Dit kun je niet letterlijk nemen. In sommige vertalingen wordt bij deze Bijbeltekst de ziel niet eens genoemd. In ieder geval; bloed is niet de ziel. Je kunt toch onmogelijk volhouden dat bij een uittreding, wanneer de ziel (het astrale lichaam) zich buiten het materiële lichaam begeeft, het bloed een andere ruimte binnenstroomt.Piebe Paulusma schreef: ↑04 jan 2022, 16:44 Het staat letterlijk in Genesis 9 vers 4: 'Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten.'
Zie Raymond Moody over uittredingen:
viewtopic.php?p=208676#p208676
De betekenis van Zijn vlees eten en Zijn bloed drinken (Joh. 6:53-56) is als volgt te begrijpen. Brood komt overeen met vlees en wijn met bloed. Het natuurlijke brood dat wordt gegeten, wordt in de mens tot vlees veranderd en de gedronken wijn tot bloed. Gods woord is brood uit de hemel. Als Zijn brood, Zijn leer dus, door het verstand fijngekauwd ofwel als volle waarheid begrepen en opgenomen is, moet die vervolgens ook door de liefde voor de waarheid in het hart worden opgenomen en door de vaste wil overgaan in de daad. Als dat gebeurt, dan wordt het woord omgezet in vlees en door de ernstige daadkrachtige wil in het bloed van de ziel, dat Zijn geest in haar is, zonder welke de ziel even dood zou zijn als een lichaam zonder bloed. Vlees komt dus overeen met het begrijpen en opnemen van Gods woord. En bloed met de liefdevolle uitvoering van het begrepen woord.Voor de joden was het dan ook pure laster toen Jezus zei dat ze zijn bloed moesten drinken (*Joh. 6:53-56) doch is dat het beginsel van het NT.
' Desgelijks nam Hij ook den drinkbeker na het eten des Avondmaals, en zeide: Deze drinkbeker is het Nieuwe Testament in Mijn bloed; doet dat, zo dikwijls als gij dien zult drinken, tot Mijn gedachtenis.'(1 Kor. 11:25)
*Johannes 6
53 Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden, tenzij dat gij het vlees van den Zoon des mensen eet en Zijn bloed drinkt, zo hebt gij geen leven in uzelven.
54 Die Mijn vlees eet en Mijn bloed drinkt, die heeft het eeuwige leven; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
55 Want Mijn vlees is waarlijk spijs, en Mijn bloed is waarlijk drank.
56 Die Mijn vlees eet en Mijn bloed drinkt, die blijft in Mij en Ik in hem.
https://www.statenvertaling.nl/tekst.ph ... d=4#starth
Als de leer van Christus helemaal in onze wil en derhalve ook in ons doen en laten is opgenomen, dan kunnen we zeggen: “Nu leef ik niet meer, maar Christus leeft in mij!”.