18 uitspraken over de dood

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Messenger
Man/Vrouw: M

18 uitspraken over de dood

Bericht door Messenger »

In "Thuis bij God" van Neale Donald Walsch (Engelse titel "Home with God") worden 18 herinneringen besproken over het leven en de dood.
https://libris.nl/zoek?t=Home+with+God& ... ald+Walsch
18 herinneringen over leven en dood:

1 Doodgaan doe je voor jezelf.
2 Jij bent de oorzaak van je eigen dood. Dit is altijd waar, ongeacht hoe en waar je doodgaat.
3 Je kunt niet tegen je wil doodgaan.
4 Geen enkel pad terug naar Huis is beter dan enig ander pad.
5 De dood is nimmer een beproeving. Ze is altijd een geschenk.
6 Jij en God zijn een. Er bestaat geen afscheiding tussen jullie.
7 De dood bestaat niet.
8 Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
9 Het is het verlangen van Alles dat is om Zichzelf in Zijn eigen ervaring te kennen. Dit is de reden voor alle leven.
10 Het leven is eeuwigdurend.
11 Het tijdstip en de omstandigheden van de dood zijn altijd perfect.
12 De dood van iedere persoon dient altijd de agenda van iedere andere persoon die zich ervan bewust is. Dat is de reden waarom ze zich ervan bewust zijn. Om deze reden is geen enkele dood (en geen enkel leven) ooit ‘verspild’. Niemand gaat ooit ‘tevergeefs’ dood.
13 De geboorte en de dood zijn hetzelfde.
14 Je doet voortdurend mee aan de scheppingsdaad, zowel in het leven als in de dood.
15 Er bestaat absoluut niet zoiets als het einde van de evolutie.
16 De dood is omkeerbaar
17 In de dood zul je worden begroet door al je geliefden; zij die voor jou zijn doodgegaan en zij die na jou zullen doodgaan.
18 De vrije keuze is de daad van zuivere creatie, het signatuur van God, en jouw gift, jouw glorie en jouw kracht voor eeuwig en altijd.
Er zijn volgens mij best wel gewaagde herinneringen die hierboven worden genoemd.
Ik ben benieuwd hoe jullie deze interpreteren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid

Re: 18 uitspraken over de dood

Bericht door Snelheid »

Allemaal uitspraken van mensen die bang voor de dood zijn en het maar over hebben.
Dood gaan is de laatste poort waar men door heen gaat en als het goed is naar Eeuwig heerlijk leven.
VERITAS VOS LIBERABIT.
EdVaessen

Bericht door EdVaessen »

Snelheid schreef: 06 sep 2021, 09:11 Allemaal uitspraken van mensen die bang voor de dood zijn en het maar over hebben.
Dood gaan is de laatste poort waar men door heen gaat en als het goed is naar Eeuwig heerlijk leven.
Aldus de uitspraak van Snelheid die bang is voor geen leven na de dood.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

EdVaessen schreef: 06 sep 2021, 18:44
Snelheid schreef: 06 sep 2021, 09:11 Allemaal uitspraken van mensen die bang voor de dood zijn en het maar over hebben.
Misspoes :D Geen uit spraken doen over mensen die je niet kent,dat is niet zo snugger.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Messenger

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 06 sep 2021, 18:56
EdVaessen schreef: 06 sep 2021, 18:44
Misspoes :D Geen uit spraken doen over mensen die je niet kent,dat is niet zo snugger.
Mensen herinneren zich niet reeds vele malen gestorven te zijn maar nog steeds bestaan, zij het in een andere stoffelijke vorm met een andere agenda van de ziel. Ze zijn bang hun dierbaren achter te laten en hun kinderen niet te zien opgroeien.

De ziel bestaat overal en in alle tijd. Zo zul je je (voor)ouders verwekt en geboren zien worden en zul je alle nakomelingen ouder zien worden. Je schildert als Rembrandt De Nachtwacht en bewondert deze op de eregalerij van het Rijksmuseum in Amsterdam.
Je bent alziend en alwetend. De God in jou kijkt door de ogen van alle levensvormen naar de gehele schepping.
Bovendien overziet God het gehele voortdurend veranderend mozaïek van afstand.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper

Bericht door hopper »

Waarom uitspraken doen over de dood als vele mensen tijdens dit leven al dood zijn?
Laat de doden de doden begraven, zei Jezus. En zo is het.
Messenger

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 07 sep 2021, 12:46 Waarom uitspraken doen over de dood als vele mensen tijdens dit leven al dood zijn?
Je bedoelt mensen met een BLE (bijna levend ervaring)?
Robert Frans

Bericht door Robert Frans »

Messenger schreef: 06 sep 2021, 08:581 Doodgaan doe je voor jezelf.
Niemand van ons leeft voor zichzelf alleen, niemand sterft voor zichzelf alleen.
Zolang wij leven, leven wij voor de Heer, en sterven wij, dan sterven wij voor de Heer: of wij leven of sterven, Hem behoren wij toe.

-Romeinen 14,7-8; WV85
2 Jij bent de oorzaak van je eigen dood. Dit is altijd waar, ongeacht hoe en waar je doodgaat.
Eh, nee. Gewoon nee.

De rest van de 'herinneringen' moet hij vooral zelf weten, maar dit lijkt een beetje erg op die 'The Secret'-nonsens, waarin wordt beweerd dat je met je gedachten het universum kunt sturen. Denk je jezelf gezond, dan blijf of word je gezond. Denk je teveel aan ziekte of word je er teveel mee geconfronteerd, dan blijf of word je ziek.
Uiteraard werkt The Secret ongeveer hetzelfde zoals christelijk-charismatische gebedsgenezers werken: er zitten allerlei verborgen voorwaarden aan vast om het te laten werken en als het niet werkt, is het altijd jouw schuld. Ook als het niet jouw schuld is.
Dus voor deze herinneringen zal onze Walsch vast wel allerlei verklaringen en alternatieve woordbetekenissen linksom en rechtsom geven waarom mijn verweer toch niet relevant zou zijn en de dood dus toch echt jouw schuld blijft.
Waarschijnlijk moet ik ook al zijn boeken gelezen hebben om te begrijpen wat met deze herinneringen precies zou worden bedoeld. Maar ja, dan horen die herinneringen natuurlijk sowieso niet zomaar op dit forum thuis, toch?
Vrede en alle goeds
hopper

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 07 sep 2021, 13:22
hopper schreef: 07 sep 2021, 12:46 Waarom uitspraken doen over de dood als vele mensen tijdens dit leven al dood zijn?
Je bedoelt mensen met een BLE (bijna levend ervaring)?
Ik doel op mensen die een GDE (Geheel Dood Ervaring) hebben gehad.
De mens dient te sterven in het 'tweede' om het Ene te leren kennen.
Zodat het Ene plaats kan nemen achter de ogen van de 'tweede'.

Messenger schreef: 06 sep 2021, 22:14 De God in jou kijkt door de ogen van alle levensvormen naar de gehele schepping.
Het Ene kijkt per definitie door alle ogen. Maar in de illusie/onwetendheid weet men dat niet.
Het gaat er dus om, om 'wetend' te worden en daarom moet de dode 'tweede' sterven.
(Die is toch al dood volgens Jezus, dus dat hoeft alleen nog maar bekrachtigd te worden.)
Messenger

Bericht door Messenger »

Robert Frans schreef: 07 sep 2021, 14:27
Messenger schreef: 06 sep 2021, 08:581 Doodgaan doe je voor jezelf.
Niemand van ons leeft voor zichzelf alleen, niemand sterft voor zichzelf alleen.
Zolang wij leven, leven wij voor de Heer, en sterven wij, dan sterven wij voor de Heer: of wij leven of sterven, Hem behoren wij toe.

-Romeinen 14,7-8; WV85
Eh, nee. Gewoon nee.
Met het normale bewustzijn zul je meestal niet denken dat je de oorzaak van je eigen dood bent maar dat je tegen je wil doodgaat. Echter ben je meer dan een lichaam en een geest, de ziel is de ontwerper/architect van het leven met een bepaalde agenda/bucketlist. Is die agenda voltooid, dan vindt het sterven plaats. Je verandert weer in een andere vorm met andere agenda.
Robert Frans schreef: De rest van de 'herinneringen' moet hij vooral zelf weten, maar dit lijkt een beetje erg op die 'The Secret'-nonsens, waarin wordt beweerd dat je met je gedachten het universum kunt sturen. Denk je jezelf gezond, dan blijf of word je gezond. Denk je teveel aan ziekte of word je er teveel mee geconfronteerd, dan blijf of word je ziek.
Ik heb de ervaring dat het geen 'nonsens' is. Als je bewust bent van je scheppingskracht via gedachte, woord en daad kun je gewenste resultaten afroepen.
Robert Frans schreef: Uiteraard werkt The Secret ongeveer hetzelfde zoals christelijk-charismatische gebedsgenezers werken: er zitten allerlei verborgen voorwaarden aan vast om het te laten werken en als het niet werkt, is het altijd jouw schuld. Ook als het niet jouw schuld is.
Dat is eerder het model van het christendom. Alleen al de erfzonde is een gigantische misvatting.
Robert Frans schreef: Dus voor deze herinneringen zal onze Walsch vast wel allerlei verklaringen en alternatieve woordbetekenissen linksom en rechtsom geven waarom mijn verweer toch niet relevant zou zijn en de dood dus toch echt jouw schuld blijft.
Typisch een katholiek met het woord 'schuld'. Je bent de oorzaak door een keuze op enig bewustzijnsniveau.
Van 'schuld' of 'boete' is geen sprake.
Robert Frans schreef: Waarschijnlijk moet ik ook al zijn boeken gelezen hebben om te begrijpen wat met deze herinneringen precies zou worden bedoeld. Maar ja, dan horen die herinneringen natuurlijk sowieso niet zomaar op dit forum thuis, toch?
Je 'moet' niks maar het betreft het boek "Home with God", dat is voldoende. Alle boeken lezen is niet per se nodig.
Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 07 sep 2021, 14:52
Robert Frans schreef: 07 sep 2021, 14:27 De rest van de 'herinneringen' moet hij vooral zelf weten, maar dit lijkt een beetje erg op die 'The Secret'-nonsens, waarin wordt beweerd dat je met je gedachten het universum kunt sturen. Denk je jezelf gezond, dan blijf of word je gezond. Denk je teveel aan ziekte of word je er teveel mee geconfronteerd, dan blijf of word je ziek.
Ik heb de ervaring dat het geen 'nonsens' is. Als je bewust bent van je scheppingskracht via gedachte, woord en daad kun je gewenste resultaten afroepen.
Ik vind het iets schadelijks hebben; *het haalt -de onschuld- eruit bij degenen die tegen ongewenste resultaten aanlopen.

Waar is.. het noodlot, het toeval, de pech, ongelukkig geboorte, mutatiefoutje in je DNA, tegen de verkeerde aanlopen, net op die tijd op de verkeerde plek zijn, etc. etc.
Liep je als homo tegen een potenrammer aan, of in een land geboren waar daar de doodstraf op staat, werd je als Dalit geboren, ten onrechte veroordeeld, ongeneeslijk ziek, een ongeval, een overval, opgelicht, aangerand/verkracht, bestolen, belogen en bedrogen.. etc. etc.
Eigen scheppingskracht, dus eigen schuld, dikke bult?
Waarom zou je alle slachtoffers nog helpen als hun eigen scheppingskracht de oorzaak van de ongewenste resultaten was. Je hoeft ze dan eigenlijk alleen maar aan te moedigen om hun scheppingskracht wat beter te gebruiken.
Zaten ze al in de ellende, krijgen ze die er ook nog 's bovenop; het riekt naar victim blaming.
"Wie goed doet goed ontmoet" werkt uiteraard vaak heel prima. Maar daarbij houd ik wel in mijn achterhoofd dat enorme -goed doeners- een slechterik/ oplichter o.i.d. kunnen ontmoeten. Helaas zijn het juist de goeierikken de dan ook flink de klos kunnen zijn.

*
Mijn gedachte; houd de onschuld/pech/toeval/ongeluk etc. erin.
Of het -scheppingskracht gedachte goed- wel of niet Waar IS... maakt me niet uit.
Of het in de dagelijkse praktijk een gemak of een last is maakt me wel uit.
Is het voor jouzelf een gemak.. pas het toe ..maar voor jezelf en met jezelf. Belast een ander er dan niet mee.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Messenger

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 08 sep 2021, 08:43
Messenger schreef: 07 sep 2021, 14:52
Ik vind het iets schadelijks hebben; *het haalt -de onschuld- eruit bij degenen die tegen ongewenste resultaten aanlopen.

Waar is.. het noodlot, het toeval, de pech, ongelukkig geboorte, mutatiefoutje in je DNA, tegen de verkeerde aanlopen, net op die tijd op de verkeerde plek zijn, etc. etc.
Je schept niet in je eentje. Ieder mens schept als Godsdeel en regelmatig word ieder mens gedwarsboomd door anderen.
We zijn met meer medescheppers en scheppen niet louter individueel maar ook collectief.

Met het massabewustzijn scheppen we veel narigheid, voornamelijk omdat ieder scheppend mens de neus in een andere richting heeft staan.

Op individueel niveau ben ik erin geslaagd acuut te stoppen met kettingroken bijvoorbeeld. Dat is 16 jaar geleden nu en bij de laatste sigaret, die ik bewust rookte tot de helft en uitmaakte, dankte ik God dat die laatste peuk de allerlaatste zou zijn in mijn hele leven zonder dat ik last zou krijgen van afkickverschijnselen of enig toekomstig verlangen naar rookwaar.
De peuk drukte ik uit en aldus geschiedde...

Mijn keuze te stoppen was duidelijk en ik had alle twijfel en angst over volhouden weggewuifd, waardoor mijn ondersteunende gedachten die keuze ook ondersteunden. Ik dacht niet meer aan een sigaret roken, ik sprak niet over de sigaret roken en ik deed ook niets meer met roken. De keuze te stoppen werd op alle scheppingsniveaus ondersteund.

Had ik gedacht, gesproken of gehandeld dat ik het zou [proberen] of dat ik een [nieuwe poging] zou doen, was de keuze door die twijfel mislukt en zou ik nog altijd roken.

Maar doordat je niet de enige schepper bent, maar we met velen zijn, worden keuzes van jezelf soms ''overruled".
Het is daarom zaak consensus te bereiken als mensheid over issues die ons allemaal en deze planeet aangaan.
Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 08 sep 2021, 11:38
Maar doordat je niet de enige schepper bent, maar we met velen zijn, worden keuzes van jezelf soms ''overruled".
Idd. Messenger.
Kijk om je heen, je ziet het overal... de Bron van oorlog/ruzie/commotie etc: wie overruled wie.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Messenger

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 10 sep 2021, 01:22
Idd. Messenger.
Kijk om je heen, je ziet het overal... de Bron van oorlog/ruzie/commotie etc: wie overruled wie.
Daarom is het zaak dat de mensheid massaal ontwaakt. We werken nu aan de ondergang van onze soort en deze hele planeet.
hopper

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 10 sep 2021, 09:46

Idd. Messenger.
Daarom is het zaak dat de mensheid massaal ontwaakt. We werken nu aan de ondergang van onze soort en deze hele planeet.
De planeet zal direct niet ten onder gaan. Voor de mensheid is het al te laat vrees ik.
De vraag is of dat erg is. Je hoort ook nooit Dino's klagen dat de Dino's uitgestorven zijn.
Zo zal er ook geen mens klagen als de mens is uitgestorven.
EdVaessen

Bericht door EdVaessen »

Idd. Messenger.
:thumb1:
Vertrokken user_7

Bericht door Vertrokken user_7 »

Petra schreef: 08 sep 2021, 08:43

Je schept niet in je eentje. Ieder mens schept als Godsdeel en regelmatig word ieder mens gedwarsboomd door anderen.
We zijn met meer medescheppers en scheppen niet louter individueel maar ook collectief.

Met het massabewustzijn scheppen we veel narigheid, voornamelijk omdat ieder scheppend mens de neus in een andere richting heeft staan.

Op individueel niveau ben ik erin geslaagd acuut te stoppen met kettingroken bijvoorbeeld. Dat is 16 jaar geleden nu en bij de laatste sigaret, die ik bewust rookte tot de helft en uitmaakte, dankte ik God dat die laatste peuk de allerlaatste zou zijn in mijn hele leven zonder dat ik last zou krijgen van afkickverschijnselen of enig toekomstig verlangen naar rookwaar.
De peuk drukte ik uit en aldus geschiedde...

Mijn keuze te stoppen was duidelijk en ik had alle twijfel en angst over volhouden weggewuifd, waardoor mijn ondersteunende gedachten die keuze ook ondersteunden. Ik dacht niet meer aan een sigaret roken, ik sprak niet over de sigaret roken en ik deed ook niets meer met roken. De keuze te stoppen werd op alle scheppingsniveaus ondersteund.

Had ik gedacht, gesproken of gehandeld dat ik het zou [proberen] of dat ik een [nieuwe poging] zou doen, was de keuze door die twijfel mislukt en zou ik nog altijd roken.

Het is daarom zaak consensus te bereiken als mensheid over issues die ons allemaal en deze planeet aangaan.
Ik had niet gedacht dat je God zou danken. Waarom dank je Hem daarvoor? Heeft Hij jou geholpen? Uit nieuwsgierigheid.
Bid je ook tot God om hulp?
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7

hopper schreef: 10 sep 2021, 10:33
De planeet zal direct niet ten onder gaan. Voor de mensheid is het al te laat vrees ik.
De vraag is of dat erg is. Je hoort ook nooit Dino's klagen dat de Dino's uitgestorven zijn.
Zo zal er ook geen mens klagen als de mens is uitgestorven.
Jezus komt terug om ons te halen en zij die achterblijven komen om in de oordelen die de mensheid over zichzelf afroept. Het is onvermijdelijk dat de mensheid het hier niet redt, vanwege zijn hebzucht en liefdeloosheid. We hebben een planeet gekregen van God en dat hebben we verkwanseld

1 Thessalonicenzen 5:3

Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.

HSV: Herziene Statenvertaling
Messenger

Bericht door Messenger »

Gait schreef: 13 sep 2021, 23:16 Ik had niet gedacht dat je God zou danken. Waarom dank je Hem daarvoor? Heeft Hij jou geholpen? Uit nieuwsgierigheid.
Het dankgebed is het meest krachtige gebed, omdat je dankt voor iets (afkicken van roken zonder ontwenningsverschijnselen) er van uitgaande dat het ook geregeld is. Er is in het NU in voorzien, voordat erom werd gevraagd.

God zegt op alle gebeden JA, maar als je om hulp vraagt moet je bedenken dat die ook gegeven wordt en niet ook denken dat je het bijvoorbeeld niet verdient, of dat het eigenlijk buiten de mogelijkheden ligt.

Verder bid ik eigenlijk nooit naar God, omdat God in mij is en mijn gedachten en gevoelens kent. Ik schrijf dit als de persoon Messenger, maar ik weet dat ik deel van God ben net als elk ander levend wezen. Eigenlijk is het meer bidden tot de ziel van mijn wezen.
Vertrokken user_7

Messenger schreef: 13 sep 2021, 23:31
Gait schreef: 13 sep 2021, 23:16 Ik had niet gedacht dat je God zou danken. Waarom dank je Hem daarvoor? Heeft Hij jou geholpen? Uit nieuwsgierigheid.
Het dankgebed is het meest krachtige gebed, omdat je dankt voor iets (afkicken van roken zonder ontwenningsverschijnselen) er van uitgaande dat het ook geregeld is. Er is in het NU in voorzien, voordat erom werd gevraagd.

God zegt op alle gebeden JA, maar als je om hulp vraagt moet je bedenken dat die ook gegeven wordt en niet ook denken dat je het bijvoorbeeld niet verdient, of dat het eigenlijk buiten de mogelijkheden ligt.

Verder bid ik eigenlijk nooit naar God, omdat God in mij is en mijn gedachten en gevoelens kent. Ik schrijf dit als de persoon Messenger, maar ik weet dat ik deel van God ben net als elk ander levend wezen. Eigenlijk is het meer bidden tot de ziel van mijn wezen.
Oké, nou begreep ik van de Feedbackdraad dat we de verbindende factor moeten vinden, dat dit het doel is van het forum.
Mijn God is mijn Regisseur, dat heeft Hij in één profetische droom aan mij laten zien net na mijn 20ste. Veel wat in die droom voorzegd werd kwam uit in mijn leven.
Dat Hij de script van Mijn leven schreef geloof jij niet. Dat weet ik. Je gelooft ook niet dat Jezus tot mijn vrouw spreekt. Je gelooft niet dat Hij bestaat, net als Zijn tegenstrever satan, die mijn vrouw ook wel eens gehoord heeft trouwens. Geloof je ook niet. Weet ik.

Maar wat je wel geloofd is dat als je bidt of gedachten om hulp denkt, dat God dus helpt.
Dat is mooi, want dan snap je dat Hij me veel voorzien heeft.
Deels zonder dat ik er voor bad. Ook zelfs gaf, terwijl ik er niet echt meer in geloofde.

Juist omdat Hij het me gaf, in Zijn Woorden een vast contract om mij van mijn negatieve ervaringen met werk te genezen (aldus mijn vrouw, sorry) groeit mijn geloof in Hem.

En nog iets: Ik neem mijn vrouw serieus. Dat is ook liefde. Ik ben niet voor niks met haar getrouwd. Ik geloof in haar en ik geloof haar. Zij en ik zijn één. Haar Woorden zijn mijn woorden. Wat God haar zegt, zegt Hij mij.
Messenger

Bericht door Messenger »

Gait schreef: 14 sep 2021, 00:02 Dat Hij de script van Mijn leven schreef geloof jij niet. Dat weet ik. Je gelooft ook niet dat Jezus tot mijn vrouw spreekt. Je gelooft niet dat Hij bestaat, net als Zijn tegenstrever satan, die mijn vrouw ook wel eens gehoord heeft trouwens. Geloof je ook niet. Weet ik.

Maar wat je wel geloofd is dat als je bidt of gedachten om hulp denkt, dat God dus helpt.
Deels zonder dat ik er voor bad. Ook zelfs gaf, terwijl ik er niet echt meer in geloofde.

Juist omdat Hij het me gaf, in Zijn Woorden een vast contract om mij van mijn negatieve ervaringen met werk te genezen (aldus mijn vrouw, sorry) groeit mijn geloof in Hem.

En nog iets: Ik neem mijn vrouw serieus. Dat is ook liefde. Ik ben niet voor niks met haar getrouwd. Ik geloof in haar en ik geloof haar. Zij en ik zijn één. Haar Woorden zijn mijn woorden. Wat God haar zegt, zegt Hij mij.
Dat is toch het belangrijkste, dat jij daar wel in gelooft en hoop en troost in vindt? Daarom is het jouw geloof.

Ik heb mijn geloof en ben daar blij mee. Dat onze geloven verschillen maakt niets uit. Het maakt God ook niks uit.
Messenger

Bericht door Messenger »

Gait schreef: 13 sep 2021, 23:19 Jezus komt terug om ons te halen en zij die achterblijven komen om in de oordelen die de mensheid over zichzelf afroept. Het is onvermijdelijk dat de mensheid het hier niet redt, vanwege zijn hebzucht en liefdeloosheid. We hebben een planeet gekregen van God en dat hebben we verkwanseld

Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.

Wat is de bedoeling van jouw post? Mensen die niet jouw geloof hebben bang maken met dreiging van verdoemenis?

Dat is een formule die in deze moderne tijd nog maar weinig succesvol is.

Het heeft iets weg van een verzekeringsagent die zo nodig zijn polissen moet slijten.
Ik vind het een onzinnig geloof.
Vertrokken user_7

Messenger schreef: 14 sep 2021, 08:38
Gait schreef: 14 sep 2021, 00:02 Dat Hij de script van Mijn leven schreef geloof jij niet. Dat weet ik. Je gelooft ook niet dat Jezus tot mijn vrouw spreekt. Je gelooft niet dat Hij bestaat, net als Zijn tegenstrever satan, die mijn vrouw ook wel eens gehoord heeft trouwens. Geloof je ook niet. Weet ik.

Dat is toch het belangrijkste, dat jij daar wel in gelooft en hoop en troost in vindt? Daarom is het jouw geloof.

Ik heb mijn geloof en ben daar blij mee. Dat onze geloven verschillen maakt niets uit. Het maakt God ook niks uit.
Oké, fijn. :)
Vertrokken user_7

Messenger schreef: 14 sep 2021, 08:58
Gait schreef: 13 sep 2021, 23:19 Jezus komt terug om ons te halen en zij die achterblijven komen om in de oordelen die de mensheid over zichzelf afroept. Het is onvermijdelijk dat de mensheid het hier niet redt, vanwege zijn hebzucht en liefdeloosheid. We hebben een planeet gekregen van God en dat hebben we verkwanseld

Wat is de bedoeling van jouw post? Mensen die niet jouw geloof hebben bang maken met dreiging van verdoemenis?

Het heeft iets weg van een verzekeringsagent die zo nodig zijn polissen moet slijten.
De waarheid brengen. De waarheid is hard Messenger. Ik ben er van overtuigd dat er een grote opwekking gaat komen te midden van de rampen die over de wereld gaat komen. Jezus noemde 3 zaken die zullen verergeren: "epidemieën (zoals Corona), aardbevingen (zoals de Tsunami) en berichten van oorlogen (er komt een derde wereldoorlog)."

Mensen zullen het nu afwijzen, maar er later aan terug denken.
En dan is Jezus de uitweg
Messenger

Bericht door Messenger »

Gait schreef: 14 sep 2021, 09:15
Messenger schreef: 14 sep 2021, 08:58

De waarheid brengen. De waarheid is hard Messenger. Ik ben er van overtuigd dat er een grote opwekking gaat komen te midden van de rampen die over de wereld gaat komen. Jezus noemde 3 zaken die zullen verergeren: "epidemieën (zoals Corona), aardbevingen (zoals de Tsunami) en berichten van oorlogen (er komt een derde wereldoorlog)."

Mensen zullen het nu afwijzen, maar er later aan terug denken.
En dan is Jezus de uitweg
Het is geen waarheid. Het is misschien jouw waarheid maar zeker niet van mij.
Er komen inderdaad rampen, virussen, aardbevingen, oorlogen en mogelijk ook nucleair terrorisme. Maar dat heeft helemaal niets met het geloven in Jezus te maken.

Het mag dan ook weer in de Herziene Statenvertaling staan, voor mij is het Herziene Onzin.