Gaitema schreef: 22 jul 2013, 17:04 Vandaag wat meegemaakt jongens. Ik heb extreem charismatische Braziliaanse buren. Afgelopen nacht wisten ze 3 huizenblokken uit hun slaap te houden door een gebedssamenkomst te houden. Er werd gebeukt op de grond en geschreeuwd bij het leven en dat meer dan een uur lang. Het leek letterlijk (en dat zei ik een Braziliaanse man die ik er over aansprak) dat ze het fundament onder hun huis aan het weg slaan waren.
Wat een indianenbende leek dat! Ik wees hem erop dat in de bijbel staat dat je met iedereen in vrede moet leven, maar dat we nu heel veel onrust in de buurt hebben. Hun vier buuradressen links van hen en een hoekhuis van een blok tegen over hen schrijven nu allemaal een brief naar de woningstichting met een klacht (5 adressen in totaal). De man zei dat ze nogal vol waren van Jezus en zoals met pinksteren van de christenen gezegd werd bij de uitstorting van de Heilige Geest dat ze dronken waren, zo lijkt dat ook als de Heilige Geest onder hen manifesteert.
Maar toch kwam bij hem wel het bewustzijn dat er wel ergens een grens zit in de uitingen. De hele buurt moest nou ook weer niet hele nachten wakker te liggen.
Even vragen naar de bekende weg, maar wat dunkt jullie hiervan?
Groeten,
Gait
Wat ik er van dunkt is dat ik blij ben dat ik ongelovige buren heb. Althans, geen spóór van religieuze overtuiging is er bij hen te bekennen.
Dat komt mijn nachtrust ten goede! (Op wat dronken jongeren in het weekend na.)