Is de "waarom"-vraag interessant?peda schreef: ↑28 apr 2022, 13:20De hatseflats plaats ik inderdaad voor de punt en neem de hatseflats niet mee na de komma, simpel omdat ik niet zie dat "' massa maakt kassa "' ook maar iets te maken zou hebben met het Mysterie van het bestaan. Het Mysterie gaat in mijn optiek over het vraagstuk "' waarom is er iets en niet niets "'. Hatseflats inbreng ridiculiseert die voor mij uiterst serieuze vraag en ridiculisering laat ik althans buiten discussie. Helderziendheid, wanneer het althans bewezen zou kunnen worden, kan ik qua domein nog niet duiden. Het kan zijn dat de oplossing wel degelijk in het fysische domein te vinden is, ik weet het nog niet. eerst maar het harde bewijs voor het bestaan van helderziendheid en vervolgens de domein bestemming. Ziel en helderziendheid zie ik nog niet op dezelfde positie van de liniaal en hatseflats= massa= kassa, zie ik gewoon als de titel voor veel geld verdienen. En geld verdienen doe je gewoon door aangaande de mammon slimmer te zijn als de naasten die het ook willen, maar het niet te pakken krijgen.MagereHein schreef: ↑28 apr 2022, 13:06 @Peda
Waarzeggerij is ook metafysisch! Iemand "ziet" in de toekomst, maar niet met zijn stoffelijke ogen.
Misschien gebruikt die waarzegger zijn ziel wel om te "zien".
Peda, je bent volgens mij te intelligent om die komma te plaatsen. Die is voor waarzeggerij overbodig, maar ook voor wat betreft de ziel en/of de Hatseflats.
Waarom suggereert een reden. Moet je je niet afvragen: "Hoe?"
En komen we dan niet op t terrein van de huis-tuin en keukenfysica, die daar tot nu toe ook de antwoorden op heeft gegeven?
Waarom dan toch dat persoonlijke onderscheid tussen ziel en visionairs? Ziel is 100 procent ongrijpbaar, maar plaats je achter jouw komma, een visionair is tenminste nog een persoon van vleesch ende bloed.
Je maakt dus emotionele afwegingen volgens mij.