Voor de zoveelste keer verwijs ik naar Jesaja 45 vers 5 t/m 7:
5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.
6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Hieruit kun je opmaken dat de duivel totaal overbodig is. God neemt de verantwoording voor het kwaad.
Daarnaast : Geloof je werkelijk in een Almachtige God die een strijd (iets dat je kunt verliezen) moet leveren met een opponent?
Geloof je dat angst en haat sterker is dan de echte pure liefde van God?
God is alomtegenwoordig. Een misverstand is dat God buiten Zichzelf geschapen heeft, dat we als mensen en engelen buiten God, in afgescheidenheid leven. Maar als God alomtegenwoordig is, bestaat de schepping niet buiten God maar juist binnen God.
Dan zijn mensen en engelen niet geschapen, maar manifestaties van Gods Goddelijkheid. We zijn Godsdelen of Godsvonken.
De duivel is er door kerkelijke machthebbers vroeger bij verzonnen om de mensen bang te maken en bij de kerk (als veilige haven) te houden.
Alle Godsdelen kunnen keuzes maken vanuit de Liefde die zij werkelijk als Godsdeel zijn, of vanuit de angst die zij niet zijn. Angst is een creatie die het mogelijk maakt de Liefde te ervaren. Zonder angst kan Liefde niet worden ervaren.
Vandaar dat God in Jesaja 45 vers 7 nog eens benadrukt dat God verantwoordelijk is voor alle duisternis en het kwaad, omdat die eenmaal geschapen moesten worden om het Licht en den Vrede te kunnen ervaren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.