callista schreef: ↑01 mar 2022, 14:42
Bij radioactieve straling gaat iedereen dood ....morsdood
Heb je de film over Enolay Gay en de films over Hiroshima en Nagasaki gezien?
Waartoe mensen in staat zijn?
En ene gek daar nu weer mee dreigt?
Wat leert de mens überhaupt?
De mens, die als kroon op de schepping wordt gezien door bepaalde gelovigen?
Kom nou....
Dat is een gotspe....
De mens moet zich niet zo veel verbeelden.....
Hij is niet meer dan een pissebed of een mier en in vele gevallen zelfs nog minder...
En ja...natuurlijk zijn er ook mensen die goed doen en het hart op de goede plaats hebben en een baken in de zee zijn voor hun medemensen .....maar een ieder treft uiteindelijk hetzelfde lot...m.i....Prediker..
Het gaat er mij om hoe je je leven leidt tijdens je leven....ongeacht van wat je verwacht na dit leven...
Maar prima wanneer er mensen zijn die geloven in een leven NA de dood....ik begrijp heus wel dat dat sommigen hoop en troost kan geven...
Toch hebben mensen Tsjernobyl overleeft, niet veel, maar toch.
Kun je wonen in Tsjernobyl?
Tot op de dag van vandaag wonen en werken er zevenduizend mensen in de omgeving van de voormalige centrale, terwijl een veel kleiner aantal bewoners ondanks de risico's naar omringende dorpen is teruggekeerd.
Ieder mag zelf kiezen voor de nieuwe wereld.
In die wereld is geen plaats voor criminelen, dieven, moordenaars ect.
Openbaring 21:
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde; want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is niet meer. 2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeru̱zalem, van God uit de hemel neerdalen, toebereid als een bruid die zich voor haar man versierd heeft.
3 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn.
4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.
Jes 66:22 „Want net zoals de nieuwe hemelen en de nieuwe aarde die ik maak, voor mijn aangezicht bestaan,” is de uitspraak van Jehovah, „zo zal UW nageslacht en UW naam blijven bestaan.”
Jes 11:
6 Een wolf en een lam zullen samen rusten, een luipaard zal naast een geitje liggen, een kalf, een leeuw en een vetgemest dier zullen allemaal samen zijn, en een kleine jongen zal ze leiden.
7 Een koe en een beer zullen samen grazen en hun jongen zullen bij elkaar liggen. Een leeuw zal stro eten net als een stier.
8 Een zuigeling zal spelen bij het hol van een cobra en een kind zal zijn hand leggen op het nest van een giftige slang.
9 Ze zullen geen kwaad doen of schade aanrichten op heel mijn heilige berg, want de aarde zal beslist vervuld zijn van de kennis van Jehovah
zoals water de zeebodem bedekt.
10 Op die dag zal de wortel van Isaï opstaan als een signaal voor de volken. Tot hem zullen de volken zich wenden voor leiding en zijn rustplaats zal schitterend worden.
Jesaja 65:
21 Ze zullen huizen bouwen en erin wonen, ze zullen wijngaarden planten en de vruchten ervan eten.
22 Wat ze bouwen zal niet door iemand anders worden bewoond. Wat ze planten zal niet door anderen worden gegeten. Want de dagen van mijn volk zullen zijn als de dagen van een boom en mijn uitverkorenen zullen volop genieten van het werk van hun handen.
2 Petrus 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest. NWV.