De BRON voor alles-dat-is en niet-is. Waar is die bron? Hoe weet je dat? Hoe werkt t 1 op t ander in? Waar blijkt t uit? En nogmaals, hoe weet je dat?Messenger schreef: 09 jan 2022, 16:33Bewustzijn is de bron voor alles-dat-is en alles-dat-niet-is.MagereHein schreef: 09 jan 2022, 16:24 Nogmaals, ik.vraag naar metafysica IN RELATIE tot bewustzijn.
Het ontwerp van alle dingen vindt de kiem in het bewustzijn.
Individueel bewustzijn wordt 'geplukt' uit de cloud van het supra-bewustzijn, voor het deel dat nodig is voor het empirisch leven van een individuatie van het supra-bewustzijn.
Bewustzijn is overal en in alle tijd. Bewustzijn is daardoor alomtegenwoordig en alles omvattend. Bewustzijn is alziend en alwetend.
De menselijke soort gebruikt slechts een klein deel ervan, al zijn er mensen die er iets meer van gebruiken.
Het ontwerp van alle dingen.... Ik kan DENKEN aan t maken van een schilderij. Waar denk ik mee? Hoe wordt dit denken in handelingen omgezet? Via iets anders dan mijn zenuwstelsel? Moet daar een metafysische component bijgehaald worden? Zo ja, hoe weet je dat?
Bewustzijn is overal, altijd, maar niet als je hersens verwijder of je onder narcose breng. Waarom ben jij je je operatie niet bewust? Omdat overdracht van signalen in je brein wordt stil gelegd. Of creëert de anesthesioloog een filter met t metafysische? Dit zul je moeten uitleggen dan.
Alomtegenwoordig, alziend, alwetend....hoe weet je dat? Waar bevindt t zich? Misschien slechts in jouw gedachten?