doemdenker schreef:Soera 53:19-20 worden de drie dochters van Allah genoemd: Allat, Al Manaat en Al Uzza. Van de laatste staat een beeld in de Leeuwentempel in Petra. Ook Baal Tzafon had drie dochters (Gordon in Finegan, 1965, p. 483, noot 92). Waarmee we de slag naar zowel de christelijke als de islamitische drieëenheid maken.
Soera 53:19-20 maakt deel uit van de satansverzen.
http://64.71.77.248/answering_islam/dut ... erzen.html
Het zijn geen drie dochters van Allah, maar drie afgoden.
Volgens de koran heeft Allah geen kinderen.
KAN IEMAND EEN ZOON KRIJGEN ZONDER PARTNER?
“Hoe kan Hij (Allah) een zoon hebben, wanneer Hij geen gemalin heeft?” (soera 6:101), maar Maria kan wel een zoon hebben zonder partner, want dat is gemakkelijk voor Allah (soera 19:21).
KAN ALLAH EEN ZOON HEBBEN?
Soera 39:4 bevestigt het, soera 6:101 ontkent het. “Had Allah een zoon begeerd dan zou Hij uit wat Hij geschapen heeft kunnen nemen, wie Hij wilde” (soera 39:4). “Hoe kan Hij (Allah) een zoon hebben, wanneer Hij geen gemalin heeft?” (soera 6:101).
HEEFT ALLAH EEN ZOON?
De koran verkondigt herhaaldelijk dat Allah geen zoon heeft. "Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben" (o.a. soera 4:171).
Maar tegelijkertijd verhaalt de koran het volgende in soera 3:42-47 waarin Maria zegt: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?" Hij zeide: "Zo schept Allah, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt”. Hetzelfde in soera 19:20-21: Maria: "hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?" Hij zei: "Het is zo …".
De koran erkent dat Maria niet bevrucht is door een man. Onvermijdelijk duikt dan de vraag op: wie is dan de vader van Jezus? Toch niemand anders dan God zelf?
Maar volgens de koran is dat een leugen, Hij heeft geen zoon (soera 23:90-91, 37:151-152, 9:30). Als dat een leugen is, waarom was er dan geen natuurlijke bevruchting bij Maria?
doemdenker schreef:De islam preekt net als het officiële christendom de valse leer van een hiernamaals in plaats van een opstanding.
Wat denk je van een opstanding in het hiernamaals?
HJW schreef:Er zijn twee godsdiensten waarin de klassieke leer de eeuwige hel wordt verkondigd : christendom en islam.
Eeuwige hel is niet hetzelfde als eeuwig verkeren in de hel. Waarom zou Jezus zelf afgedaald zijn in de hel (nedergedaald ter helle, 1 Petr.3:19-20 en 1 Petr.4:6), als er toch niets meer aan te veranderen zou zijn? Voor mensen die Jezus niet kennen of zich geestelijk niet hebben kunnen ontwikkelen, zegt Jezus: “in het huis van mijn Vader zijn vele woningen” (Joh.14:2). Ook in het hiernamaals is nog veel mogelijk voor een verdere geestelijke groei. “Ook in het hiernamaals wordt aan de zielen het evangelie door de engelen verkondigd” (1 Petr.4:6). Al vaker gezegd: hel en hemel zijn innerlijke gesteldheden in de mens. Ontwikkelingsstadia van de ziel. Ieder mens draagt overeenkomstig zijn persoonlijkheid zowel de hemel als de hel in zich. Dat betekent dat een omslag in je levenswijze mogelijk is. Je behoort net zo lang tot de hel als je innerlijk een hel is. Maak van je hel een hemel. “Het Koninkrijk Gods is in u” (Luc.17:21).
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.