Tin schreef: ↑08 feb 2021, 14:34
Het luisteren naar elkaar is denk ik een belangrijke functie van GG (volgens de forumregels dan hè) .
En verschillen in hoe men denkt worden niet opgelost door het alleen 'aktievoeren'.
Zal ik je eerlijk vertellen hoe e.e.a. op mij overkomt?
Ik krijg het gevoel dat je aan het 'drammen' bent.
Dat gevoel krijg ik niet bij Snappie of Maria K., die hetzelfde probleem aan de orde stellen.
De Petra van de afgelopen maanden, waar ik af en toe een goed gesprek mee kon voeren, lijkt nu niet aanwezig.
Als ik iets waardeer dan is het wel eerlijkheid
Wat je schrijft klopt, die "goed gesprek Petra" is ook normaal gesproken altijd aanwezig maar nu idd. niet aanwezig.
Een goed gesprek is in mijn optiek een dialoog waarin alle partijen gelijkwaardig hun zegje kunnen doen.
Waarbij ik vrijheid van leven en van meningsuiting voor ieder mens hoog in het vaandel draag. (Binnen de wet en fatsoensnormen)
Maar mijn zegje werd me ontzegd.
Met als gevolg...helemaal geen zin om leuk te forummen en dat wat jij drammen noemt.
Ik denk dat ieder mens wiens mond gesnoerd wordt niet op de voor die persoon normaal gesproken manier reageert.
In dit geval werd mij de mond gesnoerd.
Daardoor mag ik wel naar Barnabas' gedachtegoed luisteren als een monoloog maar niets terugzeggen.
Er is dus geen sprake van het door jou genoemde .."luisteren naar elkaar".
Nou heb ik heb hier in de TS de BDSM lifestyles beschreven.
1950's - 1960's tijdperk
Domestic Discipline (DD)
TPE Total Power Exchange
M/s relatie
Deze ongelijke/scheve machtsverhouding relaties komen volledig overeen met datgene wat Barnabas zelf had beschreven.
-Een huisvrouw die als een onderdanige onderschikte gehoorzame slavin in een liefdevolle monogame huwelijksrelatie leeft.
-De man is de autoriteit die de orde bepaalt, en de roede is een correctie instrument.
Wat mij nou volledig boven de pet gaat is dat het moeten leven naar deze lifestyles uitvoerig gepromoot en beschreven werd.
Maar dat het in een reactie vergelijken met en benoemen hiervan als zelf verkozen BDSM liefdesrelaties niet mag.. is dat omdat het woord alleen al raar/erg/schokkend/pervers/ (?) etc. wordt gevonden? Zelfs zo iets vreselijks dat ik helemaal niet meer in het geloofsdeel mag reageren.
Ik zou willen dat iemand me kon vertellen wat nou het grote verschil is waarom het ene kennelijk wel goed is maar het andere niet.
Waar zit dat in?
Alleen als je er heel vaak God en Bijbel bijschrijft is het wel OK, maar als je dat niet doet is het iets heel ergs?
Is dat het?
Zelfs zo erg dat het een aanklacht wordt genoemd om met deze BDSM liefdesrelaties geassocieerd te worden.
Terwijl in mijn ogen het enige verschil is dat in wat ik noemde heel erg de nadruk ligt op consent.
Is het dan wel goed als je geen consent vraagt maar niet goed als je dat wel belangrijk vindt
Je mag volgens GG dus vrijelijk uitspreken dat je in een ongelijke/scheve machtsverhouding
moet leven, met voorgeschreven man-vrouw rollen. (Waarbij ik me afvraag weten hoe vaak die roede niet gespaard wordt bij het tuchtigen van vrouw (of kroost)).
Voor
datzelfde vrij en heel bewust gezamenlijk kiezen is...dat dan foute boel waar je niet mee geassocieerd wil en/of mag worden.
Voor mij is dat iets onvoorstelbaars. Mijn hoofd kan deze omgekeerde wereld niet bevatten.
Kun jij me dat uitleggen Tin, of kan iemand anders me dat uitleggen?
Luisteren naar elkaar, nou Tin....graag!
[modbreak Trajecto] In de afkorting BDSM zit SM oftewel sadomasochisme wat verwijst naar het bevrediging seksueel ervaren in het toebrengen of toegebracht krijgen van pijn.