Leon schreef: ↑09 okt 2021, 09:04
Maria K schreef: ↑09 okt 2021, 08:44
Pffffffffft...
Ik zie net gelukkig, dat je geen gehoor hebt gegeven aan dit Calimero gevoel/gedrag en gewoon ingelogd bent.
Waarom dit op deze manier invullen voor anderen?
Als je wil stoppen met forummen of niet is dat gewoon wat je zelf wil.
Bedankt voor het meedenken. Dat “dringende” van mij, en fanatisme, is iets waar ik zelf ook mee worstel. Het is een heel proces. Uiteindelijk is de drang om te reageren sterker dan mijn voornemen een “goede orde”, het forum zoals dat er al jaren was, een soort van te behouden.
Eerst even.
Die "goede orde" die je nu ervaart is slechts een moment opname. Feitelijk is er sinds jaren, dat ik GG ken, zelden een zo lange periode als nu zonder "wanorde".
Het is een proces waarbij introvert en extravert met elkaar strijden, zonder dat een “ware zelf” echt in beeld komt. Misschien herkenbaar?
Heel duidelijk.
Zoals in elk consciëntieus mens.
Maar in mijn ervaring vooral aangeleerd, als dat zo sterk is, dat je er onder kunt lijden.
Speciaal het geval, als je wat aanleg betreft er extra gevoelig voor zou kunnen zijn.
Dezelfde eigenschappen die je zo kunnen vormen tot de mens, die daar veel mee bezig is.
De overtuigingen die ik heb zijn verder wel een ballast.
Ik moet hierover praten om mijn positie duidelijk te maken, anders voel ik mij volkomen onbegrepen, maar het gaat natuurlijk verder niet om mij.
Ik denk wel dat je daarover kunt en schrijven.
Misschien in een topic in het besloten subforum voor meer persoonlijke zaken.
Wel met een duidelijk omschrijving van je eigenlijke bedoeling zodat het niet teveel gefocust wordt op een bepaald specifiek onderwerp.
Wat ik hier nu over wil zeggen is dat het moeilijk is, maar dat je kunt leren de eigen overtuigingen wat meer genuanceerd te zien.
Meer in de zin van:
"Dat is zoals ik erover denk. Wie kan wel of niet daarin meegaan?"
Dan merk je direct, wie er voeling mee heeft en wie niet.
Aan de hand daarvan is het de kunst "het stof van je voeten te vegen," als het je na een aantal argumenten niet lukt meer begrip te vinden.
En een deurtje of een topic verder te gaan.
Als dat vaak voorkomt kan dat een gevoel van eenzaamheid geven.
Maar ook daar sta je niet alleen in.
Als iets in het collectief geheugen toegelaten kan worden van mijn “logisch uitzoekwerk” ben ik al zeer vereerd, al zijn de “waarheden” die dan gelden soms wat moeilijk om te accepteren, mee te nemen.
Deze wens kan aan de basis liggen van alles wat je fanatiek laat zijn voor dingen, die je na aan het hart liggen en die je zou willen "vereeuwigen".
Ik heb mezelf daarin leren nuanceren door wezenlijk begrip te krijgen van de uitspraak: ijdelheid der ijdelheden".
Wat op veel onderwerpen kan slaan.
Dus niet over een bepaald aspect, maar mijn eigen hele persoon, als uniek mens, maar niet meer uniek dan mijn naaste.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.