Gaitema schreef: 22 nov 2020, 22:25
Jij hebt inderdaad nog nooit respect voor christenen gehad. Het christendom bestaat uit duizenden stromingen. Hoe arrogant ben je te denken dat jij wel eens even zult zeggen wat hun geloof is. Jij kent mijn geloof niet. Ik heb het tot in de treure gezegd waar teksten in de bijbel op slaan, maar je hebt nooit openheid ervoor getoond. Je bent al vanaf het begin met de botte bijl erop ingegaan en je bent mijn kritische vragen keer op keer voor het niet jou bevallende deel uit de weg gegaan.
De pot verwijt de ketel want je doet zelf arrogant als het gaat om andere geloofsinhoud. Je kan wel jouw uitleg geven waar bijbelteksten op slaan, maar die uitleg is al even tegenstrijdig. Er zijn net zoveel stromingen in het christendom als dat er christenen zijn, en wat dat betreft lees ik liever de berichten van Storm dan van jou.
Gaitema schreef:
Jij zegt: God is trots op ieder mens. Wat maakt Hem dan trots? Waar is Hij dan trots op? Op wat de mensen doen? Je gaat die vraag uit de weg. Massa moordenaars, satanisten, Adolf Hitler, keizer Nero die christenen verbrande en voor de leeuwen gooide, Kain die Abel vermoorde, de zelfmoord van mijn opa, is Hij daar trots op?
Niet dat wat mensen doen maakt God trots, het simpele feit dat wij er zijn en ons ervaren in onze rol in het leven. Als baby zijn we volmaakt en als peuter, kleuter, tiener, volwassene, bejaarde zijn we volmaakt. Ongeacht hoe we onze vrije wil gebruiken. Want uiteindelijk is er niet zoiets als de dood en leeft iedereen die stoffelijk sterft voort.
Overigens als je massamoordenaars gaat benoemen, vergeet dan de christenen niet die in naam van God miljoenen ongelovigen over de kling hebben gejaagd.
Gaitema schreef:
En waarom spreekt God dan tot jou en niet tegen anderen?
Hieronder schrijf je dat God met jouw vrouw en jouzelf een lijntje heeft, of is dat dan toch een akoestische waan?
God communiceert met iedereen. Het is niet de vraag tot wie, maar wie er naar God luistert.
Gaitema schreef:
Waarom omschrijf je Hem als een God die zich met geen mens bemoeid, maar jou wel dingen openbaarde? Is jouw God water dicht? In mijn ogen is Hij zo lek als een mandje.
Vertel me alsjeblieft waar de God die ik voor ogen heb lek is? Wat klopt er niet? Ik leer graag bij. Wie weet kun je me laten ontwaken...
Gaitema schreef:
En hoe kan dat toen wij samen ook God baden over Zijn visie op homoseksuelen dat God toen antwoorde met dat Hij niets tegen homoseksuelen heeft, omdat het gaat om de onderlinge liefde tussen mensen? Hoe kan dat, dat vele dominees in de PKN voor het homo huwelijk zijn en aan de hand van de bijbel uitleggen dat het hier niet ging om homo seksueel geaarde, maar om bijvoorbeeld tempelprostitutie tussen onder andere oude mannen met jongetjes?
De bijbel is negatief over homoseksuelen, hoe dominees dat proberen te verbloemen is aandoenlijk. Alleen correctie van homofobische teksten in de bijbel zou helpen, maar dan blijf je ook andere verzen schrappen.
Gaitema schreef:
Maar jij bent zo hoogmoedig dat jij met jouw oordelende vingertje ons loopt te wijzen op dat wij de bijbel niet zouden kennen en dat wij geen echte christenen zijn.
Man man man, je loopt ver naast jouw schoenen met jouw wijzende vingertje en jouw betweterigheid.
Hoor wie het zegt. Als jij het niet meer weet en in het nauw komt ga je schreeuwen, tieren, stampvoeten en schelden.
En je EIST respect. Je EIST maar een eind weg.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.