Petra schreef: ↑24 okt 2020, 02:50
Zolderworm schreef: ↑23 okt 2020, 11:55
Dit kan ook de reden zijn waarom we als we ergens naartoe gaan tijdens de uittreding de dingen enigszins anders zien dan ze materieel beschouwd zijn.
Voorts heeft men in de uitreding andere belangen en andere interesse dan bijvoorbeeld een bord met cijfers hoog op een kast te lezen. Uittreden beïnvloedt onze wil en het belang dat we in dingen stellen. Vandaar dat experimenten met uittreders maar zelden lukken.
Ovrrigens ben ik al jaren geleden gestopt met uittreden. Vandaar dat ik niet naar je toe kan komen.
Naar wat ik begrijp wilden de uittreders waar zij jarenlang mee bezig was het maar wat graag bewijzen.
Ze is al die jaren behoorlijk in de maling genomen en beschimpt vanwege haar queeste; zij wilde het zelf ook dolgraag bewijzen omdat ze er van overtuigd was. Het hele parapsychologische domein wijdt ze haar leven aan.
Maar goed, ik heb haar website gelinkt en haar filmpje, je hebt het boek al liggen dus ik hoop dat je het leest.
Ben echt benieuwd wat je daarvan vindt!
Jammer dat je niet ff kan overvliegen.
Ik had het wel top gevonden als ik ff naar m'n kroost kon voor een astraal bakkie.
Ben je bewust gestopt of gebeurt het gewoon niet meer?
Ik ben al bijna klaar met het boek. Zij heeft een aantal punten om aan te nemen dat uittredingen zich in het hoofd afspelen. Zij heeft het wel aannemelijk gemaakt, maar natuurlijk niet bewezen. Het is bijna onmogelijk om het echt te bewijzen. Pas over honderd jaar als we alle hersenprocessen tot in de details kunnen duiden, zou dat kunnen lukken.
Dat experimenten niet gelukt zijn, zegt veel, maar niet alles. Er kunnen redenen zijn waarom experimenten niet lukken. Bijvoorbeeld omdat tijdens de uittreding het experiment niet je eerste zorg is. Zoals gezegd, vraag ik me ook af waarom ik altijd in of nabij mijn huis ben gebleven, terwijl er tijdens de uittreding in de wereld zo veel te zien zou zijn geweest. Volkomen onbegrijpelijk. En waarom ik niet meteen naar m'n lichaam heb gekeken, maar pas na een jaar uittredingen hebben, of zo.
Dat je de wereld bij de uittreding niet altijd geheel ziet zoals deze werkelijk is, kan verklaard worden door het feit dat je de wereld, op basis van de wereld, tijdens de uittreding reproduceert. En dat je er dus astrale elementen aan toevoegt. Sten Oomen noemde dit toegevoegde factoren. Het blijkt bijvoorbeeld dat dingen die je je van vroeger herinnert ook iets anders blijken te zijn, als je weer eens gaat kijken. Het kan zijn dat de geest zoiets ook tijdens de uittreding doet. Ik betrad een enkele keer vanuit mijn huis, als ik door een raam ging, een totaal andere wereld. Ik denk dat ik die wereld vanuit mijn geest geschapen heb. Zo kun je ook vanuit je geest dingen veranderen in de stoffelijke wereld die je reproduceert op basis van de stoffelijke wereld zelf.
Ten slotte kan voor het feit dat manipulatie van de hersenen soms uittredingsachtige ervaringen opwekken, ook simpel de verklaring zijn dat deze een daadwerkelijke uittreding oproepen.
Dus, er zijn zeker alternatieve verklaringen.
Overigens vind ik het persoonlijk absurd om te veronderstellen dat je, als je de ervaring hebt dat je uittreedt, je huis ziet zoals het is, zeer gedetailleerd, en vanuit een helder bewustzijn, bijna zoals dagbewustzijn, en dus niet een soort droombewustzijn of hallucinaties, en het gevoel hebt dat je je door een driedimensionale ruimte verplaatst, je stoffelijk lichaam ziet liggen, boven het dak zweeft en de dakpannen zeer nauwkeurig tot in de details ziet, en dat je weet dat onder dat dak je lichaam ligt, en dat je daar weer naar terug moet, en dat je vervolgens met een grote zwaai weer in je lichaam belandt, enzovoort enzovoort, dat dit zich allemaal alleen maar in je hersenen afspeelt. De gedachte dat je daadwerkelijk uittreedt is een veel eenvoudiger en logischer verklaring. Waarom zouden je hersenen dit alles voortbrengen? Wat is het doel ervan? Er is geen doel te bedenken.
Maar ik ben bewust gestopt. Aan mijn uittredingservaringen is na een aantal jaren een eind gekomen. Ik heb ze al vele jaren niet meer gehad. Ik ging op een avond naar een psychometrische meeting, dat wil zeggen dat een helderziende aan de hand van een door jou veel gedragen voorwerp, bijvoorbeeld een horloge, helderziende waarneming doet die betrekking hebben op jouw leven. Als hij zich dan instelt op het horloge, dan komen beelden in hem boven uit jouw verleden, maar ook uit jouw toekomst.
Een andere persoon die op die avond aanwezig was, die ook helderziend was, en die ik niet kende, vroeg of ik na afloop even bij hem langs wou komen.
'Jij hebt uittredingen, hè,' begon hij.
Ik was verbaasd dat hij dat wist en bevestigde dat. Toen zei hij dat bepaalde geesten hem hadden gevraagd mij te wijzen op de gevaren van mijn uittredingen en mij dringend te adviseren ermee te stoppen. Dat heb ik inderdaad maar gedaan simpelweg door een tijdje geen aandacht meer te besteden aan mijn innerlijke wereld en afstand te nemen.