peda schreef: 13 aug 2022, 10:18
G G = forum Gore Grappen
Zouden overledenen ook nog seksuele gevoelens hebben. Volgens Messenger ja, maar ik dacht altijd dat seksualiteit tot het lagere aardse behoorde, dus verbonden is met het verblijf op aarde.
Een schaamtecultuur is ontstaan in het Oude Testament, in het boek Genesis. Adam en Eva gingen zich schamen voor hun naaktheid. Sindsdien is het in Afghanistan voor vrouwen verboden om zonder kampeertent over straat te gaan, want als vrouwelijke huid of haren zichtbaar zijn, is de moslimman volgens de Taliban niet meer te houden van bronstigheid.
Met als andere vorm van religieuze preutsheid: het tepelincident van Janet Jackson waardoor Amerika op zijn kop stond en te klein was voor het Nipplegateschandaal.
Seks en lust zijn juist de aangename speeltjes (mits wederzijds gewenst) om te genieten van de geneugten van het menselijk lichaam.
Het is een van de belangrijkste redenen voor God om zich in fysieke lichamen empirisch te ervaren. Het is het zichzelf verwennen met paradijselijke seksuele ervaringen.
Wat gezegd wordt dat seks en lust lagere Aardse zaken zijn is niet correct. Het fysieke seksuele leven is er voor God (en de delen van God) om te genieten.
Peda schreef:
Hoe kan de biologisch gestorvene zonder de seksualiteit veroorzakende hormonen na de dood nog zulke gevoelens hebben? Wensdenken ?? Herinnering ??
Die gevoelens zijn deel van elk spiritueel wezen. Het is niet een puur lichamelijk aspect, de fysieke lichamelijkheid is juist nodig om intieme gevoelens te kunnen ervaren voor elk spiritueel wezen.
De taboesfeer op seks verhindert velen van een optimaal orgasme vanwege gevoelens van schaamte, schuld en angst voor afkeuring.
Zo bereiken sommigen geen staat van opwinding, geen optimale gemeenschap en geen optimaal orgasme. Omdat de mensen is wijsgemaakt dat seks zondig is op vele manieren.
Daarom wordt er geheimzinnig over gedaan en feitelijk compleet gestoord als je het mij vraagt.
Daarentegen is het geen enkel probleem als mensen elkaar op televisie in films en series fors geweld en folteringen laten zien, maar zappen ouders weg zodra twee mensen de liefde bedrijven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.