En daarna gingen zij met zijn allen mannen en vrouwen meer smaken zijn er niet rondom het kampvuur lekker zoet gebak etenZolderworm schreef: 02 aug 2021, 10:25Nee, als je met een groep, mannen en vrouwen, ergens gaat kamperen en je zegt: "voordat we naar bed gingen poetste iedereen zijn tanden", dan heb je het over mannen en vrouwen. Helaas, zo is de Nederlandse taal. Maar in de praktijk zeg je vaak: iedereen poetste z'n tanden.Petra schreef: 02 aug 2021, 07:29
Als je gaat zeggen: "iedereen poetst zijn tanden", dan is ogenblikkelijk de gedachte dat er een bepaalde man is, noem hem Zolderworm, en iedereen met een tandenborstel naar hem toe loopt, om bij hem zijn tanden te gaan poetsen. Dat gaat dus niet werken. Die zolderworm ziet ze al aankomen.
Door mannelijk taalgebruik als vanzelfsprekend te beschouwen, sluit je iedereen uit, behalve mannen
-
- Man/Vrouw: M
Re: Door mannelijk taalgebruik als vanzelfsprekend te beschouwen, sluit je iedereen uit, behalve mannen
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Re: Door mannelijk taalgebruik als vanzelfsprekend te beschouwen, sluit je iedereen uit, behalve mannen
O, je was er ook bij? Ik heb je niet gezien.Snelheid schreef: 02 aug 2021, 11:28En daarna gingen zij met zijn allen mannen en vrouwen meer smaken zijn er niet rondom het kampvuur lekker zoet gebak etenZolderworm schreef: 02 aug 2021, 10:25
Nee, als je met een groep, mannen en vrouwen, ergens gaat kamperen en je zegt: "voordat we naar bed gingen poetste iedereen zijn tanden", dan heb je het over mannen en vrouwen. Helaas, zo is de Nederlandse taal. Maar in de praktijk zeg je vaak: iedereen poetste z'n tanden.
Only dead fish go with the flow
-
Het was een leuke dag en avond vooral toen wij met zijn allen tanden gingen poetsenZolderworm schreef: 02 aug 2021, 12:17O, je was er ook bij? Ik heb je niet gezien.Snelheid schreef: 02 aug 2021, 11:28
En daarna gingen zij met zijn allen mannen en vrouwen meer smaken zijn er niet rondom het kampvuur lekker zoet gebak eten
Mannen en vrouwen,meer smaken waren er niet
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Geenhaar is de mode, dan hoef je er ook niet trots op te zijn of je er voor te schamen.
-
Correct, de mannelijke uitdrukkingsvorm (z'n) is zowel mannelijk als vrouwelijk.Zolderworm schreef: 02 aug 2021, 10:25
Nee, als je met een groep, mannen en vrouwen, ergens gaat kamperen en je zegt: "voordat we naar bed gingen poetste iedereen zijn tanden", dan heb je het over mannen en vrouwen. Helaas, zo is de Nederlandse taal. Maar in de praktijk zeg je vaak: iedereen poetste z'n tanden.
Staat trouwens ook al in de bijbel: Eva is uit een rib van Adam gemaakt.
( Enige tijd later bouwde God Eva uit een rib van Adam. )
God had een vooruitziende blik, die voorzag gesteggel over dat hij/zij.
Daarom is de vrouw een bijwagen van de man.
-
Soms moet je vrouwen voor de vorm flink tegenspreken, dan hebben ze weer het gevoel dat hun mening er toe doet!hopper schreef: 13 jan 2021, 20:54
-Maar waarom geef je Petra dan niet gewoon gelijk en doe je daarna gewoon weer wat je zelf wil?
-
En met een goed mannelijk taal gebruik daar is niets mis mee,het is duidelijk en helder in tegenstelling tot vrouwen die altijd vaag in hun spreken zijn.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Sta jij even in je haard!
-
- Man/Vrouw: V
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
-
Die heb ik kapot geknipt met mijn schem. Hopelijk mag ik nog wel de haarel in.
-
Bastiaan73 schreef: 03 aug 2021, 10:06
Die heb ik kapot geknipt met mijn schem. Hopelijk mag ik nog wel de haarel in.