De opname van de Gemeente
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
- Man/Vrouw: V
De opname van de Gemeente
Wat wordt bedoeld met 'de opname?
Vele christenen weten wat daarmee bedoeld wordt. Dat is het moment waarop 'in een oogwenk' [ 'in een ondeelbaar ogenblik' of 'in een punt des tijds' ] Christus met een roepen zal neerdalen van de hemel, ' en zij die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht' [ 1 Thess. 4:16,17].
Het Griekse woord hier is 'harpazo'.
Het betekent 'wegrukken' om met Christus te zijn.
De Gemeente zal bewaard worden voor de komende toorn: 'En uit de hemelen Zijn Zoon te verwachten, die Hij uit de doden opgewekt heeft, Jezus, die ons verlost van de komende toorn' [ 1 Thess. 1:10].
In 1 Kor. 15:51-54 en 1 Thess. 4:13-18 deelt Paulus ons een 'geheimenis' [of 'verborgenheid'] mee.
EEN van de aspecten van dit 'geheimenis' is dat de Gemeente niet door de grote verdrukking zal gaan. Dit is een reden waarom de Bijbel de opname 'de gelukkige hoop' [ of 'zalige hoop'] noemt.
De meeste gelovigen beseffen dat het feit dat ze christen zijn, hen niet bewaart voor verdrukkingen waar alle mensen van tijd tot tijd mee te maken hebben. De geschiedenis van de Gemeente staat vol van martelaren die allerlei soorten van vervolging hebben doorgemaakt, vooral in de eerste 3 eeuwen van de Gemeente, tijdens de inquisitie, maar ook in de laatste eeuw.
Ook vandaag de dag zijn er vervolgingen.
Heeft de apostel Paulus de christenen niet gewaarschuwd dat zij zullen moeten lijden? [ zie Petrus 4:12-14].
Wij staan er vaak niet bij stil dat beproevingen en verdrukkingen horen bij een leven in een gevallen wereld.
Echter, geheel iets anders is de GROTE verdrukking.
Dit is een bijzonder oordeel van God. De Here Jezus sprak hierover: 'Want er zal DAN een 'grote verdrukking' zijn, zoals er niet geweest is van het begin der wereld tot nu toe en ook nooit meer wezen zal".
De volgende keer zal ik ingaan op de belofte van Openbaring 3:10.
Vele christenen weten wat daarmee bedoeld wordt. Dat is het moment waarop 'in een oogwenk' [ 'in een ondeelbaar ogenblik' of 'in een punt des tijds' ] Christus met een roepen zal neerdalen van de hemel, ' en zij die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht' [ 1 Thess. 4:16,17].
Het Griekse woord hier is 'harpazo'.
Het betekent 'wegrukken' om met Christus te zijn.
De Gemeente zal bewaard worden voor de komende toorn: 'En uit de hemelen Zijn Zoon te verwachten, die Hij uit de doden opgewekt heeft, Jezus, die ons verlost van de komende toorn' [ 1 Thess. 1:10].
In 1 Kor. 15:51-54 en 1 Thess. 4:13-18 deelt Paulus ons een 'geheimenis' [of 'verborgenheid'] mee.
EEN van de aspecten van dit 'geheimenis' is dat de Gemeente niet door de grote verdrukking zal gaan. Dit is een reden waarom de Bijbel de opname 'de gelukkige hoop' [ of 'zalige hoop'] noemt.
De meeste gelovigen beseffen dat het feit dat ze christen zijn, hen niet bewaart voor verdrukkingen waar alle mensen van tijd tot tijd mee te maken hebben. De geschiedenis van de Gemeente staat vol van martelaren die allerlei soorten van vervolging hebben doorgemaakt, vooral in de eerste 3 eeuwen van de Gemeente, tijdens de inquisitie, maar ook in de laatste eeuw.
Ook vandaag de dag zijn er vervolgingen.
Heeft de apostel Paulus de christenen niet gewaarschuwd dat zij zullen moeten lijden? [ zie Petrus 4:12-14].
Wij staan er vaak niet bij stil dat beproevingen en verdrukkingen horen bij een leven in een gevallen wereld.
Echter, geheel iets anders is de GROTE verdrukking.
Dit is een bijzonder oordeel van God. De Here Jezus sprak hierover: 'Want er zal DAN een 'grote verdrukking' zijn, zoals er niet geweest is van het begin der wereld tot nu toe en ook nooit meer wezen zal".
De volgende keer zal ik ingaan op de belofte van Openbaring 3:10.
-
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Er zijn heel veel christenen die dit heel anders 'zien'.ineke-kitty schreef:Wat wordt bedoeld met 'de opname?
Vele christenen weten wat daarmee bedoeld wordt. Dat is het moment waarop 'in een oogwenk' [ 'in een ondeelbaar ogenblik' of 'in een punt des tijds' ] Christus met een roepen zal neerdalen van de hemel, ' en zij die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht' [ 1 Thess. 4:16,17].
Het Griekse woord hier is 'harpazo'.
Het betekent 'wegrukken' om met Christus te zijn.
...
Om te beginnen is er het onderwijs van Jezus, die zegt dat Hij zal terugkomen als een dief in de nacht.
Daarin is een beeld te herkennen dat Jezus' wederkomst één enkel moment is.
De vertaling van 1 Thessalonicenzen 4:16-17 wordt over het algemeen ook anders gelezen.
Er staat - volgens de Statenvertaling: Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem des archangels, en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel;
en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan;
Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht;
en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen.
Oftewel:
Er staat NIET dat Jezus uit de hemel komt om ons op te halen en weer mee terug te nemen naar de hemel.
Er staat dat we Jezus "tegemoet" gaan. Het Griekse woord is "apantesis", wat "ontmoeten" betekent.
We ontmoeten Jezus bij zijn wederkomst in de lucht.
Je kunt het vergelijken met het "binnenhalen" van iemand die op bezoek komt.
En verder staat er alleen: en wij zullen met de Heere zijn.
Er staat niet: en dan gaan we weer weg van de aarde (het woord "lucht" betreft gewoon de lucht, de atmosfeer die bij de aarde hoort.)
Wat dus ook betekent dat teksten die gaan over verdrukkingen, 1000-jarig rijk, e.d., toch iets anders betekenen.
Psalm 1:1
-
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
- Man/Vrouw: V
Re: De opname van de Gemeente
In 1 Thess. 5:4,5 staat: " Maar gij, broeders, gij zijt NIET in duisternis, dat U die dag als een dief zou bevangen.
Gij zijt allen kinderen des lichts, en kinderen des daags; wij zijn niet des nachts, noch der duisternis.
Deze verzen spreken over "gij". Dat zijn de gelovigen. Deze gelovigen zijn kinderen van het licht en de dag.
Dat de Heer als een dief in de nacht komt, kan niet op de Gemeente van toepassing gebracht worden.
Dit betekent dat de opname van de Gemeente niet zal plaatsvinden als een dief in de nacht. Gelovigen zijn reeds het eigendom van de heer.
Hij hoeft hen niet als een dief te stelen.
De Dag des HEEREN overvalt de gelovigen niet.
Voordat die dag [ des HEEREN] komt wordt de Gemeente weggerukt.
1 Thess. 5:6-8 zegt dan ook: Zo laat ons dan niet slapen, gelijk als de anderen, maar laat ons waken, en nuchteren zijn.
Want die slapen, slapen des nachts, en die dronken zijn, zijn des nachts dronken.
Maar wij, die des daags zijn, laat ons nuchteren zijn, aangedaan hebbende het borstwapen des geloofs en der liefde, en tot een helm, de hoop der zaligheid.
" Laat ons" [laten wij] niet slapen, gelijk als de anderen. Die nacht is er nu dus ook al.
De anderen slapen, omdat het voor hen nacht is. Ze maken deel uit van de wereld die in duisternis leeft.
1 Thess. 5:9 zegt: Want God heeft ONS niet gesteld tot toorn, maar tot verkrijging der zaligheid, door onzen Heere Jezus Christus.
God heeft ons [ gelovigen] niet tot toorn gesteld. Het verderf zal niet over de gelovigen van de Gemeente komen.
De hoop van de gelovigen is juist "zaligheid" en wij zouden elkaar daarmee vertroosten.
Gij zijt allen kinderen des lichts, en kinderen des daags; wij zijn niet des nachts, noch der duisternis.
Deze verzen spreken over "gij". Dat zijn de gelovigen. Deze gelovigen zijn kinderen van het licht en de dag.
Dat de Heer als een dief in de nacht komt, kan niet op de Gemeente van toepassing gebracht worden.
Dit betekent dat de opname van de Gemeente niet zal plaatsvinden als een dief in de nacht. Gelovigen zijn reeds het eigendom van de heer.
Hij hoeft hen niet als een dief te stelen.
De Dag des HEEREN overvalt de gelovigen niet.
Voordat die dag [ des HEEREN] komt wordt de Gemeente weggerukt.
1 Thess. 5:6-8 zegt dan ook: Zo laat ons dan niet slapen, gelijk als de anderen, maar laat ons waken, en nuchteren zijn.
Want die slapen, slapen des nachts, en die dronken zijn, zijn des nachts dronken.
Maar wij, die des daags zijn, laat ons nuchteren zijn, aangedaan hebbende het borstwapen des geloofs en der liefde, en tot een helm, de hoop der zaligheid.
" Laat ons" [laten wij] niet slapen, gelijk als de anderen. Die nacht is er nu dus ook al.
De anderen slapen, omdat het voor hen nacht is. Ze maken deel uit van de wereld die in duisternis leeft.
1 Thess. 5:9 zegt: Want God heeft ONS niet gesteld tot toorn, maar tot verkrijging der zaligheid, door onzen Heere Jezus Christus.
God heeft ons [ gelovigen] niet tot toorn gesteld. Het verderf zal niet over de gelovigen van de Gemeente komen.
De hoop van de gelovigen is juist "zaligheid" en wij zouden elkaar daarmee vertroosten.
-
- Berichten: 6615
- Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Als je leest vanaf 1 Thess 5: 1, dan zie je dat het moment ook voor de broeders en zusters niet bekend is. Maar het verschil tussen mensen die de Heer verwachten en die Hem niet verwachten, is dat de mensen die Hem verwachten voorbereid zijn. Denk aan de vijf wijze en de vijf dwaze meisjes. En vergelijk ook Matteus 24:ineke-kitty schreef:In 1 Thess. 5:4,5 staat: " Maar gij, broeders, gij zijt NIET in duisternis, dat U die dag als een dief zou bevangen.
Gij zijt allen kinderen des lichts, en kinderen des daags; wij zijn niet des nachts, noch der duisternis.
Matteus 24:42-44 schreef:Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht.
"Als een dief in de nacht" is een vergelijking. Het punt van vergelijking is de onverwachtsheid, de onbekendheid van het moment. De Heer komt niemand stelen. Dat hoeft Hij ook niet, want iets dat van Hem is, hoeft Hij niet te stelen en van de Heer is de aarde en haar volheid.ineke-kitty schreef:Gelovigen zijn reeds het eigendom van de heer.
Hij hoeft hen niet als een dief te stelen.
-
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
- Man/Vrouw: V
Re: De opname van de Gemeente
De mensen die de Heer niet verwachten leven in de duisternis, en dat gaat dus over ongelovigen.Peter79 schreef:Als je leest vanaf 1 Thess 5: 1, dan zie je dat het moment ook voor de broeders en zusters niet bekend is. Maar het verschil tussen mensen die de Heer verwachten en die Hem niet verwachten, is dat de mensen die Hem verwachten voorbereid zijn. Denk aan de vijf wijze en de vijf dwaze meisjes. En vergelijk ook Matteus 24:ineke-kitty schreef:In 1 Thess. 5:4,5 staat: " Maar gij, broeders, gij zijt NIET in duisternis, dat U die dag als een dief zou bevangen.
Gij zijt allen kinderen des lichts, en kinderen des daags; wij zijn niet des nachts, noch der duisternis.Matteus 24:42-44 schreef:Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht."Als een dief in de nacht" is een vergelijking. Het punt van vergelijking is de onverwachtsheid, de onbekendheid van het moment. De Heer komt niemand stelen. Dat hoeft Hij ook niet, want iets dat van Hem is, hoeft Hij niet te stelen en van de Heer is de aarde en haar volheid.ineke-kitty schreef:Gelovigen zijn reeds het eigendom van de heer.
Hij hoeft hen niet als een dief te stelen.
De vergelijking met de vijf dwaze en de vijf wijze meisjes, is niet op de Gemeente van toepassing, zo ook Matth. 24 niet van toepassing is op de Gemeente, maar op het joodse volk, dat tijdens de eerste helft van de grote verdrukking de gelegenheid krijgt te vluchten naar de bergen [Petra] .
-
- Berichten: 6615
- Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Dus de broeders en zusters uit 1 Thess 5: 1 zijn weer andere mensen dan "gij" en "broeders" in 1 Thess 5:4-5? Of begrijp ik dat niet goed van je?ineke-kitty schreef:De mensen die de Heer niet verwachten leven in de duisternis, en dat gaat dus over ongelovigen.
De vergelijking met de vijf dwaze en de vijf wijze meisjes, is niet op de Gemeente van toepassing, zo ook Matth. 24 niet van toepassing is op de Gemeente, maar op het joodse volk, dat tijdens de eerste helft van de grote verdrukking de gelegenheid krijgt te vluchten naar de bergen [Petra] .
-
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
- Man/Vrouw: V
Re: De opname van de Gemeente
Peter79 schreef:Dus de broeders en zusters uit 1 Thess 5: 1 zijn weer andere mensen dan "gij" en "broeders" in 1 Thess 5:4-5? Of begrijp ik dat niet goed van je?ineke-kitty schreef:De mensen die de Heer niet verwachten leven in de duisternis, en dat gaat dus over ongelovigen.
De vergelijking met de vijf dwaze en de vijf wijze meisjes, is niet op de Gemeente van toepassing, zo ook Matth. 24 niet van toepassing is op de Gemeente, maar op het joodse volk, dat tijdens de eerste helft van de grote verdrukking de gelegenheid krijgt te vluchten naar de bergen [Petra] .
Natuurlijk zijn dat dezelfden. Echter staat er uitdrukkelijk bij dat ZIJ, dus de broeders en zusters NIET in de duisternis zijn, zodat DIE dag, namelijk de wederkomst van Christus op de AARDE, als Hij Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg, als een dief zou bevangen.
De wederkomst van de Here Jezus Christus in Zijn heerlijkheid is van een andere orde dan de opname van de Gemeente, waar wij Hem tegemoet zullen gaan in de lucht. DAT zal voor de wereld NIET zichtbaar zijn.
Degenen die in de wereld zijn, leven dus in de duisternis. Echter de Gemeente wandelt in het Licht.
De Dag des HEEREN zal komen als een dief in de nacht, echter NIET voor de gelovigen van de Gemeente.
De Dag des HEEREN is gelijk aan het oordeel van de Heer, en de Gemeente valt NIET onder het oordeel.
-
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
De grote verdrukking is de het werk van de satan die de wereld misleid door de valse profeet Israel zal verdrukken zoals nog nooit heeft plaatsgevonden.ineke-kitty schreef:
Echter, geheel iets anders is de GROTE verdrukking.
Dit is een bijzonder oordeel van God. De Here Jezus sprak hierover: 'Want er zal DAN een 'grote verdrukking' zijn, zoals er niet geweest is van het begin der wereld tot nu toe en ook nooit meer wezen zal".
EN absoluut niet van God Zelf afkomstig.
Een voorproefje heeft al plaatsgevonden in WW-II helaas en we zijn met de EU en islam hard op weg dezelfde route nogmaals te gaan.
Na deze verdrukking door de wereld en de valse profeet van satan afkomstig, die geen Israel wil omdat zijn kop er vermorzeld zal gaan worden, komt de wraak van God over de wereld en de valse profeet en de antichrist.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Maar dit betekent alleen maar dat we met zekerheid niet zullen leiden onder de wraak van God over de wereld en de valse profeet en valse religie.ineke-kitty schreef: 1 Thess. 5:9 zegt: Want God heeft ONS niet gesteld tot toorn, maar tot verkrijging der zaligheid, door onzen Heere Jezus Christus.
God heeft ons [ gelovigen] niet tot toorn gesteld. Het verderf zal niet over de gelovigen van de Gemeente komen.
De hoop van de gelovigen is juist "zaligheid" en wij zouden elkaar daarmee vertroosten.
De verdrukking die juist door deze wereld zal worden gedaan aan Israel zal ook mogelijk de ware christenen raken, omdat zij niet meehelpen aan deze grote verdrukking.
Zie eens hoe de beschrijvingen over de grote verdrukking helemaal over Israel gaan.
(Dit stuk heb ik ooit ergens gelezen en bewaard, omdat ik de uitleg heel helder vond).
Matteus 24 De grote verdrukking
15 Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarvan gesproken is door de profeet Daniël, zult zien staan op de heilige plaats – laat hij die het leest, daarop letten! –
Er is maar 1 plaats heilig op aarde in GOD Zijn ogen en dat is Jeruzalem.
16 laten dan zij die in Judea zijn, vluchten naar de bergen.
Judea, duidelijk in Israël en nergens anders !
17 Wie op het dak is, moet niet naar beneden gaan om iets uit zijn huis te halen,
18 en wie op de akker is, moet niet terugkeren naar wat hij achterliet om zijn kleren te halen.
19 Maar wee de zwangeren en de zogenden in die dagen!
20 En bid dat uw vlucht niet zal plaatsvinden in de winter en ook niet op een sabbat.
De enigen die werkelijk Sabbat vieren zijn de Joden !
21 Want dan zal er een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is vanaf het begin van de wereld, tot nu toe, en zoals er ook nooit meer zijn zal.
22 En als die dagen niet ingekort werden, zou er geen vlees behouden worden; maar ter wille van de uitverkorenen zullen die dagen ingekort worden.
Wie is het Uitverkoren vol? Het volk Israël !
Over de grote verdrukking in Marcus 13
14 Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarover door de profeet Daniël gesproken is, zult zien staan waar het niet behoort – laat hij die het leest, daarop letten! – laten dan zij die in Judea zijn, vluchten naar de bergen.
Wederom Judea, dat in israel lag en ligt !
15 En wie op het dak is, moet niet naar beneden gaan in het huis om iets uit zijn huis te halen,
16 en wie op de akker is, moet niet terugkeren naar wat hij achterliet, om zijn bovenkleed te halen.
17 Maar wee de zwangere en de zogende vrouwen in die dagen!
18 En bid dat uw vlucht niet zal plaatsvinden in de winter.
19 Want die dagen zullen dagen van zo'n verdrukking zijn als er niet geweest is vanaf het begin van de schepping, die God geschapen heeft, tot nu toe, en er ook nooit meer zijn zal.
20 En als de Heere die dagen niet ingekort had, zou er geen vlees behouden worden; maar ter wille van de uitverkorenen, die Hij heeft uitverkoren, heeft Hij die dagen ingekort.
Wederom de uitspraak over de uitverkorenen, het uitverkoren volk is Israel !
De grote verdrukking in Lucas 21
20 Wanneer u zult zien dat Jeruzalem door legers omringd wordt, weet dan dat zijn verwoesting nabij is.
Duidelijk, bij de grote verdrukking zullen de legers van de wereld Jeruzalem omringen. Jeruzalem ligt in Israël, toch?
De wereld is zich hier NU langzaam op aan het voorbereiden dmv VN, EU e.d en Islam.
21 Laten dan wie in Judea zijn, vluchten naar de bergen en wie in het midden van Jeruzalem zijn, daaruit wegtrekken en wie op de velden zijn, er niet in gaan.
Wederom Judea en Jeruzalem worden hier als het centrum van de grote verdrukking genoemd.
24 En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.
Wederom Jeruzalem, de wereldlegers zullen Jeruzalem aanvallen en vernietigen.
Zie je dat deze 3 profetieën door Jezus Zelfs worden voorafgegaan door de vernietiging van Jeruzalem en worden opgevolgd door de Wederkomst van Jezus Christus, die als Koning der Joden terugkomt om de Israël te redden en al haar vijanden te vernietigen ! De wedergeboren christenen zijn dan al opgenomen bij de opname en bij Hem !
Hier 1 van de vele profetieën van de oude profeten = waarin GOD al over de grote verdrukking van Israël spreekt. Merk op dat ook hier expliciet over Judea wordt gesproken, momenteel de westbank en hart van het conflict !
Jeremia 33:8
7 Ik zal een omkeer brengen in de gevangenschap van Juda en in de gevangenschap van Israël, en hen opbouwen als vroeger.
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen
Jeremia 30:7-11
7 Wee!
Want die dag is groot,
er is er geen als hij.
Het is een tijd van benauwdheid voor Jakob,
toch zal hij daaruit verlost worden.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
- Berichten: 6615
- Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Vers voor vers dan:ineke-kitty schreef:Natuurlijk zijn dat dezelfden. Echter staat er uitdrukkelijk bij dat ZIJ, dus de broeders en zusters NIET in de duisternis zijn, zodat DIE dag, namelijk de wederkomst van Christus op de AARDE, als Hij Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg, als een dief zou bevangen.
De wederkomst van de Here Jezus Christus in Zijn heerlijkheid is van een andere orde dan de opname van de Gemeente, waar wij Hem tegemoet zullen gaan in de lucht. DAT zal voor de wereld NIET zichtbaar zijn.
Degenen die in de wereld zijn, leven dus in de duisternis. Echter de Gemeente wandelt in het Licht.
De Dag des HEEREN zal komen als een dief in de nacht, echter NIET voor de gelovigen van de Gemeente.
De Dag des HEEREN is gelijk aan het oordeel van de Heer, en de Gemeente valt NIET onder het oordeel.
Het heeft geen zin om over het moment te speculeren, want het gebeurt onverwachts, zoals een dief ook komt wanneer je het niet verwacht.1 Thess. 5: 1 en 2 schreef: Broeders en zusters, ik hoef u niet te schrijven over het moment waarop dit zal gebeuren, want u weet zelf maar al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht.
Dit onderstreept de onverwachtsheid van het moment.1 Thess 5: 3 schreef:Als de mensen zeggen dat er vrede en veiligheid is, worden ze plotseling getroffen door de ondergang, zoals een zwangere vrouw door barensweeën. Vluchten is dan onmogelijk.
Als je weet dat de dief komt, ook al ken je het moment niet, dan ga je niet slapen, maar ben je op je hoede. Als je het moment zou weten, had je je wekker kunnen zetten. Maar de gelovige moet dus voortdurend op zijn hoede zijn.1 Thess 5:4-6 schreef: Maar u, broeders en zusters, u leeft niet in de duisternis, zodat de dag van de Heer u zou kunnen overvallen als een dief, want u bent allen kinderen van het licht en van de dag. Wij behoren niet toe aan de nacht en de duisternis, dus laten we niet slapen, zoals anderen, maar waken en op onze hoede zijn.
Hier staat het verschil tussen: Hen die niet voorbereid zijn, in de Bijbel meermalen getypeerd door "Laten we eten en drinken, want morgen sterven wij". En hen die voorbereid zijn met geloof, hoop en liefde. Zij die niet voorbereid zijn, komen van een koude kermis thuis, het overvalt hun. Zij die wel voorbereid zijn, overvalt het niet, want zij hopen er juist op en dan word je er niet door overvallen (bevangen).1 Thess 5: 7-11 schreef:Wie slaapt, slaapt ’s nachts, en wie zich bedrinkt, is ’s nachts dronken; maar laten wij, die toebehoren aan de dag, op onze hoede zijn, omgord met het harnas van geloof en liefde, en getooid met de helm van de hoop op redding. Want Gods bedoeling met ons is niet dat wij veroordeeld worden, maar dat wij gered worden door onze Heer Jezus Christus. Hij is voor ons gestorven opdat wij, of we nu op aarde zijn of gestorven zijn, samen met hem zullen leven. Dus troost elkaar en wees elkaar tot voorbeeld, zoals u trouwens al doet.
-
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
1 Tessalonicenzen 5:Peter79 schreef:Vers voor vers dan:ineke-kitty schreef:Natuurlijk zijn dat dezelfden. Echter staat er uitdrukkelijk bij dat ZIJ, dus de broeders en zusters NIET in de duisternis zijn, zodat DIE dag, namelijk de wederkomst van Christus op de AARDE, als Hij Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg, als een dief zou bevangen.
De wederkomst van de Here Jezus Christus in Zijn heerlijkheid is van een andere orde dan de opname van de Gemeente, waar wij Hem tegemoet zullen gaan in de lucht. DAT zal voor de wereld NIET zichtbaar zijn.
Degenen die in de wereld zijn, leven dus in de duisternis. Echter de Gemeente wandelt in het Licht.
De Dag des HEEREN zal komen als een dief in de nacht, echter NIET voor de gelovigen van de Gemeente.
De Dag des HEEREN is gelijk aan het oordeel van de Heer, en de Gemeente valt NIET onder het oordeel.
Het heeft geen zin om over het moment te speculeren, want het gebeurt onverwachts, zoals een dief ook komt wanneer je het niet verwacht.1 Thess. 5: 1 en 2 schreef: Broeders en zusters, ik hoef u niet te schrijven over het moment waarop dit zal gebeuren, want u weet zelf maar al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht.
4 Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen.
5 U bent allen kinderen van het licht en kinderen van de dag. Wij zijn niet van de nacht en ook niet van de duisternis.
9 Want God heeft ons niet bestemd tot toorn, maar tot het verkrijgen van de zaligheid, door onze Heere Jezus Christus,
Dit vers laat zien dat wij christenen niet voor de grote verdrukking gespaard zullen worden door toedoen de wereld die de antichrist en de valse profeet volgt.
Maar wij christenen zijn gespaard van God Zijn toorn over deze grote verdrukking en Zijn Wraak op deze wereld en de valse profeet die ook veel christenen zal (proberen te) misleiden, helaas.
Want de bijbel zegt ook dat wanneer Jezus als een dief in de nacht komt dat zal zijn om de wereld te vernietigen, te verbranden, de elementen en de aarde en al wat erop is.
10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden.
Dat wordt ons christenen bespaard.
De Joden zullen helaas allemaal al zijn omgekomen door toedoen van de wereld en de valse profeet, op 144.000 Joden of families na. Ook zij worden gespaard in de toorn en wraak van God op de grote verdrukking.
Wie dus met de bijbel in de hand de gebeurtenissen volgt zal de tekenen herkennen. Met name de steeds ernstigere verdrukking van Israel is hier een belangrijke gebeuren, de kleine wijzer van de eindtijd klok.Peter79 schreef:Dit onderstreept de onverwachtsheid van het moment.1 Thess 5: 3 schreef:Als de mensen zeggen dat er vrede en veiligheid is, worden ze plotseling getroffen door de ondergang, zoals een zwangere vrouw door barensweeën. Vluchten is dan onmogelijk.
Lukas 21
20 Wanneer u zult zien dat Jeruzalem door legers omringd wordt, weet dan dat zijn verwoesting nabij is.
[modbreak Trajecto] Ontbrekende code toegevoegd
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
In 1 Thessalonicenzen 5:1-2 begint Paulus eerst met de constatering dat de dag des Heeren net zo zal komen als een dief in de nacht,ineke-kitty schreef:In 1 Thess. 5:4,5 staat: " Maar gij, broeders, gij zijt NIET in duisternis, dat U die dag als een dief zou bevangen.
Gij zijt allen kinderen des lichts, en kinderen des daags; wij zijn niet des nachts, noch der duisternis.
Deze verzen spreken over "gij". Dat zijn de gelovigen. Deze gelovigen zijn kinderen van het licht en de dag.
Dat de Heer als een dief in de nacht komt, kan niet op de Gemeente van toepassing gebracht worden.
Dit betekent dat de opname van de Gemeente niet zal plaatsvinden als een dief in de nacht. Gelovigen zijn reeds het eigendom van de heer.
Hij hoeft hen niet als een dief te stelen.
De Dag des HEEREN overvalt de gelovigen niet.
Voordat die dag [ des HEEREN] komt wordt de Gemeente weggerukt.
en dat de broeders en zusters dat maar al te goed weten.
Daaraan koppelt Paulus het voorbeeld van de weeën van een zwangere vrouw.
Als een vrouw uitgeteld is, 'weet' je dat die weeën zullen komen, maar het exacte moment is niet bekend.
Zo geldt het ook voor de wederkomst: een 'wakkere' christen weet dat die wederkomst er aan zit te komen,
maar het exacte moment is niet bekend.
Dat is wat Paulus hier zegt.
Het beeld van de dief in de nacht is gekoppeld aan het beeld van de weeën die 'opeens' beginnen.
Het gaat niet om het stelen ergens van, en het wegrukken wordt al helemaal niet genoemd.
Het gaat erom dat zelfs als je het verwacht, het exacte moment toch nog als een verrassing komt.
Waarom niet?Deze gelovigen zijn kinderen van het licht en de dag.
Dat de Heer als een dief in de nacht komt, kan niet op de Gemeente van toepassing gebracht worden.
Psalm 1:1
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 08 jan 2014, 12:28
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
EricJan, Waarom pas je die profetieën uit Mattheus, Marcus en Lukas in de toekomst?Zie eens hoe de beschrijvingen over de grote verdrukking helemaal over Israel gaan.
(Dit stuk heb ik ooit ergens gelezen en bewaard, omdat ik de uitleg heel helder vond).
Die profetieën hadden betrekking op het Jeruzalem in de tijd van Christus, En is in 70 AD in vervulling gegaan toen de Romeinen Jeruzalem verwoeste.
Dat moet je dus niet toepassen in de toekomst.
-
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Mooi uitgelegd HarryHarryK schreef:
In 1 Thessalonicenzen 5:1-2 begint Paulus eerst met de constatering dat de dag des Heeren net zo zal komen als een dief in de nacht,
en dat de broeders en zusters dat maar al te goed weten.
Daaraan koppelt Paulus het voorbeeld van de weeën van een zwangere vrouw.
Als een vrouw uitgeteld is, 'weet' je dat die weeën zullen komen, maar het exacte moment is niet bekend.
Zo geldt het ook voor de wederkomst: een 'wakkere' christen weet dat die wederkomst er aan zit te komen,
maar het exacte moment is niet bekend.
Dat zijn inderdaad de tekenen die we kunnen herkennen, waarover Jezus spreekt.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Dat ben ik dus niet met je eens, want die verdrukking was niet zo groot als de wereld nog nooit heeft meegemaakt.robert75 schreef:EricJan, Waarom pas je die profetieën uit Mattheus, Marcus en Lukas in de toekomst?Zie eens hoe de beschrijvingen over de grote verdrukking helemaal over Israel gaan.
(Dit stuk heb ik ooit ergens gelezen en bewaard, omdat ik de uitleg heel helder vond).
Die profetieën hadden betrekking op het Jeruzalem in de tijd van Christus, En is in 70 AD in vervulling gegaan toen de Romeinen Jeruzalem verwoeste.
Dat moet je dus niet toepassen in de toekomst.
In WW-II was vele malen ernstiger.
Daarbij komt na de grote verdrukking van Israel Jezus terug als Leeuw van Juda om wraak te nemen op de verdrukkers en dat is nog niet gebeurd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 08 jan 2014, 12:28
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Natuurlijk niet. Deze profetieën zijn vervuld in 70 AD. Zo lezen we in Mattheus 24:1,2
1 En Jezus ging weg en vertrok uit de tempel; en Zijn discipelen kwamen naar Hem toe om Hem op de gebouwen van de tempel te wijzen.
2 Jezus antwoordde en zei tegen hen: Ziet u dit alles? Voorwaar, Ik zeg u: hier zal niet één steen op de andere steen gelaten worden die niet afgebroken zal worden.
Jezus sprak hier over de letterlijke tempel, En dat hij afgebroken zou worden. Wat vervuld is in 70 AD toen de Romeinen Jeruzalem verwoestte.
Vervolgens lezen we in vers 15
15 Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarvan gesproken is door de profeet Daniël, zult zien staan op de heilige plaats – laat hij die het leest, daarop letten!
Wat was nu die heilige plaats? De tempel, Zoals in Handelingen 21:27,28 staat, Waarin we lezen dat Paulus volgens de Joden de heilige plaatst had ontheiligd door Grieken in de tempel toe te laten.
27 Toen de zeven dagen ten einde liepen, zagen de Joden uit Asia hem in de tempel en brachten heel de menigte in verwarring. Zij sloegen de handen aan hem
28 en schreeuwden: Mannen van Israël, kom helpen! Dit is de man die overal iedereen onderwijs geeft dat indruist tegen het volk, tegen de wet en tegen deze plaats. Bovendien heeft hij ook nog Grieken in de tempel gebracht en deze heilige plaats ontheiligd.
De heilige plaats wat de tempel, En daar sprak Christus over. Jezus bedoelde met de heilige plaats de tempel, En die is in 70 AD verwoest waardoor die profetie in vervulling kwam.
1 En Jezus ging weg en vertrok uit de tempel; en Zijn discipelen kwamen naar Hem toe om Hem op de gebouwen van de tempel te wijzen.
2 Jezus antwoordde en zei tegen hen: Ziet u dit alles? Voorwaar, Ik zeg u: hier zal niet één steen op de andere steen gelaten worden die niet afgebroken zal worden.
Jezus sprak hier over de letterlijke tempel, En dat hij afgebroken zou worden. Wat vervuld is in 70 AD toen de Romeinen Jeruzalem verwoestte.
Vervolgens lezen we in vers 15
15 Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarvan gesproken is door de profeet Daniël, zult zien staan op de heilige plaats – laat hij die het leest, daarop letten!
Wat was nu die heilige plaats? De tempel, Zoals in Handelingen 21:27,28 staat, Waarin we lezen dat Paulus volgens de Joden de heilige plaatst had ontheiligd door Grieken in de tempel toe te laten.
27 Toen de zeven dagen ten einde liepen, zagen de Joden uit Asia hem in de tempel en brachten heel de menigte in verwarring. Zij sloegen de handen aan hem
28 en schreeuwden: Mannen van Israël, kom helpen! Dit is de man die overal iedereen onderwijs geeft dat indruist tegen het volk, tegen de wet en tegen deze plaats. Bovendien heeft hij ook nog Grieken in de tempel gebracht en deze heilige plaats ontheiligd.
De heilige plaats wat de tempel, En daar sprak Christus over. Jezus bedoelde met de heilige plaats de tempel, En die is in 70 AD verwoest waardoor die profetie in vervulling kwam.
-
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Sorry Robert, maar met jou uitleg zou de profetie van Jezus maar deels zijn uitgekomen en daarin geloof ik niet.
Wat zou kunnen is dat deze profetieën over een veel grotere periode gaan dan wij vermoeden kunnen.
En de gruwel van de verwoesting staat nu in Jeruzalem inderdaad, het is de gouden koele moskee namelijk die precies staat waar ooit het heilige der heilige van de Joodse tempel was. In op de ingang van die moskee staat de tekst geschreven dat hun god zich geen geen zoon genomen heeft.
Wat zou kunnen is dat deze profetieën over een veel grotere periode gaan dan wij vermoeden kunnen.
En de gruwel van de verwoesting staat nu in Jeruzalem inderdaad, het is de gouden koele moskee namelijk die precies staat waar ooit het heilige der heilige van de Joodse tempel was. In op de ingang van die moskee staat de tekst geschreven dat hun god zich geen geen zoon genomen heeft.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
- Berichten: 2501
- Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
- Man/Vrouw: V
Re: De opname van de Gemeente
Omdat de tekst uit 1 Tess. 5 een vervolg heeft:HarryK schreef:Waarom niet?ineke-kitty schreef: Deze gelovigen zijn kinderen van het licht en de dag.
Dat de Heer als een dief in de nacht komt, kan niet op de Gemeente van toepassing gebracht worden.
2 Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht.
3 Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.
4 Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen.
5 U bent allen kinderen van het licht en kinderen van de dag. Wij zijn niet van de nacht en ook niet van de duisternis.
6 Laten wij dan niet, evenals de anderen, slapen, maar laten wij waakzaam en nuchter zijn.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 08 jan 2014, 12:28
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Dus eigenlijk wil je nu zeggen dat 70 AD geen vervulling van profetie was?ericjan schreef:Sorry Robert, maar met jou uitleg zou de profetie van Jezus maar deels zijn uitgekomen en daarin geloof ik niet.
Wat zou kunnen is dat deze profetieën over een veel grotere periode gaan dan wij vermoeden kunnen.
En de gruwel van de verwoesting staat nu in Jeruzalem inderdaad, het is de gouden koele moskee namelijk die precies staat waar ooit het heilige der heilige van de Joodse tempel was. In op de ingang van die moskee staat de tekst geschreven dat hun god zich geen geen zoon genomen heeft.
En de gruwel waar Jezus over spreekt is natuurlijk geen moskee, maar dat waren de Romeinen.
-
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
- Man/Vrouw: V
Re: De opname van de Gemeente
Eerder wordt toch ook duidelijk gezegd : "Doch broeders, ik wil niet dat gij onwetende zijt van degenen die ontslapen zijn, opdat gij niet bedroefd zijt gelijk als de anderen die geen hoop hebben"Adinomis schreef:Omdat de tekst uit 1 Tess. 5 een vervolg heeft:HarryK schreef:Waarom niet?ineke-kitty schreef: Deze gelovigen zijn kinderen van het licht en de dag.
Dat de Heer als een dief in de nacht komt, kan niet op de Gemeente van toepassing gebracht worden.
2 Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht.
3 Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.
4 Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen.
5 U bent allen kinderen van het licht en kinderen van de dag. Wij zijn niet van de nacht en ook niet van de duisternis.
6 Laten wij dan niet, evenals de anderen, slapen, maar laten wij waakzaam en nuchter zijn.
Let op de tegenstellingen want de broeders en hen die geen hoop ( toekomstverwachting) hebben.
Dan wordt de opname van de Gemeente uitgelegd.
En dan gaat hoofdstuk 5 verser over de tijden en de gelegenheden die VOLGEN op de opname.
En zie je duidelijk in het citaat van Openbaring 12 een tegenstelling in "zij" die zullen zeggen "vrede en geen gevaar" dat zijn niet "wij" want het gaat om Israël en dan gaat het daarna verder over "wij" die dus niet in de Grote Verdrukking gaan en ook niet wachten op het Oordeel van de Jongste Dag want er staat heel duidelijk dat wij niet gesteld zijn TOT TOORN.
Want wij zullen ontvangen de zaligheid in Jezus Christus. En dan sluit het af met hetzij dat men waakt, en hetzij dat wij slapen, wij samen met Hem zouden leven.
-
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
- Man/Vrouw: V
Re: De opname van de Gemeente
De Bijbel zegt dat "de gruwel der verwoesting" een groot afgodsbeeld is in Jeruzalem en dat staat er nu nog niet.
Maar het zal door velen aanbeden zal worden. Of dat een moskee is weet ik niet.
Maar het zal door velen aanbeden zal worden. Of dat een moskee is weet ik niet.
-
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
In Mekka aanbidt de islam al wel een zwarte steen, die zou zo maar naar Jeruzalem kunnen worden gebracht.Wilsophie schreef:De Bijbel zegt dat "de gruwel der verwoesting" een groot afgodsbeeld is in Jeruzalem en dat staat er nu nog niet.
Maar het zal door velen aanbeden zal worden. Of dat een moskee is weet ik niet.
Niemand weet dit zeker, maar de aanwijzingen kloppen meer dan ooit.
- Er is namelijk sprake van afgoderij met een afgod die aanbeden wil worden als was hijzelf echt God.
- Een valse religie die tot geweld oproept om het tot de enige wereld religie te maken.
- Een actief bestrijden van het bestaan van Jezus als Zoon van God vindt er plaat.
Voor 20 jaar terug waren er groepen die meenden dat het de RKK zou zijn die de antichrist hielp als valse profeet.
Maar ik heb dat nooit geloofd, want iedereen kan schrijven wat ie wil over de RKK zonder het gevaar te lopen te worden omgebracht.
Ook zien de RKK Jezus gewoon als Zoon van God.
Aan beide voorwaarden voldoet de islam niet.
Maar goed, verder is dit denk teveel off topic en men heeft eerder het topic hierover gesloten.
Laatst gewijzigd door ericjan op 08 mar 2014, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Het gaat bij Paulus niet om een aanduiding dat de gelovigen geen 'last' hebben van de wederkomst.Adinomis schreef:Omdat de tekst uit 1 Tess. 5 een vervolg heeft:HarryK schreef:Waarom niet?ineke-kitty schreef: Deze gelovigen zijn kinderen van het licht en de dag.
Dat de Heer als een dief in de nacht komt, kan niet op de Gemeente van toepassing gebracht worden.
2 Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht.
3 Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.
4 Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen.
5 U bent allen kinderen van het licht en kinderen van de dag. Wij zijn niet van de nacht en ook niet van de duisternis.
6 Laten wij dan niet, evenals de anderen, slapen, maar laten wij waakzaam en nuchter zijn.
Het is een oproep om 'wakker' te blijven.
Er staat NIET: die dag zal u niet overvallen want u zult daarvoor al van de aarde zijn weggenomen.
Dan zouden de opvolgende verzen (blijf waakzaam) namelijk overbodig zijn.
Er staat: als je wakker bent, zal die dag u niet overvallen. Blijf dus wakker.
Er staat niet dat de dag niet komt, of dat de gelovigen daar niet bij zullen zijn,
er staat dat je als gelovige die dag verwacht en er klaar voor bent.
Psalm 1:1
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 08 jan 2014, 12:28
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Nee, Die gruwel zijn legers en geen afgodenbeeld.De Bijbel zegt dat "de gruwel der verwoesting" een groot afgodsbeeld is in Jeruzalem en dat staat er nu nog niet.
Maar het zal door velen aanbeden zal worden. Of dat een moskee is weet ik niet.
Wat staat in Lukas 21:20 "Wanneer u zult zien dat Jeruzalem door legers omringd wordt, weet dan dat zijn verwoesting nabij is.
Lukas 21 is dezelfde profetie als de profetie ui Mattheus 24, en Marcus 13. Die verwoestende gruwel zijn dus legers. En dat waren de Romeinse legioenen, En geen afgodenbeeld laat staan een moskee.
-
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
- Man/Vrouw: M
Re: De opname van de Gemeente
Dit beeld ontstaat bij jou omdat je denkt dat de grote verdrukking komt van God, maar de grote verdrukking wordt veroorzaakt door de wereld die de antichrist (islamtische god?) en zijn bekende islamitische valse profeet zal aanbidden, al dan niet onder dwang.Wilsophie schreef:Eerder wordt toch ook duidelijk gezegd : "Doch broeders, ik wil niet dat gij onwetende zijt van degenen die ontslapen zijn, opdat gij niet bedroefd zijt gelijk als de anderen die geen hoop hebben"Adinomis schreef:Omdat de tekst uit 1 Tess. 5 een vervolg heeft:HarryK schreef:Waarom niet?ineke-kitty schreef: Deze gelovigen zijn kinderen van het licht en de dag.
Dat de Heer als een dief in de nacht komt, kan niet op de Gemeente van toepassing gebracht worden.
2 Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht.
3 Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.
4 Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen.
5 U bent allen kinderen van het licht en kinderen van de dag. Wij zijn niet van de nacht en ook niet van de duisternis.
6 Laten wij dan niet, evenals de anderen, slapen, maar laten wij waakzaam en nuchter zijn.
Let op de tegenstellingen want de broeders en hen die geen hoop ( toekomstverwachting) hebben.
Dan wordt de opname van de Gemeente uitgelegd.
En dan gaat hoofdstuk 5 verser over de tijden en de gelegenheden die VOLGEN op de opname.
En zie je duidelijk in het citaat van Openbaring 12 een tegenstelling in "zij" die zullen zeggen "vrede en geen gevaar" dat zijn niet "wij" want het gaat om Israël en dan gaat het daarna verder over "wij" die dus niet in de Grote Verdrukking gaan en ook niet wachten op het Oordeel van de Jongste Dag want er staat heel duidelijk dat wij niet gesteld zijn TOT TOORN.
Wie dus het beeld (islamitische god?) aanbidt zal pas de toorn van God van Israel over zich krijgen wanneer Jezus wederkomt als de Messias en Koning van de Joden.
De grote verdrukking en de toorn en daarmee wraak van God zijn 2 verschillende dingen volgens mij.
[modbreak Trajecto] In dit bericht zat een overtreding van de regels die er nu uit gehaald is.
Laatst gewijzigd door ericjan op 09 mar 2014, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.