Christiaan schreef: 02 nov 2020, 13:00
Jerommel schreef: 02 nov 2020, 12:18
Christiaan schreef: 02 nov 2020, 07:27
Ik stelde een specifieke vraag: Geloof jij dat er onze regering een pedonetwerk beheert, kinderen verkrachten en dat ze babybloed drinken?
Jouw antwoord:
"Ik geloof wel dat er mensen in hoge posities / met grote rijkdom in het algemeen betrokken of op de hoogte zijn van dit soort toestanden binnen hun clubje(s).
Dat blijkt uit de meestal falende pogingen om er iets tegen te doen en wat er desondanks toch over te vinden is.
Ook in Nederland dus."
Maar ik vroeg dus niet in het algemeen en in hoge posities, ik vroeg specifiek naar onze regering: Geloof jij dat er onze regering een pedonetwerk beheert, kinderen verkrachten en dat ze babybloed drinken?
Oh, dat was bedoeld als hoe ik het nu (in jouw quote) heb onderstreept en vet gemaakt.
Leek er misschien op dat ik "... in het algemeen betrokken of op de hoogte ..." bedoelde.
Misschien zette dat Dingo ook op het verkeerde been, hoewel hij dat niet aanhaalde.
Het zijn doorgaans elementen binnen kringen, dus niet de hele kringen.
In die zin acht ik het hoogst onwaarschijnlijk dat "de regering een pedonetwerk beheert".
En sowieso niet als regering, maar mensen die in de regering zitten.
Ja, dat hou ik zeker voor 'mogelijk tot waarschijnlijk'.
Ok. Maar eerder zei je nog tegen mij: "
Nee, je doet zelf de wilde aanname dat mensen maar zonder enig bewijs anderen van pedofilie gaan lopen beschuldigen."
Ik heb de fragmenten gezien en deze mensen staan bij het Binnenhof en bedreigen politici en beschuldigen hen dat ze kinderen verkrachten en dat ze babybloed drinken. Dat is toch niet normaal!!!???
Nee, dat is ook niet normaal.
Maar wel handig te gebruiken voor Lubach natuurlijk.
Evengoed weet ik ook niet waar deze roeper zijn beschuldiging op baseerde maar ik vermoed dat ie een hele groep mensen over 1 kam scheerde.
Dat is natuurlijk niet goed.
Het lijkt mij inderdaad ook hoogst onwaarschijnlijk. En voordat je iemand kunt beschuldigen moet er toch wel stevig bewijs zijn. Als die mensen beweren bewijs te hebben, waarom gaan ze niet naar de politie? Ik vermoed dat het 'bewijs' flinterdun is of zelfs niet aanwezig. Ik zie het nergens.
Iemand vals beschuldigen van kinderen verkrachten is een uitermate verwerpelijke actie. Zoals jezelf aangaf, het gaat te ver om zo maar iemand te beschuldigen. Dat geldt ook voor politici.
Ja, dat geldt zelfs voor dat tuig ...eh, politici.
Het is evengoed ook frustratie over zaken die wel voorkomen en waar men doorgaans mee weg komt.
Mensen zijn boos, ze zijn het zat.
Dus ik begrijp de roeper wel, maar ben het niet eens met hoe hij er mee om gaat.
Maar wat kan je verder nog doen dan roepen?
Er was ik meen in de jaren 80 ook een pedoschandaal in het Engelse parlement.
Dat is uiteindelijk ook onder het tapijt geveegd.