Eindtijd

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
nicodemus zda
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd

Bericht door nicodemus zda »

Hallo,

Het belangrijkste teken van de eindtijd is, als alle religies en denominaties(alsook de politiek-economische belangen) zich gaan verenigen!

Een aardige kijk op die zaken vindt je hier: http://www.dagelijksmanna.net/bijbelstudie32.html

Hartelijke groet
Wilsophie
Man/Vrouw: V

Bericht door Wilsophie »

De Bijbel is voor ons geschreven, maar gaat niet altijd over ons.
Alle OT beelden en geschiedenissen in al haar facetten wijzen naar een hoger niveau zegt de Hebr. brief. En deze brief specificeert het ook en spreekt over een beter verbond, een beter Vaderland en betere Hogepriester enz... Alle beloften zijn in Christus ja en amen. De Bijbel spreekt over toekomstverwachting dus over hoop, de hoop die in de gelovige is. Die hoop zal al ons leed verzachten want des Heilands woorden zijn gewis.
Geweldig vooruitzicht waar ik niet uitzie naar een nieuwe aarde maar na een ontmoeting met de levende Heiland.
Itamar

Bericht door Itamar »

Wilsophie schreef:De Bijbel is voor ons geschreven, maar gaat niet altijd over ons.
Alle OT beelden en geschiedenissen in al haar facetten wijzen naar een hoger niveau zegt de Hebr. brief. En deze brief specificeert het ook en spreekt over een beter verbond, een beter Vaderland en betere Hogepriester enz... Alle beloften zijn in Christus ja en amen. De Bijbel spreekt over toekomstverwachting dus over hoop, de hoop die in de gelovige is. Die hoop zal al ons leed verzachten want des Heilands woorden zijn gewis.
Geweldig vooruitzicht waar ik niet uitzie naar een nieuwe aarde maar na een ontmoeting met de levende Heiland.
Beste Wilsophie,
Wat een heerlijk vooruit zicht "om met zondag één te spreken": Wat is mijn enige troost in leven en in sterven, dat ik eigendom ben van Jezus Christus! Amen.

Een hartelijke groet.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Absoluut, maar... ik hoop dat je mij niet kwalijk neemt dat ik mij in de 2e zondag waan volgens de kalender.
Omdat ik met Paulus zeg dat alle dagen mij gelijk zijn en mijn zekerheid in Jezus Christus in leven en in sterven is niet afhankelijk van een zondag, maar het is een Leven door Zijn Leven in elke dag, maar ook in mijn sterven.
Itamar

Bericht door Itamar »

Wilsophie schreef:Absoluut, maar... ik hoop dat je mij niet kwalijk neemt dat ik mij in de 2e zondag waan volgens de kalender.
Omdat ik met Paulus zeg dat alle dagen mij gelijk zijn en mijn zekerheid in Jezus Christus in leven en in sterven is niet afhankelijk van een zondag, maar het is een Leven door Zijn Leven in elke dag, maar ook in mijn sterven.
Beste Wilsophie,
Zeker.
Maar "De Troost van De Trooster" gaat vooraf en vooruit, om in dit leven en in het sterven te vertrouwen op Jezus Christus!

Een hartelijke groet.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Zeker.
Geertjan

Bericht door Geertjan »

Het belangrijkst is en blijft, geloven dat Jezus terugkomt en dat dat God alle nieuw zal maken.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Dat is zo, maar je maakt het heel erg smal en betrekt het op jezelf en er zijn vele volkeren bij betrokken in politiek en kerkelijk opzicht. Het is een omvangrijk gebeuren als ik dat in Daniël lees en de andere profeten danwel Openbaring van Jezus Christus aan Johannes op Patmos.
Geertjan

Bericht door Geertjan »

Wilsophie schreef:Dat is zo, maar je maakt het heel erg smal en betrekt het op jezelf en er zijn vele volkeren bij betrokken in politiek en kerkelijk opzicht. Het is een omvangrijk gebeuren als ik dat in Daniël lees en de andere profeten danwel Openbaring van Jezus Christus aan Johannes op Patmos.
Hoe kom je daarbij, dat ik het slechts op mezelf betrek?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Omdat Zijn komst niet voor iedereen zal zijn wat het voor jou is. Maar ik zal het anders stellen: "Wat betekent voor jou komst van de Here Jezus? " En wat bedoel je met de komst? In je post?
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Zal ik nog eens een stapje verder gaan, door van onszelf af te zien? Wat zal het voor de hemelse Bruidegom betekenen als Hij eindelijk met Zijn Bruid zal worden verenigd?
Wat is het verlangen van God?

Efeze 1
4 omdat Hij ons vóór de grondlegging van de wereld in Hem (Christus) uitverkoren heeft, opdat wij heilig en smetteloos voor Hem zouden zijn in de liefde.
5 Hij heeft ons voorbestemd om als Zijn kinderen aangenomen te worden, door Jezus Christus, in Zichzelf, overeenkomstig het welbehagen van Zijn wil,
9 toen Hij ons, overeenkomstig Zijn welbehagen, dat Hij in Zichzelf voorgenomen had, het geheimenis van Zijn wil bekendmaakte,
10 om in de bedeling van de volheid van de tijden alles weer in Christus bijeen te brengen, zowel wat in de hemel als wat op de aarde is.
11 In Hem zijn wij ook een erfdeel geworden, wij, die daartoe voorbestemd waren, naar het voornemen van Hem Die alle dingen werkt overeenkomstig de raad van Zijn wil,
12 opdat wij tot lof van Zijn heerlijkheid zouden zijn, wij, die al eerder onze hoop op Christus gevestigd hadden.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Ik geloof dat een gelovige natie van 12 stammen in de toekomst een huwelijksverbond opnieuw zal aangaan met hun Man. En wij zijn het lichaam van Christus dus kunnen we niet de bruid zijn.
De 10 stammen zijn ooit weggestuurd met een scheidbrief en de 2 stammen zijn weduwe geworden en de wet zegt dat zij beiden daardoor vrij zijn.
Hosea als profetie op zich toont aan wat er dan gebeurt als de man deze vrouw weer terugneemt.
Jeremia legt uit dat "te dien dage" er een nieuw verbond gesloten zal worden.
Deze discussie is al op zoveel forums gevoerd dat ik het ook wel graag hierbij laat.
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef:Ik geloof dat een gelovige natie van 12 stammen in de toekomst een huwelijksverbond opnieuw zal aangaan met hun Man. En wij zijn het lichaam van Christus dus kunnen we niet de bruid zijn.
De 10 stammen zijn ooit weggestuurd met een scheidbrief en de 2 stammen zijn weduwe geworden en de wet zegt dat zij beiden daardoor vrij zijn.
Hosea als profetie op zich toont aan wat er dan gebeurt als de man deze vrouw weer terugneemt.
Jeremia legt uit dat "te dien dage" er een nieuw verbond gesloten zal worden.
Deze discussie is al op zoveel forums gevoerd dat ik het ook wel graag hierbij laat.
Het gaat me er ook niet om hoe dat precies in zijn werk gaat. Daarover verschillen de meningen inderdaad.
Jouw visie sluit ik niet uit.
Maar het gaat mij er om dat we ook stil staan bij wat het verlangen van God is. Dat we niet alles op onszelf en ons heil betrekken.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Het gaat me er ook niet om hoe dat precies in zijn werk gaat. Daarover verschillen de meningen inderdaad.
Jouw visie sluit ik niet uit.
Maar het gaat mij er om dat we ook stil staan bij wat het verlangen van God is. Dat we niet alles op onszelf en ons heil betrekken.
Zeker niet en juist daarom legde ik uit dat de 12 stammen zeker nog een rol zullen spelen zoniet een heel belangrijke rol in de eindtijd.
En dat de positie van de bruid daar uiteindelijk ook van belang is.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Geertjan schreef:
Wilsophie schreef:Dat is zo, maar je maakt het heel erg smal en betrekt het op jezelf en er zijn vele volkeren bij betrokken in politiek en kerkelijk opzicht. Het is een omvangrijk gebeuren als ik dat in Daniël lees en de andere profeten danwel Openbaring van Jezus Christus aan Johannes op Patmos.
Hoe kom je daarbij, dat ik het slechts op mezelf betrek?
Omdat het niet gaat om het geloven dat de Here Jezus terugkomt in het algemeen, ik geloof dat bijna elke gelovige daaruit leeft uit die hoop.
Maar er gaan veel dingen gebeuren die Daniël en Openbaring beschrijft en dat omvangt een hele periode van minstens meer dan 1000 jaar dus dat is geen moment van Zijn terugkomst op de Olijfberg , maar misschien bedoelde je dat ook niet, dan mijn excuus.
nicodemus zda

Hallo,

Ik zie regelmatig de tekst " Als de Here terugkomt. Maar volgens mij leert de Bijbel en de profetie iets anders:
Wij, levenden, die achterbleven, zullen samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zo zullen wij altijd met de Here wezen. (1 Tessalonicenzen 4:17)

Het bij de Here wonen, betekent dus voor zij die verlost zijn en (Geestelijk-) levenden zijn geworden, gaan met Hem naar het Hemels Jeruzalem, waar Hij ons vele woningen heeft gebouwd.

Voor het geval dat mensen denken dat Hij in het aardse en oude Jeruzalem zal neerstrijken, even dus een opfrisser!

Hartelijke groet
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Ik kan me erin vinden. Maar kun je dan iets meer zeggen over de hemelse burgerschap die wij als gelovigen ontvangen hebben en de verandering die wij ondergaan als we Hem tegemoet gaan in de lucht bij de opname van de Gemeente om te checken of we het over dezelfde dingen hebben?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Voor het geval dat mensen denken dat Hij in het aardse en oude Jeruzalem zal neerstrijken, even dus een opfrisser!
Ook een interessante opmerking want er is verschil tussen het aardse Jeruzalem en het hemelse Jeruzalem maar wat je met het oude Jeruzalem bedoelt weet ik even niet, want dit Jeruzalem zal verwoest worden.
Geertjan

Bericht door Geertjan »

Wilsophie schreef:Omdat Zijn komst niet voor iedereen zal zijn wat het voor jou is. Maar ik zal het anders stellen: "Wat betekent voor jou komst van de Here Jezus? " En wat bedoel je met de komst? In je post?
Met de komst bedoelde ik de wederkomst van Jezus. Het betekent voor mij dat ik dan voor altijd bij Hem ben. Ik weet ook dat Jezus voor anderen een rechter zal zijn. En ja, over de eindtijd, de nieuwe hemel en de nieuwe aarde , de wederkomst heeft iedereen zo zijn eigen ideeën. Daarom zei ik dat het belangrijkste is om te blijven geloven dat Jezus terug komt en dat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt. los van onze theorieën daarover.

Nu zien we nog in raadselen. Kortom, wij weten niet hoe dat er uit zal zien.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Oppervlakkig gesteld is dat juist, maar dat wil niet zeggen dat we niet mogen bestuderen wat de Bijbel er meer over zegt dan alleen dat jij en ik voor altijd bij Hem zijn, dat ben ik ook als ik morgen sterf. En ik heb het niet over jouw theorieën, ik heb het over Gods Plan wat Hij bekend gemaakt heeft en dat is toch veel meer dan dat ik voor altijd bij Hem ben als ik sterf. Zoals ik eerder zei dan betrek je alles alleen op jezelf. Dus ik laat het hierbij.

Hoe kan het nu dat als ik vanavond iets gepost heb dat er dan 'gisteren' staat?
nicodemus zda

Hallo,

Wat dachten jullie van de ontwikkelingen in Europa?
Het trachten het Europa (dat van Rome is) te verenigen, zal door dwingende wetgeving gebeuren. Als dat feit bereikt is, is ook de wereld één. De Nieuwe Wereld Orde is dan geboren. Gods Genade heeft dan geen effect meer en het einde is daar:
Maar wat voor mij een groot teken is, Is de profetie uit Daniel 2. Het beeld van Nebudkadenezar. Waarin de tien tenen van ijzer en leem in verwerkt zijn. Dat zal een verdeeld koninkrijk zijn, Die een eenheid willen vormen, Maar zoals ijzer en leem niet aan elkaar hecht, Zo zou dit koninkrijk ook niet aan elkaar hechten. Ik zie daar Europa in, En onze wens dat we een eenheid vormen. Onze hele politieke agenda is gericht om die eenheid op te richten, Maar die eenheid zou niet standhouden. Ik persoonlijk zie daar Europa in, en de tijd waarin wij leven. Het volgende wat Nebudkadnezar zag was de Rots die uit de Hemel kwam vallen, Wat de komst van Christus zelf is
Robert 75 heeft dus volkomen gelijk!!!!!!!!
Meer weten?[Modbreak Peter79: voor een moderator is het ondoenlijk om alle linken te controleren. Naar aanleiding van onderstaande opmerkingen heb ik de link even verwijderd voor onderzoek]

Hartelijke groet
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Mooie conclusie, maar kun je dat niet gewoon in je eigen woorden zeggen ik word helemaal kriebelig van al die mensen die maar antwoorden met een link. :twisted:
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Wilsophie schreef:Mooie conclusie, maar kun je dat niet gewoon in je eigen woorden zeggen ik word helemaal kriebelig van al die mensen die maar antwoorden met een link. :twisted:

Snap je uit welke link je hoek komt en zou Robert dit echt bedoelen?
Een nieuwe wereldorde komt er maar onder leiding van de anti-christ. Wil jij lid zijn van die orde dan? En Robert ook?
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef:Mooie conclusie, maar kun je dat niet gewoon in je eigen woorden zeggen ik word helemaal kriebelig van al die mensen die maar antwoorden met een link. :twisted:
Als Nicodemus zelf schrijft wat er in die link staat dan krijgt hij waarschijnlijk een ban.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Geertjan schreef:
Wilsophie schreef:Omdat Zijn komst niet voor iedereen zal zijn wat het voor jou is. Maar ik zal het anders stellen: "Wat betekent voor jou komst van de Here Jezus? " En wat bedoel je met de komst? In je post?
Met de komst bedoelde ik de wederkomst van Jezus. Het betekent voor mij dat ik dan voor altijd bij Hem ben. Ik weet ook dat Jezus voor anderen een rechter zal zijn. En ja, over de eindtijd, de nieuwe hemel en de nieuwe aarde , de wederkomst heeft iedereen zo zijn eigen ideeën. Daarom zei ik dat het belangrijkste is om te blijven geloven dat Jezus terug komt en dat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt. los van onze theorieën daarover.

Nu zien we nog in raadselen. Kortom, wij weten niet hoe dat er uit zal zien.
Nee dat weten wij niet en er is ook veel te doen nu die film uit is over de opname voor de verdrukking. Ook helemaal in het Nederlands op You tube, ik heb ruim 30 minuten gekeken maar ben afgehaakt.
Het argument dat de entrückung of opname van de Gemeente onvoldoende in de Bijbel aanwezig stellen tegenover het woord tribulate of verdrukking wat veel meer wordt genoemd vind ik onvoldoende want de opname van de Gemeente was nooit eerder bekend dan dat Paulus dit openbaarde als een geheimenis en niet aan de wereld, maar aan gelovigen.
Het zorgt weer vol onrust en om dan die Kent Hovind erin te betrekken die in de gevangenis zit als een soort van deskundige doet mij toch wat rillen.
Overigens begon de "eindtijd" al bij de opstanding van de Here Jezus.