Nee, het spijt me, maar een uittreding is iets anders. De eerste keer ging ik door een deur. Ik wist dat ik er doorheen kon. Maar het was toch wat vreemd. Maar het ging.Mcmadtasty schreef: ↑12 jul 2020, 14:15Is dat geen andere dimensie dan?Zolderworm schreef: ↑11 jul 2020, 23:02Trancereizen volgens het shamanisme zijn iets anders dan uittredingen. Dat heb ik ook ooit gedaan. Bij een uittreding ga je uit je stoffelijk lichaam, dat je vanaf een afstandje kunt zien liggen, en zwerf je als een soort geest door je huis, waarbij je door deuren en muren heen kunt. Enzovoort enzovoort. Het is allemaal net zo echt als wanneer je wakker bent.Mcmadtasty schreef: ↑11 jul 2020, 13:28 wat Zolderworm beschrijft herken ik ook bij mezelf, ik noem het zelf trance-reizen, een benaming vanuit het Sjamanisme, die trance-reizen omschrijft als reizen naar andere dimensies. Een beschrijving die het meest overeenkomt met mijn ervaring
De meditatie leidt tot een andere manier van zijn, wat je meeneemt op een reis, vergelijkbaar met een droom, dat geen droom is.
probeer eens door een muur te lopen terwijl je in je lichaam zit? Het is niet waar te nemen dat je ook maar door die muur heen kunt, behalve door hem af te breken. De fysieke wetten gelden niet meer. Het is dus niet deze dimensie.
Het uittreden is m.i. slechts het begin van die reis.
We leven in een tijd dat iedereen Sjamaan kan worden en waar trance-reizen datgene is waarin iedereen zich Sjamaan kan noemen na het volgen van een cursus sjamanisme.
Wat de meeste van deze mensen beschrijven van hun trance reis komt inderdaad niet overeen met wat jij beschrijft als uittreding. totdat je iemand tegenkomt die zichzelf sjamaan noemt, zichzelf van andere sjamanen onderscheidt waarbij je zoiets hebt van "oh, dus dat is Sjamanisme". En wanneer deze dan zijn trance-reis uitlegt en je ziet dat hij dezelfde reis heeft gemaakt, weet je wat met trancereis wordt bedoeld.
Met sjamanisme is het als op een zangschool waarvan je denkt dat iedereen goed kan zingen en talent heeft, totdat je in aanraking komt met talent.
Met het begrip trance-reizen is het net als met de bijbel. Het is in veelzijdigheid te begrijpen.
Ik had wel eens dat ik door een muur heenging en dat de elektriciteisleidingen wat weerstand boden.
Bij sjamanistidche reizen kom je niet in eerste instantie gewoon in je eigen huis terecht, waarbij je onder meer je eigen lichaam vanaf een afstand ziet liggen. Of erboven zweeft en erop neerkijkt. Je ziet dan jezelf zoals een ander je ziet.