Het chiliasme

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
Wilsophie
Man/Vrouw: V

Het chiliasme

Bericht door Wilsophie »

Toch maar een apart topic over de duizend jaar en de volgorde van de gebeurtenissen en de plaats vanwaar de woorden : "Vrede vrede en geen gevaar" zullen komen.
N.a.v. de opmerking dat de Gemeente die duizend jaar in de hemel zal verblijven is m.i. niet waar want er zal wel degelijk een rijk op aarde zijn en niet in de hemel. De hemelburgers die daar al zijn zullen ongetwijfeld daar deel aan hebben of een taak.
Het gebed is immers...
"Onze Vader die in de Hemelen zijt, Uw Naam worde geheiligd, Uw Koninkrijk kome, Uw wil geschiede zowel in de Hemelen(1) als op de Aarde(2)."

Het Eeuwige Koninkrijk is reeds begonnen bij de opstanding van Christus.

De Openbaring van het Koninkrijk / Herstel van alle dingen begint nà de bedeling van de Volheid der Tijden (6e).

Nà de schijnvrede in Jeruzalem (eerste 3 ½ jaar) met de evangelisatie van de 2 getuigen Mozes en Elia vindt het gelovig overblijfsel uit Juda de rust in Petra.
In Jeruzalem is de aanbidding van het satanische beeld dan de directe aanleiding voor de verdrukking/oordeel, eerst over Juda (tweede 3 ½ jaar).

Daarna verschijnt de Messias op de Olijfberg ten oosten van Jeruzalem (Zach. 14).
Dan oordeel en verdrukking over de volkeren, Beest en Valse Profeet vechten mee tegen De Getrouwe en Waarachtige, genaamd het Woord Gods (33 jaar).

We gaan dit lezen in: Openbaring 19 : 11 – 21 de periode van de 33 jaar.

Dan komen we bij de Openbaring van het Konkrijk, de 1000 jaar, het Herstel van alle dingen, eigenlijk als een voorproef van de Nieuwe Hemelen en de Nieuwe Aarde.

Daarom lezen we: Openbaring 20 : 1 – 7

Op. 20 : 1 en 2
Het herstel van alle dingen kan alleen plaatsvinden als de “oude slang”, de draak, de duivel (= de diabolus – de dooréénwerper) gebonden wordt en in de afgrond is geworpen.
Geen verleiding meer gedurende 1000 jaar.
Daarvóór was satan in de 6e bedeling van de Volheid der tijden al op de aarde geworpen om daar de boel door elkaar te schudden.
Hij moest wijken voor de Gemeente ten tijde van de opname in de hemel. Hij eruit en wij erin. En hij doet zich voor als een engel des lichts dus poeslief en zo lijkt het vrede.

Christus, de Nieuwe / Verhoogde Slang is de Nieuwe Vorst over de stoffelijke wereld.

Op. 20 : 3
We moeten een duidelijk onderscheid maken tussen het eeuwige Koninkrijk van Christus, dat begon bij Zijn Opstanding en Hemelvaart en de Openbaring van het Koninkrijk, dat kan pas tot zijn recht komen bij de binding van satan.

Het herstel begint vanuit het centrum der aarde, bij Israël, het eerste volk dat hersteld wordt door de Heer. Dat volk zal het werktuig zijn om de gehele aarde te onderwerpen aan de Koning der Koningen, Heer der Heren. Christus zal Koning worden over de gehele aarde. (Zach. 14:9 e.v.) Hij is de Enige en Zijn Naam is De Enige.

Op. 20 : 4
Tronen, het gaat hier om de martelaren uit de Grote Verdrukking, die weer worden opgewekt en met Christus zullen regeren, heerschappij voeren op aarde. Zij hadden tijdens hun leven op aarde gepredikt dat Christus op aarde zou regeren en Zijn Koninkrijk zou openbaren.

Op. 20 : 5
Alleen de martelaren uit de Grote Verdrukking zullen worden opgewekt.
Eerst nà de 1000 jaren worden de overige doden opgewekt.
Zij, die vóór de 1000 jaren opstaan (opgewekt zijn) hebben deel aan de eerste opstanding, dat zijn – zonder uitzondering – allemaal gelovigen.

Op. 20 : 6
Wij, het Lichaam van Christus zullen met Christus heersen als koningen en priesters vanuit de hemel op aarde, naast de opgewekte martelaren.
Het gaat hier om het hogepriesterschap en koningschap naar de ordening van Melchizedek. Christus, de Eersteling (Rom.8 : 29) onder vele broederen. (2 Petr. 2:9) Zelfs de priesterstam Levi zal naar de ordening van Melchizedek gaan functioneren.

Op. 20 : 7 en 8

Satan, nà 1000 jaar niet in staat te zijn geweest om de volkeren te verleiden, zal in een korte tijd trachten, tijdens de regering van Christus, alsnog de volkeren te verleiden en in opstand te komen tegen de heersende Koning, Christus Zelf.

De 1000 jaar als onderdeel van het eeuwig Koninkrijk hebben nog niet de volmaaktheid gebracht, het gaat om een Koninkrijk over de oude schepping.

De 1000 jaren beginnen met een wereldbevolking, die alleen uit gelovigen bestaat.
Er zullen kinderen geboren worden, die moeten op dezelfde manier wedergeboren worden zoals wij en onze kinderen.
Aan het eind van de 1000 jaar zullen er ongelovigen zijn, want niet alle geborenen zullen tot geloof komen.

Het eind van de 1000 jaar zal eindigen met een opstand van de nog (ongelovige) volkeren tegen God en Christus. Dan zal blijken dat de mens van nature door en door slecht is, zelfs ten tijde van een gebonden satan.
Alle boze bedenkingen, doodslagen en overspelen zullen nog steeds uit het hart voortkomen.
Mattheus 15 : 19, omdat de mens uit de aarde aards is.
1 Korinthe 15 : 47, net zoals in alle 6 andere bedelingen blijkt de mens te kort te schieten.
De ongelovigen komen dan alsnog weer tegen God in opstand.
Gelukkig zal er ook dan een gelovig overblijfsel op aarde blijken, die overgaan in de 8e bedeling “De Nieuwe Hemelen en Aarde”.

In het kort nog even de puntjes van de 1000 jaar op een rij:
1. De satan is dan gebonden. Hij is niet in staat de volkeren te verleiden. Voorzover er iets misgaat, ligt dat aan de mens zelf en niet aan satan.
2. De 1000 jaren beginnen met een wedergeboren mensheid. Vlees en bloed kunnen het koninkrijk niet ingaan. De ongelovigen zullen van de aarde worden weggenomen, niet naar de hemel, maar naar het dodenrijk.
3. De 1000 jaar kenmerken zich door de heerschappij van Christus.
4. Evenals heerschappij van ons, de gelovigen uit de 5e bedeling, niet op de aarde maar wel in de hemel.
5. Alle getuigen en martelaren zullen met Christus regeren. Het is een Israëlitisch wereldrijk. Geen ander volk dan Israël, zal met Christus regeren.
6. De heerschappij zal gebaseerd zijn op de in de Schrift gegeven wetten en regels, zoals wij die b.v. tegenkomen in de bergrede (Matth. 5 – 7) naast economische- en maatschappelijke wetten.
7. Geen oorlogen, Christus woont temidden van zijn vijanden, net zoals David. Verovering van Jeruzalem en vestiging van het Koninkrijk. Salomo – Vrede.
ineke-kitty

Re: Het chiliasme

Bericht door ineke-kitty »

Het heeft dus alles te maken met de verschillende bedelingen waarin Gods Plan tot uitvoering wordt gebracht.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Inderdaad en om een sprong te maken vanuit het denken van de wetenschap naar alles wat er in die duizend jaar zal gebeuren volgen de profetiën zie je heel duidelijk dat de satan die nu heerser is ook het licht ombuigt en sommige zaken moeilijk te begrijpen zijn omdat wij niet zien wat wij zien en omdat er sommige dingen alleen kunnen gebeuren binnen een Bijbels wereldbeeld dus de positie van de aarde en de geschapen hemelen in het heelal anders kunnen wij nauwelijks begrijpen hoe je een aarde kunt oprollen als een boekrol, dat moet toch vanuit het midden gebeuren, maar ik lees in Zacharia veel zaken over de zon, de maan en de sterren en de lengte van de Dag des Heeren die rustig 1000 jaar kan duren want bij de Heer is duizend jaar als een enige dag omdat er geen onderscheid is tussen dag en nacht.
Zolang satan het licht ombuigt is er geen eeuwig licht wat er wel zal zijn als hij gebonden is.

Het lepeltje in het glas bewijst dus dat satan de ombuiger van het licht is en wij niet zien wat wij zien.
Het licht gaat dus krom en daarom wordt het donker. Als het bij ons donker is is dat niet omdat de zon achter de horizon verdwijnt want dat is niet het geval, daar geloof ik niets van ,want dat is omdat het licht zodanig afwijkt dat het ons niet meer bereikt. Het bereikt de aarde niet en het draait weer om. het buigt weer weg van de aardbodem voordat het die bereikt heeft.

Daarom wordt het donker en kennen wij dat als de nacht.
En bij de toekomstige Dag des Heeren zal deze omstandigheid van de kromming van het licht verander worden en zal het licht weer via een rechte weg gaan. Zacharia zegt danook dat het zal geschieden ten tijde des avonds dat het licht zal wezen.
Het zou donker moeten worden, maar dat wordt het niet zegt Zacharia.
Zach 14 vers 6 zegt dat "er niet zal zijn het kostelijk licht maar dikke duisternis.
Het zal dag noch nacht zijn.

De zon zal dus op die dag niet meer ondergaan en blijft hoog aan de hemel staan en hij beschrijft dan wel een baan, maar wel een verrekt klein baantje. Hij komt niet eens in de buurt van de horizon.
Het is het idee van de ronde bal een voetbal en ergens in het midden hang je een electrische lamp op , je laat hem slingeren en zodoende is er overal licht wisselend de ene en de andere kant toch?
Er is wel verschil in lichtsterkte uiteraard.
Maar het is niet volledig dag en nacht. Openbaring 6 noemt dat een aardbeving aan het einde van de 70e week van Daniël en de Olijfberg zal scheuren.
De zon werd zwart als een haren zak en de maan wordt als bloed en de sterren vallen op de aarde.
Openb, 6 vers 12,13.
Joël 2
Mattheus 24 vlak voor de aanvang van de Dag des Heeren dus...
De volgorde is dan eerst 3,5 jaar verdrukking over Israël ( Juda)
Dan de verduistering van zon, maan en sterren bij hun bekering
Dan de dag Des Heeren die gepaard gaat met een aardbeving.
Licht uit en daarna licht aan.

En de hemel zal weggeweken worden als een boek dat toegerold wordt Openb 6 vers 14.

Hoe kan de hemel nu wegwijken want de hemel is al wat boven het aardoppervlak is toch? Als het opgerold wordt, wordt het toch kleiner en dat betekent dat die halve koepel vol met sterren bij elkaar trekt en veel dichter bij elkaar komt te staan en dat de aardbodem a.h.w. omhoog krult , dat gebeurt niet werkelijk, maar zo ziet het eruit.
Als de kromming van het licht ophoudt zodat het ineens weer recht gaat dan heeft het dit verschijnsel tot gevolg.

Volgens Openbaring kan men dus de hemel inkijken zoals bij Stefanus. En ze zien Iemand op de troon zitten. De zon geeft volgens Jesaja 30 vers 26 zevenvoudig licht.
Nog steeds in deze oude schepping want in de nieuwe schepping is de zon en maan niet meer nodig.
Want Het Lam zal Zelf de Kaars zijn. Openbaring 21 vers 23 en 22 vers 5.

Dat dag des Heeren is ook één dag want het wordt niet onderbroken door het donker worden, want het blijft licht.
Daarom heet het de oordeelsdag, iedereen wordt gedagvaard. ( Nou ja niet iedereen...)
Daarom is de duizend jaar als één onafgebroken dag van licht.

Als de kromming van het licht door satan wordt gebogen en hij is er niet meer zal er geen duisternis meer zijn.

Er is dan ook sprake van levende wateren uit Jeruzalem hen zij stromen naar het oosten en naar het westen , de oostzee en de achterste zee genoemd in Joël 2 vers 20. Het gaat om de Dode zee en de Middellandse zee en de bron is in Jeruzalem. Dat moet wel als de Olijfberg scheurt, maar dat laat ik verder liggen.
vrolijke
Man/Vrouw: M

Bericht door vrolijke »

Inderdaad zéér wetenschappelijk! :ugeek:
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Ik heb geprobeerd alle Bijbelteksten erin te betrekken. Als je dat ziet als wetenschappelijk heb ik iets niet goed uitgelegd , want het gaat mij niet om de wetenschap integendeel. De wetenschap gelooft totaal niet in wat ik geschreven heb. Jij toch ook niet.
Jij gelooft toch ook dat je ziet wat je ziet. Jij gelooft toch ook dat je bovenop een bol leeft die rond dartelt in het heelal want dat leert de wetenschap, de Bijbel leert dat de aarde vast gefundeerd ligt.
callista

Bericht door callista »

Wilsophie schreef:Toch maar een apart topic over de duizend jaar en de volgorde van de gebeurtenissen en de plaats vanwaar de woorden : "Vrede vrede en geen gevaar" zullen komen.
N.a.v. de opmerking dat de Gemeente die duizend jaar in de hemel zal verblijven is m.i. niet waar want er zal wel degelijk een rijk op aarde zijn en niet in de hemel. De hemelburgers die daar al zijn zullen ongetwijfeld daar deel aan hebben of een taak.

etc...enzzzzzz...
graag een bronvermelding...
callista

Bericht door callista »

Wilsophie schreef:Ik heb geprobeerd alle Bijbelteksten erin te betrekken. Als je dat ziet als wetenschappelijk heb ik iets niet goed uitgelegd , want het gaat mij niet om de wetenschap integendeel. De wetenschap gelooft totaal niet in wat ik geschreven heb. Jij toch ook niet.
Jij gelooft toch ook dat je ziet wat je ziet. Jij gelooft toch ook dat je bovenop een bol leeft die rond dartelt in het heelal want dat leert de wetenschap, de Bijbel leert dat de aarde vast gefundeerd ligt.
ik vind het ook pure nonsense en dat is ook nog eens bewezen.
een waarop is die aarde dan vast gefundeerd?
Laatst gewijzigd door callista op 03 mar 2014, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ericjan

Bericht door ericjan »

Ik proef in de ciaten van Wilsohie de nieuw opgekomen vervullings theologie.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

De Bijbel. Ik heb heel wat teksten genoemd als bron, wil je nog meer bronnen hebben vanuit de Bijbel dan moet je dat even aangeven waar ik in de uitleg ben tekort geschoten.
callista

Bericht door callista »

Wilsophie schreef:De Bijbel. Ik heb heel wat teksten genoemd als bron, wil je nog meer bronnen hebben vanuit de Bijbel dan moet je dat even aangeven waar ik in de uitleg ben tekort geschoten.
weet je dit allemaal uit je hoofd?
ook alle teksten?
een bron graag...
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

ericjan schreef:Ik proef in de ciaten van Wilsohie de nieuw opgekomen vervullings theologie.

Nooit van gehoord, weer een theologie? Daar ben ik juist van verlost EricJan van alles wat theologie is en religie. Leg maar uit stuk voor stuk wat je wilt weten want dat "proeven" is mij te vaag , daar kan ik niets mee.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

callista schreef:
Wilsophie schreef:De Bijbel. Ik heb heel wat teksten genoemd als bron, wil je nog meer bronnen hebben vanuit de Bijbel dan moet je dat even aangeven waar ik in de uitleg ben tekort geschoten.
ook alle teksten?
een bron graag...
Callista waarover wil je een bron hebben dan?
Natuurlijk werk ik dit eerst uit en dat is heel veel werk, maar dat geeft niet.
Ik dacht dat ik voldoende teksten had genoemd.
Wil je dat ik Wikepedia erbij haal ofzo?
callista

Bericht door callista »

Wilsophie schreef:
callista schreef:
ook alle teksten?
een bron graag...
het is dus puur eigen onderzoek vanuit de Bijbel? :o
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:
ericjan schreef:Ik proef in de ciaten van Wilsohie de nieuw opgekomen vervullings theologie.

Nooit van gehoord, weer een theologie? Daar ben ik juist van verlost EricJan van alles wat theologie is en religie. Leg maar uit stuk voor stuk wat je wilt weten want dat "proeven" is mij te vaag , daar kan ik niets mee.
Tsja, kan zijn maar toch zitten er veel elementen van de vervullings theologie in je verhaal Wilsophie.
Zoals het woord zegt, men ziet alles al als door Jezus vervuld, ook de zaken die nog vervuld dienen te worden.
Hiertoe neemt men doorgaans genoegen met een uitleg van profetieën die daardoor nauwelijks of half in vervulling zijn gegaan.

http://janvanbarneveld.nl/artikelen/gee ... -vroom-gif
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Wil je dit weten Callista?

Basis voor chiliasme
Het idee van een tijdelijk messiaans rijk is niet ontwikkeld binnen het christendom, maar komt al voor in de joodse Apocalyptische literatuur, zoals in 4 Ezra en 1 Henoch. Dit idee is sterk beïnvloed door het verlangen dat Israël weer als zelfstandige staat zou bestaan. Zo is er in 1 Henoch sprake van een periode van 7 weken. Na die de periode is er een tijdelijk Messiaans koninkrijk. Daarna is er sprake van een nieuwe hemel en nieuwe aarde.
Het christelijk chiliasme is vooral gebaseerd op het bijbelboek Openbaring, maar baseert zich ook op andere (bijbelse) apocalyptische geschriften of uitspraken, zoals delen van het boek Daniël en Joel. Een centrale rol neemt de profetie over het duizendjarig vrederijk in Openbaring 20:1-6 in.[1]

Verschillende visies op de Opname van de gemeente (rapture) en het Duizendjarige rijk (millennium)
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

ericjan schreef:
Wilsophie schreef:

Tsja, kan zijn maar toch zitten er veel elementen van de vervullings theologie in je verhaal Wilsophie.
Zoals het woord zegt, men ziet alles al als door Jezus vervuld, ook de zaken die nog vervuld dienen te worden.
Hiertoe neemt men doorgaans genoegen met een uitleg van profetieën die daardoor nauwelijks of half in vervulling zijn gegaan.

Ik ken deze broeder, maar wat wil je ermee zeggen? Ik vroeg het aan jou wat je verstaat onder de "vervullingstheologie" nog nooit van dit woord gehoord, dus verwijs mij niet naar Jan van Barneveld alsjeblieft.
ericjan

Bericht door ericjan »

Zie hier een korte uitleg over de diverse theologische leren....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chiliasme
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

callista schreef:
Wilsophie schreef:
callista schreef:
ook alle teksten?
een bron graag...
het is dus puur eigen onderzoek vanuit de Bijbel? :o

Wat denk je zelf?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

ericjan schreef:Zie hier een korte uitleg over de diverse theologische leren....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chiliasme

Daar ben ik volledig van op de hoogte. Wat wil je ermee zeggen?
ineke-kitty

Bericht door ineke-kitty »

Wilsophie schreef:
ericjan schreef:
Wilsophie schreef:

Ik ken deze broeder, maar wat wil je ermee zeggen? Ik vroeg het aan jou wat je verstaat onder de "vervullingstheologie" nog nooit van dit woord gehoord, dus verwijs mij niet naar Jan van Barneveld alsjeblieft.

Als je EEN bron NIET moet noemen is het Jan van Barneveld, want die zit er behoorlijk naast wat het profetisch Woord betreft.
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Wilsophie schreef:Ik heb geprobeerd alle Bijbelteksten erin te betrekken. Als je dat ziet als wetenschappelijk heb ik iets niet goed uitgelegd , want het gaat mij niet om de wetenschap integendeel. De wetenschap gelooft totaal niet in wat ik geschreven heb. Jij toch ook niet.
Nee. Inderdaad niet.
Ik dacht, dat jij het wetenschappelijk wilde uitleggen:

Wilsophie schreef:Inderdaad en om een sprong te maken vanuit het denken van de wetenschap...

Zolang satan het licht ombuigt is er geen eeuwig licht wat er wel zal zijn als hij gebonden is.

Het lepeltje in het glas bewijst dus dat satan de ombuiger van het licht is en wij niet zien wat wij zien.
Het licht gaat dus krom en daarom wordt het donker. Als het bij ons donker is is dat niet omdat de zon achter de horizon verdwijnt want dat is niet het geval, daar geloof ik niets van ,want dat is omdat het licht zodanig afwijkt dat het ons niet meer bereikt. Het bereikt de aarde niet en het draait weer om. het buigt weer weg van de aardbodem voordat het die bereikt heeft.
Wel een uitzonderlijke theorie!
"Het ombuigen van het lepeltje in het glas" bewijst het een en ander. Maar dat satan erachter zat lees ik hier voor de eerste keer.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
ericjan

Bericht door ericjan »

http://janvanbarneveld.nl/artikelen/gee ... -vroom-gif[/quote]
ineke-kitty schreef: Ik ken deze broeder, maar wat wil je ermee zeggen? Ik vroeg het aan jou wat je verstaat onder de "vervullingstheologie" nog nooit van dit woord gehoord, dus verwijs mij niet naar Jan van Barneveld alsjeblieft.
ineke-kitty schreef:Als je EEN bron NIET moet noemen is het Jan van Barneveld, want die zit er behoorlijk naast wat het profetisch Woord betreft.
Lol, dat begrijp ik uit jou mond helemaal, voor Israel bashers geen Jan van Barneveld en geen Bart Repko :lol:

Maar als er ergens iemand dichtbij de waarheid zit dan is het wel Jan van Barneveld.
Als de Heer de waarheid niet meer kan laten horen in onze kerk, dan heeft Hij wel andere wegen om Zijn schaapjes te bereiken.
robert75

Bericht door robert75 »

Christus sprak in gelijkenissen om ons de geheimenissen van het koninkrijk der hemelen te openbaren, En niet het koninkrijk der aarde. Christus gebruikte aardse zaken om het hemelse aan ons uit te leggen.

Zie ik ga heen om een plaats voor jullie gereed te maken, en dan kom ik terug om jullie tot mij te nemen zodat jullie daar kunnen zijn waar ook ik ben.
We gaan dus daarheen waar Christus is, En Christus is in de hemel.

2 Tim 4:18 En de Heere zal mij bevrijden van alle boze opzet en mij verlossen tot de komst van Zijn hemels Koninkrijk. Hem zij de heerlijkheid tot in alle eeuwigheid. Amen.
ericjan

Bericht door ericjan »

robert75 schreef:Christus sprak in gelijkenissen om ons de geheimenissen van het koninkrijk der hemelen te openbaren, En niet het koninkrijk der aarde. Christus gebruikte aardse zaken om het hemelse aan ons uit te leggen.

Zie ik ga heen om een plaats voor jullie gereed te maken, en dan kom ik terug om jullie tot mij te nemen zodat jullie daar kunnen zijn waar ook ik ben.
We gaan dus daarheen waar Christus is, En Christus is in de hemel.

2 Tim 4:18 En de Heere zal mij bevrijden van alle boze opzet en mij verlossen tot de komst van Zijn hemels Koninkrijk. Hem zij de heerlijkheid tot in alle eeuwigheid. Amen.
Klopt, wij christenen gaan ook na ons sterven naar Jezus in de hemel, maar dat staat geheel los van Zijn Wederkomst als de Messias van de Joden in Israel.
robert75

Bericht door robert75 »

Dat gebeurd pas op de laatste dag en niet na je dood, Want dan zou er geen opstand van de doden nodig zijn als je direct na je sterven naar de hemel of de hel zou gaan.

Joh 6:39 En dit is de wil van de Vader, Die Mij gezonden heeft, dat Ik van alles wat Hij Mij gegeven heeft, niets verloren laat gaan, maar het doe opstaan op de laatste dag.

Joh 6:40 En dit is de wil van Hem Die Mij gezonden heeft, dat ieder die de Zoon ziet en in Hem gelooft, eeuwig leven heeft, en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.

Joh 6:44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekt; en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.

Joh 6:54 Wie Mijn vlees eet en Mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven, en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.

Joh 11:24 Martha zei tegen Hem: Ik weet dat hij zal opstaan bij de opstanding op de laatste dag.

Dat moge duidelijk zijn!