Ik vind dit een heel mooie combinatie van twee totaal verschillende spirituele visies van twee mensen, die samen communiceren hier.Messenger schreef: ↑04 feb 2022, 11:37Hoogste tijd dus om de bijbel op te bergen en te zien of het ook anders kan. Niet in de depressieve zienswijze van de bijbel dat er zoveel slechts is, maar de wereld vanuit de liefde her-creëren in de volgende meest grandioze versie van de geweldigste visie die we ooit hadden over Wie we zijn.Divine_will schreef: ↑04 feb 2022, 11:19 Interessante visie. Mooi ook. De hele wereld in harmonie. Maar voor een bijbelgelovige een utopie omdat het kwaad in de mens zelf aanwezig is en de wereld zelf in het kwaad ligt.
Ons beseffen dat we als mensheid één zijn en ons gedragen als goede rentmeesters van deze planeet. In plaats van te wachten op goddelijke interventie of terugkeer van een Messias.De mens moet vrede vinden met de andere mens en samen moeten zij inzien dat zij God zelf zijn.Divine will schreef: Hoe groot de mens de WE groep ook maakt, de Vrede zal hij nooit vinden indien hij niet eerst persoonlijk vrede maakt met God.
Geschapen naar het beeld en de gelijkenis van God (voorzien van Goddelijke eigenschappen).Precies. Eendracht maakt kracht.Divine Will schreef: De wereld als grootste gemene deler is dan de grootste WE groep
Maar wel zodanig geformuleerd, dat ik met beide door één deur kan met mijn eigen toekomstvisie.
Als zij dat ook samen willen.
Of minstens zich ertoe zouden willen of kunnen zetten, dat met alle macht in zich dat ook te proberen.
Ik kijk positief naar de mogelijkheden in de toekomst, maar houd de feilbaarbeid van de mensen in gedachten.
Positieve ideeën voor een samen leven hier op aarde, maar met en in het besef van de realiteit, dat dit niet altijd gemakkelijk zal zijn, omdat we ieder onze eigen ik (in alle hoogmoed) het belangrijkste vinden. Ook al spreekt het keyboard van het tegendeel.
Het niet laten bij woorden, maar ook in daden samen optrekken.
Te beginnen in het klein, bij onszelf.
Want met alleen praten over de groten en de rest van de wereld, zijn het voor ons eigen kleine persoonlijke ik ook maar woorden.
Op die manier is er wat op te bouwen, als mensen van goede wil zijn.
Maar is er ook het complete debacle, als de meerdeling en de strijd onderling met steeds sterkere risico's voor ons bestaan op deze aarde, aanhoudt.