En juist daarom komen ze niet in de hemel. Een hemel waar protestanten, katholieken, JG, moslims, hindoes, atheïsten en anderen gescheiden zijn kan niet bestaan. De God van de christenen is dezelfde als die van de moslims.twijfelaar schreef: 18 jun 2020, 14:23 Wanneer alle gelovigen straks in de hemel zijn beland kunnen ze daar gewoon doorgaan met hun claim op de juistheid van hun eigen geloof.........
Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?
Forumregels
Richtlijnen subforum
Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?
-
Toch heb je daar niet helemaal gelijk in, volgens mij. Uittreders als Van der Zee hebben duidelijk een rooms-katholieke hemel beschreven, al was hij zelf niet rooms. Dat komt omdat mensen in eerste instantie, individueel of als groep, in de astrale wereld een hemel scheppen naar hoe zij verwachten dat deze zal zijn, mede op basis van hun geloof. Pas later gaan ze doorzien dat het hun eigen scheppingen zijn, en betreden ze een meer uniforme bestaanssfeer. Teminste, zo zie ik het.hopper schreef: 21 jun 2020, 12:03En juist daarom komen ze niet in de hemel. Een hemel waar protestanten, katholieken, JG, moslims, hindoes, atheïsten en anderen gescheiden zijn kan niet bestaan. De God van de christenen is dezelfde als die van de moslims.twijfelaar schreef: 18 jun 2020, 14:23 Wanneer alle gelovigen straks in de hemel zijn beland kunnen ze daar gewoon doorgaan met hun claim op de juistheid van hun eigen geloof.........
Only dead fish go with the flow
-
Het kan zijn dat je hier een punt hebt. Dat is terrein die ik niet zo goed begrijp. I.m.o. is er een 'zelf' in de mens welke uit de voorstellingswereld afkomstig is. Het is niet uit te sluiten dat men na de dood in een geestelijke sfeer terecht komt welke men tijdens het aardse leven geschapen heeft.Zolderworm schreef: 21 jun 2020, 14:11Toch heb je daar niet helemaal gelijk in, volgens mij. Uittreders als Van der Zee hebben duidelijk een rooms-katholieke hemel beschreven, al was hij zelf niet rooms. Dat komt omdat mensen in eerste instantie, individueel of als groep, in de astrale wereld een hemel scheppen naar hoe zij verwachten dat deze zal zijn, mede op basis van hun geloof. Pas later gaan ze doorzien dat het hun eigen scheppingen zijn, en betreden ze een meer uniforme bestaanssfeer. Teminste, zo zie ik het.hopper schreef: 21 jun 2020, 12:03En juist daarom komen ze niet in de hemel. Een hemel waar protestanten, katholieken, JG, moslims, hindoes, atheïsten en anderen gescheiden zijn kan niet bestaan. De God van de christenen is dezelfde als die van de moslims.twijfelaar schreef: 18 jun 2020, 14:23 Wanneer alle gelovigen straks in de hemel zijn beland kunnen ze daar gewoon doorgaan met hun claim op de juistheid van hun eigen geloof.........
Dan komen idd de katholieken in een katholieke hemel (sfeer) en protestanten in een protestantse hemel. Maar dan moet het wel een gezamenlijke schepping zijn. Dat is nog wel een dingetje. De katholieke sfeer waarin ik ben opgegroeid was erg calvinistisch. Dat is juist erg niet-katholiek.
Zelf zie ik meer in de filosofie welke Plotinus hanteert: de mens kan zichzelf terug schenken aan de Ene en zo weer op gaan in de Ene.
Dan zijn er geen verwachtingen meer over een hiernamaals omdat er geen 'zelf' uit de voorstellingswereld meer is.
Het meest rampzalige lijkt mij dat ik voor eeuwig opgesloten zit in een zelfgeschapen voorstellingswereld. Zeker als je een christen bent die in de wereld van goed en kwaad leeft. Dat is voor mij de hel! Zo bezien bestaat de hel wel degelijk....
-
De gedachte van "' versmelting "' spreekt mij wel aan. Maar aanspreken en realiteit zijn 2 paar schoenen. Bij versmelting blijft er niets over, zelfs de druppel in de oceaan is niet meer van toepassing.
-
- Man/Vrouw: V
Het klinkt mooi.....maarrrrrr....
Ik voel me helemaal niet 1 met iedereen
-
Realiteit is realiseren in het moment. Je kan de voorstellingswereld alleen verlaten middels het loslaten van iedere voorstelling.peda schreef: 21 jun 2020, 17:10 De gedachte van "' versmelting "' spreekt mij wel aan. Maar aanspreken en realiteit zijn 2 paar schoenen. Bij versmelting blijft er niets over, zelfs de druppel in de oceaan is niet meer van toepassing.
In de actualiteit kan er het zien zijn dat je niet de druppel bent in de oceaan, maar de oceaan in de druppel (Rumi).
Dat klinkt hetzelfde, doch dat is het niet.
-
Niemand weet hoe de Hemel er uit ziet,en uittreders wat ze gezien hebben kunnen dat meestal niet onder woorden brengen,het gaat de schoonheid en luister te boven.Zolderworm schreef: 21 jun 2020, 14:11Toch heb je daar niet helemaal gelijk in, volgens mij. Uittreders als Van der Zee hebben duidelijk een rooms-katholieke hemel beschreven, al was hij zelf niet rooms. Dat komt omdat mensen in eerste instantie, individueel of als groep, in de astrale wereld een hemel scheppen naar hoe zij verwachten dat deze zal zijn, mede op basis van hun geloof. Pas later gaan ze doorzien dat het hun eigen scheppingen zijn, en betreden ze een meer uniforme bestaanssfeer. Teminste, zo zie ik het.hopper schreef: 21 jun 2020, 12:03En juist daarom komen ze niet in de hemel. Een hemel waar protestanten, katholieken, JG, moslims, hindoes, atheïsten en anderen gescheiden zijn kan niet bestaan. De God van de christenen is dezelfde als die van de moslims.twijfelaar schreef: 18 jun 2020, 14:23 Wanneer alle gelovigen straks in de hemel zijn beland kunnen ze daar gewoon doorgaan met hun claim op de juistheid van hun eigen geloof.........
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Gewoon nog weer een rondje Samsara zou de Boeddha zeggen.callista schreef: 21 jun 2020, 17:13 Het klinkt mooi.....maarrrrrr....
-
De slimmerik spreekt voor iedereen, de wijze spreekt alleen voor zichzelf.Snelheid schreef: 21 jun 2020, 17:19
Niemand weet hoe de Hemel er uit ziet,en uittreders wat ze gezien hebben kunnen dat meestal niet onder woorden brengen,het gaat de schoonheid en luister te boven.
-
-
Ik ben zwaar teleurgesteld. De vrouwen uit mijn dromen hebben nooit parfum op....callista schreef: 21 jun 2020, 17:22Ja...Samsara was ook het parfum wat ik jaren heb gedragen...
Dus wie weet komt het nog goed...
-
Slaat nergens op,en waarom reageer overal op,je gelijk halen of zohopper schreef: 21 jun 2020, 17:21De slimmerik spreekt voor iedereen, de wijze spreekt alleen voor zichzelf.Snelheid schreef: 21 jun 2020, 17:19
Niemand weet hoe de Hemel er uit ziet,en uittreders wat ze gezien hebben kunnen dat meestal niet onder woorden brengen,het gaat de schoonheid en luister te boven.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Wat een tegenvaller....zijn ze blond of donker?
Maar misschien was je zo overwhelmed dat het je niet opgevallen is.
-
De "slimmerik" moet "dwaze" zijn.Snelheid schreef: 21 jun 2020, 17:31Slaat nergens op,en waarom reageer overal op,je gelijk halen of zohopper schreef: 21 jun 2020, 17:21De slimmerik spreekt voor iedereen, de wijze spreekt alleen voor zichzelf.Snelheid schreef: 21 jun 2020, 17:19
Laatst gewijzigd door callista op 21 jun 2020, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Snelheid schreef: 21 jun 2020, 17:31Slaat nergens op,en waarom reageer overal op,je gelijk halen of zohopper schreef: 21 jun 2020, 17:21De slimmerik spreekt voor iedereen, de wijze spreekt alleen voor zichzelf.Snelheid schreef: 21 jun 2020, 17:19
Het 'zelf' heeft altijd gelijk. We hebben dus allemaal gelijk!
Maar wat ik bedoelde, Snelheid....is spreek voor je zelf! Met je "niemand weet hoe de hemel er uit ziet'.
-
Nope, de dwaas is dwaas in de liefde en dáárom tevens een wijze.
-
Ik heb echt de pest aan vrouwen die mij door hebben!callista schreef: 21 jun 2020, 17:33
Wat een tegenvaller....zijn ze blond of donker?
Maar misschien was je zo overwhelmed dat het je niet opgevallen is.
Zo!
-
-
Ik heb een paar jaar uittredingen gehad, maar kan het uitstekend onder woorden brengen. Zo ook Gijsbert van der Zee, Robert Monroe en Sten Oomen, om maar een paar namen te noemen.Snelheid schreef: 21 jun 2020, 17:19Niemand weet hoe de Hemel er uit ziet,en uittreders wat ze gezien hebben kunnen dat meestal niet onder woorden brengen,het gaat de schoonheid en luister te boven.Zolderworm schreef: 21 jun 2020, 14:11Toch heb je daar niet helemaal gelijk in, volgens mij. Uittreders als Van der Zee hebben duidelijk een rooms-katholieke hemel beschreven, al was hij zelf niet rooms. Dat komt omdat mensen in eerste instantie, individueel of als groep, in de astrale wereld een hemel scheppen naar hoe zij verwachten dat deze zal zijn, mede op basis van hun geloof. Pas later gaan ze doorzien dat het hun eigen scheppingen zijn, en betreden ze een meer uniforme bestaanssfeer. Teminste, zo zie ik het.hopper schreef: 21 jun 2020, 12:03En juist daarom komen ze niet in de hemel. Een hemel waar protestanten, katholieken, JG, moslims, hindoes, atheïsten en anderen gescheiden zijn kan niet bestaan. De God van de christenen is dezelfde als die van de moslims.twijfelaar schreef: 18 jun 2020, 14:23 Wanneer alle gelovigen straks in de hemel zijn beland kunnen ze daar gewoon doorgaan met hun claim op de juistheid van hun eigen geloof.........
-
Ja, Sten Oomen had zelfs de beste seks en erotische ervaringen met astrale wezens..
-
Is juist maar niet dat ze iets zagen wat aan een denominatie gebonden is want dat kan niet ,voor de rest is het duidelijk.Zolderworm schreef: 21 jun 2020, 20:17Ik heb een paar jaar uittredingen gehad, maar kan het uitstekend onder woorden brengen. Zo ook Gijsbert van der Zee, Robert Monroe en Sten Oomen, om maar een paar namen te noemen.Snelheid schreef: 21 jun 2020, 17:19Niemand weet hoe de Hemel er uit ziet,en uittreders wat ze gezien hebben kunnen dat meestal niet onder woorden brengen,het gaat de schoonheid en luister te boven.Zolderworm schreef: 21 jun 2020, 14:11Toch heb je daar niet helemaal gelijk in, volgens mij. Uittreders als Van der Zee hebben duidelijk een rooms-katholieke hemel beschreven, al was hij zelf niet rooms. Dat komt omdat mensen in eerste instantie, individueel of als groep, in de astrale wereld een hemel scheppen naar hoe zij verwachten dat deze zal zijn, mede op basis van hun geloof. Pas later gaan ze doorzien dat het hun eigen scheppingen zijn, en betreden ze een meer uniforme bestaanssfeer. Teminste, zo zie ik het.hopper schreef: 21 jun 2020, 12:03En juist daarom komen ze niet in de hemel. Een hemel waar protestanten, katholieken, JG, moslims, hindoes, atheïsten en anderen gescheiden zijn kan niet bestaan. De God van de christenen is dezelfde als die van de moslims.twijfelaar schreef: 18 jun 2020, 14:23 Wanneer alle gelovigen straks in de hemel zijn beland kunnen ze daar gewoon doorgaan met hun claim op de juistheid van hun eigen geloof.........
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Ik vraag mij af of de uittreders tijdens hun verblijf in het hiernamaals van aldaar meer informatie verkregen als waarover de uittreders op aarde reeds beschikten. De beschrijvingen komen op mij over als een getrouwe copie van de aardse kennis van betrokkenen. Geen baanbrekende nieuwe hier op aarde nog onbekende kennis derhalve. Maar zelf heb ik geen uittredingservaringen, dus ik kan mij vergissen en worden er wel degelijk "' openbaringen "' binnen gehaald.
-
Geen openbaringen, maar kennis over de astrale wereld, chakra's, astrale entiteiten enzovoort. Maar je moet het doen met wat je ervaart. Je krijgt er geen uitleg bij.peda schreef: 22 jun 2020, 10:40 Ik vraag mij af of de uittreders tijdens hun verblijf in het hiernamaals van aldaar meer informatie verkregen als waarover de uittreders op aarde reeds beschikten. De beschrijvingen komen op mij over als een getrouwe copie van de aardse kennis van betrokkenen. Geen baanbrekende nieuwe hier op aarde nog onbekende kennis derhalve. Maar zelf heb ik geen uittredingservaringen, dus ik kan mij vergissen en worden er wel degelijk "' openbaringen "' binnen gehaald.
-
Ja, zo ver ben ik nooit gekomen. Hahahaha. Ze woont nu in Amerika. Ik had zo'n boek nooit geschreven, maar het lekker voor mezelf gehouden.callista schreef: 21 jun 2020, 20:21 Ja, Sten Oomen had zelfs de beste seks en erotische ervaringen met astrale wezens..
-
Het is wel duidelijk dat je niet geïnformeerd bent en er maar een slag naar slaat.Snelheid schreef: 21 jun 2020, 21:31Is juist maar niet dat ze iets zagen wat aan een denominatie gebonden is want dat kan niet ,voor de rest is het duidelijk.Zolderworm schreef: 21 jun 2020, 20:17Ik heb een paar jaar uittredingen gehad, maar kan het uitstekend onder woorden brengen. Zo ook Gijsbert van der Zee, Robert Monroe en Sten Oomen, om maar een paar namen te noemen.Snelheid schreef: 21 jun 2020, 17:19Niemand weet hoe de Hemel er uit ziet,en uittreders wat ze gezien hebben kunnen dat meestal niet onder woorden brengen,het gaat de schoonheid en luister te boven.Zolderworm schreef: 21 jun 2020, 14:11Toch heb je daar niet helemaal gelijk in, volgens mij. Uittreders als Van der Zee hebben duidelijk een rooms-katholieke hemel beschreven, al was hij zelf niet rooms. Dat komt omdat mensen in eerste instantie, individueel of als groep, in de astrale wereld een hemel scheppen naar hoe zij verwachten dat deze zal zijn, mede op basis van hun geloof. Pas later gaan ze doorzien dat het hun eigen scheppingen zijn, en betreden ze een meer uniforme bestaanssfeer. Teminste, zo zie ik het.hopper schreef: 21 jun 2020, 12:03
En juist daarom komen ze niet in de hemel. Een hemel waar protestanten, katholieken, JG, moslims, hindoes, atheïsten en anderen gescheiden zijn kan niet bestaan. De God van de christenen is dezelfde als die van de moslims.