Argument;
1) Allegatie 2) Betooggrond 3) Beweegreden 4) Bewijs 5) Bewijsgrond 6) Dooddoener 7) Kaarthoek 8) Motief 9) Motivering 10) Overweging 11) Poolhoek 12) Rechtsgrond 13) Reden 14) Staving 15) Taalkundige term 16) Tegengrond 17) Zinsdeel
Argument;
Tja.. volgens mij gaat het juist wél over de Messias; Hij en Gij genoemd.
Ook ik zie geen enkele relatie met het onderwerp.thom schreef: ↑08 sep 2022, 12:34Tja.. volgens mij gaat het juist wél over de Messias; Hij en Gij genoemd.
Maar dat had ik al geschreven.
1 Een psalm van David. De HEERE is mijn Herder, mij zal niets ontbreken.
2 Hij doet mij nederliggen in grazige weiden; Hij voert mij zachtjes aan zeer stille wateren.
3 Hij verkwikt mijn ziel; Hij leidt mij in het spoor der gerechtigheid, om Zijns Naams wil.
4 Al ging ik ook in een dal der schaduw des doods, ik zou geen kwaad vrezen, want Gij zijt met mij; Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij.
5 Gij richt de tafel toe voor mijn aangezicht, tegenover mijn tegenpartijders; Gij maakt mijn hoofd vet met olie, mijn beker is overvloeiende.
6 Immers zullen mij het goede en de weldadigheid volgen al de dagen mijns levens; en ik zal in het huis des HEEREN blijven in lengte van dagen.
Hebben we een pagina aan psalm 23 besteed en kan hij nergens aantonen dat de psalm ook maar in de verste verte over de eindtijd-messias gaat. Komt 'ie vervolgens weer aanzetten met dezelfde psalm!thom schreef: ↑08 sep 2022, 12:34Tja.. volgens mij gaat het juist wél over de Messias; Hij en Gij genoemd.
Maar dat had ik al geschreven.
1 Een psalm van David. De HEERE is mijn Herder, mij zal niets ontbreken.
2 Hij doet mij nederliggen in grazige weiden; Hij voert mij zachtjes aan zeer stille wateren.
3 Hij verkwikt mijn ziel; Hij leidt mij in het spoor der gerechtigheid, om Zijns Naams wil.
4 Al ging ik ook in een dal der schaduw des doods, ik zou geen kwaad vrezen, want Gij zijt met mij; Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij.
5 Gij richt de tafel toe voor mijn aangezicht, tegenover mijn tegenpartijders; Gij maakt mijn hoofd vet met olie, mijn beker is overvloeiende.
6 Immers zullen mij het goede en de weldadigheid volgen al de dagen mijns levens; en ik zal in het huis des HEEREN blijven in lengte van dagen.
En dat ik Hem, Hij (welke Hij vroeg je nog, want dat geeft duidelijkheid voordat je wat wilde lezen) herken uit het NT, waarin Hij in ons is.
Letterlijk staat het er juist wel.
De psalm gaat over David; dat heb notabene zelf toegegeven.
Met dit verschil dat ik maar 1 dove zie...dwz. wat deze discussie betreft...peda schreef: ↑08 sep 2022, 12:50 Hallo Thom,
Het jodendom kent m.i. wel de mystiek, maar niet de gnostiek. Dus om in de oude Tenach gnostische opvattingen te lezen, komt mij wel wat vreemd voor. Jouw discussie met Mart is in mijn optiek het bekende gesprek tussen doven. Jij leest voor uit Tenach-gnostiek en Mart kent geen Tenach-gnostiek en leest voor uit de Tenach naar oorspronkelijke joodse lezing. Mart heeft het over één bijzonder mens ( joodse messias ) die nog steeds niet op de wereld gekomen is en jij hebt het over de messias in ieder mens, dus inmiddels vele miljarden messiassen die onbewust van hun messiasschap in de wereld rondwandelen. De overbekende Gordiaanse Knoop, waarbij de gegeven reacties op inbreng over en weer geen millimeter inspelen op de bedoeling van de daaraan voorafgaande inbreng.
Het doven gesprek, zo mijn visie.
Bij boze opzet had hij waarschijnlijk iets beters gekozen.
Dat komt vaker voor en daarom is het ook voor een aantal onzer moeilijk om je aan een topic bedoeling te houden, terwijl jezelf hele andere veel "'juistere"' gedachten over het onderwerp hebt. Beter in mijn optiek is het dan om niet deel te nemen aan het gesprek, als proberen het gesprek steeds om te buigen in een niet bedoelde richting. Als iedereen zich daaraan consequent gehouden zou hebben, was het topic m.i. na 2 pagina's ten einde geweest. Door de pogingen tot richtingsverandering, komt er geen einde aan.Tiberius Claudius schreef: ↑08 sep 2022, 13:03Bij boze opzet had hij waarschijnlijk iets beters gekozen.
Kan zijn dat hij als het ware 'bezeten' is van de idee dat het er in staat en dat gewoon niet los kan laten.
Tja. Er zijn forums die na een x-aantal reacties het onderwerp automatisch sluiten.peda schreef: ↑08 sep 2022, 13:13Dat komt vaker voor en daarom is het ook voor een aantal onzer moeilijk om je aan een topic bedoeling te houden, terwijl jezelf hele andere veel "'juistere"' gedachten over het onderwerp hebt. Beter in mijn optiek is het dan om niet deel te nemen aan het gesprek, als proberen het gesprek steeds om te buigen in een niet bedoelde richting. Als iedereen zich daaraan consequent gehouden zou hebben, was het topic m.i. na 2 pagina's ten einde geweest. Door de pogingen tot richtingsverandering, komt er geen einde aan.Tiberius Claudius schreef: ↑08 sep 2022, 13:03 Bij boze opzet had hij waarschijnlijk iets beters gekozen.
Kan zijn dat hij als het ware 'bezeten' is van de idee dat het er in staat en dat gewoon niet los kan laten.