De werking van seksualiteit
-
- Man/Vrouw: V
Re: De werking van seksualiteit
AANVULLING op mijn bericht van 13.48 uur aan Petra:
Voor alle duidelijkheid: In mijn visie zijn dus niet alleen de sociale, culturele en/of religieuze invloeden uit het huidige leven die invloed hebben op de seksuele gevoelens in dit leven.
Voor alle duidelijkheid: In mijn visie zijn dus niet alleen de sociale, culturele en/of religieuze invloeden uit het huidige leven die invloed hebben op de seksuele gevoelens in dit leven.
Laatst gewijzigd door Yours op 05 nov 2020, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
-
- Man/Vrouw: M
Een redelijk recent voorbeeld: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jelle_Bra ... oo-affaireMessenger schreef: 05 nov 2020, 19:05Daarom moet een contract worden opgesteld in drievoud, waarvan het origineel in de kluis gaat en daarna kan het amoureuze avontuur beginnen. Na afloop wordt getekend voor de gewenste afloop op de doorslagen.Bastiaan73 schreef: 05 nov 2020, 18:55 De enige bedenking die ik heb is dat iemand achteraf zijn of haar 'ja' in een 'nee' zou kunnen veranderen. Is dat een realistische gedachte?
"Nee doe het niet, want ik vind het zoooo lekker!" is daarbij verwarrend.
-
Hoi 'Yours' ik ken jouw achtergrond niet maar suggereer je hier iets van vorige levens of zo?Yours schreef: 05 nov 2020, 19:12 AANVULLING op mijn bericht van 13.48 uur aan Petra:
Voor alle duidelijkheid: Het zijn dus niet alleen de sociale, culturele en/of religieuze invloeden uit het huidige leven die invloed hebben op de seksuele gevoelens in dit leven.
-
Mijn vorige bericht was uiteraard ironisch bedoeld.Bastiaan73 schreef: 05 nov 2020, 19:14Een redelijk recent voorbeeld: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jelle_Bra ... oo-affaireMessenger schreef: 05 nov 2020, 19:05Daarom moet een contract worden opgesteld in drievoud, waarvan het origineel in de kluis gaat en daarna kan het amoureuze avontuur beginnen. Na afloop wordt getekend voor de gewenste afloop op de doorslagen.Bastiaan73 schreef: 05 nov 2020, 18:55 De enige bedenking die ik heb is dat iemand achteraf zijn of haar 'ja' in een 'nee' zou kunnen veranderen. Is dat een realistische gedachte?
"Nee doe het niet, want ik vind het zoooo lekker!" is daarbij verwarrend.
Maar de zaak die Jelle Brandt Cortius aanhangig maakte via de media werd niet ondersteund door bewijs.
Wel werd de aangewezen verdachte ernstig beschadigd.
Hoe bewijs je dat seks tegen je wil was? Dat is uiterst lastig soms, maar het uitspelen via de media kan m.i. echt niet.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Dag Bas,Bastiaan73 schreef: 05 nov 2020, 19:16Hoi 'Yours' ik ken jouw achtergrond niet maar suggereer je hier iets van vorige levens of zo?Yours schreef: 05 nov 2020, 19:12 AANVULLING op mijn bericht van 13.48 uur aan Petra:
Voor alle duidelijkheid: Het zijn dus niet alleen de sociale, culturele en/of religieuze invloeden uit het huidige leven die invloed hebben op de seksuele gevoelens in dit leven.
Sterker nog: voor mij staat het vast dat we als mens vele levens hebben.
Binnen het onderwerp ‘Reïncarnatie’ heb ik er uitgebreider over geschreven.
-
Okee. Ik heb voor mezelf niet het idee of gevoel dat ik al eerdere levens heb gehad. Maar dat kan voor andere mensen uiteraard anders zijn. Er schiet me wel een liedje te binnen van Glenn Campbell waarin m.i. op een hele mooie manier een vorm van reïncarnatie wordt bezongen: HighwaymanYours schreef: 05 nov 2020, 20:38Dag Bas,Bastiaan73 schreef: 05 nov 2020, 19:16Hoi 'Yours' ik ken jouw achtergrond niet maar suggereer je hier iets van vorige levens of zo?Yours schreef: 05 nov 2020, 19:12 AANVULLING op mijn bericht van 13.48 uur aan Petra:
Sterker nog: voor mij staat het vast dat we als mens vele levens hebben.
Binnen het onderwerp ‘Reïncarnatie’ heb ik er uitgebreider over geschreven.
-
Prachtig, Bas! Dank je wel
-
-
Idd Dingo!Piebe Paulusma schreef: 05 nov 2020, 18:41Ja, maar ik ben nooit uitgeleerd en de liefde voor bepaalde juffen bleef!dingo schreef: 05 nov 2020, 12:27De leeftijd dat je naar school ging en na moest blijven, ligt toch ook al een poosje achter je?Piebe Paulusma schreef: 05 nov 2020, 09:55Toch is het op die leeftijd extra spannend als je moet nablijven van de wulpse wiskundejuf. Helaas gebeurt dat alleen in Amerika!Petra schreef: 05 nov 2020, 00:21 Gezonde jongens en meisjes springen ook uit hun voegen van de ongecontroleerde lustgevoelens.
Het is aan degenen die veel ouder zijn om geen misbruik te maken van al die jeugdige ontdekkingsreizigers.
Laat ze dat maar lekker met elkaar doen.Nee jongens die dat meemaken doen zelden aangifte. Je maten zouden je lynchen!dingo schreef: 05 nov 2020, 12:27Het is overigens wel bijzonder dat bij het verleiden door een vrouw van jonge jongens vrijwel nooit aangifte gedaan wordt. Zal ook wel cultuur zijn, kan ook zijn dat het als minder zwaar wordt gezien. Op de middelbare school waren inderdaad meerdere leraressen waar menig jonge jongen best graag een uurtje zouden willen nablijven. Maar dat gold volgens mij voor de jonge meiden richting een leraar. (Andere combinaties konden in die tijd al helemaal niet)
En dat zegt iets over de cultuur waarin we opgroeien.
Alsof het bij jongens wel mag, want die moeten scoren hè. Terwijl het in wezen hetzelfde laken een pak is; leraren moeten met hun handen van hun leerlingen afblijven!!!
Laat die leerlingen maar lekker adoreren, dat is heel normaal. Om daar misbruik van te maken is schadelijk.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
-
Yours schreef: 05 nov 2020, 13:48 In elk geval is seksuele voorlichting en vooral òòk seksuele opvoeding en de beschikbaarheid van voorbehoedsmiddelen in dezen broodnodig!
Zie ook het topic: Effectief anti-abortus
-
Na alle kommer en kwel in dit topic is het denk ik wel tijd voor wat opwekkends, 't is niet voor niks één van mijn favoriete hobby's.
Dus bij deze wat wetenschappelijk aangetoonde gezondheidsvoordelen. Ik zou zeggen... doe er je voordeel mee
Ennehhhh.. het is ook een probaat middel tegen hoofdpijn.
https://www.gezondheidsplein.nl/gezond- ... item123701
Voordeel 2: Seks versterkt je immuunsysteem
Voordeel 3: Seks verbetert de conditie van hart en bloedvaten bij mannen
Voordeel 4: Seks verzacht pijn ( hoofdpijn, menstruele klachten of spierpijn)
Voordeel 5: Seks vermindert de kans op prostaatkanker
Voordeel 6: Seks helpt vrouwen tegen incontinentie
Dus bij deze wat wetenschappelijk aangetoonde gezondheidsvoordelen. Ik zou zeggen... doe er je voordeel mee
Ennehhhh.. het is ook een probaat middel tegen hoofdpijn.
https://www.gezondheidsplein.nl/gezond- ... item123701
Voordeel 1: Seks reduceert stress6 gezondheidsvoordelen van seks
Seks is uiteraard belangrijk voor een liefdevolle relatie. Maar wist je dat je immuunsysteem, bloeddruk en hart er ook veel baat bij hebben. In dit artikel bespreken we zes gezondheidsvoordelen van seks, die uit wetenschappelijk onderzoek naar voren zijn gekomen.
Laatst gewijzigd door Petra op 14 nov 2020, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Maar preutse seks leidt juist tot een depressie en dat is niet goed voor je hart.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
Dat lijkt me een open deur, seks is een panacee tegen zo'n beetje alle kwalen.Petra schreef: 14 nov 2020, 00:46
Voordeel 1: Seks reduceert stress
Ik voeg daar nog een geheel ongefundeerd, onwetenschappelijk voordeel aan toe.
Seks verbetert het inzicht in je zelf.
-
Na seks wil je slapen, dus seks maakt slaperig.
-
Ja, seks is een prima slaapmutsje. Wat dat betreft zit de natuur vreemd in elkaar. Ik heb wel gehoord van een ochtend-erectie, maar niet van een avond-erectie. Wat wil de natuur nou eigenlijk? Dat we het in de avond doen of in de morgen doen? Voor de zekerheid: doe maar beiden!
-
Seks is vaak leuk in het begin, waarna je tevreden in slaap valt na de daad en zodra de sleur toeslaat val je al in slaap voor de daad. En een ochtenderectie heet hier een odol beste Hopper.
-
Zeer uitgebreid en interessant artikel.
Ja, er bestaat zoiets als 'liefdeswetenschap'. "En ja, die kan onze levens beter maken", zegt liefdesonderzoeker bij uitstek Helen Fisher
[modbreak Trajecto] Modbreaks verwijderd. Het artikel van de Belgische krant De Morgen is te vinden via:
Hoe de wetenschap de liefde redt
Ja, er bestaat zoiets als 'liefdeswetenschap'. "En ja, die kan onze levens beter maken", zegt liefdesonderzoeker bij uitstek Helen Fisher
[modbreak Trajecto] Modbreaks verwijderd. Het artikel van de Belgische krant De Morgen is te vinden via:
-
Volgens mij had ik die link al goed geplaatst toch of niet?
Bedoel je nu dat er helemaal geen enkel citaat meer mag worden geplaatst of heb je die per ongeluk weggehaald of was het te veel ?
Qua auteursrecht mag er wel geciteerd worden hoor. (Ik heb je een uitgebreide Pb gestuurd met een hoop linkjes en uitleg over auteursrecht en citeren).
I.I.g. was dit imo het belangrijkste citaatje:
Bedoel je nu dat er helemaal geen enkel citaat meer mag worden geplaatst of heb je die per ongeluk weggehaald of was het te veel ?
Qua auteursrecht mag er wel geciteerd worden hoor. (Ik heb je een uitgebreide Pb gestuurd met een hoop linkjes en uitleg over auteursrecht en citeren).
I.I.g. was dit imo het belangrijkste citaatje:
Overboord dus, met stereotiepe volkswijsheden!Wat daarbij opvalt, is dat de antwoorden gebaseerd op stevig onderzoek vaak de stereotiepe flutwijsheden tegenspreken.
Neem Fishers recente bevinding over onenightstands: bij 33 tot 45 procent groeien die uit tot (h)echte relaties.
-
Liefde als maakbaarheid is wel het slechtste idee wat ik in tijden heb gelezen.Petra schreef: 15 nov 2020, 01:53 Zeer uitgebreid en interessant artikel.
*gruwel*Enkele inzichten? Casual seks is nooit casual, er zijn oefeningen om verliefdheid te stimuleren en afwijzing is even ingrijpend als afkicken van cocaïne.
Maar ja, dat is de mens eigen, het geloof in maakbaarheid.
-
Nou nou wat een gruwel..
Maar nog voor je aan je liefdesjacht begint, besef je maar beter wat liefde nu eigenlijk is, zo adviseren Fisher en co. Zij en haar team leggen al jaren verliefde en afgewezen mensen en langdurige liefdespartners onder de scanner. De resultaten laten zien dat een geliefde vinden een even sterke drang is als honger, dorst en lust. "We ontdekten dat bij de romantische liefde altijd weer opnieuw een gebiedje, de ventrale tegmentum, actief is dat het gelukshormoon dopamine rondsproeit in andere hersengebieden. Het ligt in dezelfde regio als gebiedjes die onze meest primaire behoeftes, onze overlevingsmechanismes sturen."
-
Ja, dat klopt. Als ik klaar ben, ga ik gewoon slapen. Vindt zij wat minder leuk, maar ja, niemand is perfect.
Laatst gewijzigd door Mart op 16 nov 2020, 02:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
-
Ik dacht echt dat jij in de buurt van perfect kwam.. maar helaas.. nu blijkt van nietMart schreef: 16 nov 2020, 01:55Ja, dat klopt. Als ik klaar ben, ga ik gewoon slapen. Vind zij wat minder leuk, maar ja, niemand is perfect.
..
..
Misschien was je nog niet zo wakker...vind is met dt
-
Precies, ze weten toch pas een blauwe maandag dat ze ook een orgasme kunnen krijgen. [/sarcasme]Mart schreef: 16 nov 2020, 01:55Ja, dat klopt. Als ik klaar ben, ga ik gewoon slapen. Vindt zij wat minder leuk, maar ja, niemand is perfect.
-