Herstel van Israël
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: V
Re: Herstel van Israël
Ok dank je wel.
http://www.bijbels-panorama.nl/PDF-Vlic ... terren.pdf
Dit vind ik wel moeilijk, maar wel opmerkelijk. Ik heb totaal geen behoefte aan een uitleg buiten de Bijbel om, ook al is het van het Jodendom.
Ik kon ook niet direct een onderbouwing aandragen voor de link naar de 12 stammen.
Dit vind ik wel moeilijk, maar wel opmerkelijk. Ik heb totaal geen behoefte aan een uitleg buiten de Bijbel om, ook al is het van het Jodendom.
Ik kon ook niet direct een onderbouwing aandragen voor de link naar de 12 stammen.
-
Openbaringen 12 gaat over sterrenbeelden.Adinomis schreef: Bij ons roepen de woorden "sterrenbeelden" al gauw associaties op met horoscopen, kettinkjes met sterrenbeelden verbonden met een soort bijgeloof.
Niettemin zijn de hemellichamen, de sterrenbeelden, door God geschapen. Zij hebben een functie in de schepping. Maar niet om vereerd en aanbeden te worden en om de toekomst aan de hand daarvan te laten voorspellen.
En er werd een groot teken in de hemel gezien: een vrouw, met de zon bekleed, met de maan onder haar voeten en een krans van twaalf sterren op haar hoofd; 2 en zij was zwanger en schreeuwde in haar weeën en in haar pijn om te baren. 3 En er werd een ander teken in de hemel gezien, en zie, een grote rossige draak met zeven koppen en tien horens, en op zijn koppen zeven kronen. 4 En zijn staart sleepte een derde van de sterren des hemels mede en wierp die op de aarde.
-
Ik geloof ook dat er iets met Israel gaat gebeuren, opwekking, ze keren allemaal terug, vrede?
We moeten letten op de vijgeboom.
http://www.cbn.com/CBNnews/407139.aspx
-
Is dat van Ray Comfort Adi?
-
Ja..... ik weet niet goed wat ik daarvan moet zeggen. M.i. gaat het niet over de sterrenbeelden zoals wij mensen die in kaart hebben gebracht. In dat beeld zijn wel sterren aanwezig en die twaalf sterren zijn een verwijzing naar Gods uitverkoren volk. Het is in ieder geval duidelijk dat er een teken in de hemel (lucht) te zien zal zijn.coby schreef:Openbaringen 12 gaat over sterrenbeelden.Adinomis schreef: Bij ons roepen de woorden "sterrenbeelden" al gauw associaties op met horoscopen, kettinkjes met sterrenbeelden verbonden met een soort bijgeloof.
Niettemin zijn de hemellichamen, de sterrenbeelden, door God geschapen. Zij hebben een functie in de schepping. Maar niet om vereerd en aanbeden te worden en om de toekomst aan de hand daarvan te laten voorspellen.
En er werd een groot teken in de hemel gezien: een vrouw, met de zon bekleed, met de maan onder haar voeten en een krans van twaalf sterren op haar hoofd; 2 en zij was zwanger en schreeuwde in haar weeën en in haar pijn om te baren. 3 En er werd een ander teken in de hemel gezien, en zie, een grote rossige draak met zeven koppen en tien horens, en op zijn koppen zeven kronen. 4 En zijn staart sleepte een derde van de sterren des hemels mede en wierp die op de aarde.
Kan een sterrenbeeld schreeuwen? Kan een sterrenbeeld naar de woestijn vluchten? Daarom "is het wel een sterrenbeeld...?".
Stelt de zwangere vrouw het gelovige deel van de mensheid voor van Eva tot Maria? Met al die moeders die daar tussen geleefd hebben: Tamar, Rachab, Ruth en Batseba? Of zal de Here zelf schreeuwen als een barende vrouw? (Jes.42:14)
Ze brengt een zoon ter wereld die de heidenen zal hoeden met een ijzeren staf. Dat wijst op Christus (Ps.2:9) maar ook op de gemeente (Op.2:27)
Zou het soms het Jeruzalem zijn dat uit de hemel neerdaalt, dat in Galaten 4:26 "onze moeder" genoemd wordt? En zijn de overigen van haar nageslacht het deel van Israël zijn dat tot bekering komt?
Voor mij zijn het allemaal vraagtekens. De Here zal het duidelijk moeten maken in ons hart, op Zijn tijd.
Het is goed dat we kennis nemen van datgene wat God heeft geopenbaard zodat we - wanneer het nodig is - we het ook zullen herkennen. We moeten de Here altijd verwachten en altijd met Hem in contact blijven.
Dan zal het goed komen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
Ik heb een vijgenboompje in mijn tuin staan. Er is nieuw blad aan gekomen en er zitten vruchtjes in.coby schreef:Ik geloof ook dat er iets met Israel gaat gebeuren, opwekking, ze keren allemaal terug, vrede?
Het houdt een belofte in.
Ja Coby, ik geloof ook dat er wat met Israël gaat gebeuren. Het volk komt in politiek opzicht steeds meer alleen te staan.
Het lijkt erop dat de vlucht uit het Noorderland op handen is. In Israël komen steeds meer Joden tot erkentenis van Jezus als verlosser.
Ook het teken van de maan die rood wordt als bloed zou er op kunnen wijzen.
@ Wilsophie
Ik had nog nooit van Ray Comfort gehoord. Nu even gegoogled.Is dat van Ray Comfort Adi?
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
- Man/Vrouw: M
Jodendom is gewoon gebaseerd op de Torah en Tenach hoor, ons OTWilsophie schreef:Ok dank je wel.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
De TeNaCh bevat reeds de Torah (vandaar de T) ... de schriftelijke Torah wel te verstaan. Het jodendom en zeker Jezus heeft ook te maken met de Oral Torah, oftewel de mondelinge Traditie.
-
Even om weer een misverstand te voorkomen.............ericjan schreef:Jodendom is gewoon gebaseerd op de Torah en Tenach hoor, ons OTWilsophie schreef:Ok dank je wel.
Wilsophie reageerde op wat ik geschreven had:
Het ging dus om het jodendom van nu. Ik denk Ericjan dat jij het hier ook wel mee eens bent.Ik vind het daarom niet bijbels om de sterrenbeelden een afbeelding te laten zijn van de twaalf stammen.
Ik weet dat de Joden dat wel doen. Ik was vorige maand in de synagoge in Enschede en daar staat de dierenriem afgebeeld op het plafond.
-
Net als er binnen het christendom vele zaken gebeuren die onbijbels zijn, gebeurt dat ook in et Jodendom.Adinomis schreef:Het ging dus om het jodendom van nu. Ik denk Ericjan dat jij het hier ook wel mee eens bent.Ik vind het daarom niet bijbels om de sterrenbeelden een afbeelding te laten zijn van de twaalf stammen.
Ik weet dat de Joden dat wel doen. Ik was vorige maand in de synagoge in Enschede en daar staat de dierenriem afgebeeld op het plafond.
Maar zoals onbijbelse zaken niet christelijk zijn, horen niet-Thorah/Tenach zaken ook niet in het Jodendom thuis.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
Binnen danwel vóór of nà de start t.a.v. het herstel van de natie, zal er nog veel gebeuren op politiek en op maatschappelijk niveau, maar ook t.a.v. de rechten die men zal claimen op de troon van David.
Het eigendomsrecht op de stad Jeruzalem zal een dieptepunt bereiken.
Het is ook belangrijk om de profetie over de "mens der zonde" en zijn activiteiten tegen het licht te houden.
Zijn CV is ongeveer alsvolgt.
Een heel interessante man leeft en bestaat al in de moslimwereld.
Hij is misschien voor de meesten onbekend, maar niet in de wereld.
Hij zou zo in het bijbelse voorbeeld passen van 'de mens der zonde'.
De tijd zal het leren of deze man ook werkelijk aan alle bijbelse criteria voldoet.
Deze man heet:
Zijne koninklijke hoogheid kroonprins El Hassan Bin Talal.
Hij is geboren op 20 maart 1947 in Amman, Jordanie.
Hij is de jongere broer van wijlen koning Hussein van Jordanie.
Hij stamt uit de Hashemitische familie.
Hij stamt rechtstreeks af van de profeet Mohammed.
Hij is de 42e generatie.
Het levensdoel van deze man is om vrede te stichten, en de kloof te overbruggen die er is tussen Moslims, Joden en Christenen.
El Hassan spreekt vloeiend Arabisch, Engels en Frans. Hij kan zich heel goed redden met zijn kennis van het Duits, Spaans en Turks en deze Moslim, afstammeling van Mohammed, heeft Bijbels Hebreeuws gestudeerd.
Deze man kent 7 talen.
De Hashemieten of 'Bani Hashem' zijn afstammelingen van het Arabische stamhoofd Quraysh, die in de Moslim traditie bekend staat als afstammeling van Ismael, de zoon van Abraham.
De naam 'Hashem' begon oorspronkelijk bij de overgrootvader van de profeet Mohammed.
De Hashemieten zijn dus de directe afstammelingen van Mohammed via zijn dochter Fatima en haar man Ali ben Abi Talib, die ook een neef van Mohammed was [ via zijn vader] en de vierde kalief van de Islam.
De Hashemieten regeerden over de heilige stad Mekka tot 1925, en daarna behielden zij de erkenning dat aan hen de koninklijke eigendomsrechten van alle heilige gebieden toebehoren.
Een Hashamitische koning is, door de lange Islamitische geschiedenis, traditioneel in de Islam 'de beschermheer van de Islamitische religie en de heilige stad JERUZALEM'.
Tot vandaag de dag, is het gebied dat wij, christenen, kennen als de Tempelberg, door de Islam gekend als Harem el Sharif, en wordt bewaakt door de Jordaanse bende 'de Waqf' of 'Islamitisch Verband' , onder gezag van de Jordaanse Hashemitische koning Abdullah en voorheen onder gezag van wijlen de Hashemitische koning Hussein van Jordanie.
De gouden koepel, waar vroeger de tempel stond, Islams derde heilige gebied, en het goud waarmee die koepel is bedekt, komt uit de schatkisten van de Hashemitische koning Hussein.
Het land dat wij kennen als Jordanie, heet officieel het Hashamitische koninkrijk Jordanie en de vorsten van dit land zijn de schatbewaarders en beschermers van o.a. deze voor de Islam heilige plaats.
Het zijn allemaal voorboden en situaties die voorafgaan aan een herstel van Gods Volk waarbij we ook helaas de "benauwdheid van Jacob" niet kunnen overslaan.
De wereld zal de openbaring van deze mens der zonde volledig meemaken en misschien zullen de gelovigen die wachten op de opname hier ook een start van meemaken wat uiteindelijk zal leiden tot een herstel van Gods Volk.
Het eigendomsrecht op de stad Jeruzalem zal een dieptepunt bereiken.
Het is ook belangrijk om de profetie over de "mens der zonde" en zijn activiteiten tegen het licht te houden.
Zijn CV is ongeveer alsvolgt.
Een heel interessante man leeft en bestaat al in de moslimwereld.
De tijd zal het leren of deze man ook werkelijk aan alle bijbelse criteria voldoet.
Deze man heet:
Hij is de 42e generatie.
Het levensdoel van deze man is om vrede te stichten, en de kloof te overbruggen die er is tussen Moslims, Joden en Christenen.
El Hassan spreekt vloeiend Arabisch, Engels en Frans. Hij kan zich heel goed redden met zijn kennis van het Duits, Spaans en Turks en deze Moslim, afstammeling van Mohammed, heeft Bijbels Hebreeuws gestudeerd.
Deze man kent 7 talen.
De Hashemieten of 'Bani Hashem' zijn afstammelingen van het Arabische stamhoofd Quraysh, die in de Moslim traditie bekend staat als afstammeling van Ismael, de zoon van Abraham.
De naam 'Hashem' begon oorspronkelijk bij de overgrootvader van de profeet Mohammed.
De Hashemieten zijn dus de directe afstammelingen van Mohammed via zijn dochter Fatima en haar man Ali ben Abi Talib, die ook een neef van Mohammed was [ via zijn vader] en de vierde kalief van de Islam.
De Hashemieten regeerden over de heilige stad Mekka tot 1925, en daarna behielden zij de erkenning dat aan hen de koninklijke eigendomsrechten van alle heilige gebieden toebehoren.
Een Hashamitische koning is, door de lange Islamitische geschiedenis, traditioneel in de Islam 'de beschermheer van de Islamitische religie en de heilige stad JERUZALEM'.
Tot vandaag de dag, is het gebied dat wij, christenen, kennen als de Tempelberg, door de Islam gekend als Harem el Sharif, en wordt bewaakt door de Jordaanse bende 'de Waqf' of 'Islamitisch Verband' , onder gezag van de Jordaanse Hashemitische koning Abdullah en voorheen onder gezag van wijlen de Hashemitische koning Hussein van Jordanie.
De gouden koepel, waar vroeger de tempel stond, Islams derde heilige gebied, en het goud waarmee die koepel is bedekt, komt uit de schatkisten van de Hashemitische koning Hussein.
Het land dat wij kennen als Jordanie, heet officieel het Hashamitische koninkrijk Jordanie en de vorsten van dit land zijn de schatbewaarders en beschermers van o.a. deze voor de Islam heilige plaats.
Het zijn allemaal voorboden en situaties die voorafgaan aan een herstel van Gods Volk waarbij we ook helaas de "benauwdheid van Jacob" niet kunnen overslaan.
De wereld zal de openbaring van deze mens der zonde volledig meemaken en misschien zullen de gelovigen die wachten op de opname hier ook een start van meemaken wat uiteindelijk zal leiden tot een herstel van Gods Volk.
-
Over deze figuur is inderdaad heel veel te lezen op het internet, juist in relatie tot het zijn van de antichrist. Zelfs deze uitleg die je geeft woordelijk.Wilsophie schreef: Een heel interessante man leeft en bestaat al in de moslimwereld.
Deze man heet:
Hij is de 42e generatie..
Vreemd genoeg reageert betrokkene eer zelf nooit op.
Hij voldoet aan veel kenmerken, absoluut, maar om nu te melden dat deze man het 100% is? Wel een man om goed in de gaten te houden, zeker wanneer hij de man zou worden die "vrede" lijkt te brengen tussen de "palestijnen" en God Zijn Volk Israel en Israel toestemming lijkt te verlenen voor de herbouw van de Joodse Tempel.
Want daar zal de antichrist uiteindelijk zelf plaats gaan nemen als de misleiding omslaat in de grote verdrukking wanneer de antichrist zijn ware gezicht zal gaan tonen.
-
Er is onlangs een film over verschenen, ik kan me daar niet veel van herinneren, heb nog wel wat documentatie erover.
Ik ga even terug naar Assyrie. Want ik heb laten zien dat de 'mens der zonde' in de Bijbel geidentificeerd wordt met.... de Assyriër.
Wanneer oud-Assyrie wordt vergeleken met onze hedendaagse landkaart, dan zou het bestaan uit Syrie, Jordanie en Irak.
Dit gebied was tot 1918 bekend als Trans-Jordanië.
Ditzelfde gebied van het Midden-Oosten werd generaties lang geregeerd door de koninklijke familie van de Hashemieten.
De 'mens der zonde' moet uit dit gebied van het Midden Oosten komen.
Waarom houden bijbelonderzoekers hun ogen uitsluitend gericht op Rome of Europa als ze naar de 'mens der zonde' op zoek zijn?
Iedereen die in de Bijbel geidentificeerd wordt als 'de Assyrier' moet uit het oude Assyrie komen.
Laat ik het even over het Romeinse Rijk hebben, nu het toch aan de orde is.
Zelfs het oude, originele Romeinse Rijk reikte veel verder dan Rome en veel verder dan alleen het Europese gebied.
Het omvatte ook grote delen van wat we nu kennen als het Midden Oosten en bijna alle actuele door de Moslims geregeerde naties in de Arabische wereld.
Dit is een cruciaal punt, en het wordt altijd genegeerd en verkeerd geinterpreteerd en gepropageerd in de hedendaagse profetische predikaties.
Het gaat dus niet om een 'hersteld' Romeins Rijk, maar om een Rijk dat gelegen is in AZIE.
Ik ga even terug naar Assyrie. Want ik heb laten zien dat de 'mens der zonde' in de Bijbel geidentificeerd wordt met.... de Assyriër.
Wanneer oud-Assyrie wordt vergeleken met onze hedendaagse landkaart, dan zou het bestaan uit Syrie, Jordanie en Irak.
Ditzelfde gebied van het Midden-Oosten werd generaties lang geregeerd door de koninklijke familie van de Hashemieten.
De 'mens der zonde' moet uit dit gebied van het Midden Oosten komen.
Waarom houden bijbelonderzoekers hun ogen uitsluitend gericht op Rome of Europa als ze naar de 'mens der zonde' op zoek zijn?
Iedereen die in de Bijbel geidentificeerd wordt als 'de Assyrier' moet uit het oude Assyrie komen.
Laat ik het even over het Romeinse Rijk hebben, nu het toch aan de orde is.
Zelfs het oude, originele Romeinse Rijk reikte veel verder dan Rome en veel verder dan alleen het Europese gebied.
Het omvatte ook grote delen van wat we nu kennen als het Midden Oosten en bijna alle actuele door de Moslims geregeerde naties in de Arabische wereld.
Dit is een cruciaal punt, en het wordt altijd genegeerd en verkeerd geinterpreteerd en gepropageerd in de hedendaagse profetische predikaties.
Het gaat dus niet om een 'hersteld' Romeins Rijk, maar om een Rijk dat gelegen is in AZIE.
-
In de bijbel noemde men het gebied Jordanie juist meer Ammon en Moab.Wilsophie schreef:Er is onlangs een film over verschenen, ik kan me daar niet veel van herinneren, heb nog wel wat documentatie erover.
Inderdaad viel Irak en Syrië samen in het Assyrische rijk.
Wat wel weet erg sprekend is, is dat Jordanië de dans mbt de islamitische horrorwinter, vooralsnog lijkt te ontspringen.
En wat lezen we in Daniel 11 dat enkele gebieden zullen ontkomen......
41 Hij zal het sieraadland binnentrekken, en vele landen zullen struikelen. Maar deze zijn het die aan zijn hand zullen ontkomen: Edom, Moab en de voornaamsten van de zonen van Ammon.
42 Hij zal zijn hand tegen de landen uitstrekken. Ook voor het land Egypte is er geen ontkomen aan.
Ook Abdullah 2 van Jordanië is iemand die veelvuldig genoemd wordt.
Abdoellah 2 is getrouwd met de in Koeweit geboren en in Jordanië opgevoede Palestijnse Rania Al-Yassin. Haar naam is nu koningin Rania
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abdoellah_ ... dani%C3%AB
Onlangs liet deze koning vallen dat er vrede in de wereld zal zijn wanneer de "palestijnen hun land terug" zouden hebben.
EensWilsophie schreef:Waarom houden bijbelonderzoekers hun ogen uitsluitend gericht op Rome of Europa als ze naar de 'mens der zonde' op zoek zijn?
Wel geloof ik (dit is niet om de RKK leden hier of Wim te kwetsen, maar mijn mening)
dat Rome RKK de oecumenische samengaan van diverse andere "{niet-toegestaan woord}" kerken zal ondersteunen die uiteindelijk achter de valse profeet zullen aangaan en dus voor de grote misleiding onder christenen zullen gaan zorgen, waarover de bijbel spreekt.
-
Sabbath Sjalom,
Omdat ik de afgelopen tijde bezig ben geweest met het onderzoeken van familienamen, kwam ik een interessante site tegen, aangaande een zichtpunt over in hoeverre Jezus denkt aan een aards herstel van Israël, als het gaat om de natuurlijke omgeving waarin de mens, hier leeft. Immers Jezus zegt (Zelf) dat Zijn Rijk niet van deze aarde is.
Ik stuitte op een site van een zekere Anton Bosch, wonende in Cleveland Ohio. En ver familielid van mij verhuisde aan het eind van de 18e eeuw naar Cleveland. Jan Anton Bosch, geboren te Zwolle werd Amerikaans staatsburger.
De site, onder de naam Anton Bosch ministeries trok mijn aandacht, omdat hij heel exact duidt op het feit dat er geen enkel land in deze wereld een waarlijk christelijke natie kan zijn of worden.
Uiteraard wijst hij op Jezus, die dat bevestigt.
Hier de links naar die sites. Ze zijn in het Nederlands, maar de site zelf is uiteraard in het Engels. Diverse onderwerpen kun je 'vertalen' via een link.
Ik verbaas me er over dat hij heel exact datgene aangeeft dat leeft in onze tijd. Dat wil zeggen, ook hij neemt het Beeld van Nebukadnessar als voorwerp voor de wereldsituatie en wijst ook op Openbaring en Daniël.
Zelf heb ik nog niet alles tot op de letter en de komma gelezen, maar dat maakt het juist heel aardig. Want dan is het niet 'gekleurd' zal ik maar zeggen, door mijn persoonlijke mening of standpunt!
Joh 3:8 De wind waait, waar hij wil, en ge hoort zijn gesuis; maar ge weet niet, vanwaar hij komt en waarheen hij gaat; zó gaat het iedereen, die uit den Geest is geboren
Als er dus in deze wereld gesproken wordt over 'een derde Tempel' of over 'de Nieuwe Wereld Orde' dan kloppen de studies van de ZDA op zeer vele punten, daar zij de scheiding van die twee Rijken
zowel Bijbels als profetisch op joodse bronnen uitleggen en daarbij bovendien een studie maken van het Hemels Heiligdom, daar waar Jezus ons 'loon bepaald'.
Alleen dat 'bewijs' is niet van de geloofsgemeenschap, maar openbaart zich in het hart van elk individu persoonlijk. Precies zoals Jezus zegt: Het Koninkrijk begint bij U, in uw hart!
Het is dus duidelijk dat niemand of geen enkele denominatie op een eiland leeft en dat dus ook geen 'kerk' de Waarheid heeft in zijn geheel!
De Wijze Vader in de Hemel deelt naar tijdspannen en menselijke omstandigheden Zijn boodschappen uit. Elke tijd en dus ook elke (Geloofs-) gemeenschap kent zijn Overblijfsel, zoals ook uit het OT een Overblijfsel het Nieuwe Testament
als het ware 'binnenging'.
Als ik in dat verband kijk naar de profetieën die uitgelegd worden in Openbaring dan zijn deze volledig in overeenstemming hetgeen de wereld vandaag de dag wil bereiken;
1. Zij zoekt een heiligdom om haar NWO te rechtvaardigen op een morele wet en een burgerwet (initiatief/burgerrechten) op OT fundamenten!
- In de USA werd recent herdacht dat de Civil Rights Act van 1964 werd bekrachtigd. Dit gebeuren vond zijn oorsprong in de Franse Revolutie.
Burgerrechten zijn rechten die door nationale en internationale overheden (zoals de Verenigde Naties) gegarandeerd behoren te worden, en die de burgers van een bepaald land of gebied zekere garanties verschaffen.
Er is dus ook profetisch geen enkel land dat door haar invloed en macht, een grotere rol zou kunnen spelen als 'waakhond' over wereldwijde Burgerwetten dan de USA. De Amerikanen spreken dan ook graag over hun democratische waarden die geldend zouden moeten zijn voor alle staten in de wereld.
[Modbreak Peter79: kwetsende opmerking t.a.v. RKK verwijderd]
Hartelijke groet
Omdat ik de afgelopen tijde bezig ben geweest met het onderzoeken van familienamen, kwam ik een interessante site tegen, aangaande een zichtpunt over in hoeverre Jezus denkt aan een aards herstel van Israël, als het gaat om de natuurlijke omgeving waarin de mens, hier leeft. Immers Jezus zegt (Zelf) dat Zijn Rijk niet van deze aarde is.
Ik stuitte op een site van een zekere Anton Bosch, wonende in Cleveland Ohio. En ver familielid van mij verhuisde aan het eind van de 18e eeuw naar Cleveland. Jan Anton Bosch, geboren te Zwolle werd Amerikaans staatsburger.
De site, onder de naam Anton Bosch ministeries trok mijn aandacht, omdat hij heel exact duidt op het feit dat er geen enkel land in deze wereld een waarlijk christelijke natie kan zijn of worden.
Uiteraard wijst hij op Jezus, die dat bevestigt.
Hier de links naar die sites. Ze zijn in het Nederlands, maar de site zelf is uiteraard in het Engels. Diverse onderwerpen kun je 'vertalen' via een link.
Het is beslist interessant om eens de idee van deze persoon te lezen.
Ik verbaas me er over dat hij heel exact datgene aangeeft dat leeft in onze tijd. Dat wil zeggen, ook hij neemt het Beeld van Nebukadnessar als voorwerp voor de wereldsituatie en wijst ook op Openbaring en Daniël.
Zelf heb ik nog niet alles tot op de letter en de komma gelezen, maar dat maakt het juist heel aardig. Want dan is het niet 'gekleurd' zal ik maar zeggen, door mijn persoonlijke mening of standpunt!
Joh 3:8 De wind waait, waar hij wil, en ge hoort zijn gesuis; maar ge weet niet, vanwaar hij komt en waarheen hij gaat; zó gaat het iedereen, die uit den Geest is geboren
Als er dus in deze wereld gesproken wordt over 'een derde Tempel' of over 'de Nieuwe Wereld Orde' dan kloppen de studies van de ZDA op zeer vele punten, daar zij de scheiding van die twee Rijken
zowel Bijbels als profetisch op joodse bronnen uitleggen en daarbij bovendien een studie maken van het Hemels Heiligdom, daar waar Jezus ons 'loon bepaald'.
Alleen dat 'bewijs' is niet van de geloofsgemeenschap, maar openbaart zich in het hart van elk individu persoonlijk. Precies zoals Jezus zegt: Het Koninkrijk begint bij U, in uw hart!
Het is dus duidelijk dat niemand of geen enkele denominatie op een eiland leeft en dat dus ook geen 'kerk' de Waarheid heeft in zijn geheel!
De Wijze Vader in de Hemel deelt naar tijdspannen en menselijke omstandigheden Zijn boodschappen uit. Elke tijd en dus ook elke (Geloofs-) gemeenschap kent zijn Overblijfsel, zoals ook uit het OT een Overblijfsel het Nieuwe Testament
als het ware 'binnenging'.
Als ik in dat verband kijk naar de profetieën die uitgelegd worden in Openbaring dan zijn deze volledig in overeenstemming hetgeen de wereld vandaag de dag wil bereiken;
1. Zij zoekt een heiligdom om haar NWO te rechtvaardigen op een morele wet en een burgerwet (initiatief/burgerrechten) op OT fundamenten!
- In de USA werd recent herdacht dat de Civil Rights Act van 1964 werd bekrachtigd. Dit gebeuren vond zijn oorsprong in de Franse Revolutie.
Burgerrechten zijn rechten die door nationale en internationale overheden (zoals de Verenigde Naties) gegarandeerd behoren te worden, en die de burgers van een bepaald land of gebied zekere garanties verschaffen.
Er is dus ook profetisch geen enkel land dat door haar invloed en macht, een grotere rol zou kunnen spelen als 'waakhond' over wereldwijde Burgerwetten dan de USA. De Amerikanen spreken dan ook graag over hun democratische waarden die geldend zouden moeten zijn voor alle staten in de wereld.
[Modbreak Peter79: kwetsende opmerking t.a.v. RKK verwijderd]
Hartelijke groet
-
- Site Admin
[modbreak Trajecto] Er is een aantals berichten afgesplitst, waarin het over het gebruik van een woord ging, naar:
http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 974#p41756
http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 974#p41756
Nulla aetas ad discendum sera
-
Mee eens!ericjan schreef:In de bijbel noemde men het gebied Jordanie juist meer Ammon en Moab.Wilsophie schreef:Er is onlangs een film over verschenen, ik kan me daar niet veel van herinneren, heb nog wel wat documentatie erover.
Inderdaad viel Irak en Syrië samen in het Assyrische rijk.
Wat wel weet erg sprekend is, is dat Jordanië de dans mbt de islamitische horrorwinter, vooralsnog lijkt te ontspringen.
En wat lezen we in Daniel 11 dat enkele gebieden zullen ontkomen......
41 Hij zal het sieraadland binnentrekken, en vele landen zullen struikelen. Maar deze zijn het die aan zijn hand zullen ontkomen: Edom, Moab en de voornaamsten van de zonen van Ammon.
42 Hij zal zijn hand tegen de landen uitstrekken. Ook voor het land Egypte is er geen ontkomen aan.
Ook Abdullah 2 van Jordanië is iemand die veelvuldig genoemd wordt.
Abdoellah 2 is getrouwd met de in Koeweit geboren en in Jordanië opgevoede Palestijnse Rania Al-Yassin. Haar naam is nu koningin Rania
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abdoellah_ ... dani%C3%AB
Onlangs liet deze koning vallen dat er vrede in de wereld zal zijn wanneer de "palestijnen hun land terug" zouden hebben.
EensWilsophie schreef:Waarom houden bijbelonderzoekers hun ogen uitsluitend gericht op Rome of Europa als ze naar de 'mens der zonde' op zoek zijn?
Wel geloof ik (dit is niet om de RKK leden hier of Wim te kwetsen, maar mijn mening)
dat Rome RKK de oecumenische samengaan van diverse andere "{niet-toegestaan woord}" kerken zal ondersteunen die uiteindelijk achter de valse profeet zullen aangaan en dus voor de grote misleiding onder christenen zullen gaan zorgen, waarover de bijbel spreekt.
Hier de vorige paus met El Hassan bin Talal ( en anderen ) op de foto: http://www.thelevantfoundation.org/inde ... ts/4-fiird
Dat hoeft nog niet te zeggen dat het Vaticaan zich daadwerkelijk inlaat met het idee tot 1 wereldreligie, maar ik vind het wel opmerkelijk dat El Hassan Bin Talal Ratzinger ook noemt in een interview dat ik net van hem zag op youtube.
Solo Christo
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
-
De éne wereldreligie komt in Openbaring 13 ter sprake. En ik geloof dat we inderdaad ontwikkelingen in die richting kunnen waarnemen.Anja schreef:
Hier de vorige paus met El Hassan bin Talal ( en anderen ) op de foto: http://www.thelevantfoundation.org/inde ... ts/4-fiird
Dat hoeft nog niet te zeggen dat het Vaticaan zich daadwerkelijk inlaat met het idee tot 1 wereldreligie, maar ik vind het wel opmerkelijk dat El Hassan Bin Talal Ratzinger ook noemt in een interview dat ik net van hem zag op youtube.
Maar die prins lijkt me een beetje te oud om nog een rol als "antichrist" te gaan vervullen, hoewel ik het niet uitsluit. Ik denk meer aan een persoon in de leeftijd van Jezus toen Hij op aarde was.
Maar genoemde personen kunnen wel een rol vervullen in de ontwikkelingen. Toch vind ik het wel link om namen te noemen.
-
Ik ben het met je eens dat het noemen van namen voor de antichrist link is. Aan de andere kant is het niet verkeerd om kritisch te kijken naar wat er in de wereld gebeurt en welke poppetjes daarbij horen. Die meneer Talal was mij nog totaal onbekend.Adinomis schreef:De éne wereldreligie komt in Openbaring 13 ter sprake. En ik geloof dat we inderdaad ontwikkelingen in die richting kunnen waarnemen.Anja schreef:
Maar die prins lijkt me een beetje te oud om nog een rol als "antichrist" te gaan vervullen, hoewel ik het niet uitsluit. Ik denk meer aan een persoon in de leeftijd van Jezus toen Hij op aarde was.
Maar genoemde personen kunnen wel een rol vervullen in de ontwikkelingen. Toch vind ik het wel link om namen te noemen.
Solo Christo
-
Hallo Anja en Adinomus,
Enkele weken geleden kwam ik deze interessante video tegen:
http://adventmedia.nl/video/play/666-pa ... -profetie/
Ook de USA gebruikt dezelfde methode, maar dan aangaande de burgerwetgeving voor een Nieuwe Wereld Orde; Democratie naar 'Amerikaans model'.
Hartelijke groet
Ook de USA gebruikt dezelfde methode, maar dan aangaande de burgerwetgeving voor een Nieuwe Wereld Orde; Democratie naar 'Amerikaans model'.
Hartelijke groet
-
Hall0 Anja en geloofsgenoten,
Zal het herstel van Israël vanuit een aardse Jeruzalem plaats (kunnen) vinden?
Ik persoonlijk den k van niet. Het is zelfs geheel onmogelijk!
In die visie wordt ik als het ware bijgestaan door deze Joods-/christelijk predikant.
Steven Wohlberg.
Aardig om deze presentatie eens te plaatsen in dit onderdeel van het forum.
http://adventmedia.nl/video/play/99-isr ... rmageddon/
Hartelijke groet
In die visie wordt ik als het ware bijgestaan door deze Joods-/christelijk predikant.
Steven Wohlberg.
Hartelijke groet
-
Het zal net zo plaats vinden in een letterlijk aards Jeruzalem als dat er een afgodsbeeld op het Tempelplein zal verschijnen om aanbeden te worden.nicodemus zda schreef:Hall0 Anja en geloofsgenoten,
Steven Wohlberg.
Hartelijke groet
De Bijbel spreekt ook in dit verband over een letterlijke stad Jeruzalem, anders dan een Jeruzalem wat uit de hemel zal dalen.
Er is geen enkele reden om te geloven dat dit letterlijke Jeruzalem door de heidenen vertreden zal worden en verwoest.
Alle Joden zullen het land uit moeten vluchten, maar voor de gelovigen zal er een scheur in de Olijfberg ontstaan en zullen zij vluchten naar Petra.
Zij worden bewaard voor de Grote Verdrukking die ook vanuit Jeruzalem zal beginnen over het Joodse volk.
Geen enkel argument om dat overdrachtelijk te maken. Ik Kan geen bijbelgedeelte daarvoor vinden , misschien jij wel?
-
Deze meneer probeert alle vergelijkingen zoals Izebel en Sodom en Gomorra en de ark enz... toe te passen op een geestelijke Jeruzalem.
En dat is mogelijk als je dat toepast op het Jeruzalem uit de hemel want wij weten niet hoe die stad eruit zal zien.
Maar er is geen enkel argument om de profetiën over Jeruzalem in de profeten ook te vergeestelijken, want dat gaat wel degelijk over deze stad Jeruzalem waarover de Here Jezus weende.
Dan haalt hij de Hebr. brief aan die altijd spreekt over betere dingen en over een beter verbond. En natuurlijk is de berg Sinai die tegenover de berg Sion staat een metafoor.
Maar het doet niets af aan de letterlijke betekenis van de berg Sinai waar de wet werd gegeven.
Het opdrogen van de Eufraat vergeestelijke hij ook en dat zou heel goed kunnen, maar ik geloof wat we nooit iets af moeten doen aan de letterlijke betekenis omdat wij het niet kunnen verklaren en het onmogelijk achten.
Het gaat om een tijd dat God weer spreekt en er zeer veel wonderen zullen gebeuren. Dus waarom niet het opdrogen van een rivier als God in het verleden een rivier heeft drooggelegd om het volk uit Egypte te bevrijden.
Hij komt met Hal LIndsey aan en ene Irving om die te bestrijden, maar hun argumenten snijden evenveel hout.
Het is lood om oud ijzer.
En dat is mogelijk als je dat toepast op het Jeruzalem uit de hemel want wij weten niet hoe die stad eruit zal zien.
Maar er is geen enkel argument om de profetiën over Jeruzalem in de profeten ook te vergeestelijken, want dat gaat wel degelijk over deze stad Jeruzalem waarover de Here Jezus weende.
Dan haalt hij de Hebr. brief aan die altijd spreekt over betere dingen en over een beter verbond. En natuurlijk is de berg Sinai die tegenover de berg Sion staat een metafoor.
Maar het doet niets af aan de letterlijke betekenis van de berg Sinai waar de wet werd gegeven.
Het opdrogen van de Eufraat vergeestelijke hij ook en dat zou heel goed kunnen, maar ik geloof wat we nooit iets af moeten doen aan de letterlijke betekenis omdat wij het niet kunnen verklaren en het onmogelijk achten.
Het gaat om een tijd dat God weer spreekt en er zeer veel wonderen zullen gebeuren. Dus waarom niet het opdrogen van een rivier als God in het verleden een rivier heeft drooggelegd om het volk uit Egypte te bevrijden.
Hij komt met Hal LIndsey aan en ene Irving om die te bestrijden, maar hun argumenten snijden evenveel hout.
Het is lood om oud ijzer.
-
De kritiek op deze "geloofsmanifestatie" vind ik wel terecht.nicodemus zda schreef:Hallo Anja en Adinomus,
Hartelijke groet
Het gaat in dat filmpje om het samengaan van kerken. Eénheid is goed, maar geen eenheid ten koste van de Waarheid die Jezus Christus zelf is.
Over Hem hoor ik weinig. Het Hogepriesterlijk gebed wordt aangehaald, waarin Jezus bidt:
opdat zij allen één zullen zijn, zoals U, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zullen zijn, opdat de wereld zal geloven dat U Mij gezonden hebt.
Ik zou dan niet alleen het eerste deel willen benadrukken, maar ook wat daarbij gezegd wordt: zoals U, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zullen zijn,
We weten dat wij die ultieme eenheid nooit met menselijke inspanningen kunnen realiseren. We kunnen dat niet organiseren en we missen het vermogen om op dat niveau lief te hebben. Dit is een éénheid die God zelf in ons zal bewerken.
Ook de tekst uit Maleachi 4 werd aangehaald:
5 Zie, Ik zend u de profeet Elia, voordat de grote en geduchte dag des HEREN komt. 6 Hij zal het hart der vaderen terugvoeren tot de kinderen en het hart der kinderen tot hun vaderen, opdat Ik niet kome en het land treffe met de ban.
Dit wordt in de eerste plaats tot Israël gezegd en niet tot kerkgenootschappen: het hart van de ongelovige vaderen zal worden teruggebracht naar de Messiasgelovige kinderen. Het hart van die kinderen naar Abraham, Izak en Jacob.
Er wordt door ds. Copeland in tongen gesproken, zonder vertaling.
Nee, dit zou ook niet mijn bijeenkomst zijn.
We moeten niet terug naar Rome, maar naar Jeruzalem.
-
Onbijbels, maar desalniettemin interessant.Adinomis schreef:We moeten niet terug naar Rome, maar naar Jeruzalem.
Bedoel je nu te zeggen dat Elia groter is dan Jezus, of dat de Transfiguratie zinloos is geweest?