Ik heb nog nooit gehoord van iemand die heftige koorts had, die zichzelf in bed zag liggen. Je verzint maar wat.Atheist2 schreef: ↑15 okt 2020, 22:00Als je heftige koorts hebt kan je ook jezelf in bed zien liggen. Dat zegt dus vrij weinig. Bij bepaalde drugs kun je ook helder denken, zegt dus ook niks. En dat jij het een serieus neemt en het andere hallucinerend is voor jou. Ik vind het subjectief.Zolderworm schreef: ↑15 okt 2020, 21:11 Door hallucinerende drugs treed je niet uit in je eigen huis en zie je niet je eigen lichaam liggen. Door hallucinerende drugs krijg je hallucinaties. Dat is totaal iets anders dan rustig in je huis en daarbuiten rondzwerven, met heldere gedachten, en je lichaam vanaf een afstandje op het bed zien liggen.
Bij bepaalde drugs heb je hallucinaties, maar je treedt niet uit je lichaam, zwerft niet door je huis rond en daarbuiten en ziet jezelf niet op bed liggen. Onderbouw je mening eens in plaats van zomaar wat te roepen.
Nee, jij beweert dat de ervaringen die hij beschrijft onzin zijn en dat hij liegt. Dat is onbeleefd.Het gaat mij om hoe hij zich hier en op FT presenteerde. Dat is de enige manier om over iemand te oordelen als je iemand niet kent. En Hopper doet mij niet verlicht of buiten goed en kwaad staande aan. Hij zegt wel veel, maar mensen kunnen over dingen praten. Ze moeten het uitstralen.Jij beweert dat Hopper onzin zit te kletsen en dat hij geen bijzondere ervaringen heeft. Dat is best wel onbeleefd om iemand zo in de hoek te zetten.
Als jij zegt dat je vorig jaar op vakantie bent geweest, dan heb ik het ook van horen zeggen. Waarom zou ik dat serieus nemen? Waarom zou ik überhaupt iets serieus nemen van jou? Ik heb het allemaal alleen maar van horen zeggen.Nogmaals, dit is van horen zeggen voor mij. En ik geloof niet in "van horen zeggen". Waarom zou ik jouw "van horen zeggen" wel serieus nemen en dat van anderen niet?Dat mijn moeder dit niet deed, weet ik gewoon. Dat is geen mening. Dat jouw vrouw (of man) nooit op het dak klimt, dat weet je gewoon. Het is geen mening.
Bovendien heb ik direct na de ervaring de hele ervaring in mijn dagboek beschreven. Ik wist toen precies hoe het zat met die kleren.
We hebben het over zijn ervaringen van Leegte. Je zegt dat hij daarover liegt.Dat hoeft ook niet. Als Hopper iemand veroordeeld voor narcisme dan is die persoon narcistisch. Toen ik hem narcistisch vond en het uitschreef schreef hij "narcist ziet narcist". Oftewel, wat je zegt ben jezelf... En dat bedoelde ik met je kan met hem geen woorden wisselen.Ja, tegenover Hopper ben je dus niet beleefd.
Jij en Messenger hebben hem hier ook weleens op aangesproken in andere topics. Maar nu hij het deels met je eens bent neem je het voor hem op? Beetje vreemd.
Dus het is niet serieus dat je beweert dat Leegte niet bestaat.Nooit gehoord van ironie? Echt, je neemt alles veel te serieus.Dus ben je een dogmaticus. Ik zou zeggen: gewoon gesprek niet mogelijk. Dat ben ik wel met Hopper eens.
Ja, dat is precies wat ik de hele tijd zeg. Maar de boodschap kwam blijkbaar niet over. Niet goed gelezen zeker?Kerel, jij snapt er geen hout van. Als mensen tijdens hun slaap verlamt zijn in de spieren dan is het normaal. Maar als ze wakker worden terwijl hun lichaam nog verlamt is is dat een probleem en dat probleem noemt men slaapverlamming. Dat de spieren verlamt zijn tijdens de slaap weet een kind. Anders zou iedereen gaan slaapwandelen.Nee, jij weet niet wat het wetenschappelijk begrip slaapverlamming inhoudt.
Ik citeerde: "Slaapverlamming wordt in de medische wereld ook wel slaapparalyse genoemd en het is een parasomnie. Iedereen heeft er 's nachts last van, het is namelijk een normale lichaamsfunctie omdat je hersenenen motorische activiteit voorkomen. Zo kom je niet je bed uit en bezeer je jezelf niet als je in de REM-slaap komt. Het wordt alleen een probleem als je je ervan bewust bent dat je je niet kunt bewegen.
(http://www.slaapklachten.nl/slaapverlamming)"
Jazeker, een website van Beter Bed is wetenschap.Lachwekkend zeg, de websites zijn juist wetenschap.Stop nou maar met je websites en verdiep je eens in de wetenschap.
Ik wacht nog steeds op jouw verklaring hoe de hersenen deze ervaring voortbrengen. Je weet het zelf niet eens.Ik neem het alleen niet zo serieus en zie het als iets in de hersenen. Verdiep je eens in de wetenschap rond de hersenen. In plaats van niet bewezen hypotheses te opperen als "astrale werelden, astrale lichamen, astrale wezens".Een uittreding uit je lichaam, waarbij je rondzwierf in je huis en je eigen lichaam vanaf een afstandje hebt zien liggen, heb je nooit gehad. Dat is wel duidelijk.
BDE'ers hebben geen uittreding, die ze kunnen herhalen. Zij hebben een Bijna Dood Ervaring gehad. Lees je eens in.Ik weet van wetenschappers die BDE'ers uitnodigen om in een wetenschappelijke omgeving hun uittredingen te bewijzen. Niemand heeft daar nog op gereageerd.Uiteraard is dat mogelijk. Er is daar nog geen onderzoek naar verricht.
"Misschien, meneer de BDE'er kunt u weer even bijna dood gaan, zodat u uw uitreding kunt bewijzen."
Alleen als je je ervan bewust bent, is er sprake van een stoornis.Wat is er nou zo moeilijk aan om in de links die ik aangaf het woord "stoornis" te lezen? Staat er toch overduidelijk.Heb je bovenstaand bericht wel gelezen? Er staat toch duidelijk: Iedereen heeft er 's nachts last van, het is namelijk een normale lichaamsfunctie omdat je hersenen een motorische activiteit voorkomen. Dus, als jij het niet zou hebben, zou je elke nacht in je slaap van de trap af donderen. Ik snap echt niet wat daar zo moeilijk aan is.
Ook het feit dat je lichaam in een verlammingsstaat gaat, ook al ben je je daar niet van bewust, noemt men slaapparalyse.Kerel, hoe oud denk je dat ik ben? Zes? Niemand heeft er last van. Je hebt er alleen last van als je hersenen wakker worden terwijl je lichaam dat nog niet is. DAT noemt men slaapverlamming. En dat zorgt voor allerlei enge gevoelens en dingen waar je over droomde die in jouw "werkelijk" komen.
"Slaapverlamming wordt in de medische wereld ook wel slaapparalyse genoemd en het is een parasomnie. Iedereen heeft er 's nachts last van, het is namelijk een normale lichaamsfunctie omdat je hersenenen motorische activiteit voorkomen." (http://www.slaapklachten.nl/slaapverlamming)
Ja, de eerste tachtig internetsites gaan over het probleem.Alle links die ik gaf geven aan dat slaapverlamming een probleem is.
Je haalt BDE en uittredingen door elkaar, wat duidelijk maakt dat je je er niet in verdiept hebt. Hoe kun je er dan een oordeel over vellen?https://narcolepsie.nl/wat-is-narcoleps ... sgQAvD_BwE
https://www.gezondheidsnet.nl/slapen/sl ... s-je-slaap
https://www.slaapinfo.nl/soorten-slaaps ... erlamming/
Dat dit allemaal lijkt op wat BDE'ers ervaren als ze uittreden is erg jammer voor je. Je hebt een stoornis gehad in plaats van een gave. Jammer joh.
Bij slaapverlamming ervaar je hallucinaties. Bij een uittreding ervaar je geen hallucinaties, maar treed je uit uit je lichaam. Je ziet gewoon je huis en de naaste omgeving en soms je eigen lichaam op bed liggen. Dat is totaal iets anders dan hallucinaties hebben. Lees eens wat boeken over uittredingen in plaats van meteen maar wat te roepen.