Fundamenteel schreef: 22 nov 2019, 18:43
Zou het niet kunnen dat mensen uit oudere culturen er wel naar verwezen als engelen en demonen? Terwijl het gewoon intergalactische reizigers waren?
Het is zeker een interessante gedachte, maar ik vind persoonlijk slechts de beelden relevant die officieel zijn vrijgegeven door het Amerikaanse ministerie van Defensie: vaste objecten, bevestigd door radar, infrarood, camera en professionele getuigen. Het is een toenemend enigma waarvan men gelukkig recentelijk eerlijk heeft toegegeven er niet goed mee uit de voeten te kunnen. En als gezegd, wordt de buitenaardse hypothese het strekst geacht door o.a. de Franse overheid, gezien het enorme aantal aan planeten waarop leven kan zijn ontstaan en het relatief eenvoudig te stellen is dat enkele daarvan beschavingen hebben voortgebracht vele miljoenen jaren voorafgaand aan de mens. Maar het is nog te vroeg voor eindconclusies.
peda schreef: 22 nov 2019, 10:00
Het blijft maar gissen en speculeren.
Ja, heerlijk toch? In ieder geval betreft het een levensecht fenomeen dat we nu moeilijk kunnen negeren.
Ik houd mij bij "' meten is weten "' en laat de talloze speculaties maar wat deze zijn, namelijk speculaties.
Dat we niet weten wat het is, betekent niet dat het niet zinvol zou zijn te discussiëren over de aannemelijkste interpretatie ervan -- dat doen we met de kwantummechanica ook (de Kopenhaagse interpretatie, veel-werelden-interpretatie, Bohm's interpretatie, etc).
Als ik een buiten-aardse zou zijn met enorme technische mogelijkheden, zou ik radio en tv kanalen op aarde afluisteren en bekijken, dat is heel wat simpeler om een indruk te krijgen wat zich hier afspeelt als het maken van enorme reizen en vervolgens snel wegwezen. Maar wie ben ik.
Waarom zou een verder ontwikkelde beschaving naar onze radio willen luisteren? Ze komen hier in ieder geval niet voor onze techniek, of voor de grondstoffen (die ook op andere onbewoonde planeten te krijgen zijn), of om de aarde te veroveren. Mocht het een niet-aardse beschaving betreffen, zijn ze hier blijkbaar naartoe gekomen en zullen daar ongetwijfeld een reden voor hebben -- al is het duidelijk niet om te helpen. Waarom hier fysiek naartoe komen? Wellicht bestaat er enige belangstelling voor de onderliggende genetische structuur van het leven hier. Het enige dat we zeker weten is, dat het echte bevestigde beelden van vaste anticiperende objecten zijn die de capaciteiten van onze tech ogenschijnlijk ver te boven gaan. Voor de rest blijft het natuurlijk speculeren, maar daar lijkt me erg weinig mis mee.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.