Petra schreef: 25 okt 2020, 03:00
Jerommel schreef: 24 okt 2020, 14:53
Het punt is dat een groeiend deel van de bevolking de media en de regering niet meer vertrouwt.
Maar de meerderheid (vooralsnog) nog wel.
Dat botst.
Wat ik nou zo raar vind.. al dat geleuter over de elite, de regering die niet te vertrouwen is en de media..
Is het geleuter als je het ziet gebeuren en / of er bewijs voor hebt gezien?
maar als er over Regerende Elite Trump concreet belastend materiaal wordt gepresenteerd (gelieg en gedraai, machtsmisbruik, corruptie, tax ontduiking, vrouwonvriendelijke engerd, etc. )... dan is dat...... een complot.
Het is meestal laster zonder bewijs.
Gewiekst ge-edit-te soundbytes en clips zijn ook geen bewijs.
Wat hier ontbreekt is het tegenwicht van niet-anti-Trump en pro-Trump geluiden, zodat men een meer gebalanceerde kijk op de zaak heeft en dan een mening kan vormen.
Ik maak regelmatig mee dat mensen een uitspraak dom of fout vinden, terwijl mensen niet begrijpen wat ie bedoelt of waar het op slaat of waarom ie het zegt.
Het is eigenlijk vrij simpel.
Trump gaat tegen de establishment in en dus is de establishment media tegen hem.
Van de grote establishment media in USA zijn er niet veel meer niet-anti-Trumpers en pro-Trumpers dan een aantal mensen bij FOX.
Verder zijn de big tech platforms ook anti-Trump.
Ze censureren, bannen, deleten en verbergen er lustig op los.
Claimen echter wel de onschendbaarheid van open platforms.
Is Trump elite?
Hij is rijk, machtig en beroemd en verkeerd(e) zodoende ook in die kringen.
Maar hij is geen lid van de typische genootschappen en hun ideologieën.
Geen insider in die zin.
Waarom ik hem telkens verdedig is omdat ik georganiseerde leugens en laster haat.
Het misleidt mensen gewoon.
Ik ben dus geen Trump zeloot.
Je zal me ook niet horen tegenspreken dat ie plomp, bot en onhandig is in zijn rol als POTUS, en soms domme dingen zegt (of dingen die verkeerd kunnen vallen of opgevat worden).
Obama had natuurlijk een veel betere presentatie, maar daar was ie ook voor opgeleid en voor uitgekozen.
Maar dat was evengoed slechts de publieke buitenkant.
Bill Clinton had zeker ook zijn charmes.
Bush senior had ok een bepaalde uitstraling.
Van Bush jr. heb ik nooit begrepen hoe hij ooit heeft kunnen winnen.
Veel Amerikanen voelden zich bedrogen door Obama, de gladde charismatische prater.
Trump was al bekend om zijn llliefde voor de USA en zijn kritiek op de gang van zaken.
Dus wel of geen presidentiële uitstraling was geen grote factor in het 2016 stemgedrag.
Daarnaast was Hitlery niet alleen een afgevaardigde van de oude garde, haar persoonlijkheid en haar schandalen deden haar ook verliezen.
[modbreak Bonjour] Hitlery mag ook niet. Niet grappig. Ik weet best dat dat niet zomaar een typfoutje is.