u die dag als een dief zou bevangen. ( daarom zegt hij eerder dat hij niet daarover schrijft) want nu komt de inhoud van de brief tot zijn doel:
"Gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des daags wij zijn NIET des nachts en wij zijn niet in duisternis dus....enz..."
Laten wij als gelovigen die wandelen in het licht met Jezus ( dat zingen we toch?) nuchter zijn, aangedaan hebbende het borstwapen des geloofs en der liefd en een helm op want die helm spreekt van onze toekomstverwachting dus de hoop der zaligheid, hoop is in de Bijbel toekomstverwachting.
God heeft ons niet gesteld tot toorn, ( want die volgt op die uitspraken van "vrede geen gevaar") God heeft ons gesteld tot verkrijging der zaligheid door Jezus Christus en dat is de inhoud van de Thess. brief en Paulus schrijft juist niets over die dief in de nacht. Want dat staat uitgebreid in Mattheus 24 .
Dit is speciaal voor de Gemeente van gelovigen en onze "dag" is niet de jongste Dag van oordeel en het verschijnen voor de Grote Witte TRoon, "onze dag" is de dag van Jezus Christus en verschijnen wij voor de Rechterstoel waar niet geoordeeld wordt.
Het is een groot onderscheid wat ik elders zeg tussen de 3 groepen die de Bijbel kent. Israël ( 12 stammen) de wereld ( de volkerenzee) en de Gemeente en als wedergeboren mens behoort U bij het Lichaam van Christus en wijkt de positie en de profetie af van de Gemeente t.a.v de andere 2 groepen.
En daarom is het belangrijk om die zogenaamde eindtijd goed in te delen zoals Daniël dat uitlegt in die 70 jaarweken.
-
Deze profetie laat inderdaad zien waar we ergens in de stroom des tijds zitten. Het beeld laat namelijk zien welke wereldmachten er na Babylon (het hoofd van het beeld) zouden komen. Wereldmachten die invloed hebben uitgeoefend op Gods volk.robert75 schreef:
Maar wat voor mij een groot teken is, Is de profetie uit Daniel 2. Het beeld van Nebudkadenezar. Waarin de tien tenen van ijzer en leem in verwerkt zijn. Dat zal een verdeeld koninkrijk zijn, Die een eenheid willen vormen, Maar zoals ijzer en leem niet aan elkaar hecht, Zo zou dit koninkrijk ook niet aan elkaar hechten. Ik zie daar Europa in, En onze wens dat we een eenheid vormen. Onze hele politieke agenda is gericht om die eenheid op te richten, Maar die eenheid zou niet standhouden. Ik persoonlijk zie daar Europa in, en de tijd waarin wij leven. Het volgende wat Nebudkadnezar zag was de Rots die uit de Hemel kwam vallen, Wat de komst van Christus zelf is.
De wereldmachten die genoemd worden komen overeen met de wereldmachten die besproken worden in de profetieën in Dan.7 en 8. Twee worden er zelfs al met name genoemd; de Meden en de Perzen (borst en armen van het beeld) en Griekenland (buik en dijen van het beeld).- Zie Daniel 8:20,21. Daarna kwam het Romeinse Rijk (de benen van het beeld).En dan blijven er alleen nog de voeten van het beeld over. Ik geloof ook dat we nu in de tijd van de wereldmacht leven die afgebeeld wordt door deze voeten. Het hele beeld staat wankel op zijn voeten, want die voeten bestaat uit een broos mengsel. Maar toch zal ze niet uit zichzelf omvallen. Want in de dagen van die laatste wereldmacht zal God zelf een Koninkrijk oprichten. En dit Koninkrijk zal aan alle aardse koninkrijken een einde maken - Daniël 2:44.
Ik geloof ook dat de steen a.h.w. al onderweg is.
-
Het wankelt nog niet m.i. want het rijk vermengd met leem is nog niet opgericht.
Het is dus nog niet compleet en dus kan de Steen niet komen.
Het is dus nog niet compleet en dus kan de Steen niet komen.
-
Je bent het al gewoon gaan vinden in het Seculiere West Europa, maar het ontkerstening is wel een eindtijdsgegeven.vrolijke schreef:Wow; dat zijn aardschokkende veranderingen!Gaitema schreef:Ja, ik geloof dat het steeds wat heftiger wordt.Special angel schreef:De bijbel spreekt over de eindtijd.
Zie jij dat ook zo ?
Mvg
Sa.
De bron van de EO is:
Het werd er bij mij met de opvoeding mee gegeven dat Jezus zich zorgen maakte over hoeveel christenen er nog te vinden zouden zijn, als Hij terug zou komen. Vergeet niet dat dit Bijbelstudie is.
-
Luther heeft al aardig wat aanhang verloren in Europa.Riemer schreef: Luther had een voorspellende geest.
Zijn volgelingen hielden de mens der wetteloosheid aardig in het gareel.
De mens der wetteloosheid kan nu steeds meer zijn gang gaan.
-
Ik kan mij herinneren dat ik wel eens iets meer over de gedachten van Luther heb geschreven hier of op het oude forum.Gaitema schreef:Luther heeft al aardig wat aanhang verloren in Europa.Riemer schreef: Luther had een voorspellende geest.
Luther was antisemiet (ziedaar de link naar Hitler!) en had vreemde gedachten op enkele gebieden. Zoek maar eens op Luther en wisselkinderen....
Niet alles van Luther was (naar de huidige maatstaven!) goed te noemen. In zijn tijd was hij aardig bij de tijd
-
Dan nog een mooi lijstje:Special angel schreef:De bijbel spreekt over de eindtijd.
Zie jij dat ook zo ?
Mvg
Sa.
kerncentrales in Japan die nog steeds lekken.
olie en aardse metalen dat binnen ene halve eeuw dreigt op te raken
1/4 van de vissen dat uit de wereldzeeën zijn weg gevist.
Steeds meer koraalrif dat sterft (zorgt voor 3/4 van onze zuurstof)
Bijen die sterk afnemen in Europa (noodzakelijk voor verstuivingen)
Bijenkwekerijen die het tij moeten keren
Al het natuurwater in de wereld is vervuild met plastic restanten die niet vergaan, tot in de sloten in je buurt toe en ook midden in het Atlantische Oceaan is het te vinden.
De geldbubbels in de wereld
De woudenkap. (overige kwart van de zuurstof)
luchtverontreiniging (niet verdwenen)
Vergrijzing in westerse landen.
-
Ja, ik las wat op het oude forum over zijn antisemitisme.Riemer schreef:Ik kan mij herinneren dat ik wel eens iets meer over de gedachten van Luther heb geschreven hier of op het oude forum.Gaitema schreef:Luther heeft al aardig wat aanhang verloren in Europa.Riemer schreef: Luther had een voorspellende geest.
Luther was antisemiet (ziedaar de link naar Hitler!) en had vreemde gedachten op enkele gebieden. Zoek maar eens op Luther en wisselkinderen....
Niet alles van Luther was (naar de huidige maatstaven!) goed te noemen. In zijn tijd was hij aardig bij de tijd
Toch zie ik in het overigens in mijn ogen verlammende volkskerksystemen van de afgelopen eeuwen wel een systeem wat het geheel een beetje in het gareel hield. Het is zeker ook niet allemaal slecht te noemen. Nu is het net als wind in een fietsband die ontsnapt door een open gedraaide ventiel.
Lees korte lontjes, verharding en individualisering.
Het leuke is, er blijft uiteindelijk "altijd" lucht in de band
Matheüs 7: 13-27 (de smalle en de brede weg + het huis bouwen op los zand of een stevige fundering)
Laatst gewijzigd door Gaitema op 18 jan 2014, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nah, nee: Luther reedt op redelijk platte banden.Gaitema schreef:Ja, ik las wat op het oude forum over zijn antisemitisme.Riemer schreef:Ik kan mij herinneren dat ik wel eens iets meer over de gedachten van Luther heb geschreven hier of op het oude forum.Gaitema schreef:Luther heeft al aardig wat aanhang verloren in Europa.Riemer schreef: Luther had een voorspellende geest.
Toch zie ik in het overigens in mijn ogen verlammende volkskerksystemen van de afgelopen eeuwen wel een systeem wat het geheel een beetje in het gareel hield. Het is zeker ook niet allemaal slecht te noemen. Nu is het net als wind in een fietsband die ontsnapt door een open gedraaide ventiel.
Calvijn was van een ander kaliber en wist waar het in de kern van de zaak om ging.
Niet voor niets hadden we in onze contreien "Calvinisten" en geen of weinig "Luthersen"
-
Tja, je bent toch een echte gereformeerde in hart en nieren
De prent van de brede en smalle weg heb je zeker wel goed bewaard
-
Hoe gereformeerd ook, de Bijbel zegt domweg dat wij datum noch tijd zullen kennen wat de wederkomst betreft.Gaitema schreef:Tja, je bent toch een echte gereformeerde in hart en nieren
Daarin is Jeuzs zelf zeer helder, elke aanname op dat gebied: Hij zegt dat wij het niet zullen weten.
En dus als mensen nimmer kunnen duiden.
Luther leerde dat als we de wederkomst morgen zouden verwachten wij vandaag een boom moeten planten.
Ofwel: leef bij deze dag in de verwachting van wat komt.
Zouden we gewoon moeten doen
-
Beste Riemer,Riemer schreef:Nah, nee: Luther reedt op redelijk platte banden.Gaitema schreef:Ja, ik las wat op het oude forum over zijn antisemitisme.Riemer schreef:Ik kan mij herinneren dat ik wel eens iets meer over de gedachten van Luther heb geschreven hier of op het oude forum.Gaitema schreef:Luther heeft al aardig wat aanhang verloren in Europa.Riemer schreef: Luther had een voorspellende geest.
Calvijn was van een ander kaliber en wist waar het in de kern van de zaak om ging.
Niet voor niets hadden we in onze contreien "Calvinisten" en geen of weinig "Luthersen"
Waarom de onderste regel van het Gaitema vergeten?
Volgens mij waren de banden van Luther hard op gepompt.Matheüs 7: 13-27 (de smalle en de brede weg + het huis bouwen op los zand of een stevige fundering)
Een hartelijke groet.