Zolderworm schreef: ↑21 okt 2020, 10:03
Yours schreef: ↑20 okt 2020, 09:10
Petra schreef: ↑20 okt 2020, 02:29
Wat Gij niet wilt dat U geschiedt?
Met het aanhangen en verkondigen van karma/reïncarnatie/kosmische ordelijke wet en rechtvaardigheid.... veroordeel je al deze mensen en praat je vreselijke wantoestanden en misdaden goed.
Het zijn WIJ.. al die medemensen, die de nota bij onschuldige mensen neerleggen/neer laten leggen. Niet zijzelf. Zijzelf werden alleen maar geboren... op een krankzinnige planeet.
Het feit dat de kosmische Wet van Reïncarnatie als onderdrukkend systeem wordt misbruikt, kan mij niet aangerekend worden.
Evenmin dat daar opnieuw, opnieuw en opnieuw binnen dat onderdrukkende systeem mensen geboren worden.
Over WIJ spreken is dan ook onterecht.
Dus zoals jij mij eerder leerde en je vandaag om 04.01 uur zelf in de P.S. schrijft binnen het onderwerp over Karma: graag van de knoppen van anderen afblijven
De voorstelling dat een goed lot het gevolg is van goed handelen in een vorig leven, en een slecht lot het gevolg van slecht handelen in een vorig leven, is tamelijk absurd. Vind ik.
Vaak hebben goede mensen veel pech en een slecht leven en hebben slechte mensen een goed leven. Dus, hier klopt iets niet. Hoe kan dat?
Het is niet alleen absurd. Het is misdadig. Het is de meest ernstige en schadelijke vorm van zinloos geweld (veroordeeld vanwege geboorte + Victim blaming!) die er op deze aardkloot bestaat.
En een absolute schending van de mensenrechten.
Wat ik het meest erg vind is hoe makkelijk erover gesproken wordt. Alsof het iets pacifistisch is i.p.v. het tegenovergestelde.
Alsof het een enkele pechhebber betreft, met ach een beetje pech, terwijl er honderden miljoenen mensen -al eeuwenlang elke dag van hun gehele leven- zo misdadig behandeld worden dat wij (gewone westerse mens) ons amper de verschrikkingen kunnen voorstellen.
En ook de mensen die gestoorde criminelen op hun pad vinden. Vooral vrouwen zijn het slachtoffer. Overal ter wereld. Vooral in Azië tiert de vrouwenhandel welig. Een dik verdienmodel.
Ik had gisteren gelinkt i.v.m. geweld tegen vrouwen. Dat is explosief gestegen tijdens de corona periode.
Mijn maag keert om.. bij de gedachte dat iemand het in zijn/haar hoofd haalt om ze ook nog 's te vertellen dat het hun zelf geschapen oorzaak en gevolg is. Ze hadden het zelf in de hand. Verdiende loon van de Kosmos. Ze moeten leren. De oorzaak in zichzelf zoeken. Nog liever. Nog dienstbaarder.
(JA..dat vertelt die {niet-toegestaan woord} die ze in mekaar mept ook ja!)
En dat is &^%$# nou net waarom ze in die shit terecht kwamen in the first place! Sterke onafhankelijke vrouwen met weerwoord pakken bij de eerste klap of dreiging al hun koffers. Meisjes/Vrouwen uit goeie/welvarende families worden niet zo makkelijk ontvoerd en verkocht, die zijn te slim en te weerbaar. Het is de onderlaag van de maatschappij die het meest kwetsbaar is. Het zijn de analfabeten, laagopgeleiden, volgzaamsten etc. die het het zwaarst te verduren hebben. Dat hebben ze niet aan de kosmos 'te danken of hun slechte vorige levens, maar aan hun MEDEMENSEN!
Dat vreselijke karma/reïncarnatie verhaal helpt ze niet uit de ellende maar duwt ze er nog dieper in; het gooit er nog een pak met bagger bovenop..!
Ik zeg: Niks boete doen voor vorige levens! Een maatschappij met gestoorde gekken is al erg genoeg.
Maar als de niet-gestoorde gekken i.p.v. die engerds aanklagen de slachtoffers hun vorige levens verwijt.. dat is niet absurd dat is misdadig!
Filosofisch gebabbel is enig voor leuk onder mekaar gebabbel; het is een luxe.
Maar al die mensen.. die leven in de werkelijke werkelijkheid hebben geen ene reet aan al dat filosofische relatief geleuter. Dat doe je voor jezelf niet voor hen. En dat vind ik ook allemaal enig en prima, maar ik besef me wel dat ik een potje leuk filosofeer vanuit een luxe positie en dat daar een hele grote wereld van verschil is met AL die mensen die in die verrotte werkelijkheid moeten leven.
Weg met zinloos geweld. Weg met Victim blaming; WEG met reïncarnatie /karma