Ik denk dat je je dan eerst moet afvragen wat er reïncarneert, niet wie er reïncarneert.
Reïncarnatie wil zeggen dat je terugkeert in het vlees, maar dat is natuurlijk niet dezelfde vorm.
Petra toen ze 5 was, was ook een andere vorm dan Petra nu.
En ook geestelijk was ze toen anders dan nu.
De 'wie' welke we zijn heeft helemaal geen vaste vorm, lichamelijk noch geestelijk.
Daarom kijk ik naar wat er wel vast (zijnde) is en dat is bewustzijn.
Kom je je geliefden weer tegen.. maar als die geliefden zijn allemaal meerdere reïncarnaties hebben gehad... welke hemelt er dan ?
Een hemel met daarin de mensen zoals jij ze gekend hebt kan dus helemaal niet bestaan.
Net zo min als dat jouw geliefden de Petra van 15 jaar terug kunnen ontmoeten.
Iedereen die fantaseert over een leven na de dood dient te beseffen dat de vorm welke we zijn (geestelijk en lichamelijk) voortdurend veranderd.
En zeg nou zelf. Veel van onze geliefden zijn oude mensen als ze sterven. Wie wil er nu als een oude man of vrouw in die hemel zitten?
Ik ben nu al een oude man, de vorm die ik ben is net als een oude auto: die mag ook wel eens een keer naar de sloop.
Gelovigen hebben natuurlijk ook een antwoord op deze problemen: een terugkeer in een perfect lichaam!
Maar dat ben 'jij' dan niet meer.....
De enige uitweg kan zijn door dat 'ik' in vraag te stellen en daarmee te begrijpen. Het 'ik' is een (tijdelijke) illusie.
Het Christusbewustzijn echter bevindt zich niet eens in de tijd, waarmee ook alle hemel-vragen zijn afgedaan.