Lees de Bijbel eens, Jezus gaf het voorbeeld en ging zelf van huis tot huis, van dorp naar dorp en van stad naar stad.Willempie schreef: ↑05 sep 2022, 13:02Niet helemaal waar. Jezus ging niet langs de deuren met een blaadje. Hij drong zich niet op, sloot geen mensen uit, was nederig, maakte zich niet schuldig aan ontucht en probeerde niemand bang te maken met "Armageddon". In plaats daarvan vergaf hij zondaren mildelijk, predikte verzoening en naastenliefde, bevrijdde gevangenen van demonen, genas hen en gaf zijn eigen leven op voor zijn vrienden. Dat is het voorbeeld van Jezus. Hij was één van ons. Ik veroordeel geen mensen maar het WTG spoort mensen aan om precies het tegenovergestelde te doen dan het voorbeeld van Jezus na te volgen. Jullie (gelukkig niet allemaal maar generaliserend gesproken) voeden de hongerigen niet, kleden de naakten niet, bezoeken de gevangenen niet, openen de ogen van blinden niet en de oren van doven en maken niet dat de verlamden weer kunnen wandelen. Het spijt me voor je als je je hierdoor persoonlijk beledigd voelt want in mijn ervaring is dat bij JG's altijd het geval. Maar de waarheid moet gewoon verteld blijven worden.
Hij gaf aan zijn volgelingen de opdracht om hetzelfde te doen.
Armageddon is niet iets om bang voor te zijn, het is dan met misdaad, oorlog ed. afgelopen.
Dit leert de Bijbel:
Lukas 21:28 Als die dingen beginnen te gebeuren, ga dan rechtop staan en hef je hoofd op, want je bevrijding is dichtbij.’ NWV.
Interessant is dat er dan ook geen lasteraars meer zullen zijn.
Jg brengen tonnen voedsel naar rampgebieden, geven vrijwillig veel kleding.
Er zijn speciale eenheden die mensen in de gevangenis het goede nieuws brengen.
Het goede nieuws opent de ogen van geestelijk blinden.
Voor doven zijn speciale voorzieningen getroffen, zodat zij ook het goede nieuws kunnen "horen".
Zo is er in Afrika een lamme Jg, die samen met een blinde geloofsgenoot overal het goede nieuws verkondigen.
Jij kan mij niet beledigen met je domme vooroordelen.