Het is uitgebreid in het nieuws geweest.
Het nu gebruikte systeem voor het maken van corona vaccins, is door haar ontworpen.
Het is uitgebreid in het nieuws geweest.
Paulus was maar een Romein, die zich als christen voordeed om bij de christenen in het gevlij te komen, om hen uit naam van de Romeinen onschadelijk te kunnen maken, zodat de Romeinen geen last mee van hen zouden hebben, en vooral om ervoor te zorgen dat er onder de bewoners van Israël verdeeldheid zou ontstaan, zodat de Romein het principe "verdeel en heers" konden toepassen. Alles wat Paulus verkondigde was zelfverzonnen onzin.Alpha schreef: ↑13 jan 2022, 22:22Kijk eens wat Paulus over filosofie zegt?MagereHein schreef: ↑13 jan 2022, 22:17
Vanaf Paulus (m.n. Romeinen 1:20) is godsdienstfilosofie al interessant omdat Paulus hier beweert dat de mens geen excuus heeft niet in God te geloven omdat de natuur hiervoor immers alle empirische bewijzen levert. Dit wordt dan de rationele theologie genoemd welke uiteraard wel ondergeschikt was aan de belangrijkere openbaringstheologie. Openbaring was immers het directe woord van God. Lees verder:
https://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=17389
Met als mooie conclusie:
De tragiek van de atheïst is dat het buitengewoon moeilijk is jezelf een opvatting aan te praten alleen omdat je inziet dat het psychologisch nuttig is. Dit is dan (tot slot) de tragische geestessituatie van de atheïst.?
Kolossenzen 2:8 Pas op dat niemand je vangt met filosofie en bedrieglijke, holle ideeën gebaseerd op menselijke tradities, op de basisprincipes van de wereld en niet op Christus. NWV
Mocht de uitspraak waar zijn, een wijze insteek om je aan te houden. Baseer je op wetenschappelijke feiten en niet op filosofisch gebabbel.
PAULUS [Uit het Lat.: Gering; Klein].Zolderworm schreef: ↑13 jan 2022, 22:28Paulus was maar een Romein, die zich als christen voordeed om bij de christenen in het gevlij te komen, om hen uit naam van de Romeinen onschadelijk te kunnen maken, zodat de Romeinen geen last mee van hen zouden hebben, en vooral om ervoor te zorgen dat er onder de bewoners van Israël verdeeldheid zou ontstaan, zodat de Romein het principe "verdeel en heers" konden toepassen. Alles wat Paulus verkondigde was zelfverzonnen onzin.
https://www.gic.nl/nieuws/paulus-was-ge ... e-romeinen
Ik baseer mij ook niet op wetenschappelijk "gebabbel".MagereHein schreef: ↑14 jan 2022, 06:48Mocht de uitspraak waar zijn, een wijze insteek om je aan te houden.
Baseer je op wetenschappelijke feiten en niet op filosofisch gebabbel.
Lukas 7: 10 Hij zei: ‘Jullie hebben het voorrecht de heilige geheimen van Gods Koninkrijk te begrijpen, maar voor de anderen blijft het in illustraties, zodat ze kijken maar niets zien, en horen maar de betekenis niet begrijpen. NWV.
Nogmaals, ik vind dit uitermate arrogante ondoordachte reacties.Alpha schreef: ↑18 jan 2022, 09:27Ik baseer mij ook niet op wetenschappelijk "gebabbel".MagereHein schreef: ↑14 jan 2022, 06:48
Mocht de uitspraak waar zijn, een wijze insteek om je aan te houden.
Baseer je op wetenschappelijke feiten en niet op filosofisch gebabbel.
Wetenschappers zijn gewone mensen, met menselijke eigenschappen.
Ook zij maken zich schuldig aan onwetenschappelijk gedrag.
Je onderscheid kennelijk niet, dat mijn reacties juist heel doordacht zijn.MagereHein schreef: ↑18 jan 2022, 10:06Nogmaals, ik vind dit uitermate arrogante ondoordachte reacties.
Zonder wetenschap had jij hier nooit kunnen forummen.
Wetenschappers zijn mensen, maken fouten maar de wetenschappelijke methode WERKT, ook voor jou!
Dat deed Einstein ook.... relativeren. Aanbidden doe ik niets of niemand!Alpha schreef: ↑18 jan 2022, 12:45Je onderscheid kennelijk niet, dat mijn reacties juist heel doordacht zijn.MagereHein schreef: ↑18 jan 2022, 10:06
Nogmaals, ik vind dit uitermate arrogante ondoordachte reacties.
Zonder wetenschap had jij hier nooit kunnen forummen.
Wetenschappers zijn mensen, maken fouten maar de wetenschappelijke methode WERKT, ook voor jou!
Ik aanbid geen wetenschap of wetenschapper, ik relativeer.
Paulus wat in ieder geval geen apostel. Dat is een historisch bewezen feit. Hij was Romein in hart en nieren en diende het Romeinse bestuur.Alpha schreef: ↑18 jan 2022, 09:25PAULUS [Uit het Lat.: Gering; Klein].Zolderworm schreef: ↑13 jan 2022, 22:28
Paulus was maar een Romein, die zich als christen voordeed om bij de christenen in het gevlij te komen, om hen uit naam van de Romeinen onschadelijk te kunnen maken, zodat de Romeinen geen last mee van hen zouden hebben, en vooral om ervoor te zorgen dat er onder de bewoners van Israël verdeeldheid zou ontstaan, zodat de Romein het principe "verdeel en heers" konden toepassen. Alles wat Paulus verkondigde was zelfverzonnen onzin.
Een Israëliet uit de stam Benjamin en een apostel van Jezus Christus (Ef 1:1; Fil 3:5).
Hoewel hij misschien van jongs af zowel de Hebreeuwse naam Saul als de Romeinse naam Paulus had (Han 9:17; 2Pe 3:15), kan hij er met het oog op zijn opdracht om het goede nieuws aan de niet-joden bekend te maken, de voorkeur aan hebben gegeven zijn Romeinse naam te gebruiken. — Han 9:15; Ga 2:7, 8.
Paulus werd in Tarsus, een belangrijke stad in Cilicië, geboren (Han 21:39; 22:3).
Zijn ouders waren Hebreeën en behoorden klaarblijkelijk tot de Farizeeën, een tak van het judaïsme (Han 23:6; Fil 3:5).
Hij bezat krachtens geboorte het Romeinse burgerschap (Han 22:28); misschien werd zijn vader het burgerrecht verleend wegens bewezen diensten. Paulus leerde het tentenmakersvak waarschijnlijk van zijn vader (Han 18:3).
In Jeruzalem ontving hij echter onderricht van Gamaliël, een geleerde Farizeeër, waaruit men kan afleiden dat Paulus uit een vooraanstaande familie stamde (Han 22:3; 5:34).
Hij beheerste minstens twee talen: Grieks en Hebreeuws (Han 21:37-40).
Toen hij als zendeling rondreisde, was hij ongehuwd (1Kor 7:8).
Gedurende deze tijd, zo al niet eerder, woonden zijn zuster en zijn neef in Jeruzalem. — Han 23:16-22.
Kijk eens wat er gebeurd als je de huur aan je huisbaas niet wilt betalen?MagereHein schreef: ↑18 jan 2022, 13:20Dat deed Einstein ook.... relativeren. Aanbidden doe ik niets of niemand!
Dit is de bron: De encyclopedie: Inzicht in de Schrift, Deel 2!Alpha schreef: ↑18 jan 2022, 09:25PAULUS [Uit het Lat.: Gering; Klein].Zolderworm schreef: ↑13 jan 2022, 22:28
Paulus was maar een Romein, die zich als christen voordeed om bij de christenen in het gevlij te komen, om hen uit naam van de Romeinen onschadelijk te kunnen maken, zodat de Romeinen geen last mee van hen zouden hebben, en vooral om ervoor te zorgen dat er onder de bewoners van Israël verdeeldheid zou ontstaan, zodat de Romein het principe "verdeel en heers" konden toepassen. Alles wat Paulus verkondigde was zelfverzonnen onzin.
Een Israëliet uit de stam Benjamin en een apostel van Jezus Christus (Ef 1:1; Fil 3:5).
Hoewel hij misschien van jongs af zowel de Hebreeuwse naam Saul als de Romeinse naam Paulus had (Han 9:17; 2Pe 3:15), kan hij er met het oog op zijn opdracht om het goede nieuws aan de niet-joden bekend te maken, de voorkeur aan hebben gegeven zijn Romeinse naam te gebruiken. — Han 9:15; Ga 2:7, 8.
Paulus werd in Tarsus, een belangrijke stad in Cilicië, geboren (Han 21:39; 22:3).
Zijn ouders waren Hebreeën en behoorden klaarblijkelijk tot de Farizeeën, een tak van het judaïsme (Han 23:6; Fil 3:5).
Hij bezat krachtens geboorte het Romeinse burgerschap (Han 22:28); misschien werd zijn vader het burgerrecht verleend wegens bewezen diensten. Paulus leerde het tentenmakersvak waarschijnlijk van zijn vader (Han 18:3).
In Jeruzalem ontving hij echter onderricht van Gamaliël, een geleerde Farizeeër, waaruit men kan afleiden dat Paulus uit een vooraanstaande familie stamde (Han 22:3; 5:34).
Hij beheerste minstens twee talen: Grieks en Hebreeuws (Han 21:37-40).
Toen hij als zendeling rondreisde, was hij ongehuwd (1Kor 7:8).
Gedurende deze tijd, zo al niet eerder, woonden zijn zuster en zijn neef in Jeruzalem. — Han 23:16-22.
[modbreak Trajecto] Het bericht is een kopie van een gedeelte van een tekst op een andere site.
https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1200003406
Bronvermelding is verplicht.
? Ik aanbid m'n huisbaas niet!Alpha schreef: ↑24 jan 2022, 16:43Kijk eens wat er gebeurd als je de huur aan je huisbaas niet wilt betalen?MagereHein schreef: ↑18 jan 2022, 13:20
Dat deed Einstein ook.... relativeren. Aanbidden doe ik niets of niemand!
Sorry hoor, maar de vraag van Alpha werkt op mijn lachspieren.
Als je verlangt dat je aanbeden wordt, heb je denk ik een groot en ziekelijk minderwaardigheidscomplex. Elke keer bevestiging vragen dat mensen in jou geloven is ook zielig vind ik.MagereHein schreef: ↑25 jan 2022, 08:16 Ik val over t begrip aanbidden.
Ik ben gek op m'n vrouw, maar aanbidden...
Belangrijker nog: ik zou zelf ook NIET aanbeden willen worden. Als je dat van anderen verlangt, zit er ergens een draadje los
Betaal dan niet, kijken wat er gebeurd.
Wie het laatst lacht lacht het best.Messenger schreef: ↑25 jan 2022, 07:13Sorry hoor, maar de vraag van Alpha werkt op mijn lachspieren.
Moet ook gelijk denken aan Al Pacino in The Devil's Advocate die aan het eind van de film zegt:
"God? He is a absentee landlord...Worship that?!? Never!!!"
https://www.youtube.com/watch?v=jARp24AJWLk
(gaat over de God van de bijbel)
Aha....de straffende huisbaas die m'n huis onder water zet zodat ik en m'n gezin en alle andere bewoners verzuipen?
Vaak is het belangrijker om een plezier te hebben tijdens de reis dan op de bestemming. Zeker als de reis lang duurt en je verblijf op de bestemming onzeker is.
Dus je blijft in je huis als die onderloopt?MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 14:21Aha....de straffende huisbaas die m'n huis onder water zet zodat ik en m'n gezin en alle andere bewoners verzuipen?
Lachen om iets wat je niet begrijpt is m.i. niet zo slim.