Willempie schreef: 15 sep 2022, 18:44
Als jouw enige hoop nog gericht is op het winnen van een loterij dan raad ik je ernstig aan een beter fundament te zoeken. Dat betere fundament is Jezus, die belooft heeft ons nooit in de steek te laten. Daarbij gaat het helemaal niet om rijkdom maar om de belofte dat God heel goed weet wat we nodig hebben en daarin voorziet. Ik getuig persoonlijk dat dit gewoon waarheid is. Zoek je heil elders en ga gegarandeerd de mist in.
Het is niet mijn enige hoop, het is een voorbeeld.
Het betere fundament heb ik gevonden in een God van pure liefde, almachtig, alomtegenwoordig, alziend, alwetend, volmaakt, onkwetsbaar en zonder enige behoefte. Daar zijn we allemaal onlosmakelijk deel van, al kozen we ervoor dat niet meer te weten opdat we ons leven empirisch kunnen ervaren.
Als je je heil elders zoekt is er niets aan de hand. Je bent altijd thuis en altijd in God.
Je kunt denken dat je door God verlaten bent, maar dat is niet zo. God is altijd bij je, God is nooit niet bij je. Maar geloof je niet in God, is dat dus geen enkel probleem. Je kunt met God nooit de mist in gaan, want God is zo groot dat je God onmogelijk kunt missen.
En de liefde van God is oneindig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.