Special angel schreef: 04 nov 2013, 02:52
ben je voor of tegen abortus
en waarom ?
uitzonderingen?
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een dodelijk middel voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, de dood tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een miskraam op te wekken. (Eed van Hippocrates (tegenwoordig is deze clausule in landen waar abortus is toegestaan, verwijderd uit de eed)).
Abortus is niet het recht van een vrouw om over haar lichaam te beschikken, maar het "recht" van een vrouw om over een ander lichaam te beschikken, want vanaf het moment van conceptie is de foetus niet haar eigen lichaam, maar het andermans lichaam dat in haar groeit. Het bevat genetisch niet alleen deeltjes van de moeder, maar ook van de vader.
Zelfs in het Oude Testament zijn er duidelijke uitspraken dat de zwangerschapsafbreking de moord op een persoon is. Allereerst in het zesde gebod van de decaloog: "Gij zult niet doden."
Profeet Jeremia, 1: 5 zegt: "Voordat Ik u in de moederschoot vormde, heb Ik u gekend; voordat u uit de baarmoeder naar buiten kwam, heb Ik u geheiligd." - wat aangeeft dat de ongeboren baby al een onsterfelijke ziel heeft in de baarmoeder van zijn moeder.
Zowel de groei zelf als de ontwikkeling van het embryo vindt plaats met de medewerking van de Heer, zoals beschreven in Psalm 140, vers 13: "Want Ú hebt mijn nieren geschapen, mij in de schoot van mijn moeder geweven."
Profeet Jesaja, 44: 2: "Zo zegt de HEERE, uw Maker en uw Formeerder van de moederschoot af, Die u helpt."
De oorspronkelijke Christelijke Kerk ziet abortus als een mensenmoord. Kerkwetten (canons) hebben de mens altijd al vanaf de moederschoot beschermd. Sint Basilius de Grote (330-379) schrijft: "Degenen die opzettelijk een foetus vernietigen die in de baarmoeder is verwekt, moeten worden veroordeeld als voor moord." (2de regel van hem).
https://t1.daumcdn.net/cfile/tistory/1979983C4EE8431F10 https://azbyka.ru/test/wp-content/uploa ... oto263.jpg
-
Stukje geschoedenis,
Voor de eerste keer in de geschiedenis van de christelijke wereld werd abortus in het revolutionaire Frankrijk (1792) gelegaliseerd op basis van ontkenning van de traditionele christelijke Europese waarden, die het menselijk leven beschouwen als een geschenk van God en een menselijke persoon als een beeld van God.
Om soortgelijke redenen werd abortus in 1920 in het bolsjewistische Rusland gelegaliseerd. Dit was des te meer 'actueel' omdat de waarde van het menselijk leven in een land dat overspoeld werd door terreur drastisch was gedaald, en in het algemeen was de politieke koers van de jonge Sovjetregering in de eerste jaren van haar bestaan gericht op de afname van de bevolking.
Later, in de tweede helft van de 20e eeuw, werd abortus-moord gelegaliseerd ook in de westerse wereld, in het bijzonder in de Verenigde Staten op basis van de beslissing van het Hooggerechtshof in 1973.
-
Wanneer begint, vanuit het oogpunt van de moderne wetenschap, het menselijk leven?
Een onbetwistbaar vaststaand wetenschappelijk feit: het menselijk leven begint precies op het moment dat twee geslachtscellen elkaar ontmoeten en verenigen: mannelijke en vrouwelijke, en als resultaat van deze combinatie wordt er één cel gevormd met een uniek genetisch materiaal.
Deze microscopisch kleine cel bevat het geslacht van de persoon, zijn bloedgroep, zelfs de kleur van zijn ogen en haar - dit alles is er al en zal zich pas in de toekomst ontwikkelen en ontplooien. Het enige dat nodig is voor de vorming van een volwassene uit deze kleine cel is voedsel, zuurstof en tijd.
-
Een kind in de baarmoeder is een ontwikkelende levende mens. Als we de verschillende stadia van intra-uteriene ontwikkeling bestuderen, zijn we ervan overtuigd dat het ongeboren kind niet anders is dan wij. Zijn eerste hartslag wordt geregistreerd op de 18e dag vanaf de conceptie (ongeveer de vierde dag van de vertraging in de maandelijkse cyclus). Op de 21ste dag komt zijn eigen bloedsomloop in beeld: het bloed van het kind vermengt zich niet met het bloed van de moeder en kan van daarvan verschillen qua bloedgroep. Na 4 weken worden de wervelkolom, armen, benen, ogen en oren gevormd, na 6 weken kun je een encefalogram van de hersenen maken. Na 8 weken kan hij zijn duim zuigen, op het aaien van de buik reageren, hoewel de moeder zijn bewegingen pas na 18-20 weken voelt. Op 10de week zou de baby op de pink van zijn vader kunnen staan, maar je kunt al afdrukken van zijn vingers nemen. Hij slikt vruchtwater in als het zoet is en stopt met slikken als het bitter is.
Na 10-11 weken zijn alle orgaansystemen van het menselijk lichaam bij een kind volledig gevormd.
https://rosadonna.ru/wp-content/uploads ... osti_4.jpg
- Het menselijk lichaam ontwikkelt zich vanaf het moment van conceptie tot de leeftijd van 18 jaar, daarna vanaf de leeftijd van 25 jaar begint het verouderingsproces. Een volwaardige persoon die het recht op leven heeft, is dus een persoon gedurende zijn hele bestaan, vanaf het moment van conceptie.
De wetten van veel landen staan het doden van een intra-uterien kind toe. Waarom? Omdat het, hoewel het gevormd is, nog geen tijd heeft gehad om zich volledig te ontwikkelen? Maar het zal zich blijven ontwikkelen, zelfs na zijn geboorte, van niet meer of minder dan 14-18 jaar. Als het toegestaan is om te doden vanwege onvoldoende ontwikkeling - zullen we dan samen met de ongeboren kinderen ook alle kinderen doden die het einde van de adolescentie niet bereikt hebben? Is het niet een wreedheid?
- Voelt een intra-uteriene baby ondragelijke pijn tijdens een abortus? Ja, hij voelt vreselijke pijn, dit is wetenschappelijk bewezen.
Een ongeboren kind voelt pijn op dezelfde manier als een pasgeboren baby. Dit is nu ook algemeen erkend en wetenschappelijk vastgesteld. Reeds een 7 weken oude baby trekt of draait zijn hoofd weg van de bron van pijn, net als in alle andere levensfasen. Na 11 weken worden niet alleen het gezicht, maar alle delen van de armen en benen van de baby gevoelig voor aanraking. Tegen 13 weken treden pijnreacties op op alle niveaus van het zenuwstelsel.
- Als tijdens een late abortus het kind uitgehaald wordt en het blijkt volledig in staat te zijn buiten het lichaam van de moeder te leven, de aborteurs doden hem toch op een mechanische wijze.
In het documentaire boek van J. en B. Wilke, “Waarom kunnen we ze niet allebei liefhebben? Vragen en antwoorden over abortus” wordt beschreven hoe een arts een kind eruit haalde dat ademde, probeerde te huilen, zijn armen en benen bewoog - waarna de dokter het hoofd van het kindje bedekte (blijkbaar drukte met zijn hand op diens gezicht) en hij stikte. Een andere manier om een baby te doden, is hem in een emmer water te laten verdrinken. Meestal wordt het kind in de kou (tussen raamkozijnen of in de koelkast) geplaatst totdat hij sterft. Dit wordt overal toegepast.
- Als de moeder en de aborteur besluiten dat de foetus moet sterven, is het een kwaadaardige samenzwering om te doden. Veel vrouwen die deze moord plegen, "weten niet wat ze doen". Ze geloven dat zolang het kind niet geboren is, het nog steeds geen volwaardige mens, maar slechts een deel van hun lichaam is, en dat iedereen kan over haar lichaam beschikken zoals hij/zij wil. Zulke mensen gaan gemakkelijk voor een abortus, alsof ze een tand gaan verwijderen.
Maar dit is een tragische waanvoorstelling, die vroeg of laat zeker zal verdwijnen, en dan wordt hun hele toekomstige leven een drama. Deze vrouwen moeten worden verteld: Nee, abortus is niet uw eigen zaak. Het zou je persoonlijke zaak zijn geweest als het alleen je persoonlijkheid betrof. Maar het gaat om de persoon van je kind.
Voor meer info lees het boek “Why Can't We Love Them Both : Questions and Answers About Abortion.”
Waarschuwing: een link naar verschrikkelijke ideo van abortus / kindermoord. Kijk er niet naar als er niet tegen kunt.
https://www.youtube.com/watch?v=eFtiuZO ... tryBaranov